eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃 🍃🌸🍃 🌸🍃 🍃 ۱۶ ❌حرص آدم را بیچاره کرد... خداوند بهشت را به آدم داد و فرمود فقط ازین درخت نخور و شیطان اورا فریفت... 👈حرص در غذا خوردن، غذا درست کردن، لباس، تجملات، مال اندوزی، املاک و... اگر جامعه‌ای بتونه حرص خودش رو کنترل کنه به شادی و آرامش میرسه و فواصل طبقاتی برداشته میشه 🍃حرص برای انسان محرومیت میاره، چون هرچقدر به دست میاری در لجن دنیا بیشتر فرو میری و لحظه مرگ هم ازبس فرو رفتی سخت میتونی دل بکنی نه دنیات خوبه، نه لحظه مرگ و نه برزخت 🍃قرآن میفرماید : کسیکه جلوی حرصش رو‌ نگهداره ، رستگار میشه همه جا میگه شاید ... اگر نماز بخونید ، اگر روزه بگیرید شاید رستگار بشید ، اما برای حرص شاید نمیاره: میگه واقعا رستگار میشید اگه بتونید جلوی حرصتون رو بگیرید. ✍انسان باید سعی کنه مدتی تمرکز بگیره و خودش رو تربیت کنه تا ازین صفت بسیار خطرناک یعنی حرص زدن دور باشه. 😭چقدر پدر و مادر داریم که حرص آینده بچه هاشون رو میزنن و خودشون رو جهنمی میکنن. چقدر بچه داریم که حرص دنیا رو میزنن و با بی سلیقه گی برای پدر و مادر مرحومشون خیرات میکنن در حد یدونه و یک کیلو خرما و چهارتا کتاب دعا و ... که اصلا روح نداره و به میت نمیرسه... در حالیکه اون پدر و مادر میتونستن در حیات خودشون، حرص آینده بچه ها رو نزنن و خرج آخرت خودشون کنن. 👌انسان باید خرج آخرتش کنه، و در وصیتش هم وسیع بنویسه، حواسش باشه به وراث ستم نشه اما به رد مظالم و نماز و رزه و ... اش حواسش باشه 🍃اهل بیت به ما میگن اگه قراره حرص بزنید برای آخرتتون بزنید ، اونجا کم میارید، اذیت میشید. 🍃در روایت داریم خداوند برای هرکسی یک زمین از بهشت و یک زمین از جهنم قرار داده، هرکس باید زمینهای جهنمیشو خاموش کنه و زمین های بهشتیشو آباد کنه در طول حیاتش. 🍃اینکه خداوند میفرماید بهشت هرکس به اندازه تمام آسمانها و زمینه ، خیلی خوشحال کننده نیست اگر فرد آماده نباشه ... ❓برای کی خوشحال کننده است؟! ❗️برای کسی که در طول حیاتش داره پرش میکنه زمین بهشتیشو ... اگه تو‌دنیا که امکانش هست نسازیش ، بعدا برات حسرت میاره ، عذاب میاره علی (ع) وقتی قنات میزد، بلافاصله از ملکیت خودش درمیاورد و وقفش میکرد، میفرستاد برای آخرت نتیجه👇 حرص ، وسیله شیطانه پس ما نباید تو این مقوله شیطان رو که مارو میفریبه و تحریک میکنه که همه امکانات و استعدادهامون رو در دنیا خرج بکنیم تبعیت کنیم ، باید اتفاقا بیشتر استعدادهامون رو بگذاریم برای حیات جاودانه و ابدیمون .
 و چیز خاصی ندارد که انحراف حساب شود؟  خیر. ببینید؛ دربارۀ شیخ احمد زین‌الدین، علمای ما دو رأی دارند. بعضی‌ها می‌گویند نه ما انحرافی از او ندیده‌ایم، بعضی‌ها هم می‌گویند او منحرف است و ادعای فلان و بهمان دارد و اهل بیت را تألیه کرده است. اما جنبشی پیدا شد و تکفیرشان کردند و مناظره بر پاشد و مسئله، سیاسی شد و الخ...
 و می‌فرمایید خود شیخیان کنونی مشکل جدی‌ای ندارند؟ یعنی برای من ثابت نشده که این‌ها انحرافی از اصول شیعه داشته باشند. حتی شیخشان. آخر شیخ احمد احسائی با زبان ویژه ای حرف می‌زد. فلسفی و باطنی بود. خودش هم پرشور بود و جَوَلان ذهنش عجیب بود. شبیه مثنوی مولوی حرف می‌زد و زبان مخصوص به خود را داشت. خب ما نمی‌دانیم منظورش از حرف‌هایی که می‌زده چیست. ظاهراً و بر حسب سخن گفتن متعارفِ ما، سخنان او انحراف و کفر است. ولی من نمی‌دانم منظور خود او چه بوده. او زبان ویژۀ خود را داشت و دربارۀ امامان و مقامات آنان، با آن زبان سخن می‌گفت. یا خود او باید این سخنان را تفسیر کند، و یا کسی که نمایندۀ شیخیان و معتمد آنان باشد.
یعنی شیخ احمد، بیانی هنری داشته؟ اصطلاحات خاصی دارد. ببینید، عموم ایرانیان از شیخیان زده شدند و شیخ احمد احسائی را تکفیر کردند. الآن گرایش حوزه‌های علمیه هم همین است. می‌گویند او اهل بیت را تألیه کرده. البته او ادعای مهدویت نکرد. برای خودش ادعایی نکرد. ولی گفتند نوعى تألیه دارد و انحرافش هم از این نظر [از نظر غلو] است. وگرنه ربطی به مهدویت ندارد.
اما [پس از او] شاگردان او، و یا شاگردانِ شاگردان او، آمدند و ادعا کردند که ما با امام مهدی ارتباط داریم و «باب الامام» هستیم و بابیه و بهائیه را به وجود آوردند.
پس در نهایت نظر شما دربارۀ شیخ احمد احسائی چیست؟ نظر من این است که برای من ثابت نشده که انحراف دارد. زیرا روش سخن گفتن ویژه ای دارد و معلوم نیست که قصدش چیست. محتمل است این باشد و محتمل است که آن باشد. ولی می‌توانیم بگوییم عبارت‌ها و زبان و مصطلحاتش واضح نیست و دوپهلو است و ما [اهل علم] نباید دربارۀ ائمه از چنین زبانی استفاده کنیم. زبانی که قابل تفسیرهای گوناگون است مناسب نیست. باید به زبان روشن و صریح صحبت کرد.
شباهت بابیت و بهائیت به جنبش‌های قرعاوی و احمد الحسن  حال بفرمایید نظرتان دربارۀ بابیه و بهائیه چیست؟ بابیه و بهائیه را روس‌ها و انگلیسی‌ها آمدند و تشکیل دادند. همان طور که [چند سال پیش] وهابی‌ها آمدند و جندالسماء را تشکیل دادند. حرکت مسلحانۀ آنان می‌خواست نجف را بگیرد. می‌گفتند نطفه امام علی(ع) محفوظ بوده و گرعاوی از آن پدید آمده و فرزند امام علی(ع) است. یارانش اعتقاد دارند که این ضیاء القَرعاوی (گرعاوی) ، رهبر جُندُ السماء، پسر امام است، خودش هم امام مهدی(ع) است و...
قرعاوی چقدر یار جمع کرد؟ هزار نفر بیشتر که با اسلحه جنگیدند. دولت عراق در آن وقت نتوانست کاری کند و از آمریکایی‌ها کمک گرفت. در نزدیکی نجف، در زرقاء، چندین روز درگیر جنگ بودند. حدود 300 نفر از جندالسماء کشته شد! بعضی‌هایشان واقعاً به قرعاوی اعتقاد داشتند، بعضی‌هایشان هم وهابیانی بودند که می‌خواستند نجف را بگیرند و مراجع را بکشند.
جریان بصره چه بود؟ قرعاوی حدوداً در سال 2003-2004 بود. بعد از او احمد الحسن، در 2008 در بصره قیام کرد. آن جا هم 100 نفری کشته شدند. او 500 یار مسلّح و فدایی داشت. یکی از آنان از من پرسید: «نظرت دربارۀ ما چیست؟» گفتم «به نظر من شما دو دسته اید: مساکین و شیاطین!» زیرا در میان آن‌ها، هستند کسانی که معتقدند او واقعاً فرزند امام مهدی(ع) است، ولی اکثرشان می‌دانند که این تنها یک جنبش سیاسی است، و با طمع کسب قدرت با او همراه شده‌اند. این جنبش‌های بابی و بهائی هم عیناً مانند این‌هاست. این‌ها دو دسته‌اند: سرانشان شیطان‌اند، ولی بعضی‌هایشان نه؛ ساده‌اند، ساده لوح‌اند و باور دارند.
مخلص ولی بی‌فکر. همین است.
خب این‌ها چه ربطی به مهدویت دارند؟ بابیان و بهائیان به مهدویت مربوط‌اند. ولی شیخیان اصلاً ربطی به مهدویت ندارند. نه شیخیان و نه اخباریان، ربطی به مهدویت ندارند. ویژگی اخباریان در روش فقهی، روش فهم احادیث، و جایگاه عقل و نقل است و به مباحث علمی دربارۀ این دو موضوع [عقل و نقل] برمی گردد. ویژگی شیخیان هم در تفسیر مقامات اهل بیت و نقش اهل بیت در جهان و ولایت تکوینی است و ربطی به مهدیت ندارد. اما بابیان وبهائیان از این‌ها متفرّع [منشعب] شده‌اند و به مهدویت مربوط هستند.
شباهت جنبش بهائیت به جنبش‌های جدید عراق حال بفرمایید، آیا وضعیت فکری روزگار پیدایش بابیه و بهائیه، شباهتی به وضعیت کنونی ما دارد؟ شما در پرسش خود، پاسخ را داده اید. بله. محرّک‌های سیاسی ای که بابیه و بهائیه را به وجود آورد، به محرّک‌های جنبش‌های منحرف مهدوی در روزگار ما، شباهت دارد. این جا باید توجه کرد، بعضی‌ها دوست دارند دلیل پیدایش این جنبش‌ها را بر مذهب شیعه و اعتقاد به مهدی موعود(ع) تحمیل کنند. این اشتباه است. زیرا –همان طور که گفتیم- اگر چیزی، امکان سوءاستفاده و بهره‌برداری نادرست را داشت، معنی‌اش این نیست که باطل است. بله، اکنون هم انگلیس و صهیونیست در این جنبش‌ها نقش دارند. نشانِ پرچم احمد الحسن، [مهدی دروغین بصره] ستاره داود است. او می‌گوید این ستاره مقدس است، از یهود و اسرائیل با احترام نام می‌برد، و به عراقی‌ها اشکال می‌گیرد که چرا پرچم اسرائیل را زیر پا می‌اندازند. این یعنی چه؟ یعنی وهابیان -که هزینه‌های او را تأمین می‌کنند- این را با موساد شرط کرده‌اند. چون اکنون تقدیس این ستاره یعنی تقدیس اسرائیل.
روز ✍ امام صادق (علیه السلام) فرمودند: ... جدّم حسين بن على (عليهما السّلام)؛ كه او در سرزمين دور دست غريب است. هر كس به زيارتش رود بر او مى‏گريد و اندوهگين مى‏شود و آن كس كه بر سر مزارش حاضر نشود مى‏سوزد ...
2_144184458143234670.mp3
3.67M
✔ ما عمرمون طی شد با غم تو ... 🎤 کربلایی ▪️ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦تذکر رهبر انقلاب به مداحان و عزاداران: ⚠️ آیا درست است عظمت (علیه‎السلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدن‌ها؟!
جدال حق و باطل در آخرالزمان بر سر «سبک زندگی» است 👇👇👇
حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم عزاداری شب دوم محرم هیئت باران، با اشاره به اهمیت سبک زندگی در عاقبت بخیری و سعادت فرد در دنیا و آخرت اظهار کرد: جمله‌ای را یکی از استراتژیست‌های صهیونیست نقل می‌کند که هر شخصی با هر مسلک، دین، آئین و مرامی می‌خواهید به ما تحویل دهید، ما طی یک سال روش زندگی را به سبکی که مشخص کرده‌ایم به او القا می‌کنیم و به این ترتیب هر چقدر هم که او معتقد یا مذهبی باشد، باز هم می‌توانیم "دین" را از او را بگیریم.
وی افزود: دعوای حق و باطل در آخرالزمان بر سر سبک و روش زندگی است؛ گاهی دشمنان مستقیم به اعتقادات ما حمله می‌کنند، اما در بسیاری از موارد علنی و به‌طور مستقیم این کار را انجام نمی‌دهند و هدف خودشان را به وسیله تأثیرگذاری در سبک زندگی شخص و به‌تدریج محقق می‌سازند.
استراتژی و سیاست انگلیسی‌ها نیز به همین ترتیب است و یک نوع سبک زندگی را به خورد مردم می‌دهد که فرد با رغبت و تلاش، به سمت نابودی خود پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه نقل است در آخرالزمان بازار کفر و شرک داغ می‌شود، خاطرنشان کرد: می‌گویند کفر و شرک آن‌قدر زیاد می‌شود که برخی حتی از کارهایی که قوم لوط هم انجام ندادند، دفاع می‌کنند، ۵۰ سال پیش در اروپا هم اگر شخصی مرتکب هم‌جنس‌بازی می‌شد، مجازات سنگینی برایش در نظر می‌گرفتند، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ فردی حتی نمی‌تواند مخالفت خود را با این کار کثیف اعلام کند.
داستان‌پور اضافه کرد: اگر سال‌ها پیش به‌طور مستقیم به ما و جامعه ما می‌گفتند که همجنس‌بازی کار خوبی است و مشکلی ندارد، تمام مردم با آن مخالفت می‌کردند، اما دشمنان کاری کرده‌اند که این عمل به‌تدریج وارد سبک زندگی افراد و برایشان عادی شود
وی با بیان اینکه سبک زندگی به اندازه‌ای اهمیت دارد که دشمنان به‌طور جدی و تخصصی برای آن برنامه‌ریزیمی‌کنند و تولیدات ویژه‌ای برای آن دارند، تصریح کرد: تقابل حق و باطل امروز در میدان سبک زندگی خودش را نشان می‌دهد و به این شکل ما را از دین خود دور می‌کنند.
با اشاره به اینکه آنچه که حر بن یزید ریاحی را نجات داد، ادب او بود، اظهار کرد: باور و اعتقاد حر به امام حسین (ع) همان بود و تغییری نکرد، اما به دلیل اینکه در سبک زندگی خود ادب به اهل بیت (ع) داشت و در زندگی آن را تمرین کرده بود، ادبش نسبت به حضرت زهرا (س) او را رستگار کرد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی حر آب و مسیر را به روی امام حسین (ع) و یارانش بست، هر اندازه که سیدالشهداء (ع) با او برای منصرف شدن از کارش صحبت کرد، فایده‌ای نداشت و در آخر حضرت یک جمله به او گفت که "مادرت به عزایت بنشیند." امام حسین (ع) می‌دانستند که حر با این جمله نجات پیدا می‌کند و می‌دانستند که ادب به حضرت زهرا (س) جزو سبک زندگی او است. حر در پاسخ گفت که چه بگویم به کسی که مادرش حضرت زهرا (س) است و این ادب، نجات‌بخش او شد.