eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نگاره ای از پوشش یک زن زرتشتی دختران ایرانی که میخوان طبق دین ایران پیش برن این محدوده ی حجاب زرتشتیه... #حجاب اسلامی رو قبول ندارید حداقل ایرانی باشید 😉 #پویش_حجاب_فاطمے
✨سهم امروزمون از یاد مولای غریب 💫💫💫💫💫 📌 🔆 گَر در یَمنی... 📝 شناخت امام زمان از استاد (قسمت دوازدهم)
شناخت امام زمان - قسمت دوازدهم.mp3
3.02M
✨سهم امروزمون از یاد مولای غریب 💫💫💫💫💫 🎙 ؛ 📝 موضوع: 📌 قسمت دوازدهم 👤 استاد 🔺 عاشق همیشه به یاد معشوقه؛ باید عاشق امام زمان بشیم.
*جملاتی زیبا ازحضرت علی علیه السلام* *1- گریه نکردن از سختی دل است.* *2-سختی دل از گناه زیاد است.* *3-گناه زیاد از آرزوهای زیاد است.* *4-آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است.* *5-فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست.* *6- محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست* *1.مردم را با لقب صدا نکنید.* *2.روزانه از خدا معذرت خواهی کنید.* *3.خدا را همیشه ناظر خود ببینید.* *4.لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید.* *5.بدون تحقیق قضاوت نکنید.* *6.اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود.* *7.صدقه دهید،چشم به جیب مردم ندوزید.* *8.شجاع باشید،مرگ یکبار به سراغتان می آید.* *9.سعی کنید بعد از خود،نام نیک بجای بگذارید.* *10.دین را زیاد سخت نگیرید.* *11.با علما و دانشمندان با عمل ارتباط برقرار کنید.* *12.انتقادپذیر باشید.* *13.مکار و حیله گر نباشید.* *14.حامی مستضعفان باشید.* *15.اگر میدانید کسی به شما وام نمیدهد،از او تقاضا نکنید.* *16.نیکوکار بمیرید.* *17.خود را نماینده خدا در امر دین بدانید.* *18.فحّاش و بذله گو نباشید.* *19.بیشتر از طاقت خود عبادت نکنید.* *20.رحم دل باشید.* *21.با قرآن آشنا شوید.* *22.تا میتوانید بدنبال حل گره مردم باشید.* *( نهج البلاغه )* *وقتی پرنده زنده است مورچه ها را ميخورد؛* *و وقتی ميميرد مورچه ها او را!* *زمانه و شرايط در هر لحظه ميتواند تغيير كند در زندگی...* *هيچكس را تحقير يا آزار نكنيم...* *شايد"امروز" قدرتمند باشيم اما يادمان باشد:* *"زمان" از ما قدرتمندتر است!* *يک درخت ميليونها چوب كبريت را ميسازد اما وقتی زمانش برسد؛* *فقط يک چوب كبريت برای سوزاندن ميليونها درخت،كافيست!* *"پس،* *خوب باشيم؛* *و* *خوبی كنيم"* *ازامام علی (ع)پرسیدندواجب وواجبترچیست؟* *نزدیك ونزدیكتركدامند؟ عجیب وعجیبترچیست؟ سخت وسخت ترچیست؟ فرمود:واجب اطاعت از الله و واجبتر ازآن ترك گناه است. نزدیك قیامت ونزدیكتر ازآن مرگ است. عجیب دنیا وعجیبتر ازآن محبت دنیاست.* *سخت قبراست وسخت تر ازآن دست خالی رفتن به قبر است.*
🔥 🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 🔺هرکس به غیر همسر خویش ( با فرد نامحرم) شوخی و مزاح کند؛ به اندازه ی هر کلمه ای که در دنیا سخن گفته باشد؛ خداوند هزار سال او را در زندان دوزخ نگه خواهد داشت. 📚 ثواب الاعمال ص۲۸۳
🔴با یتیم مهربان باش 📍فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَرْ (سوره ضحی آیه ۹) 📍ﻭ ﺍﻣﺎ [ ﺑﻪ ﺷﻜﺮﺍﻧﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻧﻌﻤﺖ ] ﻳﺘﻴﻢ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﺭﺍﻧﺪﻩ ﻣﻜﻦ✳✳✳ 📍" ﺗﻘﻬﺮ" ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ" ﻗﻬﺮ" ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ" ﺭﺍﻏﺐ" ﺩﺭ" ﻣﻔﺮﺩﺍﺕ" ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻰ ﻏﻠﺒﻪ ﺗﻮﺃم ﺑﺎ ﺗﺤﻘﻴﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻣﻌﻨﻰ ﻧﻴﺰ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻫﻤﺎﻥ" ﺗﺤﻘﻴﺮ" ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻳﺘﻴﻤﺎﻥ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺍﻃﻌﺎم ﻭ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﮔﺮﭼﻪ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺩﻟﺠﻮﻳﻰ ﻭ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﻭ ﺭﻓﻊ ﻛﻤﺒﻮﺩﻫﺎﻯ ﻋﺎﻃﻔﻰ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻌﺮﻭﻓﻰ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ" ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠَّﻪ" ﺹ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻦ ﻣﺴﺢ ﻋﻠﻰ ﺭﺃﺱ ﻳﺘﻴﻢ ﻛﺎﻥ ﻟﻪ ﺑﻜﻞ ﺷﻌﺮﺓ ﺗﻤﺮ ﻋﻠﻰ ﻳﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﻳﻮم ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﺔ: " ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻳﺘﻴﻤﻰ ﻛﺸﺪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻫﺮ ﻣﻮﻳﻰ ﻛﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻰ ﮔﺬﺭﺩ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﻮﺭﻯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ" .✴✴✴
🔺 کلامی از علما ⭕️ آیت‌الله مجتهدی
🔴 غمهایی هست که کوه را میشکند اما راه را باید ادامه داد ♦️رهبرمعظم انقلاب: گاهی دل از غم مالامال میشود -از این قبیل قضایا در زندگی انسان هست؛ چه زندگی فردی، چه زندگی اجتماعی- امّا عزم و اراده باید راسخ بماند، گام باید محکم برداشته بشود؛ غمهایی هست که کوه‌ها را میشکند، [ولی‌] انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند؛ راه را باید ادامه داد.
خداوند چگونه به وجود آمده است؟ خداوند در کتاب‌های آسمانی مثل قرآن خود را معرفی کرده می‌توانیم خدا را بشناسیم و با کمک گرفتن از عقل خود نسبت به خداوند معرفت پیدا کنیم.
اما درباره خداوند اين سؤال جا ندارد كه كسي بپرسد خدا چگونه به وجود آمده است؟ بدليل اين كه آن سؤال اصلاً مربوط به موجوداتي است كه مخلوق اند و خالق دارند و روزي نبوده اند بعد خلق شده اند. اما خداوند چون مخلوق كسي نيست و خالق ندارد و هميشه بوده و همواره وجود دارد؛ لذا سؤال از چگونه بوجود آمدن او بي معناست.
براي نزديك شدن مطلب به ذهن و آسان شدن فهم و درك پاسخ بدين مثال توجه شود: فرض كنيد کسي در يك جاي و محلي و اطاقي سربسته و بدون شيشه و وسايل روشن كننده به سر مي برد، مدتي در تاريكي كامل زندگي مي كنيد و چشم او هيچ چيز را نمي بيند .
بعد از مدتي بدون اين كه متوجه شود مثلاً در خواب باشد كسي از راه ايجاد يك روزنه در آن اطاق و يا جاسازي وسيله اي روشن كننده نظير برق و يا هر چيزي ديگر نور و روشنايي در آن محل پديد مي آورد بگونه اي كه او از وسايل نوردهنده و روشن كننده خبري ندارد. بعد از خواب بيدار مي شود و و مي بيند كه اطاق و محل زندگي اش شما روشن شده، طبيعي است كه اين سؤال پديد مي آيد كه اين اطاق و محل تاريك را چه كسي روشن كرده است و چگونه و چرا روشن شده است و سؤال هاي از اين قبيل.
اما اگر کسي در فضاي بيروني و همواره در برابر نور آفتاب و روشنايي قرار داشته باشد و تاريكي شب را نبينيد نداند اساساً براي او اين سؤال مطرح نمي شود كه اين روشنايي چگونه بوجود آمده است؟ و اگر به فرض مطرح شود به اندك توجه مي فهمد كه روشنايي بر اثر تابش خورشيد پديد آمده و خورشيد هم روشنايي و نورش از خودش است
اما اين كه خورشيد چرا و چگونه روشنايي دارد اصلاً براي او مطرح نمي شود و اگر هم مطرح شود با دقت بدين نتيجه مي رسد كه خورشيد نحوه وجودش طوري است كه نور دارد و روشن است و به ديگران نور و روشنايي مي بخشد.
اين مثال تنها براي نزديك شدن مطلب به ذهن است و هرگز بدين معنا نيست كه وجود خداوند نيز چنين است؛ لذا با توجه بدين مثال مي گوييم پرسش مزبور كه مربوط به چگونگي به وجود آمدن خداوند است نظير همين مثال است يعني اساساً اين سؤال درباره خداوند جا ندارد و مربوط به موجوداتي است كه روزي نبودند بعد خلق شده و بوجود آمده اند اما خداوند چون همواره بوده و هست، پس اين سؤال دربارة او معنا ندارد.
و اگر هم به فرض مطرح شود پاسخ آن است كه خداوند اصلاً عين وجود و هستي است و چگونه بوجودآمد را بر نمي تابد . چون چگونگي پيدايش و سؤال از آن مربوط به وجود مخلوقات است و خداوند مخلوق نيست، بلكه خالق همه است و چيزي كه مخلوق نباشد چگونگي پيدايش هم ندارد.[1]
ثانياً: وجود ما انسان ها بلكه همه مخلوقات نسبت به خداوند ناقص و محدود است و گذشته از آن كه اساساً خداوند چگونگي پيدايش ندارد، ما نمي توانيم از همه اسرار وجود خدا سر در بياوريم و تنها به همان اندازه كه خداوند در كتاب هاي آسماني مثل قرآن خود را معرفي كرده مي توانيم خدا را بشناسيم و با كمك گرفتن از عقل خود نسبت به خداوند معرفت پيدا كنيم و خداوند در قرآن كريم خود را چنين معرفي كرده است: (هُوَ الْأَوَّلُ وَ الآخروَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ)[2] يعني اوست اول و آخر، و ظاهر و باطن، و او به هر چيزي داناست.
و يا در سوره مباركه توحيد در معرفي خود فرمود: (قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ)[3] يعني بگو اي رسول: او خداي يكتاست، آن خداي كه از همه بي نياز و همة عالم به او نيازمند است. نه كسي فرزند اوست، و نه او فرزند كسي، و هيچ كس مثل و همتاي او نيست.[4]
ثالثاً گذشته از اين كه خداوند چگونگي پيدايش ندارد و اين سؤال درباره او بي معناست در قرآن و روايات فراوان آمده كه انسان نبايد درباره ذات و چگونگي خداوند فكر كند؛ چون اساساً چگونگي دربارة خدا راه ندارد، در اين جا تنها به ذكر دو حديث اكتفاء مي‌شود: الف: امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمود: خداوند به چگونگي توصيف نشود، چگونه مي توان او را به چگونگي وصف كرد با اين كه چگونگي را او آفريده تا چگونگي شده و به وسيله چگونگي كه براي ما قرار داد چگونگي شناخته شد.[5] ب: در حديث ديگر نيز امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمود: هر كه درباره خدا فكر كند كه او چگونه است هلاك مي شود؛[6] يعني به نتيجه نمي رسد و ممكن است سبب گمراهي و هلاكت فكري و اعتقادي او شود.