eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
پا مي شود جايز نيست، اگر چه انسان علم داشته باشد مرتکب حرام نخواهد شد.(19) 9. پاسخ آيه الله ناصر مکارم شيرازي مدظله به سؤال هاي زير: سؤال: شرکت در عروسي، يا مجالس ديگر، که انسان مي داند در آن رعايت شئون اسلامي نمي شود(از قبيل اختلاط زن و مرد، رقص و پاي کوبي، استفاده از نوارهاي موسيقي و مانند آن) چه حکمي دارد؟ جواب: شرکت در مجالس گناه حرام است.(20) سؤال: شنيدن صداي نوار ترانه که از منزل همسايگان يا در وسيله نقليه ديگران از قبيل تاکسي به گوش مي رسد و مجبور به استماع آن هستيم، چه حکمي دارد؟ جواب: در صورتي که عمداً گوش ندهيد حرام نيست؛ ولي وظيفه امر به معروف و نهي از منکر را در آن جا که احتمال اثر دارد، نبايد فراموش کنيد.(21) سؤال: در شرايط کنوني در برخي از مراسم عروسي از نوارهاي مبتذل استفاده مي شود، با توجه به اين که ممکن است عدم شرکت در مراسم موجب تيرگي روابط فاميلي شود و از طرف ديگر، نهي از منکر هم مفيد نيست، شرکت در اين مجالس چگونه است؟ جواب: شرکت جايز نيست، اگر چه موجب تيرگي روابط شود.(22) 11. پاسخ آية الله علوي گرگاني مدظله به سؤال هاي زير: سؤال: آوردن و اجرت دادن به افرادي که در عروسي ساز مي زنند و هم چنين تماشا کردن آنها، چه حکمي دارد؟ جواب: در رابطه با ساز حرام، هر نوع کاري که در مساعدت اين عمل باشد حرام است، در نتيجه گرفتن اجرت و پرداختن آن نيز حرام مي باشد و شرکت در چنين مجلسي جايز نيست. سؤال: آيا دايره زدن هنگام عروسي که فقط زنان در خانه هستند جايز است؟ جواب: جوازش محل اشکال است و انتظار مي رود خواهران ديني حتي القمدور از اين گونه آلات استفاده نکنند.(23) پاسخ تعدادي از فقها به سؤال هايي درباره مجالس آلوده به گناه   سؤال: شرکت در مجالس جشن و عروسي که در آن برنامه هاي موسيقي اجرا مي شود چگونه است؟ پاسخ آيات عظام   خامنه اي: شرکت در اين گونه مجالس در صورتي که تأييد و يا تشويق گناه کار باشد حرام است. فاضل لنکراني: شرکت در مجالس لهو و لعب جايز نيست. صافي گلپايگاني: جايز نيست. بهجت: اگر موسيقي مطرب است، شرکت جايز نيست. مکارم شيرازي: شرکت در مجلس گناه جايز نيست. تبريزي: گوش دادن به موسيقي لهوي و لو در مجالس عروسي جايز نيست. سيستاني: اگر موسيقي مناسب مجالس لهو و عياشي است شرکت کردن جايز نيست.(24) سؤال: شرکت نکردن در مجالس عروسي که نوعاً همراه با لهو و لعب است، باعث دشمني و خصومت بين اقوام و فاميل مي شود، وظيفه چيست؟ پاسخ آيات عظام   بهجت: اين نوع بهانه ها باعث حلال شدن حرام الهي نمي شود. بهجت: اين نوع بهانه ها باعث حلال شدن حرام الهي نمي شود. خامنه اي: شرکت در مجالس حرام در هر صورت جايز نيست و امر به معروف و نهي از منکر بر همه واجب است. صافي گلپايگاني: شرکت در مجالس معصيت جايز نيست. مکارم شيرازي: در صورتي که نتواند آنها را نهي از منکر کنيد نبايد شرکت کنيد. تبريزي: مي توانيد شرکت کنيد، ولي هنگام شرکت لهو و لعب، نهي از منکر نماييد، اگر اکثر نکرد، حرکت نماييد، در اين صورت مأجور هستيد. سيستاني:اگر مبتلا به حرام مي شود جايز نيست.(25) فاضل لنکراني: شرکت در مجالسي که در آن عمل حرام و گناه صورت مي گيرد و انسان نمي تواند نهي از منکر کند، صحيح نيست و اگر علت عدم شرکت را بدانند، دشمني و خصومت نمي کنند. (26) شبيري زنجاني: شرکت در مجلس حرام، جايز نيست.(27) سؤال: شرکت در عروسي ها و مجالسي که محرم و نامحرم مختلط هستند چه صورت دارد؟ و اجازه دادن والدين فرزندانشان را جهت شرکت در اين گونه محافل چگونه است؟ پاسخ آيات عظام   بهجت: با فرض اشتمال بر حرام يا مفسده بايد اجتناب شود و اختلاط زن و مرد هم جايز نيست. صافي گلپايگاني: حرام است. سيستاني: اگر به نحوي است که موجب مفسده و يا ارتکاب گناه است جايز نيست. فاضل لنکراني: جايز نيست و بايد آنها را منع نمود. تبريزي: چنان چه اختلاط مرد و زن نامحرم همراه ارتکاب محرمي باشد يا سبب تحريک شهوت بر حرام گردد جايز نيست و بايد والدين فرزندانشان را منع کنند تا در اين گونه اختلاط ها شرکت نکنند. مکارم شيرازي: در فرض مسئله که مجلس به صورت مجلس گناه در آمده و مجلس سالم اسلامي نيست، شرکت در آن حرام است.(28) سؤال: دعوت از گروه هاي مطرب و ارکستر در مجلس عروسي که غالباً اين مجالس را به مجالس لهو و لعب تبديل مي کنند و شرکت در اين محافل چه صورت دارد؟ کسب افراد از اين راه آيا حلال است يا حرام؟ لازم به ذکر است که برخي از اين گروه ها با مجوز وزارت ارشاد فعاليت دارند. پاسخ آيات عظام   خامنه اي: هر نوع خوانندگي و نوازندگي که انسان را از خداوند متعال و معنويات و فضايل اخلاقي دور نموده و به سمت گناه و بي بند و باري و بيهودگي سوق مي دهد لهوي بوده و حرام مي باشد و هم چنين شرکت در اين مجالس و کسب درآمد از طريق آن. بهجت: شرکت در اين محافل جايز نيست و کسب آنها حرام است. تبريزي: شرکت در اين محافل جايز نيست و کسب آنان حرا
با توجه به آيات قرآن و روايات معصومين (ع) که به برخي از آنها اشاره شد، فقهاي اسلام به حرمت شرکت در مجالس گناه فتوا داده اند که در اين جا به نمونه هايي از آنها اشاره مي شود: 1. شيخ طوسي (قدس سره) (متوفاي 460 هـ. ق): اگر کسي را به مجلسي دعوت کنند و او بداند که در آن مجلس، منکراتي از قبيل شراب خواري، نواختن آلات موسيقي و... وجود دارد، رفتنش به آن مجلس جايز نيست، ولي اگر بداند که در صورت حضور در مجلس مي تواند منکرات را از بين ببرد، مستحب است حاضر شود تا بدين وسيله ميان اجابت دعوت و نهي از منکر، جمع کرده باشد.(9) 2. قاضي ابن براج (قدس سره) (متوفاي 481 هـ.ق) نيز شبيه کلام شيخ طوسي را در کتاب مهذب، بيان فرموده است.(10) 3. ابن ادريس حلي (متوفاي 598 هـ.ق) در مقام بيان اعمال حرام مي نويسد: والحضور في مجالس المنکر ومواضعه، الا لانکار، او ما جري مجري ذلک؛ از جمله کارهاي حرام، حاضر شدن در مجالس گناه و موارد مربوط به آن است، مگر اين که به قصد نهي از منکر يا اعمال لازم ديگري باشد.(11) 4. علامه حلي (متوفاي 726 هـ. ق) درمقام بيان احکام وليمه مي نويسد: يشترط ان لايکون في الدعوه منا کير و ملاهي، مثل شرب الخمر علي المائده و ضرب العود و البرابط والمزامير، و غير ذلک. و لو علم فلا يجوز له حضورها الا ان يعلم انه اذا حضر ازال المنکر من غير تضرر له وجب عليه الحضور... افن لم يتمکن من الازاله لم يجز له الحضور؛ لانه کالرضا بالمنکر، والتقرير عليه؛ در جواز قبول دعوت به وليمه شرط است که در آن مجلس کار حرام در مجلس مطلع باشد، حضور در آن مجلس برايش جايز نيست، مگر اين که بداند در صورت حضور مي تواند - بدون اين که متضرر شود- جلو گناه را بگيرد، در اين صورت حضور در مجلس براي او واجب مي شود، ولي اگر قدرت جلوگيري از گناه را ندارد، حاضر شدن او در آن مجلس حرام است، زيرا حضور در مجلس گناه [بدون نهي از منکر] به منزله رضايت بر گناه و تأييد آن است. (12)
ملاحظه مي فرماييد که علامه حلي، در صورت امکان جلوگيري از گناه، حضور در مجلس را واجب دانسته است. بديهي است که اين وجوب حضور از جهت دعوت به وليمه نيست، بلکه از جهت وجوب نهي از منکر است؛ زيرا خود علامه چند سطر پيش از اين مطلب، فرموده است که اجابت دعوت به وليمه واجب نيست، بلکه مستحب است.(13) 5. شهيد اول (قدس سره) (شهيد 786 هـ. ق) در کتاب دروس، ضمن بيان برخي از محرمات مي نويسد: والحضور في مجالس المنکر لغير الانکار او الضروره (از جمله محرمات اسلام) حاضر شدن در مجالس گناه است، مگر اين که براي نهي از منکر يا ضرورت ديگر باشد.(14)
.پاسخ حاج شيخ عبدالکريم حائري (قدس سره) (متوفاي 1355 هـ. ق ) مؤسس حوزه علميه قم به سؤال زير: سؤال: سماع آلات لهو، مثل دف و شيپور و ني و هم چنين غنا و غيبت، که استماع نباشد، جايز است يا نه؟ جواب: اين نحو از اصوات به گوش او بخورد. اتفاقاً ضرر ندارد و لازم نيست تحرز؛ ولي حاضر شدن در آن مجالس، هر چند به غرض ديگر باشد، محل اشکال است.(15)
7. پاسخ آيه الله سيد محمد رضا گلپايگاني (قدس سره) (متوفاي 1414 هـ.ق) به سؤال هاي زير: سؤال: رفتن به مجالسي که علم داريم در آن موسيقي مطرب نواحته مي شود، چگونه است؟ جواب: رفتن به مجالسي که انسان علم دارد در آن جا لهو و لعب بر پا مي شود، جايز نيست، اگر چه انسان علم داشته باشد که مرتکب گناه نمي شود، مگر براي نهي از منکر و جلوگيري از ارتکاب گناه.(16)
8. پاسخ: آيه الله شيخ محمد علي اراکي (قدس سره) (متوفاي 1415 هـ.ق) به سؤال هاي زير: سؤال: استماع موسيقي و شرکت در مجالس عروسي و جشن هايي که از نوارهاي ترانه استفاده مي شود چگونه است؟ جواب: موسيقي مطرب و ملهي و ترانه هاي مبتذل حرام است و نيز شرکت در [اين گونه] مجالس حرام.(18)
سؤال: رفتن به مجالسي که علم داريم در آن موسيقي مطرب نواخته مي شود چگونه است؟ جواب: رفتن به مجالسي که انسان علم دارد در آن جا لهو و لعب بر پا مي شود جايز نيست، اگر چه انسان علم داشته باشد مرتکب حرام نخواهد شد.(19)
9. پاسخ آيه الله ناصر مکارم شيرازي مدظله به سؤال هاي زير: سؤال: شرکت در عروسي، يا مجالس ديگر، که انسان مي داند در آن رعايت شئون اسلامي نمي شود(از قبيل اختلاط زن و مرد، رقص و پاي کوبي، استفاده از نوارهاي موسيقي و مانند آن) چه حکمي دارد؟ جواب: شرکت در مجالس گناه حرام است.(20)
سؤال: شنيدن صداي نوار ترانه که از منزل همسايگان يا در وسيله نقليه ديگران از قبيل تاکسي به گوش مي رسد و مجبور به استماع آن هستيم، چه حکمي دارد؟ جواب: در صورتي که عمداً گوش ندهيد حرام نيست؛ ولي وظيفه امر به معروف و نهي از منکر را در آن جا که احتمال اثر دارد، نبايد فراموش کنيد.(21
سؤال: در شرايط کنوني در برخي از مراسم عروسي از نوارهاي مبتذل استفاده مي شود، با توجه به اين که ممکن است عدم شرکت در مراسم موجب تيرگي روابط فاميلي شود و از طرف ديگر، نهي از منکر هم مفيد نيست، شرکت در اين مجالس چگونه است؟ جواب: شرکت جايز نيست، اگر چه موجب تيرگي روابط شود.(22)
11. پاسخ آية الله علوي گرگاني مدظله به سؤال هاي زير: سؤال: آوردن و اجرت دادن به افرادي که در عروسي ساز مي زنند و هم چنين تماشا کردن آنها، چه حکمي دارد؟ جواب: در رابطه با ساز حرام، هر نوع کاري که در مساعدت اين عمل باشد حرام است، در نتيجه گرفتن اجرت و پرداختن آن نيز حرام مي باشد و شرکت در چنين مجلسي جايز نيست.
سؤال: آيا دايره زدن هنگام عروسي که فقط زنان در خانه هستند جايز است؟ جواب: جوازش محل اشکال است و انتظار مي رود خواهران ديني حتي القمدور از اين گونه آلات استفاده نکنند.(23)
سؤال: شرکت در مجالس جشن و عروسي که در آن برنامه هاي موسيقي اجرا مي شود چگونه است؟ پاسخ آيات عظام   خامنه اي: شرکت در اين گونه مجالس در صورتي که تأييد و يا تشويق گناه کار باشد حرام است. فاضل لنکراني: شرکت در مجالس لهو و لعب جايز نيست.
صافي گلپايگاني: جايز نيست. بهجت: اگر موسيقي مطرب است، شرکت جايز نيست. مکارم شيرازي: شرکت در مجلس گناه جايز نيست. تبريزي: گوش دادن به موسيقي لهوي و لو در مجالس عروسي جايز نيست. سيستاني: اگر موسيقي مناسب مجالس لهو و عياشي است شرکت کردن جايز نيست.(24) سؤال: شرکت نکردن در مجالس عروسي که نوعاً همراه با لهو و لعب است، باعث دشمني و خصومت بين اقوام و فاميل مي شود، وظيفه چيست؟ پاسخ آيات عظام   بهجت: اين نوع بهانه ها باعث حلال شدن حرام الهي نمي شود. بهجت: اين نوع بهانه ها باعث حلال شدن حرام الهي نمي شود.
ایت الله خامنه اي: شرکت در مجالس حرام در هر صورت جايز نيست و امر به معروف و نهي از منکر بر همه واجب است. صافي گلپايگاني: شرکت در مجالس معصيت جايز نيست. مکارم شيرازي: در صورتي که نتواند آنها را نهي از منکر کنيد نبايد شرکت کنيد. تبريزي: مي توانيد شرکت کنيد، ولي هنگام شرکت لهو و لعب، نهي از منکر نماييد، اگر اکثر نکرد، حرکت نماييد، در اين صورت مأجور هستيد. سيستاني:اگر مبتلا به حرام مي شود جايز نيست.(25) فاضل لنکراني: شرکت در مجالسي که در آن عمل حرام و گناه صورت مي گيرد و انسان نمي تواند نهي از منکر کند، صحيح نيست و اگر علت عدم شرکت را بدانند، دشمني و خصومت نمي کنند. (26)
شبيري زنجاني: شرکت در مجلس حرام، جايز نيست.(27) سؤال: شرکت در عروسي ها و مجالسي که محرم و نامحرم مختلط هستند چه صورت دارد؟ و اجازه دادن والدين فرزندانشان را جهت شرکت در اين گونه محافل چگونه است؟ پاسخ آيات عظام   بهجت: با فرض اشتمال بر حرام يا مفسده بايد اجتناب شود و اختلاط زن و مرد هم جايز نيست. صافي گلپايگاني: حرام است. سيستاني: اگر به نحوي است که موجب مفسده و يا ارتکاب گناه است جايز نيست. فاضل لنکراني: جايز نيست و بايد آنها را منع نمود. تبريزي: چنان چه اختلاط مرد و زن نامحرم همراه ارتکاب محرمي باشد يا سبب تحريک شهوت بر حرام گردد جايز نيست و بايد والدين فرزندانشان را منع کنند تا در اين گونه اختلاط ها شرکت نکنند.
مکارم شيرازي: در فرض مسئله که مجلس به صورت مجلس گناه در آمده و مجلس سالم اسلامي نيست، شرکت در آن حرام است.(28) سؤال: دعوت از گروه هاي مطرب و ارکستر در مجلس عروسي که غالباً اين مجالس را به مجالس لهو و لعب تبديل مي کنند و شرکت در اين محافل چه صورت دارد؟ کسب افراد از اين راه آيا حلال است يا حرام؟ لازم به ذکر است که برخي از اين گروه ها با مجوز وزارت ارشاد فعاليت دارند. پاسخ آيات عظام   خامنه اي: هر نوع خوانندگي و نوازندگي که انسان را از خداوند متعال و معنويات و فضايل اخلاقي دور نموده و به سمت گناه و بي بند و باري و بيهودگي سوق مي دهد لهوي بوده و حرام مي باشد و هم چنين شرکت در اين مجالس و کسب درآمد از طريق آن. بهجت: شرکت در اين محافل جايز نيست و کسب آنها حرام است. تبريزي: شرکت در اين محافل جايز نيست و کسب آنان حرام است و مجوز وزارت ارشاد از نظر شرعي اعتباري ندارد. صافي گلپايگاني: دعوت از آنها حرام و اجرت عمل آن ها نيز حرام است و شرکت در جلسات آنها نيز جايز نيست و مجوز وزارت ارشاد نمي تواند حرام را حلال کند. فاضل لنکراني: حرام است. مکارم شيرازي: جايز نيست. سيستاني: اگر لحن اهل لهو و لعب باشد، يا موزيک مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است و کاسبي از اين راه نيز حرام است.(29)
خوب در مورد موسیقی درمجلسهای عروسی وعقدها صحبت شد امیدوارم مفید باشه براتون
✍گـنـاهانـی کہ مـانـع ورود انـسـان بـہ بـهـشت مـی شـونـد 🔥👇 ۱) شرک به خدا که بزرگ‌ترين گناه است🔥 ۲) نا اميدى از رحمت خدا🔥 ۳) ايمن شدن از مكر خدا « بی‌خیالی نسبت به عقاب و حسابرسی آخرت و نترسیدن از عذاب جهنم »🔥 ۴) دروغ بستن به خدا و رسول و ائمه ( ع ) 🔥 ۵) آدم کشی 🔥 ۶) عقوق پدر و مادر🔥 ۷) خوردن مال يتيم از روى ظلم🔥 ۸) نسبت زنا به زن با عفت 🔥 ۹) فرار از جبهه‌ٔ جنگ با دشمن🔥 ۱۰) قطع رحم « قطع رابطه با خویشاوندان »🔥 ۱۱) سحر و جادو🔥 ۱۲) زنا 🔥 ۱۳) لواط « هم‌ جنس‌ بازی مردان »🔥 ۱۴) مساحقه « هم ‌جنس‌ بازی زنان »🔥 ۱۵) استمناء « خودارضایی »🔥 ۱۶) قيادت و دياثت (واسطه‌گری برای فحشا )🔥 ۱۷) دزدى کردن🔥 ۱۸) دروغ🔥 ۱۹) گواهی ندادن 🔥 ۲۰) پيمان شكنى🔥 ۲۱) عمل نكردن به وصيّت🔥 ۲۲) شراب ‌خوارى🔥 ۲۳) ربا خوارى🔥 ۲۴) خوردن مال حرام مخصوصاً مردار، خون، گوشت خوك و حيوانی كه ذبح شرعی نشده باشد .🔥 ۲۵) قمار بازى🔥 ۲۶) كم فروشى🔥 ۲۷) احتكار🔥 ۲۸) تَعَرُّب بعد از هجرت. يعنى انسان به جايى مهاجرت كند كه دينش را از دست بدهد .🔥 ۲۹) بد اخلاقی و چهرهٔ عبوس داشتن🔥(ولی برای نامحرمان باید متکبر باشیم و گشاده رو نباشیم) ۳۰) ياری نكردن ستمديده.🔥 ۳۱) تكيه بر ظالم🔥 ۳۲) نگه داشتن حقوق ديگران و امتناع از پرداخت بدون عذر🔥 ۳۳) غرور و تكبر🔥 ۳۴) اسراف و تبذير🔥 ۳۵) خيانت🔥 ۳۶) غيبت کردن 🔥 ۳۷) تهمت زدن به دیگران🔥 ۳۸) سخن چينى🔥 ۳۹) سرگرمى به لهو و لعب ( رقص ، آواز ، گوش دادن به موسيقی حرام و غیره .... )🔥 ۴۰) سبك شمردن نماز 🔥 ۴۱) ترك واجبات ⬅️ نماز ، زكات ، خمس ، روزه ، حج » 🔥 ۴۲) ريختن آبروی مؤمن🔥 ۴۳) ذليل و خوار كردن مؤمن🔥 ۴۴) اذيت و آزار مؤمن🔥 ۴۵) فحش و ناسزاگویی و لعن به مؤمن🔥 ۴۶) مكر و نيرنگ🔥 ۴۷ حسادت🔥 ۴۸) بدعت « نوآوری و اختراع نادرست و بدون سند در امور دینی و انتساب آن به خداوند »🔥 ۴۹) حكم و قضاوت ناحق🔥 ۵۰) جنگ در ماه‌هاي حرام « مُحرم، رجب، ذی‌القعده ، ذی‌الحجه »🔥 ۵۱) سَد و بازداشتن از راه خدا « جلوگيری از ايمان آوردن ، عبادت و اطاعت ، و هر گونه كار خير»🔥 ۵۲) فتنه « غبارآلود کردن فضای جامعه و ایجاد ابهام و سردرگمی برای تشخیص حق و باطل »🔥 ۵۳) فروختن اسلحه به كفار🔥 ۵۴) هتك و بی‌احترامی به قرآن🔥 ۵۵) هتك و بی‌احترامی به كعبه🔥 ۵۶) هتك و بی‌احترامی به مساجد و قبر معصوم🔥 ۵۷) هتك و بی‌احترامی به مشاهد مشرفه🔥 ۵۸) نفاق و دورویی.🔥 ۵۹) هتک تربت حسینی 🔥 ۶۰) تهمت زدن 🔥 ۶۱) کفران نعمت 🔥 ۶۲) ترک نماز عمداً 🔥 ۶۳) جنگ با مسلمان 🔥 ۶۴) یاری نکردن ستمدیدگان 🔥 ۶۵) کمک به ستمگران 🔥 ۶۶) اصرار بر گناه 🔥 ۶۷) فروختن اسلحه به کفار🔥 ۶۸) قذف🔥 ۶۹) حق الناس🔥 ۷۰) مکرو نیرنگ 🔥 ۷۱) دشمنی کردن با مومن🔥 ۷۲) حکم ناحق🔥 ۷۳) حبس الحقوق🔥 ۷۴) بدهکاری 🔥 ۷۵) سوگند دروغ🔥 ۷۶) خیانت در امانت 🔥 ۷۷) طعنه و کنایه زدن 🔥 ۷۸) شکم پرستی🔥 ۷۹) خودنمایی برای دیگران 🔥 ۸۰) تند خویی 🔥 ۸۱) تجسس در کار و زندگی دیگران🔥 ۸۲) پُرحرفی ( حرفهای لغو و بیهوده زدن ) 🔥 ۸۳) بی حجابی 🔥 ۸۴) سوء ظن داشتن به دیگران 🔥 ۸۵) عیبجویی 🔥 ۸۶) مجادله 🔥 ۸۷) رقص در مجالس عروسی🔥 ( رقص فقط برای زن و شوهر حلال است ) ۸۸) نگاه به نامحرم 🔥 ۸۹) بازی و سرگرم دنیا شدن 🔥 ۹۰) نجوا ( در گوشی صحبت کردن ) 🔥 ۹۱) کینهٔ مسلمانان را به دل داشتن🔥 ۹۲) خودکُشی 🔥 ۹۳) پرخوری و پرخوابی 🔥 ۹۴) آرایش کردن برای نامحرمان 🔥 ۹۵) با صدای بلند همدیگر را صدا زدن 🔥 ۹۵) صحبت کردن غیر ضروری با نامحرمان 🔥 ۹۶) خلاف وعده عمل کردن 🔥 ۹۷) با لحن نرم و نازک با نامحرمان صحبت کردن ، طوری که نامحرم به طمع افتد🔥 ۹۸) خوردن نجس🔥 ۹۹) نگاه به عورت ديگری🔥 ۱۰۰) توقف در مساجد در حال عذر شرعی🔥 ۱۰۱) پوشيدن لباس ابريشمی خالص و طلا حتی انگشتر برای مرد🔥 ۱۰۲) تشبّه مرد به زن و زن به مرد (با آرایش و پوشش و ...)🔥 ۱۰۳) نگاه آلوده و از روی شهوت🔥 ۱۰۴) نگاه به نوشتهٔ ديگران ( و ساير امور شخصی) بدون اجازه🔥 ۱۰۵) نگهداری كتب ضالّه و منحرف🔥 ۱۰۶) مجسمه‌سازی (ساختن مجسمه‌ٔ کامل انسان یا حیوان ، طبق فتوای بعضی مراجع تقلید)🔥 ۱۰۷) لمس كردن بدن نامحرم🔥 ۱۰۸) ستايش ستمگر🔥 ۱۰۹) توقف در مجلس گناه🔥 ۱۱۰) استعمال ظروف طلا و نقره🔥 ۱۱۱) شركت نكردن در نماز جماعت از روی اعراض و روگردانی (نه از روی غفلت و تنبلی)🔥 ۱۱۲) تراشيدن ريش🔥 ۱۱۳) نجس كردن مسجد🔥 ۱۱۴) رفاقت با نامحرم و داشتن رابطه‌ٔ عاطفی با او (بدون ارتکاب هیچ گناه دیگری مثل نگاه آلوده، نداشتن پوشش واجب ، لمس، و...).🔥 ۱۱۵) مسخره کردن 🔥 ۱۱۶) قهر با مسلمان بیش از سه روز 🔥 ۱۱۷) ترک امر به معروف و نهی از منکر🔥 ۱۱۸) گوش دادن به غیبت 🔥 و غیره (....... 📚مـنـابـع : 📖 قرآن کریم 📚 گناهان کبیره شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 📚 تحریر الوسیله امام خمینی قدس سره
✍️✍️✍️نامحرم✍️✍️✍️ از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: ⬅️«هر که با زنی بگو بخند کند که مالک و محرم او نیست خداوند در برابر هر کلمه ای که در دنیا گفته است، هزار سال حبسش کند.» 📚وسائل الشیعه،ج۱۴،ص۱۳٠
🌻دعای زیبای کمیل🌻🍃 سلام بزرگواران ان شاالله امشب دعای پر فیض و برکت کمیل را برای آمرزش گناهان و گشایش رحمتهای بی نهایت پروردگار مهربانمان همگی می خوانیم. التماس دعا
4_5949299590732710870.mp3
11.39M
#فایل_صوتی 🎙 #دعای_کمیل ❣ حضرت علی(ع) :دعای کمیل راهر #شب_جمعه بخوانیدتاموجب آمرزش گناهان وگشایش کارهایتان شود 🌹 درحق همدیگه خیلی دعاکنیم 😔 #التماس_دعا_عزیزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوجه سبز!! همه‌ی آدمها پول کافی برای خرید گوجه سبز و ندارن پس جلوی اون ها نخوریم تا اون ها هم دلشون نخواد👌 #پویش_حجاب_فاطمے #حجاب
دعای کمیل در شبکه قرآن الان در دمشق حرم مطهر زینب سلام علیه السلام