سرنگاه بر حذر داشته و زنان را از آرايش و عطرزدن هنگام بيرون رفتن از خانه منع
فرموده، هم چنان كه از خلوت با اشخاص بيگانه، از دست دادن زن و مرد و از تمرد زن
در بستر شوهرش نهي فرموده است. تمام اين نهي كردن ها و هشدار دادن ها به خاطر
1- آتش دوزخ
پيامبر اكرم (ص) در گفتارى زنانى را كه زينت خود را براى نامحرمان آشكار سازند، سزاوار آتش دوزخ مىشمارد: « نهى النّبى ان تتزيّن المرأة لغير زوجها، فان فعلت كان حقاً على اللّه ان يحرقها».
پيامبر اكرم (ص) نهى كرد زن را از اينكه خود را براى غير شوهرش آرايش نمايد. اگر چنين كند، بر خداوند سزاوار است كه او را در آتش بسوزاند.
2 - آويزان شدن بر مو
پيامبراكرم(ص) در مورد آنچه در ليلة المعراج مشاهده كرده بود، مىفرمايد: «و رأيت امرأة معلقه بشعرهايغلى دماغ رأسها»
زنى را ديدم كه به موهاى سرش آويزان بود و مغز سر او به جوش و غليان در آمده بود. سپس در توضيح رفتارى كه اين پيامد را به همراه داشته، فرمودند: «اما المعلقة بشعرها فانها كانت لا تغطى شعرها من الرجال»
اما آن زنى كه به موهاى سرش آويزان بود، زنى است كه موهاى خود را از مردان نمىپوشاند .
3 - چيدن گوشت بدن خود
از عقوبتهاى اخروى ديگر زنان بدحجاب در قيامت چيدن گوشت بدن آنان توسط ايشان است كه در روايت پيشين به آن اشاره شده است: «و رأيت امرأة تقطع لحم جسدها من مقدمها و مؤخرها بالمقاريض من النار... »
و اما آن زنى كه گوشت بدن خود را به قيچى هائى از آتش مىچيد، آن زنى بود كه در دنيا خود را در معرض تماشاى نامحرمان و در اختيار آنها مىگذاشت.
4 - خوردن اعضای جسم و جسد
در بخش ديگرى از روايت پيشين آمده است: «و رأيت امرأة تأكل لحم جسدها و النار توقد من تحتها»
زنى را ديدم كه گوشت بدن خود را میخورد و آتش از زيرش افروخته مىشد.
«واما التى تأكل لحم جسدها فانها كانت تزين بدنها للناس».
و اما آن زنى كه گوشت بدن خود را میخورد آن زنى است كه بدن خود را براى مردم زينت میكند.
ای وجدان آگاه و بیدار! ای خواهر گرامی! اکنون با علم به غیرت خالق هستی بر گوهر وجود زن و گرفتاری در عذابی که فکرش انسان را افسرده و نالان می کند آیا هیچ مصلحتی و توجیهی برای بدحجابی باقی می ماند؟!
گوشه ای از گناه و عذاب بد حجابی
چون تهاجم فرهنگی دشمن در بد حجابی شدت گرفته لذا ملهم شده که بطورفشرده نمونه های از آیات قرآن و احادیث را در مورد شدت گناه وعذاب آنها ذکر نموده تا هر مسلمانی کاملا مراقب خود ودیگران باشد .