✅ پوشش در مقابل #اطفال و کودکان و محرمان
#اشاره
✅يكي ديگر از مواردي كه زنان مي توانند #زينت_ پنهاني خود را ظاهر نمايند، در برابر #كودكاني است كه آگاهي ندارند و توانايي جنسي در آنها #بيدار نشده:
✨🌱 سوره نور، آیه 31
(او الطّفل الّذين لم يظهروا علي عورات النّساء)
«يا كودكاني كه از امور جنسي مربوط به زنان آگاه نيستند».✨🌱
✅اما ظاهر كردن #زينت_باطني و پنهاني در برابر كودكاني كه توانايي #جنسي آنها بيدار شده است،
#جايز نيست؛
چون مي تواند اثرات سوء اخلاقي و تربيتي قابل توجهي را دربرداشته باشد؛ لذا در اين رباطه حتي مادران و خواهران #وظيفه دارند كه در خانه در مقابل فرزندان و #برادران خويش نوع #پوشش را رعايت كنند و شايسته نيست كه لباس هاي #ناهنجار بپوشند يا اينكه آرايش هاي مصنوعي خود را بروز دهند.
✅از اميرالمؤمنين #امام_علي (ع) سوال شد:
پسر بچه مي تواند زن را حجامت كند⁉️
حضرت (ع) فرمود:
«اگر بچه مي تواند تعريف كند حجامت نكند.»
👈يعني زنان مي بايست از كودكي كه از امور جنسي آگاه است، دوري كنند.
📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 172
✅ #روایت:
والي مكه، محمد بن ابراهيم شوهر دختر امام صادق (ع) بود. او دختري داشت كه لباس هاي رنگارنگ بر او پوشانده، او را به مجلس #نامحرم مي آورد او را بغل مي كرد، تا اينكه روزي دخترك نزد حضرت موسي بن جعفر (ع) كه دايي او مي شد، آمد.
حضرت در حالي كه دو دست خويش را دراز كرده بود، دخترك را گرفت و فرمود:
«دختر وقتي #شش ساله شد بر مرد نامحرم جايز نيست او را ببوسد و يا #بغل كند.»
📚وسايل الشيعه، ج 14، ص 17
#حجاب #عفاف #حدود #احکام
#خدا #قرآن #تفسیر #محرم
#صدای_نامحرم 🛎🛎🛎
✅در روایات وارده نقل است مردمی که همسایهی امیرالمؤمنین(ع) بودند
میگفتند چند سال که در جوار
حضرت زندگی میکرديم
یک بار صدای دختر بزرگوارشان(حضرت زینب(س) را نشنیدیم!!حتی یک بار
❌متأسفانه دختر #محجبه میبینیم با دوستانش قهقه میزند و در خیابان ها مقابل نامحرمان
#ارزش خود را پایین میآورد...
خواهرم!حجاب و آن حیا و عفتِ دختر
دو روی یک سکه اند.
✔️ببین الگوهایت چگونه بودند...
#حیا #عفاف #محرم
#حجاب #الگو #نامحرم
#حضرت_زینب_س
.
منتظران گناه نمیکنند
💐موضوع : #حجاب 🔥کشف حجاب، #حرام_شرعی و حرام سیاسی، ⬅️قسمت ۵۳ : ❤️رهبرمعظم انقلاب در تاریخ«1402
💐موضوع : #حجاب
🔥کشف حجاب، #حرام_شرعی و حرام سیاسی،
⬅️قسمت۵۴ :
❤️رهبر بهتر از جانمان، در تاریخ «1402/01/15» فرمودند :
✅اینهمه دختر #محصّل،
✅اینهمه دختر #دانشجو،
✅ اینهمه زنِ دارای #مشاغل بالای دولتی،
✅اینهمه خانمهای #تشکیلدهندهی اجتماعات بزرگ،
❌ این حضور #فعّال زن ها در :
✅اجتماعات مؤثّر دوران #مبارزات،
✅قبل از #پیروزی انقلاب،
✅بعد از پیروزی انقلاب،
✅در #جنگ،
✅در پشت #جبهه، تا امروز
✅در #تظاهرات،
✅در #راهپیماییها،
✅در #بیستودوّم بهمن،
✅در روز #قدس؛
⁉️زن در کجای دنیا اینهمه فعّالیّت انجام میدهد که #زنان ایرانی و بانوان ایرانی با افتخار و سربلندی دارند انجام میدهند؟!!
❌ادامه دارد.......
#حجاب
✅هزار مدل #عمل_جراحی داریم
که
میتونه ظاهر آدمها رو #زیبا کنه،
اما
اگه کسی بخواد #باطنش زیبا بشه فقط باید "حیا" داشته باشه
#پویش_حجاب_فاطمی
#حجاب
#پوشش #حیا
🍃 #مَحرم تر از خدا که نداریم❗️
😌وقتی #واجب است حتی در برابر او
هم #حجاب داشته باشی، یعنی
#قصه ی حجاب چیز دیگری است...
❤️ یقین داشته باش صحبت از #کمال است❗️
🌸 بحث، بحثِ #حیا ی یک زن است❗️
😉 میدانی که...
✨ تو #دردانه خلقتی..
#چـٰادُرم۟_یـٰادِگـٰارِمٰادرَم۟_زَهـرٰاء❁
#حجاب #عفاف #پاکدامنی
#پوشش #چادر #حیا
محاکمه برای تربیت و تأدیب گنهکاران است، گاه عذاب دنیوی است و گاه اخروی، عذابهای قرآن را به طور کلی میتوان در چهار گروه جای داد: عذاب ادنی، عذاب استدراج ،عذاب استیصال و عذاب اکبر.
اولین آنها عذاب ادنی است، قرآن مجید در این باره میفرماید: «وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاَدْنی دُونَ الْعَذَابِ الاَکْبرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»؛(سجده/21) به آنان از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ(آخرت) میچشانیم، شاید بازگردند!
چرا ادنی (نزدیکتر) در برابر اکبر(بزرگتر) قرار گرفته؟ در حالی که یا باید ادنی در مقابل ابعد(دورتر) و یا اصغر در مقابل اکبر قرار گیرد! عذاب دنیا دارای دو وصف است، کوچک بودن و نزدیک بودن و به هنگام تهدید مناسب نیست که روی کوچک بودن آن تکیه شود، بلکه باید روی نزدیک بودنش تکیه کرد، عذاب آخرت نیز دارای دو وصف است دور بودن و بزرگ بودن و در مورد آن نیز مناسب این است که روی بزرگ بودن تکیه شود نه دور بودنش. تعبیر به لعل در جمله «لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» به خاطر این است که چشیدن عذابهای هشدار دهنده، علت تامه برای بیداری نیست، بلکه جزء علت است و نیاز به زمینه آماده دارد و بدون این شرط به نتیجه نمیرسد و کلمه لعلاشاره به این حقیقت است، ضمناً از این آیه یکی از فلسفههای مهم مصائب و بلاها و رنجها که از سؤال انگیزترین مسائل در بحث توحید، خداشناسی و عدل پروردگار است، روشن میشود.
نه تنها در اینجا که در آیات دیگر قرآن نیز به این حقیقتاشاره شده است، از جمله در آیه 94 سوره اعراف میخوانیم: ما در هیچ شهر و دیاری پیامبری نفرستادیم، مگر اینکه مردم آنجا را گرفتار مشکلات و زیانها ساختیم تا بیدار شوند و به درگاه خدا روی آورند.
این نوع عذاب بیشتر جنبه هشدار دارد و برای بیداری است، مثلاً موتورسواری تصادف میکند، همین تصادف موجب میشود به خود آمده و به خدا نزدیکتر شود، از کارهای زشت گذشته توبه کند و یا از خواب غفلتی که نسبت به خدا و احکام دینی داشته رهایی یافته و بیدار شود.
عذاب استدراج
نوع دوم عذاب الهی استدراج است که قرآن مجیددر سوره اعراف آیه 182 در این باره چنین میفرماید: «وَالَّذِینَ کَذَّبُواْ بِآیَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ»؛ و کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، ما آنان را از جایی که نمیدانند، بتدریج به سوی عذاب پیش میبریم.
مجازات استدراجی که در آیه فوق به آناشاره شده و از آیات دیگر قرآن و احادیث استفاده میشود، چنین است که خداوند گناهکاران و طغیانگران جسور و زورمند را طبق یک سنت، فوراً مجازات نمیکند، بلکه درهای نعمتها را به روی آنها میگشاید، هر چه بیشتر در مسیر طغیان گام بر میدارند، نعمت خود را بیشتر میکند و این از دو حال خارج نیست، یا این نعمتها باعث تنبه و بیداریشان میشود که در این حال برنامه «هدایت الهی» عملی شده و یا اینکه بر غرور و بیخبریشان میافزاید که در این صورت مجازاتشان به هنگام رسیدن به آخرین مرحله، دردناکتر است، زیرا به هنگامی که غرق انواع ناز و نعمتها میشوند، خداوند همه را از آنها میگیرد و طومار زندگانی آنها را در درهم میپیچد و این گونه مجازات بسیار سختتر است، البته این معنی با تمام خصوصیاتش در کلمه استدراج به تنهایی نیفتاده، بلکه با توجه به قید «مِّنْ حَیْثُ لاَ یَعْلَمُونَ» این معنی استفاده میشود.
به هر حال این آیه به همه گناهکاران هشدار میدهد که تأخیر کیفر الهی را دلیل بر پاکی و درستی خود و یا ضعف و ناتوانی پروردگار نگیرند و ناز و نعمتهایی را که در آن غرقند، نشانه تقربشان به خدا ندانند، چه بسا این پیروزیها و نعمتهایی که به آن میرسند، مقدمه مجازات استدراجی پروردگار باشد، خدا آنها را غرق نعمت میکند و به آنها مهلت میدهد و بالا و بالاتر میبرد، اما سرانجام چنان بر زمین میکوبد که اثری از آنها باقی نماند و تمام هستی و تاریخشان در هم میپیچد، امیرمؤمنان علی(ع) در نهجالبلاغه میفرماید: کسی که خداوند به مواهب و امکاناتش وسعت بخشد و آن را مجازات استدراجی نداند، از نشانه خطر غافل مانده است.(نهجالبلاغه، حکمت ،358 )
شخصی ثروتمند است و در غرق ناز و نعمت، بدحجاب است و لاابالی، اهل نماز و روزه و خمس و زکات و خلاصه هیچ یک از اعمال عبادیهم نیست، روز به روز بر ثروت و داراییاش افزوده میشود و به اصطلاح توپ تکانش نمیدهد و هر روز بر ارتکاب گناه جسورتر میشود، چنین شخصی مبتلا به عذاب استدراج است، آخرت را رها کرده و دنیا را چسبیده است.
عذاب استیصال
نوع سوم عذاب، عذاب استیصال است.قرآن مجید درباره این عذاب میفرماید:آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند، گمان نکنند مهلتی که به آنان میدهیم، به سودشان است، ما به آنان مهلت میدهیم، فقط برای اینکه بر گناهان خودبیفزایند و برای آنها، عذاب خوارکنندهای آماده شده است.(ال عمران / 178)
اینها افراد غیرقابل اصلاحی هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادی اراده و اختیار، به حال خود واگذار شدهاند تا به آخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حداکثر مجازات شوند، به علاوه از بعضی آیات قرآن استفاده میشود خداوند گاهی به این گونه افراد نعمت فراوانی میدهد و هنگامی که غرق لذت پیروزی و سرور شدند، ناگهان همه چیز را از آنان میگیرد تا حداکثر شکنجه را در همین زندگی ببینند، زیرا جدا شدن از چنین زندگی مرفهی بسیار ناراحتکننده است.
در جای دیگر میفرماید: هنگامی که پندهایی را که به آنها داده شده بود،فراموش کردند، درهای هر خیری را به روی آنان گشودیم تا شاد شوند، ناگهان هر آنچه داده بودیم از آنها باز گرفتیم، لذا فوقالعاده ناراحت و غمگین هستند.(انعام/ 44)
عذاب اکبر
اما نوع چهارم عذابهای الهی، عذاب بزرگ قیامت است که قرآن مجید در این باره میفرماید« «إِلاَّ مَنْ تَوَلَّى وَ کَفَرَ، فَیُعَذِّبُهُ الله الْعَذابَ الْأَکْبَرَ»؛(غاشیه /23) و تذکر برای همه سودبخش است، مگر کسی که پشت کند و کافر شود که خداوند او را به بزرگترین عذاب مجازات میکند
منظور از عذاب اکبر، عذاب آخرت در برابر عذاب دنیا است که عذاب کوچک و کم اهمیت نسبت به آن است، همانگونه که در آیه 26 سوره زمر میخوانیم: «فَأَذَاقَهُمُ الله الْخِزْیَ فِی الْحَیَاهًْ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَکْبَرُ لَوْ کَانُواْ یَعْلَمُونَ»؛ خداوند خواری را در زندگی این دنیا به آنها چشانید و عذاب آخرت اکبر است اگر میدانستند.
این احتمال نیز وجود دارد که مراد از عذاب اکبر قسمت شدیدتری از عذاب قیامت و دوزخ باشد، زیرا عذاب همه مجرمان در دوزخ یکسان نیست.
با این تفاسیر برای عدهای این سؤال پیش میآید، چرا گناهکاران نه تنها به سزای اعمال خود نمیرسند، بلکه هر روز از نعمات بیشتر و جدیدتری بهرهمند میشوند و علاوه بر آن فرصت داده میشوند، خداوند متعال در جواب چنین سؤالاتی میفرماید: اگر خداوند مردم را به سبب کارهایی که انجام دادهاند مجازات کند، جنبدهای را بر روی زمین باقی نخواهد گذاشت، ولی به لطفش آنها را تا زمان معینی تأخیر میاندازد، اما هنگامی که اجل آنان فرا رسد، خداوند هر کس را به مقتضای عملش جزا میدهد، او نسبت به بندگانش بینا است.(فاطر/45)
منظور از زفیز و شهیق در آیه 106 سوره «هود» چیست؟
خداوند در قرآن می فرماید: «اما آنها که شقاوتمند شدند، در آتش دوزخ زفیر و شهیق دارند، و ناله و نعره و فریاد سر مى دهند». از این رو برخی از مفسرین و لغت شناسان گفته اند: زفير به معنى فريادی است كه با بيرون فرستادن نفس توام باشد، و شهيق ناله توام با فرو بردن نفس است. لذا منظور از این دو صداى ناله و فریادی است که تمام وجود را پر مى کند، و نشانه نهایت ناراحتى و شدت عذاب دوزخیان است.
منظور از عذاب استدراجى که خدا وعده آن را به گنهکاران داده چیست؟
خداوند در ارتباط با عذاب استدراج می فرماید: «ما آنها را به زودى از آنجا که نمى دانند تدریجاً به سوى عذاب پیش مى بریم، به آنها مهلت مى دهم، و در عذابشان عجله نمی کنم، چرا که نقشه هاى من محکم و عذاب من شدید است». بر این اساس، گاه خداوند براى مجازات بندگان معاند و لجوج، در مقابل گناهانى که انجام مى دهند، نعمت مى بخشد، اما آنان تصور مى کنند، این لطف الهى است که به خاطر شایستگى، شامل حالشان شده! اما ناگهان خداوند آنها را از ناز و نعمت به کام عذاب فرو مى فرستد و این دردناکترین شکل عذاب است.
منظور از «ضریع» چیست؟
در تفسیر «ضَرِیع» مفسران سخنان گوناگونى دارند. بعضى گفته اند: «نوعى خار است که در هنگام خشک شدن، آن را «ضَرِیع» مى گفتند، گیاهى است سمى که هیچ حیوانى به آن نزدیک نمى شود.» هم چنین در در حدیثى از پیامبر(ص) نقل شده: «ضریع چیزى است در آتش دوزخ، شبیه خار، تلخ تر از صبر، متعفن تر از مردار و سوزنده تر از آتش، خداوند آن را ضریع نام نهاده است»؛ بعضى نیز گفته اند: «ضَرِیع» طعامى است ذلت آفرین که دوزخیان براى رهائى از آن، به درگاه خدا تضرع مى کنند. در نهایت این تفسیرها هیچ منافاتی با هم ندارد.
قرآن آتش جهنم را چگونه توصیف می کند؟
خداوند در ارتباط با آتش جهنم می فرماید: «رهسپار شوید به سوى سایه اى از دودهاى خفه کننده آتش که داراى سه شعبه است». بر این اساس شاخه اى از بالاسر، و شاخه اى از طرف راست، و شاخه اى از طرف چپ، از هر طرف این دود غلیظ مرگبار آنها را احاطه کرده، و در کام خود فرو مى برد. سپس می فرماید: «اما سایه اى که آرام بخش نیست و هرگز دوزخیان را از شعله هاى آتش جلوگیرى نمى کند». از این رو مفصود سایه اى است سوزان و خفقان آور، و بر خاسته از دودهاى غلیظ آتش که مى تواند گرماى شعله ها را کاملاً منعکس کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨
یاد حضرت در دقایق زندگی
🟢 حد رفاقت با امام زمان علیهالسلام
#استاد_عالی
#مهدویت
میگفت :
همیشه عکس یه شهید تو اتاقتون داشته باشید .
پرسیدم : چرا؟
گفت : اینا چشماشون معجزه میکنه
هر وقت خواستید گناه کنید فقط کافیه چشمتون بهش بخوره ...
عشق سه حرفه ، شهید چهار حرف ...!
شهدا یک پله از عاشقی هم جلو زدن :)... ♡!
#شهیدسعیدکمالی🌱
هدیه به ارواح طیبه همه شهدافاتحه وصلوات💐💐💐💐💐
#ازشهدابیاموزیم❣❣❣❣❣
منتظران گناه نمیکنند
میگفت : همیشه عکس یه شهید تو اتاقتون داشته باشید . پرسیدم : چرا؟ گفت : اینا چشماشون معجزه میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب یک حکم مسلّم شرعی است
رهبر معظم انقلاب:
هم از دیدگاه فقهی و شرعی باید به مسئله نگاه کرد، هم از دیدگاه قانونی، هم از لحاظ بعضی از مسائل جانبی و ملاحظات جانبیای که وجود دارد.
خب از لحاظ شرعی، حجاب یک حکم مسلّم شرعی است؛ یعنی برای بانوان، پوشاندنِ غیر از صورت و دو دست ــ وجه و کفّین ــ واجب است؛ این چیزی است که از آن صرفنظر نمیشود کرد.
مردم ما مسلمانند، مقیّدند، متعبّدند، بانوان ما متعبّدند، باید رعایت کنند این را؛ حکم شرع است. ۱۴۰۳/۱/۱۵
#حجاب