eitaa logo
مُنتَظِرِمنتظَر
60 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
437 فایل
کانال (مُنتَظِرِمنتظَر) برای بصیرت افزایی ونشرمعارف دینی تشکیل شده است. (سجادجمشیدی) برای ارتباط بامدیرکانال : 09185417288
مشاهده در ایتا
دانلود
طمع رحمت خدا را می‌کند. بله درست است که انسان باید در این دنیا بکارد و در آخرت برداشت کند اما قیامت هم برای خود قوانین و قواعدی دارد و کار تمام شده نیست. به گزارش فارس در ادامه پنج دقیقه جلسه برای استراحت تعطیل شد و پس از پایان زمان استراحت سید حسن آقامیری گفت: یک خلف وعده داریم و یک خلف وعید، خلف وعده به هیچ وجه ممکن نیست اما خلف وحید ممکن است حال بزرگانی مانند آیت الله بهجت می‌گویند: عذاب‌هایی که در قرآن آمده وعید است و قطعی نیست، قرآن برای پیشگویی نیامده ولی که برای پیشگیری آمده، به عنوان مثال ما گاهی می‌خوانیم که خوراک جهنمیان چرک و خون است در حالی که خداوند به همه بندگان در هر حالتی رزق می‌دهد. چگونه می‌شود که در جهنم رزق بنده از چرک و خون باشد. این توضیح دارد: امام علی علیه‌السلام پیش از شهادت برای ابن ملجم شیر فرستاد، ابن ملجم از آن شیر فاصله گرفت و گفت: این کثافت است، چگونه آنرا بخورم؟ وقتی معرفت نداشته باشیم بهترین خوراک را هم زهر و چرک و خون می‌بینیم. این موضوع حتی در همین دنیا هم صدق می‌کند. در جهنم کافر رزقش را به دلیل ناپاکی قلبش چون چرک و خون می‌بیند و این نشانه عمل خودش است در حالی که حتی در جهنم هم یک کافر و مشرک رزقش چرک و خون نیست. آنچه بر سر ما می‌آید به خاطر عمل خودمان است، خداوند ما را عذاب نمی‌کند بلکه ماه راهی را می‌رویم که آخرش به عذاب ختم می‌شود اما در عین حال خدا و اهل بیت (ع) دست در دست هم داده‌اند که ما را از این عذاب نجات دهند. در دنیا ابزارهایی مانند بخشش، رحم کردن، خدمت کردن، محبت و... داریم که به وسیله آنها می‌توانیم بازگردیم و از عذاب نجات پیدا کنیم. به عقیده من در آخرت و در قیامت هم ابزارهایی برای بازگشت وجود دارد و می‌توان آنجا هم مورد رحمت قرار گرفت. حرف من موضوع بازگشت است و این بازگشت می‌تواند هم در این دنیا باشد و هم در آن دنیا. رفیعی: قرار نیست اینجا من از یک بُعد دفاع کنم و شما از بعدی دیگر. هدف این است که اگر ما یک نکته‌ای را می‌گوییم باید ابعاد دیگر آن نکته را هم مطرح کنیم. من می‌گویم مبنای سخن ما چیست؟ آیا مبنای سخن ما کلام یک شخص یا یک منبری است؟ یا اینکه مبنای سخن ما قرآن است؟ دین هم حب دارد و هم بغض، پیامبر (ص) هم اشداء علی الکفار است و هم رحماء بینهم. اینکه شما گفتید قرآن برای پیشگیری است این سخن بسیار خوبی است اما این نوع بیان شما موضوع پیشگیری را زیر سؤال می‌برد، زیرا به گونه‌ای مطرح می‌کنید که شخص هیچ ترسی از گناه ندارد زیرا او می‌گوید حتماً بخشیده می‌شود. این نوع سخن گفتن پیشگیرانه نیست و اثر موضوع وعید که خودتان مطرح کردید را می‌گیرد. خدا بسیار مهربان است و قطعاً بیشتر مردم به بهشت می‌روند اما اینکه بگوییم همه بدون هیچ حسابی به بهشت می‌روند با عقل خدا جور در نمی‌آید. این همه جنایاتی که در دنیا رخ می‌دهد، کودکان بسیاری کشته می‌شوند انسان‌های بیگناهی حقشان پایمال می‌شود، آیا این درست است که آنها بهشت بروند و شخصی که مهربان است و همه زندگی‌اش را وقف مردم می‌کند او هم به بهشت برود این کاملاً خلاف عدالت است. ما باید مبنای حرفمان قرآن و احادیث باشند، برخی موضوعات آیه صریح قرآن هستند و به هیچ وجه نمی‌توانیم خودمان تعبیر کنیم و یا در آن دست ببریم، حداقل اگر می‌خواهید برداشت‌های دیگر را از آیات قرآن بگویید، باید آنها را به عنوان احتمالات بگویید و در عین حال احتمالات دیگر را هم بیان کنید. یکی دیگر از موضوعاتی که من درباره سخنان آقای آقامیری باید بگویم این است که گاهی در موضوعات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی شما به گونه‌ای سخن می‌گویید که مردم از انقلاب پشیمان می‌شوند در حالی که من می‌بینم شما از امام سخن می‌گویید از کتابش مثال می‌آورید، نشانه این است که انقلاب را قبول دارید اما در سخنان به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنید که مخاطب بگوید کلاً اشتباه کردیم انقلاب کردیم. آقامیری: ما این‌گونه بزرگ شدیم که با زور مخالفیم، اما مشکل اینجاست که گاهی با ظالم مخالف می‌شویم نه با ظلم. اگر ما با ظلم مخالف باشیم آن مسیر را نمی‌رویم و راه ظالم را ادامه نمی‌دهیم، حال ظلم را هر کسی که می‌خواهد انجام بدهد فرقی ندارد متأسفانه مسائل در کشور ما بقدری جناحی شده که انسان نمی‌تواند آزاده باشد و هر سخنی می‌گوید مفهومی جناحی پیدا می‌کند و فوراً به یک گروه می چسبانند. در حالی که صحبت من صحبت ظلم است و ظالم هر که می‌خواهد باشد، از هر گروه و جناحی. رفیعی: این را همه‌گونه می‌شود بیان کرد اما شما جنبه نقدت به نحوی قوی است که یک موضوع را از ریشه زیر سوال می‌برید و به مسائل یک سویه نگاه می‌کنید، در حالیکه باید به موضوعات جامع نگاه کنیم یعنی اگر ضعف‌ها و اشکالات را می‌گویید نقاط مثبت و نقاط قوت را هم بگویید تا مردم کاملاً از آن موضوع روی برنگردانند ضمن اینکه همان طور که یکبار هم گفتم در سخنان اگر احتمالات ر
ا می‌گویید جنبه‌های دیگر را هم مطرح کنید و قاطعانه نگویید که حتماً مشرکان هم به بهشت می‌روند. درست است که باید به مردم امید داد ولی عادل کسی است که هم مأیوس نکند و هم به گونه‌ای امید ندهد که طرف به گناه بیفتد. ما در گذشته به پای منبر برخی از اساتید می‌رفتیم، چنان درباره امام زمان سخن می‌گفتند که گمان می‌کردیم ایشان فقط قوه قهریه دارند اما در حوزه دریافتیم که امام زمان، امام مهر است اما برای ما فقط قهر امام را برجسته می‌کردند. ما باید همه جوانب را ببینیم هم مهر و هم قهر. نکته دیگری که باید بگویم این است که گاهی شما سخنی از یک نفر می‌شنوید و آن سخن را به پای دین می‌گذارید مثلاً درباره موضوع قبر شما شما به گونه‌ای ماجرا نقد می‌کردید که انگار نظر دین درباره قبل این است که عالم قبل همین قبر دنیایی است در حالی که روایات مختلفی داریم که عالم قبر عالم متفاوتی است. آقامیری: در آن سخنان من کاملاً صریح گفتم که عالم قبر ربطی به قبر دنیا و جسم ندارد و اینکه ما از تنگی قبر و سؤال و جواب سخن می‌گوییم مربوط به عالم قبر است و این اتفاق در داخل قبری که در دنیا است نمی‌افتد، اما این صحبت‌های من تقطیع شده است. یعنی فایل صوتی که شما شنیده‌اید دقیقاً نیمی از سخنان من بود، صحبت من ناظر به بازگشت است من می گویم حتی اگر فرعون هم که باشید نباید ناامید شوید و می‌توانید بازگردید. رفیعی: بله اما باید این را هم بگویید که باید فرعون خودش بخواهد که بتواند بازگردد و اگر نخواهد نمی‌تواند بازگردد. همچنین شما در جای دیگر گفته بودید که بهشت برای مردان است در حالی که بخشی از بهشت و نعمت‌های آن اصلاً ربطی به مرد ندارد. آقامیری: در این زمینه هم صوتی که در اختیار شما قرار گرفته بود ناقص بود و کاملش را در صفحه منتشر کردم به هیچ وجه این نظر من نبود که بهشت جای خانم‌ها نیست و فقط برای مرد است و آن سخنان کاملاً تقطیع شده بود و می‌توانید صوت کامل آن را در پیج شخصی من دوباره گوش دهید. به گزارش فارس با پایان زمان گفت‌وگو دو طرف تأکید کردند که این گونه برنامه‌ها می تواند در رفع شبهات بسیار موثر باشد. حسن آقامیری هم در پایان ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام سرلک برای فراهم کردن این گفت‌گو گفت: من خودم درخواست کردم که آقای سرلک در این گفت‌وگو حضور داشته باشند و الان هم در منزل ایشان هستیم. جا دارد بسیار از وی تشکر کنم، البته در این زمینه به آقای سرلک احترامی‌هایی هم شد که من از ایشان معذرت می‌خواهم. این را هم بگویم که من خودم مسئول اعمال و رفتار خودم هستم و ممکن است فردا هم سخنانی بگویم که در آن شبهاتی وارد شود، امیدوارم که صحبت‌های من را به آقای رفیعی نسبت ندهید. حجت‌الاسلام رفیعی هم در پایان گفت: امیدوارم آقای آقامیری روی حرف‌های من تأمل کنند و خوشحال هستم که بخشی از شبهات را توضیح دادند این جلسه، جلسه مچ‌گیری نبود و سعی من این بود که نکات و شبهات برطرف شود و امیدوارم طلایه دار این گفت‌وگوها صدا و سیما باشد و در آینده آنها از این گفت‌وگوها را برگزار کنند و ترسی هم نداشته باشند.
هدایت شده از رضا
سلام یک نکته:جناب آقامیری به ظاهرطرفدارمهربانی مطرح میشه وهرکی باهاش مقابله میکنه به ظاهرطرفدارخشونته درحالی که تفکرجناب آقامیری درواقع ترویج دهنده ی خشونته چراکه ایشان قائله تمام ظالمین ومشرکین وحتی داعشی هاهم به بهشت میروندحتی شمرویزیدوابولهب و... که اگرتوجه کنیم میبینیم که این تفکردرواقع توجیه خشونت های هرظالمی میباشد.اگراسلام قصاص وانتقام ازظالمین رادارداین قصاص وانتقام یک ظاهرخشنی داردولی درواقع یک رحم به مستضعفین ومظلومین است اگرعقابی نباشد که دیگربه راحتی وباخوشحالی ظالمین وحتی انسان های عادی هم دچارظلم های فاحش میشوندوهیچ ترسی هم ندارندچون قراره به بهشت بروند.
هدایت شده از رضا
آیه۱۸ سوره نساء فرصت روهنگام سکرات موت تمام شده میداند چه برسه به قیامت وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا برای کسانی که کارهای بد را انجام می‌دهند، و هنگامی که مرگ یکی از آنها فرا می‌رسد می‌گوید: «الان توبه کردم!» توبه نیست؛ و نه برای کسانی که در حال کفر از دنیا می‌روند؛ اینها کسانی هستند که عذاب دردناکی برایشان فراهم کرده‌ایم. جالبه میگه اصلا توبه برای اینها نیست یعنی حتی نمیتونی اسم این عمل روتوبه بذاری بعدبگی حالاپذیرفته نمیشه نه اصلا توبه برای اینها نیست نه اینکه پذیرفته نمیشه
هدایت شده از حق شناس
نمونه دیگه سوره یونس آیه ۹۰ میگه حتی فرعون آخرعمر شهادت به وحدانیت خدا روگفت ولی پذیرفته نشد سوره یونس آیه 90. قال آمنت أنه لا إله إلا الذي آمنت به بنو إسرائيل وأنا من المسلمين. اما خدا در آیه بعد پاسخ داد که(در آستانه‌ى مرگ توبه مى‌كنى؟) در حالى كه پيشتر نافرمانى مى‌كردى و از تبهكاران بودى؟ خیر. دیگر قبول نیست.
هدایت شده از بیداری طلاب
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مناظره آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک ‌ ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📸 اطلاع نگاشت | دکتر علی شریعتی از دیدگاه رهبر انقلاب 🌐 rasanews.ir/002kXR 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از 🇮🇷 کشکول 🇮🇷
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم مناظره حجت الاسلام دکتر رفیعی و آقای آقامیری منتشر شد. https://eitaa.com/joinchat/4271177777C6eae3b2c3b
هدایت شده از 🇮🇷 کشکول 🇮🇷
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم مناظره حجت الاسلام دکتر رفیعی و آقای آقامیری منتشر شد. https://eitaa.com/joinchat/4271177777C6eae3b2c3b
. ༻﷽༺ آقامیری میگه : اگه مشرک هم از دنیا رفتی اون دنیا میتونی توبه کنی و بری بهشت! 👈 با این حساب کسی مثل صدام که مشرک هم نبود و خودش رو مسلمون میدونست هم قطعا میتونه بعد از کشتن صدها هزار شیعه در اون دنیا توبه کنه و به بهشت بره!! یاران آخرالزمانی سیدالشهداعلیه السلام @jamkaranedeleman ─═इई 🍃🌷🍃ईइ═─
هدایت شده از حق شناس
آقامیری میگفت که درقیامت هم کفاریامشرکین یاهرظالم وگنهکاری میتونن درهمانجا اعمالی انجام دهندورشدکنندودرنهایت به بهشت روند درحالی که،اگه آخرت مکانی برای انجام عمل باشه پس چرا کفار درخواست برگشت به دنیا را دارند تا گذشته خود را جبران کنند؟ چرا مطالبه عمل در همان قیامت را ندارند؟ أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ اعراف ۵۳ پاسخ شبهه ازطرف: حسین یکجمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
shamsa-co.org1_1220906.mp3
زمان: حجم: 1.58M
👆 🔷🔹 زیارت آل یاسین 🔹با نواے : روز جمعه زیارت کنیم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گلچین كليپهاي بصیرتی 👇 @jamkaranedeleman