eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سيزدهم رجب، سالروز میلاد باسعادت الگوي بي بديل عدالت و ديانت، مولی الموحدین، امیر مؤمنان، «حضرت علی علیه السلام» و روز تكريم و بزرگداشت مقام‌ والاي «پدر» بر همه پدران و پيروان راستين آن امام همام، تبریک و تهنیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ ✨شهادت دست ها به ولایت امیرالمومنین امام علی علیه السلام🤲✨🌸 ✅هر دست پنج انگشت و 14 بند دارد که نشانه 5 تن و 14 معصوم است. ابجد نام «علی» مساویست با 110 , ببینیم قران و دستانمان به چه چیز شهادت میدهند ✅در کف دست انسان 19 استخوان وجود دارد (عدد 19 کلید و رمز قرآن است به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم) در کف دست راست انسان عدد 18 و دست چپ 81 نمایان است که به سوره هجدهم (کهف) و هشتاد و یکم (تکویر) اشاره دارد ✅سوره کهف 110 آیه دارد. سوره تکویر 29 آیه دارد و شماره سوره 81 است.(81+29=110) ✅هر دو کف دست به عدد 110 و ولایت امام علی علیه السلام شهادت میدهند 🌸✨یامولا امیرالمومنین(علیه السلام)✨🌸 @montzeran
📆 فقط ۳۲ روز تا سالروز میلاد حضرت مهدی علیه السلام باقی مانده است... 🔸خ: خوش خلقی تو رفیق بداخلاق نمی خواهی! آخر باید رفیق شبیه رفیقش باشد. من اگر بداخلاقی کنم، تو را بد نام کرده ام. دعایم کن مایه زینت تو باشم. ✳️امام صادق علیه السلام: کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما 📚بحارالأنوار جلد ۶۷ و ۶۸ @montzeran
منتظران گناه نمیکنند
بعضى ها خيال مى كنند كه تكلم فقط، اختصاص به انسان دارد و غير از بشر، موجودات ديگرى لب به سخن باز نكر
اعتراف اندامها به زبان زبان : آقاى چشم حالت چطور است ؟ چشم : خيلى خوب است اگر تو مرا بگذارى . زبان : آقاى گوش چطورى ؟ گوش : خوب است ، اگر تو ما را سالم بگذارى . زبان : آى دست و پا حالتان چطور است ؟ دست و پا: بسيار خوب اگر از دست شما جان سالم بدر بريم . زبان : آى شكم !آى عورت !اى ساير اندامها!شما چگونه هستيد؟ شكم و ساير اندامها: بسيار عالم !اگر از شر تو محفوظ بمانيم
جواب زبان به اندامها زبان : عجب ، عجب !؟ مگر من كه هستم و چه مى باشم كه همه از شتر من ناراحتيد، راستى من اهل شرم و در حقيقت من زيان آورم ، آيا من بد همسايه اى هستم ، و يا تا به حال اين اندامها از من بدى ديده اند، و يا از طرف من به آنها شرى رسيده ؟ و يا ضررى از جانب من به آنها متوجه شده و من وسيله خسران براى آنها شده ام ؟ خوبست من از آنها بپرسم مبادا در حق من سوءظن داشته و خيالى از من به خود راه داده باشند. اى اندامها چه خبر است ؟ از هر كدام شما احوال مى پرسم عوضى جواب مى دهيد، گناه كرده ام كه از شما خبر گرفتم ، بد كردم به شما سركشى نمودم ؟ اندامها: بله ، بله گناه كردى ! زبان : گناهم چيست ؟ چشم : معلوم مى شود كه شما به آيات و روايات اهلبيت عصمت و طهارت مراجعه نكرده و با آنها سر و كار نداريد؟ زبان : چطور؟ چشم : براى اين كه اگر مطالعه اى داشتيد، اين اعتراض را نمى كرديد؛ خوبست مقدارى به كلمات بزرگان دين و رهبران بزرگ مراجعه مى كرديد تا بدى خود را بدست مى آورديد
فایده زبان زبان : من چه بديى دارم ؟ من موجودى هستم پر قيمت ، داراى ارج و بها من پديده اى هستم كه خداوند به دوش شما منت نهاده كه مرا به شما ارزانى داشته ،و در حق من چنين فرموده : انسان را آفريد سخن گفتن را به او آموخت (11) شما خوب است به قرآن و روايات مراجعه كنيد. لااقل در فضيلت كلام و سخن گفتن ، روايات را بررسى كنيد. گوش : ممكن است شما كه مطالعه كرده ايد از باب نمونه بعضى از آنها را ذكر كنيد؟ زبان : البته ، كار من اين است و بدان نيز مفتخرم . على (ع ) فرموده : زبان آلت سنجشى است كه خرد آن را سنگين سازد و كم عقلى آن را سبك (12) و نيز فرموده : زبان مترجم عقل است . (13) و فرموده : زبان ترازوى سنجش انسان است . (14) و مى فرمايد: آگاه باشيد بدرستى كه زبان راستگوئى كه خداوند براى انسان در ميان مردم قرار مى دهد، از مالى كه آن را به ميراث دهد بكسى كه او را ستايش نمى كند، بهتر مى باشد. (15) چشم : اينها كه بطور كلى فضيلت تو را نمى رساند بلكه مقام فضل تو را با شرائطى مى رساند كه اگر آن شرائط مراعات گردد، البته تو يكى از نعمتهاى بزرگ الهى خواهى بود، ولى احراز آن بسيار مشكل و معلوم نيست آنها را مراعات نمائى . زبان : البته با حفظ شرائط، چنان كه طبرسى در كتاب احتجاج نقل مى كند.
برترین سخن برسکوت از امام زين العابدين (ع ) پرسيده شد: سخن گفتن و سكوت كدام برتر خواهد بود؟ حضرت فرمود: براى هر كدام از آنها آفت هائى است ، پس اگر از آفت ها سالم بمانند سخن گفتن بالاتر است . از سبب آن پرسيده شد؟ فرمود: براى اين كه خداوند بزرگ و با عظمت پيمبران و جانشينان آنان را به سكوت مبعوث نفرموده ، بلكه به سخن گفتن برانگيخته است و بهشت با سكوت به كسى داده نمى شود و ولايت خدا به سكوت واجب نگشته و از آتش بسبب سكوت نگهداشته نشده است . من چنين نيستم كه ماه را معادل آفتاب قرار دهم بدرستى كه تو برترى سكوت را به سخن گفتن و صف مى كنى و چنين نيستى كه فضل كلام را بر سكوت بيان نمائى (16) بنابراين بايد گفت : بطور كلى در بسيارى از روايات فضيلت من (زبان ) بيان شده است چنان كه امام صادق (ع ) در مجلس درس خود اهميت مرا به شاگرد ارزنده خود مفضل معرفى كرده و فرمود: اى مفضل در آن چه خداوند پاك و منزه بر انسان از سخن گفتن مرحمت كرده تامل نما! سنى كه بسبب آن از آن چه در نهاد خود است و آن چه در دل خويش ‍ مى گذراند و انديشه او به نتيجه مى رسد خبر مى دهد و بوسيله آن آنچه در دل ديگرن است مى فهمند (چون تاكسى سخن نگويد ديگرى ما فى الضمير او را نمى داند، با مكالمه است كه نيت و ماهيت ديگرى هم به دست مى آيد) و اگر سخن نبود انسان بمنزله چهار پايان بى فائده اى بود، كه نه از نفس خود به چيزى خبر مى داد و نه چيزى را از ديگرى مى فهميد (17)چشم : آرى ، ما هم ، چنين رواياتى را ديده و يا لااقل از افراد بزرگ روحانى شنيده ايم ، بلكه شايد به روايات ديگرى هم در فضل و رتبه شما برخورد كرده باشيم چنان كه در تعريف ايمان از امام صادق (ع ) روايت شده كه ايمان عبارت از اقرار به زبان و ره زدن در دل و عمل كردن به اعضاء و جوارح است . (18) و يا آن كه از على (ع ) نقل شده كه فرمود: تمام نيكى در سه خصلت جمع گرديده است : نظر كردن ، سكوت نمودن ، حرف زدن (19) ولكن بايد روايات ديگرى را هم ديد، مثلا در همين روايت چنين دارد: پس هر نظرى كه در آن اعتبار و پند گرفتنى نباشد، آن غفلت است و هر سكوتى كه در آن انديشه و فكر نباشد بيخبرى است و هر سخنى كه در آن يادى از خدا نباشد لغو و بيهوده است . و نيز از آن حضرت روايت شده : خيرى در خاموشى از حكم نيست ، چنان كه خيرى در سخن گفتن با نادانى نيست . (20) و يا در روايات ديگرى تعبيرهاى عجيبى از تو شده است : زمانى كه على (ع ) براى فرزند خود محمد حنفيه نقش تو را در اجتماع بيان مى كند چنين مى فرمايد: بدان كه زبان سگى است گزنده ، اگر آن را واگذارى ، مى گزد و چه بسا كلمه اى كه نعمتى را بگيرد، پس زبان خود را نگهدار چنان كه طلا و اسكناس خود را نگه مى دارى . (21) زبان ، چرا جسارت مى كنيد؟ شما داريد از بديهاى من سخن مى گوئيد خود كه بدتر از من هستيد. چشم : ما از خود چيزى نگفته و يا جسارتى نكرده ايم آن چه از بزرگان دينى خود بما رسيده است براى شما بازگو كرده ايم . در قرآن هم بسيار ديده شده كه از افراد پس ، و رذل و كسانى كه عمل به علمشان نمى كنند و يا به خدا معتقد نيستند، تعبيرهاى جالب كه ظاهرا زشت به نظر مى آيد گرديده است . مثلا در حالات بلعم باعور كه از دانشمندان و از كسانى بود كه اسم اعظم را مى دانست و بر اثر گناه مرتد شد، خداوند در حق او چنين تعبيرى دارد: صفت او در دنائت مثل سگى است كه اگر بر آن حمله كنى زبان از دهان بيرون مى افكند، و اگر آن را واگذارى ، باز هم زبان از دهان بيرون مى افكند. (22) و يا مى فرمايد: مثل آنها مثل الاغ است كه كتابها را بر پشت مى كشد: بد است مثال كسانى كه آيات خدا را تكذيب مى كنند (23) زبان : آيا باز هم در خصوص من مطلبى داريد؟ دست : سخن درباره تو زياد است ناچار بايد به بعضى از آنها اشاره نمائيم :
اندامها زبان را سوگند میدهند از امام زين العابدين (ع ) نقل شده كه فرمود: بدرستى كه زبان آدمى هر روز بر اندامهاى او سركشى مى نمايد، آنگاه مى گويد: چگونه صبح كرديد، حالتان چطور است ؟ آنها مى گويند: خوب است ! اگر تو ما را واگذارى !و مى گويند الله الله را در حق ما مراعات كن و آن را قسم مى دهند و مى گويند: همانا ما بوسيله تو پاداش داده مى شويم و بسبب تو مواخذه خواهيم شد (24) و در كافى از امام صادق (ع ) بدين گونه روايت شده : كه هيچ روزى نيست جز آن كه هر عضوى از اعضاى بدن زبان را تكفير مى نمايد يا اظهار ذلت و خضوع مى كند، التماس كنان مى گويد: تو را به خدا سوگند مى دهم كه كارى نكنى تا ما به خاطر تو عذاب شويم (25) يعنى از شر تو به خدا پناه مى بريم ، خود را نگهدار تا ما از عذاب سالم مانده بسبب تو معذب نگرديم . زبان : ممكن است بفرمائيد چرا در هر روزى همه شما اين چنين به من التماس مى كنيد و تملق مى نمائيد؟ اگر قدرت ضرر و زيان مرا بازگو كنيد؟ اندامها: علت تملق ما از شما، سالم ماندن ماست از شرور تو و ما بدون تعارف از تو مى ترسيم و از وصاياى پيغمبر اكرم به على (ع ) اين است : كسى كه مردم از زبانش بترسند، از اهل آتش است (26)
🔸رادیو اعتکاف راه اندازی می شود 🔹برنامه‌های این شبکه از اذان مغرب روز شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ شروع و تا پایان روز سه شنبه بیستم اسفند سال جاری، همزمان با ایام البیض (روز‌های ۱۵،۱۴،۱۳ ماه رجب المرجب) ادامه خواهد داشت. 🔹این رادیو مانند دیگر رادیو‌های مناسبتی از طریق فرستنده‌ها در سراسر کشور بر روی طول موج اف ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز پخش خواهد شد. التماس دعای فرج @montzeran
❓چه کنیم که وجود امام زمان‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کنیم؟ 🔸خوشا به حال کسی که چنین دغدغه ای دارد و آرزوی او این است که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کند و پیوسته خود را در محضر ایشان بداند. 🔸روشن است که اگر آدمی به چنین نعمت بزرگی دست یابد، معنای واقعی زندگی را خواهد چشید و هویت حقیقی خود را خواهد یافت، اما برای رسیدن به این نقطه نورانی باید کارهایی را انجام دهیم. 🔸لازم است آگاهی و شناخت ما از حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امام و حجت خداست، عمیق تر شود. 🔸بسیاری گمان می کنند که غیبت حضرت به معنای نبودن ایشان در این عالم است. حال آنکه غیبت او به معنای نهان زیستی اوست، وگرنه ایشان در همین زمین ما زندگی می کنند. 🔸اگر امام را آن گونه که باید بشناسیم، خواهیم دانست که او به زمان و مکان محدود نیست، بلکه به اذن الهی، زمان ها و مکان ها در اختیار اوست. 🔸پس در شرق و غرب عالم، پیوسته تحت تصرف او و زیر نظر مبارک آن حضرت است. 🔸اگر او را واسطه فیض خدا و سبب همه نعمت های الهی بدانیم، در می‌یابیم که نه تنها ما ، که همه عالم به برکت وجود او زنده اند و روزی می خورند. 🔸پس حضور حضرتش در کنار هر نعمت کوچک و بزرگ مادی و معنوی و در دفع هر بلای فردی و اجتماعی قابل لمس و مشاهده خواهد بود. 🔸اگر او را باب خدا و یگانه راه نجات بدانیم، در هر مشکل مادی و معنوی، و فردی و اجتماعی، او را واسطه درگاه حضرت حق قرار می دهیم اینگونه پیوسته زیر خیمه لطف او قرار می گیریم و وجود پرجودش را با همه وجود لمس می کنیم. 🔸از این دست معرفت ها و آگاهی ها بسیار است که درک حضور حضرت او را نزدیک و نزدیک تر می کند تا ما را کنار او و در چشم انداز نگاه پر مهر او می نشاند. 🔸باید تلاش کرد که یاد و نام او پیوسته در زندگی ما جریان یابد. هم در خانه، کارخانه، دانشگاه، ورزشگاه، خیابان و هر نقطه و در هر حالی که هستیم، با یاد او و حال و هوای به سر بریم و آن معرفت که پیش از این گفته شد، می تواند ما را به این حال نیکو برساند. 🔸محافل خود را با یاد او شروع کنیم و به پایان برسانیم. 🔸برای سلامت حضرتش پیوسته صدقه دهیم. 🔸به نیابت از او اعمال نیک به جا آوریم. 🔸در شب و روز با او تجدید عهد کنیم و به ساحت مقدسش درود و سلام بفرستیم. 🔸 هر روز، ساعتی با او نجوا کنیم. 🔸ظهور او را صدر نیازهای خود بدانیم؛ همه آرزوهای خود را در آمدن او ببینیم و فراق او برای ما از هر غصه دیگری بزرگ تر و جدی تر باشد. 🔸مبادا به غیبت و ندیدنش خو بگیریم و به دوری از حکومت عدالت گسترش عادت کنیم یا ظهور او را دور بشماریم که این کار باعث خواهد شد قسی القلب شویم بلکه پیوسته بیندیشیم و بر این باور باشیم که همین سالی که در آن هستیم، می تواند سال ظهور باشد و هیچ چیز نمی تواند مانع ظهور اراده الهی شود. 🔸 وظیفه مهم ما این است که خود را برای ظهورش آماده سازیم و کاری کنیم که ظهورش نزدیک تر شود و چنان باشیم که حضرتش برای ما اهمیت قائل شود و بکوشیم که در توفان نامردی های نامردان و بی مهری نامهربانان، مایه روشنی چشم او باشیم و در این مسیر، دیگران را هم دعوت کنیم و پیوسته بکوشیم که فرد دیگری به یاران و همراهان او بیفزاییم. 🔸 هر چه از این دست کارها و اندیشه ها، بیشتر داشته باشیم، وجود او را در زندگی خود بیشتر حس خواهیم کرد و البته لطف او کارسازتر از همه این راه ها و رفتارهاست. @montzeran
🌼 آیت الله بهجت (ره): ‌ امام زمان در قلب های شماست، مواظب باشید بیرونش نکنید. @montzeran
⭕️ عهد می بندم (حتما بخوانید ) "السلام علیک یا اباصالح المهدی" ✔️ عزیزی می‌گفت: با خودم حساب کردم دیدم از هشتاد میلیون ایرانی حداقل 50 میلیون نفر روزانه بیست بار از حرف میزنند یا میشنوند. 👌 فکر کردم اگر هر کدام روزی بیست بار گفت و شنود درباره داشته باشند می شود روزی یک میلیارد با خودم گفتم اگه به جای کلمه کرونا هر کدام خدا را تلفظ میکردندچه می‌شد؟ 🔹 حرفش خیلی به دلم نشست دیدم عجب دردی شده این دل مشغولی کرونا 🔸 با خودم فکر کردم وگفتم: امام_زمان عج الله صاحب و مولای ماست. خودش فرموده به واسطه من بلا از شما دور می‌شود. ای کاش بجای یک میلیارد کرونا گفتن، به نیت تعجیل در امر فرج امام زمان صلوات می فرستادیم ✔️ اصلا بیایید با هم قراری بگذاریم هر جا اسم کرونا آمد، برای سلامتی امام زمان صلوات بفرستیم 🍃 امام هم مهربان است و هم کریم خیالتان راحت زیر دین کسی نمی ماند 🤲 "اللهم عجل لولیک الفرج" 👌 نشر حداکثری @montzeran
🚨 دولت هند در مقابل هندوهای افراطی بایستد رهبر معظم انقلاب: قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.
توییت جنبش مصاف : روزگار عجیبی است! یکی از فقر و گرانی فریاد استغاثه اش به آسمان رسیده دیگری از ترس بیماری مضطر گشته آن یکی مانند مادران هندی و یمنی و سوری جان کودکش به خطر افتاده... مضطر شویم قبل از آنکه مضطرمان کنند این دنیا بدون امام زمان (عج) روی آرامش را نخواهد دید
⚠️از حجاز بوی آخرالزمان می آید.. 🔴توئیت استاد رائفی پور در خصوص حوادث این چند روزه عربستان؛ «يذهب ملك السّنين و يصير ملك الشّهور و الأيّام.» «زمامدارى چند ساله از بين مى‌رود و زمامدارى چند ماهه و چند روزه معمول مى‌گردد.»
میگُفت: همیشـہ تویِ عبـادت متوجـہ باش . . . ! ↓ عاشـق مےخواد نـہ مشترےِ بهـشت وقت اذان😍😍 وقت فراموش نشه نکنید🌹🌹 دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼ رفقااا رو جدۍ بگیریم واقعا‌ دیگه‌ معلوم‌ نیست‌ چقدردیگه باید منتظر موند.... از در و دیوار داره میباره ڪه ... جدۍ بگیریم قصه‌ۍ فرج رو @montzeran
🔴توصيه‌ معنوي رهبر معظم انقلاب پيرامون تعطيلي اعتكاف امسال با توجه به شرايط پيش آمده، رئيس ستاد مركزي اعتكاف با ارسال نامه‌اي از رهبر معظم انقلاب درخواست كرد براي كساني كه قصد شركت در مراسم معنوي اعتكاف را داشتند و اكنون از اين فيض محروم مانده‌اند توصيه‌اي داشته باشند حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پاسخ به اين نامه و براي استفاده از فرصت ايام‌البيض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوي اعتكاف امسال توصيه‌اي مرقوم داشتند كه به اين شرح است: «كساني كه از عمل با فضيلت اعتكاف محروم مانده‌اند، بهتر است در هر يك از اين سه روز نماز حضرت جعفر طيار عليه السلام بخوانند.» @montzeran
كیفیت نماز جعفر طیّار این نماز چهار ركعت است كه دو سلام دارد (دو تا دو ركعتی). در هر ركعتی حمد و سوره می خواند، سپس پانزده مرتبه می گوید: «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الّا الله و الله اكبر». و همین تسبیح را ده مرتبه در ركوع و هم چنین ده مرتبه بعد از سر برداشتن از ركوع و هم چنین ده مرتبه در سجده اول و ده مرتبه بعد از سر برداشتن از آن و ده مرتبه در سجده دوم و ده مرتبه بعد از سر بلند نمودن تسبیحات را می گوید. پس در هر ركعتی هفتاد و پنج مرتبه و مجموع آنها (در تمام چهار ركعت) سیصد تسبیح می شود.
حال اگر كسی می خواهد نماز جعفر را بخواند، اما فرصت كافی برای گفتن تمام سیصد مرتبه ذكر تسبیحات اربعه را ندارد، می تواند به همان مقدار كه فرصت دارد بخواند و مابقی را پس از اتمام نماز، در هر حالتی كه بود، به امید ثواب بخواند و اگر اصلا وقت برای گفتن تسبیحات اربعه ندارد، می تواند دو نماز دو ركعتی به نیت جعفر بخواند و ذكرهای تسبیحات اربعه را بعد از نماز در حال راه رفتن و یا در محیط كار به امید ثواب بگوید و یا اگر فرصتش به مقداری است كه فقط می تواند دو ركعت از نماز را به صورت كامل بخواند می تواند آن دو ركعت را خوانده و بعد كه فرصت پیدا كرد دو ركعت دیگر را بخواند. حال اگر تسبیحات اربعه را فراموش كرد بخواند، در صورتی كه محلش نگذشته باشد باید آن را به جا آورد، اما اگر محل آن گذشته، نمازش صحیح است، ولی باید بعد از نماز هر مقداری را كه فراموش كرد به امید ثواب قضا كند.