eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
در دروغ و دروغ گفتن دو رفتار متفاوت را می‌توان تشخیص داد :   فردی که از روی حسادت و برای بالا بردن مقام خود دروغ می‌گوید و فردی که بدون هیچ گونه غرضی دروغ می‌کوید و به قول ما ایرانی ها از نوع مصلحتی است .
حالا هر یک از این دو دروغ  و علت آنها را جداگانه توضیح می‌دهیم :   اول دروغی که از روی خود خواهی و غیض است  این دروغ را در موارد زیر به کار می‌بریم :    *زمانی که می‌خواهیم یک تصویر خوب و عالی و دروغین از خود در برابر مخاطبمان بسازیم . اما چگونه این کار را انجام می‌دهیم ؟ در گفتن استعدادها ، توانایی های مالی حقیقت را نمی‌گوییم ویا عیب‌های خود را به خوبی ها تبدیل می‌کنیم و راجع به آنها با افتخار صحبت می‌کنیم .
*برای به دست آوردن یک پست یا شغل ادعای کذب می‌کنیم و یا برای فروختن مالی که به ما تعلق دارد توضیحاتی را ذکر می‌کنیم که حقیقت ندارد . فقط برای اینکه جنس خود را به قیمت بالاتری بفروشیم این کار را انجام می‌دهیم .
نوع دوم ، دروغی است که به نیت و قصد بدی نیست و می‌توان گفت بیشتر از روی نوع دوستانه است ، و در موارد زیر به کار می‌رود :
این دروغ را زمانی می‌گوییم که می‌خواهیم کسی را ناراحت نکنیم مثلا ، وقتی کسی نظر ما را درباره ی لباس جدیدش یا مدل کوتاهی مو هایش می‌پرسد شاید این مدل و این لباس به او نیاید اما برای اینکه او را ناراحت نکنیم از دروغ استفده می‌کنیم چون مسلما هر کسی سلیقه خود را دارد و نباید سلیقه خود را به کسی تحمیل کنیم . و یا اینکه در شرایط خاص خبر بدی را  تبدیل به خبر خوب کنیم  و کسی را الکی و به خاطر شنیدن این  دروغ خوشحال کنیم . روان شناسان در علم روان شناسی این دروغ را " دروغ دفاعی " می‌نامند . اما چرا دفاعی ؟ چون در نهایت ، هدف ما از این دوغ این است که رابطه خود را با دیگران حفظ کنیم و این رابطه از بین نرود. این دروغ را می‌گوییم چون می‌ترسیم از طرف دیگران مورد بی مهری قرار بگیریم و آنها دیگر ما را دوست نداشته باشند و برای ادامه داشتن ارتباطا طمان با دیگران نظرات خود را پنهان می‌کنیم تا هم چنان مثل همیشه باشیم .
اما چرا اغلب دروغ می‌گوییم ؟؟ بر اساس تحقیقی که در آمریکا انجام شده است ، متوجه شده‌اند که همه آدمها در روز بیش از دو بار دروغ می‌گویند ... و البته با توجه به شغل و مسئولیتی که هر کسی دارد تعداد این دروغ ها کم و یا زیاد می‌شود و بیشتر این دروغ ها بخاطر طفره رفتن از جواب دادن به سوالات است . به خاطر چه هدفی دروغ می‌گوییم  ؟ با این هدف که یک تصویر خوب از خود ارائه دهیم .و دیگران ما را بهتر از شخصیتی که داریم ببینند . که این بحث را در علم روان شناسی " خواستگاه و جایگاه دلخواه اجتماعی می‌نامند " .
چگونه تشخیص دهیم که کسی دارد به ما دروغ می‌گوید ؟؟ در این جا مهم این است که اگر به کسی و به حرف ها ی او اعتماد ندارید و در درستی صحبت های او شک دارید ، باید در ابتدا کاملا به صحبت های او دقت کنید و با هوشیاری کامل صحبت های او را تعقیب کنید تا متوجه شوید زیرا به قول ما ایرانیها دروغگو کم حافظه است و صحبت های خود را فراموش می‌کند و دفعه ی بعد که در مورد همان موضوع صحبت می‌شود صحبت های قبلی خود را فراموش می‌کند ، و دوباره از نو شروع به دروغ گفتن می‌کند و در همین جاست که می‌توانید مچ او را بگیرید و مطمئن شوید که او فردی دروغ گوست و قابل اعتماد نیست . زیرا افراد دروغ گو حافظه ضعیفی دارند و از بس که در همه جا و در همه ی موارد دروغ می‌گویند یادشان می‌رود و حافظه شان یاری نمی‌کند که کدام دروغ را در کجا گفته اند . و معمولا هنگامی که با دروغ آنها روبرو می‌شوید دیگر به آنها اعتماد سابق ندارید. اغلب ما به افراد دروغ گو و حرف ها ی که می‌زنند همیشه شک داریم و هیچ گاه به راحتی نمی‌توانیم حرف های آنها را باور کنیم . حتی اگر روزی حقیقتی را به بگویند اما به خاطر سابقه ی بدی که دارند ، باور کردن صحبت‌هایشان غیرقابل قبول است .
گفتم خواهرم حجابت؟ گفت:دلم پاک است. با خود گفتم: مگر می شود پاکی هزاران نگاه و دل را بدزدی و هزاران خانه و خانواده را ویران کنی و دلت پاک باشد؟!!😔😏 #پویش_حجاب_فاطمے
منتظران گناه نمیکنند
#کنترل_ذهن 21 🔸 کنترل ذهن میتونه علاوه بر مسائل عبادی جاهای دیگه هم کاربرد داره مثلا خانم ها در زمی
22 ✅ خوبی‌های درونت را با کمک «فکر و ذکر» بیدار کن! ✅ کسی که ذهنش را رویِ «نداشته‌هایش» متمرکز کند، عقده‌ای می‌شود استاد پناهیان: 🔸امام‌حسن(ع) می‌فرماید: شما را به تفکرِ طولانی، مستمر و عمیق، توصیه می‌کنم؛ تفکّر، پدر و مادر هر خوبی‌ای است (مجموعه ورام/۱/۵۲) 🔸در وجود ما، خوبی‌های فراوانی هست که باید با «فکر و ذکرِ خوب» آنها را جلا بدهیم و بیدار کنیم. برای اینکه فکر و ذکرِ خوب داشته باشیم، باید قدرت کنترل ذهن پیدا کنیم. 🔸امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: مؤمن، غرق فکر است (نهج‌البلاغه/حکمت۳۳۳) البته تفکّرِ خوب، نیاز به تمرین دارد؛ همان‌طوری که توجّه و ذکر، نیاز به تمرین دارد. 🔸هیچ‌کسی بی‌فکر نیست؛ ولی اگر فکر خودت را رها کنی، هرزگی می‌کند. بعضی‌ها تا فکر می‌کنند، فکرشان می‌رود سراغ حسرت‌ها، حسادت‌ها، حرص‌ها و نقشه‌هایی که نابودشان می‌کند. 🔸معمولاً انسان وقتی چیزی را نداشته باشد، خیلی بیشتر می‌خواهدش! و گاهی تا آنجا پیش می‌رود که به چیز دیگری غیر از آن، فکر نمی‌کند؛ لذا کم‌کم عقده‌ای می‌شود. کسی که زیاد به فکر نداشتنی‌های خودش باشد و ذهنش زیاد روی نداشته‌هایش متمرکز بشود، عقده‌ای می‌شود. 🔸در روایت هست: اگر چیزی از دنیا را خواستی و به آن نرسیدی، این‌طور در نظر بگیر که انگار اصلاً این خواسته، به ذهنت خطور نکرده بود؛ یعنی مسئله را در ذهن خودت حل کن (کشف‌الغمه/۱/۵۷۲)
گروه ظهورنزدیک است ان شا ء الله مخصوص بانوان ( ورود اقایون اکیدا ممنوع ) http://eitaa.com/joinchat/2248278027Ce6bb906f67
در مورد گناهان یک اصل کلی وجود دارد و آن‌هم این است که گناه، گناه و فساد می‌آورد و یکی از گناهانی منشاء بسیاری از مفاسد است، بحث‌وجدل بی‌خود و غیرمنطقی است که سبب کینه، کدورت و دشمنی می‌شود و مجدداً کینه و کدورت موجب بروز گناهان بزرگی همچون غیبت و تهمت، فحاشی، حسد و… می‌گردد. حضرت امام علی علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند: «سبب دشمنی و کینه‌توزی، مجادله زیاد است؛ سَبَبُ الشَّحناءِ کثرَهُ المِراءِ.»
البته طرف مقابل هم همین‌طور است، یعنی عمل خیر، با خودش خیر و نیکی می‌آورد.   میزان الحکمه، ج 10، ص 508.
حضرت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله): «هر کس از شما در خوردن قسم جری‌تر است به جهنم نزدیک‌تر است.»  «اَجرأکم عَلی قَسَمُ الجِّدَ اَجرأکم عَلی النّار» (کنز العمال، ج 11، ص 7، ح 30390)
قسم دروغ خطرناک است!! مرحوم طبْرِسی، از ابن عباس نقل می‌کند که مردی خدمت پیامبر صلی‌الله علیه و آله رسید و عرض کرد: ای رسول خدا! همسایه‌ای به نام اِمرِوُء القیس دارم که قسمتی از زمین مرا غضب کرده است و مردم گواه صدق من‌اند، ولی چون برای او احترام بیشتری قایلند، حاضر به حمایت من نیستند.
پیامبر صلی‌الله علیه و آله امروء القیس را خواست و از او دراین‌باره سؤال کرد.‌ او در پاسخ همه‌چیز را انکار کرد. پیامبر به او پیشنهاد سوگند کرد ولی شاکی عرض کرد: یا رسول‌الله! او مرد بی‌بندوباری است و برایش هیچ مانعی ندارد که سوگند دروغ یاد کند. پیامبر فرمود: به‌هرحال چاره‌ای نیست، یا باید شهود بیاوری و یا باید تسلیم سوگند او شوی. ‌
بعد از رفتن آنان،  آیه نازل شد که: ‌ وَ لاَ تَشْتَرُواْ بِعَهْدِ اللّهِ ثَمَنًا قَلِیلاً إِنَّمَا عِندَ اللّهِ هُوَ خَیْرٌ لَّکمْ إِن کنتُمْ تَعْلَمُونَ ‌ مَا عِندَکمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کانُواْ یَعْمَلُونَ «پیمان خدا را به بهایی اندک مفروشید زیرا اگر بدانید، آنچه در نزد خداست برایتان بهتر است.‌
«پیمان خدا را به بهایی اندک مفروشید زیرا اگر بدانید، آنچه در نزد خداست برایتان بهتر است.‌ آنچه نزد شماست فنا می‌شود و آنچه نزد خداست باقی می‌ماند و آنان را که شکیبایی ورزیدند پاداشی بهتر از کردارشان خواهیم داد.‌» بعد از مدتی که دوباره آنان برای رسیدگی به دعوایشان آمدند، هنگامی‌که پیامبر صلی‌الله علیه و آله این آیات را که آن‌ها را از سوگند دروغ و عواقب آن بر حذر می‌داشت برای آن‌ها خواند کلام خداوند بر دل امروء القیس اثر نهاد و او را به زبان آورد که: حق است. آنچه نزد من است سرانجام فانی می‌شود و این مرد راست می‌گوید. من قسمتی از زمین او را غصب کرده‌ام ولی نمی‌دانم چه مقدار بوده است.‌
بعد از مدتی که دوباره آنان برای رسیدگی به دعوایشان آمدند، هنگامی‌که پیامبر صلی‌الله علیه و آله این آیات را که آن‌ها را از سوگند دروغ و عواقب آن بر حذر می‌داشت برای آن‌ها خواند کلام خداوند بر دل امروء القیس اثر نهاد و او را به زبان آورد که: حق است. آنچه نزد من است سرانجام فانی می‌شود و این مرد راست می‌گوید. من قسمتی از زمین او را غصب کرده‌ام ولی نمی‌دانم چه مقدار بوده است.‌
اکنون‌که چنین است هر مقدار می‌خواهد (و می‌داند حق اوست) برگیرد و معادل آن‌هم به خاطر استفاده‌ای که در این مدت از زمین او کرده‌ام به‌عنوان غرامت بردارد. در این هنگام، سومین آیه نازل شد که: ‌ مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاهً طَیِّبَهً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کانُواْ یَعْمَلُونَ
هر زن و مردی که کاری نیکو انجام دهد، اگر ایمان آورده باشد زندگی خوش و پاکیزه‌ای بدو خواهیم داد و پاداشی بهتر از کردارشان عطا خواهیم کرد. و به امروا القیس و تمام کسانی که عمل صالح توأم باایمان دارند، بشارت حیات طیب داد. این آیات، آیه‌های 95 تا 97 سورهٔ نحل است.