#سلام_امام_زمانـم
💢منتظر لحظه ظاهر شدنت هستيم
🔺و به شوق آن لحظه ی شیرین،
خانه دل را هر روز
آب و جارو ميكنيم ...
وقتی که بیایید
به انتظار هایی که کشیده ایم
افتخار خواهیم کرد
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
↫ #امــامزمـان
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨
یاد حضرت در دقایق زندگی
🔴 تو قطعاً از دوستان ما هستی
🔵 روایت شده است جناب عبدالعظيم حسنی به محضر امام هادی عليهالسلام مشرف شد، حضرت پس از خوشآمد گویی به او فرمودند:
🌕 «یَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً»
🔹 «تو قطعاً جزء دوستان ما هستی»
🛑 براستی نظر امام زمان ارواحنا فداه راجع به ما چیست ؟ آیا ما هم جزو دوستان امام زمان هستیم ؟
#مهدویت
چهارشنبه:
شمسی: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
میلادی: Wednesday - 24 April 2024
قمری: الأربعاء، 15 شوال 1445
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليه السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليه السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليه السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹جنگ احد و شهادت حضرت حمزه، 3ه-ق
🔹وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، سال 250یا252یا255 ه-ق
🔹رد الشمس توسط امیر المومنین علیه السلام، 8_7ه-ق
🔹معرکه بنی قینقاع، 20ه-ق
📆 روزشمار:
▪️10 روز تا شهادت امام صادق علیه السلام
▪️15 روز تا ولادت حضرت فاطمه معصومه س و آغاز دهه کرامت
▪️25 روز تا ولادت امام رضا علیه السلام
▪️44 روز تا شهادت امام جواد علیه السلام
▪️51 روز تا شهادت امام محمد باقر علیه السلام
✅ #روایت و #داستان غیرت🌹
✅امام علی علیه السلام:
«لَعَنَ اللّهُ مَنْ لايُغارُ»
« لعنت خدا بر کسی که غیرت نمی ورزد.»
📚 وسایل الشیعه ، ج ۲۰ ، ص ۲۳۵
✅خبر نداشت...
می رفت مجلس و مراسمی ناگهان غافل گیر می شد
چشمش که به زنهای #نامحرم می افتاد می نشست یک گوشه،
سرش را پایین می نداخت
چند لحظه که یم گذشت بلند می شد چیزی را بهانه می کرد
و زود خداحافظی می کرد
دیگر لازم نبود چیزی بگوید:
همه می فهمیدند که محمدعلی #رجایی آدمی نیست
که پا به هر محفلی بگذارد و در مقابل عمل #حرام ، بی تفاوت بماند...
📚 خواندنی ها از زندگی یک رئیس جمهور ، صفحه ۲۲
#غیرت #شهید
#رئیس_جمهور
#شهیدرجایی
#حجاب #محرم
✅ پوشش در مقابل #اطفال و کودکان و محرمان
#اشاره
✅يكي ديگر از مواردي كه زنان مي توانند #زينت_ پنهاني خود را ظاهر نمايند، در برابر #كودكاني است كه آگاهي ندارند و توانايي جنسي در آنها #بيدار نشده:
✨🌱 سوره نور، آیه 31
(او الطّفل الّذين لم يظهروا علي عورات النّساء)
«يا كودكاني كه از امور جنسي مربوط به زنان آگاه نيستند».✨🌱
✅اما ظاهر كردن #زينت_باطني و پنهاني در برابر كودكاني كه توانايي #جنسي آنها بيدار شده است،
#جايز نيست؛
چون مي تواند اثرات سوء اخلاقي و تربيتي قابل توجهي را دربرداشته باشد؛ لذا در اين رباطه حتي مادران و خواهران #وظيفه دارند كه در خانه در مقابل فرزندان و #برادران خويش نوع #پوشش را رعايت كنند و شايسته نيست كه لباس هاي #ناهنجار بپوشند يا اينكه آرايش هاي مصنوعي خود را بروز دهند.
✅از اميرالمؤمنين #امام_علي (ع) سوال شد:
پسر بچه مي تواند زن را حجامت كند⁉️
حضرت (ع) فرمود:
«اگر بچه مي تواند تعريف كند حجامت نكند.»
👈يعني زنان مي بايست از كودكي كه از امور جنسي آگاه است، دوري كنند.
📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 172
✅ #روایت:
والي مكه، محمد بن ابراهيم شوهر دختر امام صادق (ع) بود. او دختري داشت كه لباس هاي رنگارنگ بر او پوشانده، او را به مجلس #نامحرم مي آورد او را بغل مي كرد، تا اينكه روزي دخترك نزد حضرت موسي بن جعفر (ع) كه دايي او مي شد، آمد.
حضرت در حالي كه دو دست خويش را دراز كرده بود، دخترك را گرفت و فرمود:
«دختر وقتي #شش ساله شد بر مرد نامحرم جايز نيست او را ببوسد و يا #بغل كند.»
📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 17
#حجاب #عفاف #حدود #احکام
#خدا #قرآن #تفسیر #محرم
#صدای_نامحرم 🛎🛎🛎
✅در روایات وارده نقل است مردمی که همسایهی امیرالمؤمنین(ع) بودند
میگفتند چند سال که در جوار
حضرت زندگی میکرديم
یک بار صدای دختر بزرگوارشان(حضرت زینب(س) را نشنیدیم!!حتی یک بار
❌متأسفانه دختر #محجبه میبینیم با دوستانش قهقه میزند و در خیابان ها مقابل نامحرمان
#ارزش خود را پایین میآورد...
خواهرم!حجاب و آن حیا و عفتِ دختر
دو روی یک سکه اند.
✔️ببین الگوهایت چگونه بودند...
#حیا #عفاف #محرم
#حجاب #الگو #نامحرم
#حضرت_زینب_س
.
منتظران گناه نمیکنند
💐موضوع : #حجاب 🔥کشف حجاب، #حرام_شرعی و حرام سیاسی، ⬅️قسمت ۵۳ : ❤️رهبرمعظم انقلاب در تاریخ«1402
💐موضوع : #حجاب
🔥کشف حجاب، #حرام_شرعی و حرام سیاسی،
⬅️قسمت۵۴ :
❤️رهبر بهتر از جانمان، در تاریخ «1402/01/15» فرمودند :
✅اینهمه دختر #محصّل،
✅اینهمه دختر #دانشجو،
✅ اینهمه زنِ دارای #مشاغل بالای دولتی،
✅اینهمه خانمهای #تشکیلدهندهی اجتماعات بزرگ،
❌ این حضور #فعّال زن ها در :
✅اجتماعات مؤثّر دوران #مبارزات،
✅قبل از #پیروزی انقلاب،
✅بعد از پیروزی انقلاب،
✅در #جنگ،
✅در پشت #جبهه، تا امروز
✅در #تظاهرات،
✅در #راهپیماییها،
✅در #بیستودوّم بهمن،
✅در روز #قدس؛
⁉️زن در کجای دنیا اینهمه فعّالیّت انجام میدهد که #زنان ایرانی و بانوان ایرانی با افتخار و سربلندی دارند انجام میدهند؟!!
❌ادامه دارد.......
#حجاب
✅هزار مدل #عمل_جراحی داریم
که
میتونه ظاهر آدمها رو #زیبا کنه،
اما
اگه کسی بخواد #باطنش زیبا بشه فقط باید "حیا" داشته باشه
#پویش_حجاب_فاطمی
#حجاب
#پوشش #حیا
🍃 #مَحرم تر از خدا که نداریم❗️
😌وقتی #واجب است حتی در برابر او
هم #حجاب داشته باشی، یعنی
#قصه ی حجاب چیز دیگری است...
❤️ یقین داشته باش صحبت از #کمال است❗️
🌸 بحث، بحثِ #حیا ی یک زن است❗️
😉 میدانی که...
✨ تو #دردانه خلقتی..
#چـٰادُرم۟_یـٰادِگـٰارِمٰادرَم۟_زَهـرٰاء❁
#حجاب #عفاف #پاکدامنی
#پوشش #چادر #حیا
محاکمه برای تربیت و تأدیب گنهکاران است، گاه عذاب دنیوی است و گاه اخروی، عذابهای قرآن را به طور کلی میتوان در چهار گروه جای داد: عذاب ادنی، عذاب استدراج ،عذاب استیصال و عذاب اکبر.
اولین آنها عذاب ادنی است، قرآن مجید در این باره میفرماید: «وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاَدْنی دُونَ الْعَذَابِ الاَکْبرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»؛(سجده/21) به آنان از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ(آخرت) میچشانیم، شاید بازگردند!
چرا ادنی (نزدیکتر) در برابر اکبر(بزرگتر) قرار گرفته؟ در حالی که یا باید ادنی در مقابل ابعد(دورتر) و یا اصغر در مقابل اکبر قرار گیرد! عذاب دنیا دارای دو وصف است، کوچک بودن و نزدیک بودن و به هنگام تهدید مناسب نیست که روی کوچک بودن آن تکیه شود، بلکه باید روی نزدیک بودنش تکیه کرد، عذاب آخرت نیز دارای دو وصف است دور بودن و بزرگ بودن و در مورد آن نیز مناسب این است که روی بزرگ بودن تکیه شود نه دور بودنش. تعبیر به لعل در جمله «لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» به خاطر این است که چشیدن عذابهای هشدار دهنده، علت تامه برای بیداری نیست، بلکه جزء علت است و نیاز به زمینه آماده دارد و بدون این شرط به نتیجه نمیرسد و کلمه لعلاشاره به این حقیقت است، ضمناً از این آیه یکی از فلسفههای مهم مصائب و بلاها و رنجها که از سؤال انگیزترین مسائل در بحث توحید، خداشناسی و عدل پروردگار است، روشن میشود.
نه تنها در اینجا که در آیات دیگر قرآن نیز به این حقیقتاشاره شده است، از جمله در آیه 94 سوره اعراف میخوانیم: ما در هیچ شهر و دیاری پیامبری نفرستادیم، مگر اینکه مردم آنجا را گرفتار مشکلات و زیانها ساختیم تا بیدار شوند و به درگاه خدا روی آورند.
این نوع عذاب بیشتر جنبه هشدار دارد و برای بیداری است، مثلاً موتورسواری تصادف میکند، همین تصادف موجب میشود به خود آمده و به خدا نزدیکتر شود، از کارهای زشت گذشته توبه کند و یا از خواب غفلتی که نسبت به خدا و احکام دینی داشته رهایی یافته و بیدار شود.
عذاب استدراج
نوع دوم عذاب الهی استدراج است که قرآن مجیددر سوره اعراف آیه 182 در این باره چنین میفرماید: «وَالَّذِینَ کَذَّبُواْ بِآیَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ»؛ و کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، ما آنان را از جایی که نمیدانند، بتدریج به سوی عذاب پیش میبریم.
مجازات استدراجی که در آیه فوق به آناشاره شده و از آیات دیگر قرآن و احادیث استفاده میشود، چنین است که خداوند گناهکاران و طغیانگران جسور و زورمند را طبق یک سنت، فوراً مجازات نمیکند، بلکه درهای نعمتها را به روی آنها میگشاید، هر چه بیشتر در مسیر طغیان گام بر میدارند، نعمت خود را بیشتر میکند و این از دو حال خارج نیست، یا این نعمتها باعث تنبه و بیداریشان میشود که در این حال برنامه «هدایت الهی» عملی شده و یا اینکه بر غرور و بیخبریشان میافزاید که در این صورت مجازاتشان به هنگام رسیدن به آخرین مرحله، دردناکتر است، زیرا به هنگامی که غرق انواع ناز و نعمتها میشوند، خداوند همه را از آنها میگیرد و طومار زندگانی آنها را در درهم میپیچد و این گونه مجازات بسیار سختتر است، البته این معنی با تمام خصوصیاتش در کلمه استدراج به تنهایی نیفتاده، بلکه با توجه به قید «مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ» این معنی استفاده میشود.
به هر حال این آیه به همه گناهکاران هشدار میدهد که تأخیر کیفر الهی را دلیل بر پاکی و درستی خود و یا ضعف و ناتوانی پروردگار نگیرند و ناز و نعمتهایی را که در آن غرقند، نشانه تقربشان به خدا ندانند، چه بسا این پیروزیها و نعمتهایی که به آن میرسند، مقدمه مجازات استدراجی پروردگار باشد، خدا آنها را غرق نعمت میکند و به آنها مهلت میدهد و بالا و بالاتر میبرد، اما سرانجام چنان بر زمین میکوبد که اثری از آنها باقی نماند و تمام هستی و تاریخشان در هم میپیچد، امیرمؤمنان علی(ع) در نهجالبلاغه میفرماید: کسی که خداوند به مواهب و امکاناتش وسعت بخشد و آن را مجازات استدراجی نداند، از نشانه خطر غافل مانده است.(نهجالبلاغه، حکمت ،358 )
شخصی ثروتمند است و در غرق ناز و نعمت، بدحجاب است و لاابالی، اهل نماز و روزه و خمس و زکات و خلاصه هیچ یک از اعمال عبادیهم نیست، روز به روز بر ثروت و داراییاش افزوده میشود و به اصطلاح توپ تکانش نمیدهد و هر روز بر ارتکاب گناه جسورتر میشود، چنین شخصی مبتلا به عذاب استدراج است، آخرت را رها کرده و دنیا را چسبیده است.
عذاب استیصال
نوع سوم عذاب، عذاب استیصال است.قرآن مجید درباره این عذاب میفرماید:آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند، گمان نکنند مهلتی که به آنان میدهیم، به سودشان است، ما به آنان مهلت میدهیم، فقط برای اینکه بر گناهان خودبیفزایند و برای آنها، عذاب خوارکنندهای آماده شده است.(ال عمران / 178)
اینها افراد غیرقابل اصلاحی هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادی اراده و اختیار، به حال خود واگذار شدهاند تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حداکثر مجازات شوند، به علاوه از بعضی آیات قرآن استفاده میشود خداوند گاهی به این گونه افراد نعمت فراوانی میدهد و هنگامی که غرق لذت پیروزی و سرور شدند، ناگهان همه چیز را از آنان میگیرد تا حداکثر شکنجه را در همین زندگی ببینند، زیرا جدا شدن از چنین زندگی مرفهی بسیار ناراحتکننده است.
در جای دیگر میفرماید: هنگامی که پندهایی را که به آنها داده شده بود،فراموش کردند، درهای هر خیری را به روی آنان گشودیم تا شاد شوند، ناگهان هر آنچه داده بودیم از آنها باز گرفتیم، لذا فوقالعاده ناراحت و غمگین هستند.(انعام/ 44)
عذاب اکبر
اما نوع چهارم عذابهای الهی، عذاب بزرگ قیامت است که قرآن مجید در این باره میفرماید« «إِلاَّ مَنْ تَوَلَّى وَ کَفَرَ، فَیُعَذِّبُهُ الله الْعَذابَ الْأَکْبَرَ»؛(غاشیه /23) و تذکر برای همه سودبخش است، مگر کسی که پشت کند و کافر شود که خداوند او را به بزرگترین عذاب مجازات میکند
منظور از عذاب اکبر، عذاب آخرت در برابر عذاب دنیا است که عذاب کوچک و کم اهمیت نسبت به آن است، همانگونه که در آیه 26 سوره زمر میخوانیم: «فَأَذَاقَهُمُ الله الْخِزْیَ فِی الْحَیَاهًْ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَکْبَرُ لَوْ کَانُواْ یَعْلَمُونَ»؛ خداوند خواری را در زندگی این دنیا به آنها چشانید و عذاب آخرت اکبر است اگر میدانستند.