eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.4هزار دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
5.3هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽❣ ❣﷽ گاهى گریه‌ام می‌گیرد از اینکه مردم شهر چقدر راحت بدون تو می‌خندند و گاهے می‌خندم به گریه‌هایی که آنان به پاى غیر تو می‌کنند ای دلیل محکم خنده‌ها و گریه‌هایمان...!! _عجـل_لولیـڪ_الفـرج
⚠️میتونی باشی؟؟ 🔴امام زمان برنامه داره...یارایی میخواد از جنس حکومت کردن..باید تو حکومت امام زمان پاک باشی... استاد پناهیان الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اضطرار جهانی -.mp3
2.79M
✨سهم امروزمون از یاد مولای غریب 💫💫💫💫💫 🔊 صوت_مهدوی 📌 پادکست «اضطرار جهانی» 👤 استاد رائفی_پور 💢 سایه مرگ به زندگی‌هامون افتاده! امروز دنیا امنیت زیستی و روانی نداره....
🔰امیرالمومنین علیه السلام: ✍إیّاکَ أن تَرضَی عن نَفسِکَ فَیَکثُرَ السّاخِطُ عَلَیکَ 🔴مبادا از خودت راضی باشی که در این صورت ناراضیان از تو زیاد می شوند. 📚غررالحکم ص30
🌷امام صادق علیه السلام فرمودند 🦋سنگین ترین عملی که در روز قیامت در ترازوی اعمال گذاشته میشود بر محمد (ص) و اهل بیت ایشان است. الشیعه وسائل ج7 گروه ختم صلوات👇مخصوص بانوان https://eitaa.com/joinchat/3795648590C2707a9ce96
منتظران گناه نمیکنند
#برنامه_ترک_گناه و رسیدن به لذت بندگی #مبارزه_با_هوای_نفس 7 "یه مبارزه ی خستگی ناپذیر" 🔶بعد از شن
ورسیدن به لذت بندگی ۸ "اهمیت ولایت" 🔶خیلی از کارا رو میدونیم که هوای نفس هست. یکی از دوستان میگفت که ! اینطور که من بررسی کردم ۹۹ درصد کارام از روی هوای نفسم بوده!😔 🔷گفتم چه عرض کنم. متاسفانه همینطوره. علت مشکلات فردی و اجتماعی هم دقیقا همینه. 🏳 چرا جامعه ی مهدوی در زمان ظهور حضرت، یه جامعه فوق العاده پیشرفته و پر از آرامش هست؟ "چون توی اون جامعه، افراد بلدن چطور با هوای نفسشون بجنگن." ✔️🌀 انسان ها میدونن که تمام بدبختی هاشون به خاطر "گوش کردن به هوای نفسشون" بوده. 🔴تا زمانی که ما به این رشد نرسیم، نمیتونیم به جامعه ی مهدوی نزدیک بشیم. ➖خب حالا اون جایی که نمیتونیم تشخیص بدیم که آیا این کار، هوای نفسه یا عقل چیکار کنیم؟! ✔️اینجا خداوند متعال لطف کرده و "ولایت" رو قرار داده. ✅ ولایت به ما کمک میکنه تا هوای نفس رو در هر کاری متوجه بشیم. 🌳 برای همین در اسلام به هیچ چیزی به اندازه ی ولایت اهمیت داده نشده. ✅ خداوند با دستوراتش که از طریق ولایت به ما میرسه، به ما کمک میکنه که "هوای نفسمون رو بهتر بشناسیم و باهاش مبارزه کنیم". 🔵 ولایت شامل ولایت الله و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و در زمان ما شامل ولایت فقیه میشه
یه نشدن هایی هست که اولش میشی🙁 ولی بعدا‌ میفهمی چه شانسی اوردی که نشد!😍 حواسش بهت هست😉 که اگه تو باشی رو‌ برات رقم میزنه....🤗
همه نوع موسیقی، از پایه حرام نیست. بلکه موسیقی حلال و مباح هم داریم. صدای پرندگان خوش الحان، صدای آبشار و ریتم و لحن خود قرآن پر از آهنگ های موزون آرام بخش می باشد؛ آیا شما از قرائت سوره های مریم، شمس وحمد مرحوم عبدالباسط احساس لذت نمی کنید؟ منظور ما از موسیقی های آرامبخش این نوع آهنگ هاست. پس خود این کلام که موسیقی از پایه حرام باشه، از پایه باطل است و منظور موسیقی هایی است که به طور عمده، برای تخریب روح آدمی و افتادن در غفلت به کار برده می شود. علت حرمت اینگونه کارها نیز این است که انسان وقتی در جریان چنین امواجی قرار می گیرد، رفته رفته به سوی آنها متمایل شده و فرصتی را که باید برای پیشرفت، تعالی و کمالات خود صرف کند، در موسیقی تلف کرده از دست می دهد. از این گذشته چون انسان همواره در حال پیشروی بوده و در موضوعی توقف ندارد- چه در مسائل مثبت و چه منفی- از این روی به این مقدار هم اکتفا نکرده، بر مسائل حرام دیگر رغبت پیدا می کند؛ و خصوصیت حرام این است که انسان با اشتغال به آن هدف و خدا و قیامت را فراموش کرده و در نتیجه عمرش به هدر می رود. أما برای اینکه بتوانیم موسیقی باطل را با حلال تشخیص دهیم، به نکاتی که بیان میشود : 👇👇👇👇👇
۱- موسیقی دو قسم است: الف) مطرب لهوی و حرام؛ یعنی اگر موسیقی انسان را از حالت طبیعی خارج کرده و باعث سبک سری و سبک عقلی شود و یا مناسب مجالس گناه و لهو و لعب باشد، از نظر شرعی حرام است. ب) آرامبخش و حلال؛ اما اگر موسیقی خصوصیات بالا را نداشته و آرام باشد، گوش دادن یا نواختن آن اشکالی ندارد. أما با همۀ این وجود، به قول کانت (فیلسوف معروف آلمانی): «موسیقی اگر از همه هنرها مطبوع تر باشد، ولی چون به بشر چیزی نمی آموزد، از تمام هنرها پست تر است».(۲) توصیۀ روانشناسان در اموری که انسان به چیزی عادت پیدا می کند، استفاده از سیاست جایگزینی و حذف گام به گامی است؛ پس شما هم سعی کنید از موسیقی های حلال و سالم همانند موسیقی های سنتی استفاده کنید تا جایگزین خوبی برای موسیقی مطرب و به اصطلاح شما، غیر مجاز باشد. ۲- این هم که برخی می گویند مت عاشق موسیقی هستیم، ملاک کاملی به نظر نمی رسد، انسان ممکن است دلش خیلی چیز ها را دوست بدارد که به مصلحت او نیست. به فرموده قرآن کریم: " وَ عَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ". (۳) بنابراین ملاک صحیح همان حقّ محوری است نه نفس محوری. از نظر انسان خدا محور، این مهم نیست که خودش چه دوست دارد، مهم این است که خدا چه می پسندد. به قول بابا طاهر: یکی درد و یکی درمان پسندد یکی وصل و یکی هجران پسندد من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم آنچه را جانان پـسندد. ۳- ویژگی موسیقی آرام بخش -که از نظر شرعی مباح شمرده شده- این است که انسان را از حالت طبیعی خارج نکرده و باعث ضعف اعصاب نگردد و چون متناسب با مجالس گناه نیست، و آدمی احساس مخالفت با خدا را ندارد، از آرامش وجدان برخوردار می باشد؛ یعنی دلش نگران این نیست که خداوند متعال از ایشان ناراضی باشد و به همین خاطر در آرامش است. و إلا اگر موجب تخریب اعصاب انسان گردد، هر چند مثل سیگار موجب آرامش نسبی و ظاهری شود؛ مذموم خواهد بود؛ به قول دکتر آرنولد فریدمانی- پزشک بیمارستان نیویورک و رئیس کلینیک سردرد-: «یکی از عوامل مهم خستگی های روحی و فکری و سر درد های عصبی، گوش دادن به موسیقی رادیو است». (۴) در آخر: امروزه بر اساس تحقیقات گسترده ای که درباره موسیقی انجام گرفته است، آسیب ها و مضرات فراوانی برای موسیقی به اثبات رسیده است که برای آشنایی مفصّل آنها و شناخت مستندات آن، مطالعه کتاب های زیر را توصیه می کنیم: ۱. موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی، پدید آورنده: علّامه محمد تقی جعفری، ناشر: مؤسسه تدوین و نشرآثار علّامه جعفری. ۲. تأثیرموسیقی بر اعصاب و روان، پدید آورنده: حسین عبداللّهی خوروش، ناشر: بادران، اصفهان. ۳. جوان و موسیقی، پدید آورنده: محمد جواد بستانی، ناشر: انتشارات لاهوت. ۴. موسیقی و غنا از دیدگاه اسلام، پدید آورنده: محمد اسماعیل نوری، ناشر موسسه بوستان کتاب. پی نوشت ها: ۱. ثقه الاسلام کلینی، الکافی، ج‏۲، ص ۱۰۳، دارالکتب الاسلامیه، تهران ۱۳۶۵ه. ق. ۲. حسین عبداللّهی خوروش، تأثیرموسیقی بر اعصاب و روان، ص ۱۳۵، بادران، اصفهان: ۱۳۸۷ش. ۳. بقره(۲) آیۀ ۱۱۶. ۴. موسیقی از نظر دین و دانش، ص ۱۳۵؛