1_206666876.mp3
2.11M
🔊 پادکست «اذان اختصاصی»
👤 استاد پناهیان
✅ هر بار که نماز اول وقت میخونی، علیه یک بدی قیام میکنی
🍃🌹️خیرات و برکات #ظهـــــور🌹🍃
🔅عقل مردم کامل می شود،جهل و نادانی برطرف گردد و علوم و معارف زیاد شود،بسیاری از گمراهان هدایت شوند.
🌼ظلم و جور برطرف شود و عدالت و امنیت جهان را فرا گیرد، زمین گنجها و برکات خود را آشکار گرداند.تمام فقرا بی نیاز شوند به طوری که کسی برای گرفتن خمس و زکات پیدا نشود.تمام مریضها خوب می شوند و کورها بینا می شوند.
باران به قدر کفایت ببارد و کره زمین سرسبز و خرم شده و تمام درختها میوه دار شوند.
🔅بدنها سالم و عمرها طولانی می شود. روزها و سالها ده برابر می شود.اشرار نابود شوند و اخیار (خوبان) باقی بمانند،کینه از دل مردم برود و دلها مهربان گردد. رحمت خداوند متعال و گشایش الهی مردم را فرا می گیرد.
🌼امام زمان (عج) در سال ۲ عطیه و در هر ماه ۲ شهریه به مردم پرداخت می نمایند. به هرمرد مؤمن به اندازه ۴۰نفر نیرو داده خواهد شد و دل او مانند پاره آهن محکم می گردد.[۱]
✅در روایات معصومین علیها سلام هم به این برکات اشاره شده است
🍃امام حسین (ع) فرموده اند:
🌱•°دوازده مهدی از ماست، اول آنها امیرالمؤمنین و آخرینشان نهمین از فرزندان من یعنی قائم به حق است؛ خداوند بهواسطه او زمین را پس از موتش زنده میکند. [۲]
🍃و یا آن حضرت در توصیف دیگری درباره برکات عصر ظهور فرمود
🌱•°(در آن دوران) بهقدرى برکت از آسمان بهسوی زمین نازل مىشود که شاخه درخت از زیادى میوه مىشکند!میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مىشود[۳]
📚منابع:
۱.برگرفته از کتاب نشانههای ظهور
۲.عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج1، ص68
۳. الخرائج و الجرائح، ج2، ص850
🌱تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
🌱درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم✨
@montzeran
📛 #هر_وقت_فکر_گناه_میاد_به_ذهنم
➰ #مرگ_در_قرآن_مجید
🕊بسم الله الرحمن الرحیم🕊
🔶 وَ إِنْ أَدْري لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَكُمْ وَ مَتاعٌ إِلي حينٍ
🔷و نمي دانم شايد اين آزمايشي براي شما و بهره مندي تا به هنگام مرگ باشد
📗 سوره: مؤمنون آيه: 99
#تلنگر
🗯 دنیا چیزی شبیه جلسه امتحان با این تفاوت جای برگه جون بالا میاد🗯
@montzeran
اعتقاد به مهدویت از اساسیترین اعتقادات شیعه است. به باور شیعیان عدم ایمان به مهدویت مساوی با انکار تمام رسالت انبیا و ولایت ائمه (ع) است
از این جهت در گام اول ایمان به امام غایب و در گام بعد مطالعه و تفکر درباره ملحقات آن مثل آخرالزمان و ظهور مورد تأکید آیات و روایات است. هرچند عموم شیعیان نسبت به امام عصر (عج) اعتقاد راسخ یافتهاند و با همین تفکر مقابل استکبار جهانی ایستادگی به خرج دادهاند،، اما در گام دوم که همان تفکر و تدبر درباره آخرالزمان و ظهور است، جامعه نخبگانی ورود جدی نداشتهاند
در این بین دشمنان از طریق رسانه به ویژه هالیوود با تحریف مفاهیم آخرالزمانی، سعی کردند دوران آخرالزمان را دورهای کاملاً تیره و تار و اوج ناامیدی بشریت معرفی کنند، این در حالی است که از نگاه آموزههای قرآنی و روایی، آخرالزمان مقطع جریان عالیترین تربیتهای بشری است که طی آن، پاکطینتان با عبور از آتش فتنههای سخت، تزکیه شده و مسیر خود را برای زمینهسازی امر ظهور ادامه میدهند؛ البته در این بین هستند افراد یا اقوامی که از این آزمونهای سخت الهی سرافراز بیرون نمیآیند و از دین خدا رویگردان میشوند.
چه مؤمنانی در آخرالزمان از دین مرتد میشوند؟
خطر ارتداد نسبت به عترت، همواره در طول تاریخ بر جامعه مسلمین سایه افکنده است و این قضیه حداقل اولین بار پس از فوت رسولالله (ص) و در ماجرای سقیفه رخ داد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعتقاد به مهدویت از اساسیترین اعتقادات شیعه است. به باور شیعیان عدم ایمان به مهدویت مساوی با انکار تمام رسالت انبیا و ولایت ائمه (ع) است.
از این جهت در گام اول ایمان به امام غایب و در گام بعد مطالعه و تفکر درباره ملحقات آن مثل آخرالزمان و ظهور مورد تأکید آیات و روایات است. هرچند عموم شیعیان نسبت به امام عصر (عج) اعتقاد راسخ یافتهاند و با همین تفکر مقابل استکبار جهانی ایستادگی به خرج دادهاند،، اما در گام دوم که همان تفکر و تدبر درباره آخرالزمان و ظهور است، جامعه نخبگانی ورود جدی نداشتهاند.
در این بین دشمنان از طریق رسانه به ویژه هالیوود با تحریف مفاهیم آخرالزمانی، سعی کردند دوران آخرالزمان را دورهای کاملاً تیره و تار و اوج ناامیدی بشریت معرفی کنند، این در حالی است که از نگاه آموزههای قرآنی و روایی، آخرالزمان مقطع جریان عالیترین تربیتهای بشری است که طی آن، پاکطینتان با عبور از آتش فتنههای سخت، تزکیه شده و مسیر خود را برای زمینهسازی امر ظهور ادامه میدهند؛ البته در این بین هستند افراد یا اقوامی که از این آزمونهای سخت الهی سرافراز بیرون نمیآیند و از دین خدا رویگردان میشوند.
یونس بن عبدالرحمن میگوید خدمت موسی بن جعفر رسیدم و گفتمای فرزند رسول خدا، آیا تو قائم هستی؟ فرمود «من قائم به حق هستم، اما قائم کسی است که زمین را از دشمنان خدای عزوجل پاک و آن را از عدالت پر میکند، همان گونه که از جور و ظلم پر شد. او پنجمین از پسران من است. برای او غیبتی طولانی است به دلیل ترس از جانش. در آن ایام، اقوامی مرتد میشوند و گروهی دیگر ثابتقدم میمانند. سپس فرمود: خوشا به حال شیعه ما، کسانی که به ریسمان ما در غیبت قائممان چنگ انداختند. ثابتقدمان بر دوستی ما و دوری از دشمنانمان. آنها از ما و ما از آنهاییم. قطعاً راضی هستند به امام بودن ما، و راضی هستیم به شیعه بودن آنها؛ پس خوشا به حال آنها.
سپس [باز هم]خوشا به حال آنها و آنها به خدا سوگند همراه ما هستند در درجههای ما روز قیامت؛ دَخَلْتُ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع فَقُلْتُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنْتَ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ قَالَ أَنَا الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ لَکِنَّ الْقَائِمَ الَّذِی یُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ وَ یَمْلَأُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً هُوَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِی لَهُ غَیْبَةٌ یَطُولُ أَمَدُهَا خَوْفاً عَلَى نَفْسِهِ یَرْتَدُّ فِیهَا أَقْوَامٌ وَ یَثْبُتُ فِیهَا آخَرُونَ ثُمَّ قَالَ ع طُوبَى لِشِیعَتِنَا الْمُتَمَسِّکِینَ بِحُبِّنَا فِی غَیْبَةِ قَائِمِنَا الثَّابِتِینَعَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا أُولَئِکَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً فَرَضِینَا بِهِمْ شِیعَةً فَطُوبَى لَهُمْ ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ» (کفایة الاثر، ص ۲۷۰)
بر اساس این روایت، یکی گزارهها و ویژگیهای مهم عصر غیبت آزمون اقوام است که طی آن، عدهای مرتد و گروهی دیگر ثابتقدم میمانند؛ یَرْتَدُّ فِیهَا أَقْوَامٌ وَ یَثْبُتُ فِیهَا آخَرُون. این فراز از حدیث نشاندهنده محوریت داشتن امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) در آزمون اقوام و ملتهاست.
به بیان امام کاظم، در عصر غیبت امام عصر، اقوامی مرتد شده و گروهی دیگر از اقوام بر دین خود ثابتقدم میمانند چه اینکه مسئله اقوام و سرنوشت اقوام، از مهمترین معارف قرآنی و روایی محسوب میشود تا حدی که آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد. این آیات را میتوان در دو دسته اقوام گذشته (اقوام انبیاء) و اقوام آینده دستهبندی کرد. در یک نگاه کلی، اقوام نقش اساسی در تغییر سرنوشت نوع انسان به سوی سعادت و شقاوت در زمین ایفا میکنند.
نکته حائز اهمیتی که در مسئله ارتداد اقوام و ثابتقدمی گروهی از آنها در این روایت وجود دارد، گستره کمّی و کیفی این اقوام است؛ یعنی هر قومی را شامل نمیشود بلکه اقوامی از اهل ایمان مدنظر آن حضرت است. این مسئله حداقل از دو راه قابل اثبات است:
الف) سیاق روایت: این ارتداد به تصریح روایت، نسبت به (پنجمین از فرزندان امام کاظم) و در فضای غیبت مطرح شده است؛ «هُوَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِی لَهُ غَیْبَةٌ ... یَرْتَدُّ فِیهَا أَقْوَامٌ وَ یَثْبُتُ فِیهَا آخَرُون».
ب) عرضه بر آیه ۵۴ سوره مائده: با عرضه این روایت به آیه ۵۴ سوره مائده، متوجه میشویم خداوند این ارتداد را در بین اهل ایمانی مطرح میکند که در زمان رسولالله (ص) به آن حضرت ایمان داشتند: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ ...؛ یعنیای کسانی که ایمان آوردید، هرکس از شما از دینش مرتد شود، به زودی خداوند قومی را میآورد که هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را.»
بنابراین میتوان دریافت خطر ارتداد نسبت به عترت، همواره در طول تاریخ بر جامعه مسلمین سایه افکنده است و این قضیه حداقل اولین بار پس از فوت رسولالله (ص) و در ماجرای سقیفه رخ داد؛ اهل ایمانی که جزو صفاولیهای سپاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) محسوب میشدند، از ولایت امیرالمؤمنین کنارهگیری کردند و به این ترتیب، جامعه اسلامی و یا به تعبیری، قوم پیامبر به سرعت به سوی عمق رذالت کشیده شد. از این روست که در روایات متعددی مشاهده میکنیم پس از فوت رسولالله جز سه نفر، همگی نسبت به ولایت امیرالمؤمنین و خاندان عترت مرتد شدند؛ از جمله روایت امام باقر (علیهالسلام) که فرمود: «ارْتَدَّ النَّاسُ بَعدَ نَبیٍّ إِلَّا ثَلَاثَةُ نَفَرٍ سَلْمَانُ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ...» (الإختصاص، النص، ص ۶)
امام کاظم علیهالسلام در بیان راهکار مصونیت از ارتداد و ثباتِ قدم در دین، سه راهکار کلیدی بیان میفرماید:
الْمُتَمَسِّکِینَ بِحُبِّنَا فِی غَیْبَةِ قَائِمِنَا: تمسککنندگان به محبت عترت. البته در برخی نسخههای حدیثی، از عبارت «المُتمَسّکین بِحَبلِنا» یعنی «تمسککنندگان به ریسمان ما» استفاده شده است.
الثَّابِتِینَ عَلَى مُوَالاتِنَا: در مسیر تولّای اهل عترت همواره ثابتقدم بودن.
وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا: نسبت به دشمنان عترت تبرّی کردن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شب قدر و ماه رمضان تموم شد و رفت، خدا میگه خیلی خب، تو به عهدی که با من بستی وفا بکن، تا منم به عهدی که با تو بستم وفا کنم...
✅ درسته من گفتم بهت روزی میدم و دعاتو مستجاب می کنم و خیلی چیزای دیگه بهت میدم، اما تو که گفتی بک یا الله و خواستی که تغییر کنی و بهتر از قبل بشی، باید نشون بدی...