👆آنچه در گذشته بوده ایم
‼️قابل توجه طرفدارن کوروش و فرهنگ آریایی👈 توی حکاکی های تخت جمشید این شکل پایینی هستا، اون بالاییش آریایی نیستا؛ اون عاریاییه!!!!
#پویش_حجاب_فاطمے
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
هدایت شده از به افق بهشت ♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از به افق بهشت ♡
نماهنگ و توضیح اسم مهدی کودکانه امام زمان عج 👆🏻
👆👆خواهران و برادران این کانال عالی هست برای کودکان دلبتان. از کودکی نماز خواندن. ویاد امام زمان ویادخداوند وقران خواندن باشند
#بهترین چیز برای زنان
روزی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از یارانش پرسید:
چه چیزی برای زنان بهتر است؟ هیچکس نتوانست پاسخ درستی به این سوال بدهد.
پس ایـن خـبر (براساس روایـتی از طریق حضرت علی(علیهالسلام)) به حضرت فاطمهی زهرا"س " رسید. آن حضرت فر مود:
من میدانم چه چیزی برای زن ها بهتر است، این که چشم آنها به مردان (نامحرم) نـیفتد و مردان (نامحرم هم) آن ها را نبینند.
فـرمایش زهـرای اطـهر"س " را بـه پیامبر اکـرم(صلی الله علیه و آله) عـرض کـردند. آن حـضرت بسیار خوش حال شد و فرمود:
فاطمه "س " پارهی تن من است. (1)
1- وسایل الشیعه، ج 20، ص 67.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#عـدم تـماس با نامحرم، از فضایل حورالعین
لم یطمثهن...
دست هـیج کس بـه آنها نر سیده... (1)
فضایل دنیوی، نمونهی نسبی فضایل اخروی که مطلق هستند میباشند.
در دنیا،عدم تماس بـا نامحرم برای زنان و مردان فضیلت است و در آخرت نیز، حوریههای بهشتی به طور تام و تـمام از این نـعمت بزرگ برخو ردارند.
1- الر حمن 56. آنها در عین زیبایی کامل صورت و سیرت،دور از تماس با نامحرمان و نیز شیفته و عاشق شوهران خویشند و به هیچکس توجه و رغبتی ندارند.
در تفسیر نور ذیل این آیه آمده است:
بهشتیان دارای تمایلات جنسی هستند. تمایل انسان به پاکی، بکارت و زیبایی همسر خواسته ای اصیل است نه تمایل تلقینی و... زنان بهشتی غیر از همسران بهشتیان در دنیا هستند زیرا احدی با آنها تـماس نگـرفته است. اول عفت زن بـعد زیبایی او.
در تفسیر راهنما ذیل آیه بالا آمده است:
زنان بهشت (و بهشتی صفت) فقط شیفته و فـریفتهی شـوهران خـویش و چشـم بسته بر هر اجنبی (نامحرم هستند). دلبستگی زن، تنها به هـمسر خویش و چشـم نـدوختن به اجـنبی، از جـمله بـرترین ارزشهای اوست. غیرت و اهتمام به پاکیزگی همسر از هوس بیگانگان، امری فظری و اصیل در نهاد بشر است.
درسهایی بری زندگی امروز
1- دنیا مزرعهی آخرت است. اگر طالب زندگی ابدی با حورالعین هستیم از تماس با نامحرمان اجتناب نماییم.
2- توجه به زن و ارضای تمایلات جـنسی از طریق درست، نعمتی خدادادی است قدر آن را بدانیم.
3- عدم تماس با نامحرم یک ارزش است.
4- زمینه سازی برای عدم ارتباط و تماس ناموس با نامحرم وظیفه ای انسانی اسلامیاست.
5 از روابط باز و اموری که موجب ارتباط و تماس ناموس ما بـا نامحرمان میشود باید به شدت جلوگیری نماییم.
6- عدم ارتباط با نامحرمان موجب آسایش و آرامش فرد و اجتماع است.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#لزوم عدم ارتباط با نامحرمان
لمن الغابرین
او با زشتکاران هلاک شود. (1)
زن خوب بهشت دنیوی و زن بد، دوزخ دنیوی انسان است. بنابراین اگر در عرصهی زندگی مشترک مبتلا به زن نامناسب شدیم او را زیر نظر داشته و مراقب ارتباطهای او باشیم زیرا اگـر چـنین توجهی نداشته باشیم ممکن است بزرگ ترین ضربه ها را از این غفلت بخوریم.
در تفسیر نور ذیل آیه فوق آمده است:
1- حجر 60.
در ازدواجهای انبیاء (حضرت نوح و لوط و ائمهی اطهار مانند امام حسن مجتبی و امام صادق و امام جواد (علیهم السلام) نیز ناکامی بودهاست. شرط موفقیت در جامعه، موفقیت در امور خـانه (و همسر خوب) نیست. حساب مردان خـدا از حساب بستگان نااهل و اطرافـیان جـدا است. وابستگی اقتصادی (و خانوادگی) دلیل وابستگی فکری و فرهنگی نیست (همسر لوط نان لوط را میخورد اما ضد او فکر و عمل میکرد).
در اطیب البیان هم ذیل آیه مزبور آمده است: همسر لوط، همدست کفار و دشمن داخـلی لوط بود. او با کفار قرار گذاشته بود که اگر کسـی مخفیانه نزد پیامبر آمد، بر بام خـانه آتش روشن کند و آنها را باخبر سازد. به همین دلیل مقدر شد که از هلاک شدگان باشد. (1)
درس هایی برای زندگی امروز
1- ممکن است انسـانهای خـوب مبتلا به همسران بد شوند.
2- همسر نامناسب اگر کنترل نشود، دشمن را
1- اطیب البیان، ج 8 ص54. بر زندگی انسان مسلط میسازد!
3- حساب انسان خوب را از حسـاب هـمسر نامناسب او جدا بدانیم.
4- در عرصهی ازدواج و انتخاب همسر خیلی باید دقیق و حساب شده عمل کرد.
5- همسر بد، دشـمن داخلی و ستون پنجم دشمن خارجی است. باید فکـری به حال ایـن جرثومهی فساد کر د!
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#حفظ حجاب
علی جیوبهن و...
باید زن ها سینه و بر و دوش
خود را با مقنعه بپوشانند و... (1)
هرچیز گران قدر و ارزشمندی را در جایگاهی قرار میدهند که حافط آن باشد. مثلاً دیده اید کـه گوهرهای گرانبها را در جعبههای مزین نگهدازی میکنند و...
حجاب، عامل مصونیت انسان از دستبردهای متعدد است.
چـهرههای زیـبا فـقط بـاید منازل صاحبان
1- نور 31.
دلهای زیبا و عاشقان خود را بـیارایـند و شـمع مـحفل دلدادگـان واقـعی خـویش گـردند نـه بـزم آفـرین هـوس بازان و سـوختن در جـمع هوسرانان!
مفسر تفسیر نور ذیل آیهی 59 احزاب و 31 نور نوشته است: زنان و دختران اگر بخواهند از متلک ها، تهمت ها، تهاجم ها و تهدیدهای افراد هرزه و آلوده در امان باشند، باید خود را بپوشانند. سرچشمهی بسیاری از مزاحمتهای هوس بازان نسبت به زنان و دختران نوع لباس خـود آنها است.
حجاب و پوشش واجب است و هرکاری که زینت زن را آشکار کند یا دیگـران را از آن آگاه نماید ممنوع است. مقدار واجب برای پوشش سر و صورت، انداخـتن روسری و مقنعه است کـه گردن و سینه را بپوشاند. با حفظ حجاب حضور زن در جامعه (و بین نامحرمان) مانعی ندارد. اگر حداقل حجاب اسلامی، برای جلوگیری از گناه کافی نبود، لازم است بانوان چادر و حجاب برتر داشته باشند تا دیگران مرتکب گناه نشوند.
در تفسیر راهنما ذیل این آیه آمده است:
نظر دوختن به نامحرمان و چشم چرانی حرام است. آشکار کردن موی سر، گلو و سینه در انظار نامحرمان، بر زنان مومن حرام است.
درسهایی برای زندگی امروز
1- حجاب مصونیت است.
2- حفظ حجاب نشانهی حفظ سرمایه از تاراج هوس بازان است.
3- حفظ حجاب عامل سلامتی فرد باحجاب و آرامش اطرافیان اوست.
4- کشف حجاب زمینه ساز فساد و تباهی فرد و جامعه است.
5- از کـودکی بـا روشهای مطلوب باید انسانها با حجاب آشنا و مأنوس گردند.
6- عفاف جان حـجاب است، بـنابراین افراد باحجاب باید رفتار و منشی عفیفانه داشته باشند.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#شیطان گام به گام بین نامحرمان فتنه میکند
خطوات الشیطان..
قدم به قدم به دنبال شیطان رفت ... (1)
عـرصهی روابـط بـین مـحرم و نـامحرم بزرگترین میدان فعالیت شیاطین جنی و انسی است.
اگر شیطان موفق شود که بین دو نامحرم رابطه ایجاد نماید، بذر بسیاری ازْ گـناهان، بدبختیها، رنجها، مصائب وگر فتاریهای فردی و اجتماعی
1- نور 21.
را کاشته است که دیر یـا زود حـاصل آن نـمایان میشود.
از سوی دیگر، سیاست شیطان آن است که گام به گام و قدم به قدم انسانها را به سوی بدیها سوق دهد. او با آرایش گناهان، سادهسازی انـجام آنها در نظر انسان و ترغیب افراد بـه چشیدن لذت ها، آنها را گر فتارگناه میسازد.
در تفسیر نور ذیل آیه بالا آمده است:
گامهای شیطان عبارت است از: دوستی با افراد فاسد، شرکت در مجالس آنها، فکـر گـناه، ارتکاب گناهان کوچک، پس از آن انجام گـناهان بزرگ و در پایان قساوت قلب و بدعاقبتی و پایان شوم.
سیاست شیطان نفوذی تدریجی و گام به گام است. اشاعهی فحشا ازگامهای شیطان است. علم به اینکه خداوند همه چیز را میبیند و میشنود بهترین عامل بازدارنده از فحشا و منکرات است. مفسر تفسیر راهنما ذیل این آیه نوشته است: فریب انسان توسط شیطان تدریجی وگام به گام است. شیطان، دارای راههای متعدد و وسایل گـوناگـون بـرای کشاندن انسـانها بـه فحشا و منکرات است. شیطان، پیروانش را هرگز رها نمیکند؟ بـلکه مدام آنها را به انواع فحشا و منکرات فرا میخواند.
درسهایی برای زندگی امروز
1- دوستی با افراد فاسد، شرکت در مجالس گناه، دیدن صحنههای نامناسب و... از اموری است کـه شـیطان را بـر زندگی انسان مسلط میسازد، مراقب باشیم!
2- سیاست شیطان ورود در دل و وسوسهی گام به گام است، مراقب وسوسههای او باشیم و با ذکر خدا مانع از حضور او در دلمان شویم.
3- دائم شیاطین در اطراف ما میچرخند و ما را تحریک میکنند، مراقب دائـمی از خویش به عمل آوریم.
4- از وسوسهی شیاطین انسی غافل نشویم.
5- از اموری که مقدمهی حضور و وسوسهی شیطان در زندگی ما میشود، اجتناب نماییم.
6- از مکر و حیله و حقههای متعدد این دشمن آشکار به خداوند متعال پناه ببریم. (1)
1- جهت اطلاع از خلقت، نحوه ی زندگی، انواع شـیطان میتوانید به کتابهای عصیانگر که از نویـسنده منـشر شده است مراجعه فرمایید.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#عفاف در نگاه:
دنیا خراب آبادی است که هر نقطه ی آن به مین های شیطان و نگاه های آلوده ناامن گشته است.اما فرشته های حجاب در محفل انس و یاد خدا در امنیتی به سر می برندکه دیگران از طعم آن بی خبرند.
در آیه ی 31 سوره ی نور که به سوره ی عفت و پاکدامنی و حجاب معروف است،به چندین رفتار عفیفانه اشاره می کند که یکی از آنها وجوب حفظ و کنترل دیده و نگاه است:(وَ قُل لِلمؤمناتِ یَغضُضنَ مِن أبصارِهِنَّ)؛( به زنان مومن بگو چشم های خود را از نگاه هوس آلود فرو گیرند.) همچنین در آیه ی دیگری می فرماید:(قُل لِلمؤمنینَ یَغُضّوا مِن أبصارِهِم)؛( به مردان مؤمن بگو از بعضی نگاه های خود-نگاه های غیرمجاز-چشم پوشی کنند).
(یغضض) به معنای کاهش و کم کردن نگاه است .و منظور چشم پوشی از نگاه حرام و غیر ضروری و شهوت آلود است. در لزوم عفّت و پاکدامنی و ترک نگاه حرام ، بین زن و مرد فرقی نیست. بدین ترتیب همان گونه چشم چرانی برمردان حرام است ، بر زنان نیزحرام است. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید : ( از نگاه های زیادی بپرهیزید ؛ زیرا تخم هوس می پراکند و غفلت می زاید).
کنترل چشم می تواند از مهم ترین و اساسی ترین اصول عفاف باشد که باید در مرتبه ی اول رعایت گردد؛ چرا که چشم دروازه ی قلب و روح است و هر چه دیده بیند دل کند یاد.
امام علی (ع) می فرماید:( العین رائد القلب)؛ چشم ، دل را به دنبال خود می کشد.
بدین ترتیب ،کمترین کوتاهی در چشم پوشی از نگاه به نامحرم ، تیری مسموم از سوی شیطان است.
قلب که عقل انسان را نشانه گرفته و دل و فکر او را مشغول و به دنبال آن غریزه را مشتعل می کند و از آن پس فتنه ها به دنبال می آورد ، که گاه جبران ناپذیر است.
کسی که عفّت چشم پیشه کند و نگاه حرام را دنبال نکند ، فکرش فراغت و دلش آرامش می یابدو اوصافش نیکو گشته و در نتیجه خداوند شیرینی ایمان و عبادت را به او می چشاند و به ازای فروبستن چشم از حرام ، قدرت مشاهده ی شگفتی های عالم و عظمت الهی را می یابد.
روایت است که ؛رسول خدا (ص) در زمینه ی تقسیم کار این گونه داوری کردند : فاطمه (س) را مأمور به انجام امور داخل خانه نمود و علی (ع) رانیز به امور خارج از خانه مامور ساخت . دختر پیامبر از این تقسیم کار فوق العاده خوشحال شد و چنین اظهار داشت : جز خداوند نمی داند که من از چنین تقسیم کار چقدر خوشحال شدم زیرا پدرم رسول خدا مرا از گریبانگیر شدن با مردان معاف داشته است.
خشنودی حضرت فاطمه (س)درخصوص انجام کارهای خانه و معاف شدن از کار در بیرون از منزل در تقسیم کار توسط حضرت رسول(ص) به اوج عفت و حیای ایشان و خودداری از اختلاط با مردان و محفوظ ماندن از نگاه نامحرمان اشاره دارد.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
1_43335932.pdf
292K
#معرفی کتاب
📙 وابستگي جهان به امام زمان (عج)
✍نویسنده:حضرت آيت الله صافي گلپايگاني
🔎 موضوع:دراین کتاب پنج تفسيرعلمى درموردوابستگی جهان به امام زمان(عج)بیان شده است.
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
منتظران گناه نمیکنند
#عذاب زنان بد حجاب در قیامت چگونه است؟
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در باره عذاب زنان امتش در سفر معراج، اشاره نموده که ،روایات گوناگونی وارد شده است که ما در این جا جامع ترین آن را بیان می کنم:
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْوَرَّاقُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ الْآدَمِيِّ عَنْ عَبْدِ الْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ فَاطِمَةُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَوَجَدْتُهُ يَبْكِي بُكَاءً شَدِيداً فَقُلْتُ فِدَاكَ أَبِي وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا الَّذِي أَبْكَاكَ فَقَالَ يَا عَلِيُّ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَى السَّمَاءِ رَأَيْتُ نِسَاءً مِنْ أُمَّتِي فِي عَذَابٍ شَدِيدٍ فَأَنْكَرْتُ شَأْنَهُنَّ فَبَكَيْتُ لِمَا رَأَيْتُ مِنْ شِدَّةِ عَذَابِهِنَّ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً مُعَلَّقَةً بِشَعْرِهَا يُغْلَى دِمَاغُ رَأْسِهَا وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً مُعَلَّقَةً بِلِسَانِهَا وَ الْحَمِيمُ يُصَبُّ فِي
حَلْقِهَا وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً مُعَلَّقَةً بِثَدْيَيْهَا وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا وَ النَّارُ تُوقَدُ مِنْ تَحْتِهَا وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً قَدْ شُدَّ رِجْلَاهَا إِلَى يَدَيْهَا وَ قَدْ سُلِّطَ عَلَيْهَا الْحَيَّاتُ وَ الْعَقَارِبُ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً صَمَّاءَ عَمْيَاءَ خَرْسَاءَ فِي تَابُوتٍ مِنْ نَارٍ يَخْرُجُ دِمَاغُ رَأْسِهَا مِنْ مَنْخِرِهَا وَ بَدَنُهَا مُتَقَطِّعٌ مِنَ الْجُذَامِ وَ الْبَرَصِ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً مُعَلَّقَةً بِرِجْلَيْهَا فِي تَنُّورٍ مِنْ نَارٍ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً تُقَطَّعُ لَحْمُ جَسَدِهَا مِنْ مُقَدَّمِهَا وَ مُؤَخَّرِهَا بِمَقَارِيضَ مِنْ نَارٍ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً يُحْرَقُ وَجْهُهَا وَ يَدَاهَا وَ هِيَ تَأْكُلُ أَمْعَاءَهَا وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً رَأْسُهَا رَأْسُ الْخِنْزِيرِ وَ بَدَنُهَا بَدَنُ الْحِمَارِ وَ عَلَيْهَا أَلْفُ أَلْفِ لَوْنٍ مِنَ الْعَذَابِ وَ رَأَيْتُ امْرَأَةً عَلَى صُورَةِ الْكَلْبِ وَ النَّارُ تَدْخُلُ فِي دُبُرِهَا وَ تَخْرُجُ مِنْ فِيهَا وَ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ رَأْسَهَا وَ بَدَنَهَا بِمَقَامِعَ «1» مِنْ نَارٍ فَقَالَتْ فَاطِمَةُ ع حَبِيبِي وَ قُرَّةُ عَيْنِي أَخْبِرْنِي مَا كَانَ عَمَلُهُنَّ وَ سِيرَتُهُنَّ حَتَّى وَضَعَ اللَّهُ عَلَيْهِنَّ هَذَا الْعَذَابَ فَقَالَ يَا بُنَيَّتِي أَمَّا الْمُعَلَّقَةُ بِشَعْرِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ لَا تُغَطِّي شَعْرَهَا مِنَ الرِّجَالِ وَ أَمَّا الْمُعَلَّقَةُ بِلِسَانِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تُؤْذِي زَوْجَهَا وَ أَمَّا الْمُعَلَّقَةُ بِثَدْيَيْهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تَمْتَنِعُ مِنْ فِرَاشِ زَوْجِهَا وَ أَمَّا الْمُعَلَّقَةُ بِرِجْلَيْهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تَخْرُجُ مِنْ بَيْتِهَا بِغَيْرِ إِذْنِ زَوْجِهَا وَ أَمَّا الَّتِي كَانَتْ تَأْكُلُ لَحْمَ جَسَدِهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ تُزَيِّنُ بَدَنَهَا لِلنَّاسِ وَ أَمَّا الَّتِي شُدَّ «2» يَدَاهَا إِلَى رِجْلَيْهَا وَ سُلِّطَ عَلَيْهَا الْحَيَّاتُ وَ الْعَقَارِبُ فَإِنَّهَا كَانَتْ قَذِرَةَ الْوَضُوءِ قَذِرَةَ الثِّيَابِ وَ كَانَتْ لَا تَغْتَسِلُ مِنَ الْجَنَابَةِ وَ الْحَيْضِ وَ لَا تَنْتَظِفُ وَ كَانَتْ تَسْتَهِينُ بِالصَّلَاةِ وَ أَمَّا الصَّمَّاءُ الْعَمْيَاءُ الْخَرْسَاءُ فَإِنَّهَا كَانَتْ تَلِدُ مِنَ الزِّنَاءِ فَتُعَلِّقُهُ فِي عُنُقِ زَوْجِهَا وَ أَمَّا الَّتِي كَانَتْ تَقْرِضُ لَحْمَهَا بِالْمَقَارِيضِ فَإِنَّهَا كَانَتْ تَعْرِضُ نَفْسَهَا عَلَى الرِّجَالِ وَ أَمَّا الَّتِي كَانَتْ تُحْرَقُ وَجْهُهَا وَ بَدَنُهَا وَ هِيَ تَأْكُلُ أَمْعَاءَهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ قَوَّادَةً وَ أَمَّا الَّتِي كَانَ رَأْسُهَا رَأْسَ الْخِنْزِيرِ وَ بَدَنُهَا بَدَنَ الْحِمَارِ فَإِنَّهَا كَانَتْ نَمَّامَةً كَذَّابَةً وَ أَمَّا الَّتِي كَانَتْ عَلَى صُورَةِ الْكَلْبِ وَ النَّارُ تَدْخُلُ فِي دُبُرِهَا وَ تَخْرُجُ مِنْ فِيهَا فَإِنَّهَا كَانَتْ قَيْنَةً «3» نَوَّاحَةً حَاسِدَةً ثُمَّ قَالَ ع وَيْلٌ لِامْرَأَةٍ أَغْضَبَتْ زَوْجَهَا وَ طُوبَى لِامْرَأَةٍ رَضِيَ عَنْهَا زَوْجُهَا.
علی بن عبد اللَّه الورّاق، از عبد العظیم حسنی، از امام جواد علیه السلام روایت کرده که گفت: پدرم به واسطه آباء گرامش از امیر مؤمنان علیه السلام نقل کرد که فرمود: من و فاطمه
بر رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد شدیم. پس ایشان را در حالی که سخت می گریست؛ یافتیم. من عرض کردم: پدر و مادرم فدایت یا رسول اللَّه! چه باعث شده که شما این چنین گریه می کنید؟ در پاسخم فرمود: ای علی! شبی که مرا به آسمان بردند (یعنی معراج) زنانی از امّتم را در عذابی شدید، نگریستم و آن وضع برای من سخت گران آمد. گریه ام از جهت عذاب سخت آنان است که به چشم خویش وضعشان را دیدم (شرح واقعه بدین قرار است:)
زنی را به مویش در دوزخ، معلّق، آویخته بودند که مغز سر او می جوشید. زن دیگری را دیدم که به زبانش در جهنّم آویزان بود و آتش در حلقوم او می ریختند. زن دیگری را مشاهده کردم که او را به پستان هایش آویخته بودند. و دیگری را دیدم که گوشت بدن خویش را می خورد و آتش در زیر او شعله می کشید. زنی دیگر را دیدم که پاهایش را به دست هایش زنجیر کرده بودند و مارها و عقرب ها بر او مسلّط بودند و زنی را دیدم کر و کور و لال که در تابوتی از آتش است و مخ او از بینیش خارج می شود و همه بدنش قطعه قطعه از جذام و برص (خوره و پیسی) است و زن دیگر را مشاهد کردم که در تنّوری از آتش به پاهایش آویزان است، و زنی را دیدم که گوشت بدنش را از پس و پیش با قیچی آتشین می برند. و دیگری را دیدم صورت و دست هایش آتش گرفته و مشغول خوردن روده های خویش است. زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدنش بدن حمار است و هزار هزار نوع او را عذاب می کنند و زنی را به صورت سگ دیدم که از عقب به شکم او آتش می ریزند و از دهانش بیرون می ریزد و فرشتگان با گرزهائی آتشین بر سر و پیکر او می زنند.
پس فاطمه سلام الله علیها به پدرش عرض کرد: ای حبیب من، و ای نور دیدگانم، به من بگو که اینان چه کرده بودند و رفتارشان چه بود که به این عقوبت گرفتار شدند.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای دختر عزیزم، امّا آن زنی که به موی سرش معلّق در آتش بود؛ آن فردی بود که موی سر خویش از نامحرمان نمی پوشانید. و امّا آن زنی که به زبانش آویخته بود؛ او کسی بود که با زبان، شوهر خویش را آزار می داد. آن که به پستان هایش آویزان بود؛ شوهرداری بود که از آمیزش با شویش پرهیز داشت و امّا آنکه به پاهایش معلق در دوزخ بود؛ کسی بود که بدون اذن همسر خود، از خانه بیرون می رفت. امّا آن زنی که گوشت بدن خویش را می خورد؛ آن بود که خود را برای نامحرمان زینت می کرد. امّا آنکه دست و پایش را به هم زنجیر کرده بودند و مارها و عقرب ها بر او مسلّط بودند؛ زنی بود که درست وضو نمی ساخت و لباسش را از آلودگی به نجاست، تطهیر نمی کرد. غسل جنابت و حیض به جای نمی آورد. خود را نظیف نمی ساخت و به نماز اهمیت نمی داد. و امّا آن کر و کور و لال، زنی بود که از غیر شوهر خویش، دارای فرزند می شد و به شوهر خود نسبت می داد. آنکه گوشت بدنش را با مقراض ها می بریدند؛ پس وی زنی بود که خود را در اختیار مردان اجنبی می نهاد و خود را بدان ها عرضه می نمود. و امّا آن زنی که سر و رویش آتش گرفته بود و مشغول خوردن روده های خود بود؛ آن کسی بود که دلّالی جنسی به حرام می کرد. امّا آنکه سرش، سر خوک و بدنش بدن حمار بود؛ آن زنی بود که سخن چینی به دروغ می نمود. امّا آنکه رخسارش رخسار سگ بود و آتش در دبر او می ریختند و از دهانش بیرون می آمد؛ آن زنی آوازه خوان و نوحه گر و حسود بود آن گاه پیامبر(ص) فرمود: وای بر زنی که شوی خویش را به غضب آرد و خوشا به حال بانوئی که شوهرش از او راضی باشد.
#تلنگــــــــــر_نماز
شنیدنِ صدایِ اذان و نماز نخوندن یعنی کسے یا چیزی رو به خدا ترجیح میدی.
دقت کردی❗️
وقتے دوستت آنلاینه ولی جوابِ پیامت رو نمیده چقدر ناراحت می شے ...😔
اذان یعنے خدایِ همیشه آنلاین بهت پیام داده...
نکنه آنلاین باشے و به جایِ چت با خدا چت با یکی دیگه رو انتخاب کنی.
#نماز_اول_وقت
#حجاب در لغت به معناي مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال اين کلمه، بيشتر به معني پرده است. اين کلمه از آن جهت مفهوم پوشش ميدهد که پرده، وسيلهي پوشش است، ولي هر پوششي حجاب نيست؛ بلکه آن پوششي حجاب ناميده ميشود که از طريق پشت پرده واقع شدن صورت گيرد.
حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابي و سلبي است. بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در کنار يکديگر باشد تا حجاب اسلامي محقق شود؛ گاهي ممکن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نميتوان گفت که حجاب اسلامي محقق شده است.
اگر به معناي عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بناميم، حجاب ميتواند اقسام و انواع متفاوتي داشته باشد. يک نوع آن حجاب ذهني، فکري و روحي است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامي، مانند توحيد و نبوت، از مصاديق حجاب ذهني، فکري و روحي صحيح است که ميتواند از لغزشها و گناههاي روحي و فکري، مثل کفر و شرک جلوگيري نمايد.
علاوه بر اين، در قرآن از انواع ديگر حجاب که در رفتار خارجي انسان تجلي ميکند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصيه شدهاند.در این بخش از آسمونی تعدادی از آیات قرآن در مورد حجاب را برای شما عزیزان قرار داده ایم.
آیه ی 32 سوره ی الاحزاب
خطاب به زنان مسلمان می فرماید: ای زنان پیامبر شما مانند زنان دیگر نیستید، اگر خداترس و پرهیزکار باشید پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید مبادا آنکه دلش بیمار (هوا و هوس) باشد به طمع افتد، بلکه متین و درست سخن گویید.
آیه ی 33 سوره ی الاحزاب
خطاب به زنان مسلمان می فرماید: و در خانه هایتان بنشینید و آرام گیرید (بی حاجب و ضرورت از منزل بیرون نروید) و مانند دوره ی جاهلیت پیشین آرایش و خودآرایی نکنید و نماز به پا دارید و…
آیه ی 53 سوره ی الاحزاب
می فرماید: …و هرگاه از زنان متاعی می طلبید از پس پرده طلب نمایید که حجاب برای آنکه دلهای شما و آنها پاک و پاکیزه بماند بهتر است و…
آیه ی 55 سوره ی الاحزاب
کسانی که بر زنان محرم هستند را ذکر کرده و می فرماید: و زنان را باکی نیست که بر پدران و فرزندان و برادران و فرزندان برادران و فرزندان خواهران و زنان مسلمان و کنیزان ملکی بی حجاب و بدون پوشش در آیند. (و از غیر اینها باید احتجاب کنند) *این آیه برای محرمان زنان مجرد بوده و کلیه ی محرمان در آیه ی 31 سوره ی نور در پایین تر ذکر شده است.
آیه ی 59 سوره ی الاحزاب
می فرماید: ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومن بگو که خویشتن را (به چادر) بپوشانند که این کار برای اینکه شناخته شوند (به ایمان دار بودن) و اذیت و آزار نکشند (از تعرض و جسارت آزار نکشند) بر آنان بهتر است و…
آیه ی 30 سوره ی نور
می فرماید: بگو: مومنین چشمهایتان را از نگاه ناروا بپوشانند و از فروج و اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی شما بهتر است و البته خداوند به هر چه انجام دهید کاملا آگاه است.
آیه ی 31 سوره ی نور
می فرماید: و بگو به زنان مومن تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه قهراً ظاهر می شود آشکار نسازند و باید خود را بپوشانند و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود و پدران شوهر و پسران و پسران شوهر و برادران خود و پسران برادر و پسران خواهر خود و زنان و کنیزان ملکی و اتباع و اطفالی که هنوز بر مسائل زنان آگاه نیستند و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود و…
آیه ی 60 سوره ی نور
می فرماید: و زنان سالخورده که امید ازدواج ندارند بر آنان باکی نیست اگر زینت خود را ظاهر کنند و یا جامه های خود را (مانند چادر و روپوش) نزد نامحرمان بردارند و اگر باز عفت برگزینند بهتر است و…
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
#عقایدت_رو_فریاد_بزن❗️
⚠️چرا می ترسی چادری بشی؟ 😶چرا #خجالت می کشی جلو دیگران از چیزهایی که فکر می کنی درسته حرف بزنی؟🤔
⚠️چرا روت نمیشه جلوی دیگران اونی که خودت دوست داری باشی ، باشی؟🙁
⚠️چرا همه چیز برعکسه؟🤔 مگه تو داری #اشتباه میکنی که#شرمنده ای؟🙂🏻
طعنه ها دلسردت نکنه خواهرم
👤یه حرفی رو شهید حججی برا ما وصیت گذاشته که همه شنیدیم
" تو برای رضای خدا کار کن خدا تو رو برا خودش خریداری میکنه"..
⁉️ چرا بعضی ها احساس میکنن اگر بیان تو تیم خدا، طرد میشن؟😞
⚊#یوسف زندانی رو چه کسی عزیز مصر کرد؟ غیر از خدا؟
⚊#شهید #حججی رو چه کسی عزیز دل همه کرد؟ غیر از خدا؟😊
تو اگه.. از بدترین افراد هم باشی ، خدا عزیز دلت میکنه! اگه پای خدا وایسی و کم نذاری براش...😊
#اعتماد کن به خدا و عقایدت رو فریاد بزن..💪 ببینم چند نفر #یاعلی میگن و چادری میشن
طعنه ها دلسردت نکنه خواهرم
بایست پای ایمانت پای عقیده ات...
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534
هدایت شده از افتخارات جمهوری اسلامی
📻اخبار #پویش_حجاب_فاطمے
📶به مرور کانال های مختلف در حال پیوستن به این پویش هستند.
✳️بلاخره بعد از چندین سال انفعال، انشاءالله یک حرکت قوی پیرامون موضوع حجاب، در کل کشور شکل میگیره.
🔲پیگیر اخبار پویش در همین کانال باشید.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتخاب سربازان امام زمان(عج) توسط خود حضرت
اللهم عجل لولیک الفرج
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود
http://eitaa.com/joinchat/3751936000Cf84bd28534