حضرت فاطمه(س)درمقابل مرد نامحرم نابینا چادربه سرکرد،
فرمود او مرا نمیبیند من که او رامیبینم.
👈 آیا ما دلمان پاکترست ،یا توجیهمان بیشتر⁉️
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
#جان_فدا
@montzeran
«ای بانویی که با ادعای مسلمانی کشف حجاب نمودهای و با این وضعیت شرمآور علنی در معابر و خیابانها، خودآرایی مینمایی! آیا فکر نمیکنی که با این عمل، که نباید آن را عمل کوچکی بپنداری، چه لطمه بزرگی به شریعت میزنی؟ ای بانوی اروپایی منش! این گناه را کوچک مشمار و اگر واقعاً مسلمانی، این طریق مسلمانی نیست. اگر عقیده به تعلیمات اسلامی نداری، بیدینی خود را اعلام کن که عمل قبیح تو باعث جرئت دیگران نشود و اگر علاقهمند به شریعت نیستی، دشمنی چرا؟ پیامبر (ص) با صنف زن بد نکردهاست. در زمانی که زنها در جامعه هیچ ارزشی نداشتند، برای زن حقوق قائل شده و زن را در تمام شئون اجتماعی، در ردیف مردها قرار دادهاست»
بانو امین در وصیتنامه خود مینویسد: «ای اولادان و خویشان و اقوام من، عمده غرض این جانب گنهکار توصیه به حق است. توصیه میکنم شما را که تقوا را شعار خود گردانید و از نافرمانی حقتعالی و متابعت هوای نفسانی خودداری کنید و بدانید راه پرخطری در پیش دارید. قدری از خواب غفلت بیدار شوید و خانه خود را از غیر خدا خالی گردانید و به تمام قوا روی خود را به طرف آن معبود یگانه قرار دهید و حتیالامکان محبت غیرخدا را از دل بیرون کنید؛ زیرا که یگانه ملجأ و پناهدهنده ما اوست و قلب خود را از اوصاف ذمیمه و صفات نکوهیده تخلیه کنید و خود را آراسته گردانید به صفات نیکو».
اصول سعادت
بانو امین در وصیتنامه خود مینویسد: «بدانید که اصول سعادت از سه چیز تحققپذیر است. اوّل ایمان کامل، دوم اخلاق و صفات نیکو، سوم اعمال خوب که مطابق باشد با دستورات شرع اسلام و در تمام حالات در خوشی و غم، در صحت و مرض، [و] در نعمت و بلا، به دل و زبان شکرگزار حق و گویای ذکر او باشید و در هر حال مراقب حال خود باشید و احکام و دستورات شرع مطهر اسلام را محترم دارید. راضی نشوید ساعتی از عمر شما بیهوده و یا در گناه صرف شود و مرتکب نافرمانی حق تعالی گردید».
توصیه به محبت خدا
بانو امین در وصیتنامه خود مینویسد: «نیز توصیه میکنم شما را که در تحصیل معرفت و شناسایی حق تعالی کوشش کنید و محبت آن یگانه معبود را در قلب خود بپرورانید؛ زیرا یگانه چیزی که باعث سعادت و رستگاری است، معرفت به خدای تعالی و دوستی و محبت آن خرد ازلی است و تمام بدخبتیها و بلاها ناشی از جهل و فقدان معرفت است. باز توصیه میکنم شما را که پیشوایان دین و پیغمبراکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم و علی علیهالسلام و زهرا علیهاالسلام و ائمه را به دل و زبان خود دوست بدارید و نیز از علمایی که مروج دینند متابعت نمایید و اطاعت خدا و اطاعت اولیای خدا را بر خود فرض و واجب گردانید و اعمال و افعال آنان را سرمشق خود قرار دهید و به همان رویه عمل کنید تا سعادتمند و رستگار شوید».
توصیه به رعایت رضای خدا
بانو امین مینویسد: «نیز توصیه میکنم شما را که در تمام اعمال نیّت خود را خالص گردانید و در هر کاری اوّل فکر کنید آیا رضای حق تعالی در آن هست یا نه. اگر مطابق رضا و دستور پیامبران است بدان عمل کنید و الاّ آن را ترک کنید».
تعریف زندگی
بانو امین در توصیف زندگی مینویسند: «بدان که زندگی عبارت از مجموعه افکار و احساساتی است که انسان را به جاده سعادت یا شقاوت میکشاند. پس از مراقبت کامل اگر دیدی فکر تو مصروف در امور نفسانی و خیالات شیطانی است و پرهای عقل تو چنان با آتش شهوت و غضب سوخته شده که قداست پرواز کردن به عالم معقولات به کلی از وی مسلوب گردیده، بدان که تو در آب و گل طبیعت غوطهوری و در عداد سفها و بهما به شمار خواهی رفت».
توصیف علم و عالم
بانو مجتهده نصرت امین در زمینه علم و عالم مینویسند: «علم نور است و خاصیت نور آن است که محل را روشن کند و موجودات را واضح نشان دهد. خلاصه عالِم کسی است که در قلب وی نوری پدید گردد که او را رهبری نماید به جاده سعادت و رستگاری و با آن نور حق و باطل را از هم تمییز دهد».
اولین گام در تهذیب
درباره چگونگی تهذیب بانو امین میگویند: «اوّل چیزی که بایستی متذکر شویم و در اطراف آن کنجکاوی نماییم این است که آیا ما کی هستیم و از کجا آمدهایم خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و در کجا نشوونما میکند و به کجا بازگشت مینماید. زیرا کسی که خود را شناخت البته مبدأ و منتها و خط سیر و نقطه قرارگاه وجود خود را هم میشناسد و میداند که در نردبان ترقی و تکامل حائز چه مقام و مرتبهای گشته و در چه پلهای از درجات و مراتب صعود به سوی حقتعالی سیر مینماید».
تعریف عقل و انواع آن
بانو امین در بیان مفهوم و اقسام عقل مینویسند: «عقل دو گونه است: عقل معاش و عقل معاد. عقل معاش بر قوهای از قوای نفس انسانی اطلاق میشود که با این صفت انسان موصوف به حسن تدبیر میشود، به طوری که در تنظیم امور معاش و تدبیر امور منزل و سیاست مُدُن صاحب رأی و نظر میگردد و عقل معاد بر قوّهای اطلاق میشود که انسان بهوسیله آن تخلیه نفس از صفات مذمومه و آراستگی به صفات ممدوحه و اکتساب بهمعارف حقه از جمله معاد و به جا آوردن اعمال صالح و ترک افعال ناپسند و نهایتا تحصیل قرب الیالله مییابد».