eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
560 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ و #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ نشست علمی: " و در تاریخ معاصر ایران" 🎙 سخنران: حجت‌الاسلام 1⃣ با حضور معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علميه سراسر کشور 2⃣ زمان: سه شنبه ۲۴ آبان، ساعت ۱۵:۳۰ 🔰 لینک حضور آنلاین در جلسه 🔰 💥 میزبان: معاون پژوهش سفیران فسا
فیلسوف متفکر و مورخ جریان‌شناس 🔻🔻🔻
💥 حکایت یک شعر مفقود شده ⚫️ شعر ناتمام علامه طباطبایی (ره) که توسط استاد ابوالحسنی منذر تکمیل شد ✔️ 🔻 ▫️در سال 1376 که مرحوم پدرم، استاد هنوز مقیم شهر مقدس قم و در مؤسسه امام صادق (ع) مشغول به تحقیق بودند، حضرت آیت الله سبحانی به چکامه‌ای از علامه طباطبایی برخوردند که ابیات آن مفقود شده بود و تنها دوبیت از آن باقی بود. آن دو بیت که مطلع شعر به شمار می‌رفت، بدین شرح است: "یکی روستا دختری ماهرو همی رفت دوش و به دوشش سبو سبوی خود از آب پرکرده بود به ره داشت با خویش این گفتگو" ▫️دقیقا نمی‌دانم چرا ابیات دیگر مفقود شده بود ولی یادم هست که آیت الله سبحانی مسابقه‌ای علمی ترتیب دادند و در مجله کلام اسلامی، از همه محققین اهل ذوق برای تکمیل این غزل دعوت به عمل آوردند. زیبایی شعر در این بود که علامه می‌خواست زبانحال دختری روستایی با پروردگارش را حکایت کند؛ بنابراین هر شاعری بایستی به گونه‌ای فاخر، این زبانحال را به نظم می‌کشید. ▫️پس از این فراخوان ادبی، جمعی از ادبا و شعرای حوزه علمیه به تکاپو افتادند تا شعر ناتمام علامه را به صورت شایسته ای تکمیل کنند و هر یک به نحوی طبع شعری خود را بیازمایند. در نهایت اشعار فرستاده شده به موسسه، جمع آوری و سپس با داوری استاد حسینی ژرفا، سروده استاد ابوالحسنی منذر حائز رتبه اول شد. ▫️آیت الله سبحانی از ملاحظه این شعر بسیار خوشحال شدند و آن مرحوم را تکریم کردند و بعدها هم در پیامی که در فقدان استاد صادر نمودند از اشعار ایشان هم تجلیل کردند. ▫️شعری که ذیلا می خوانید دو بیت علامه طباطبایی و در ادامه شعر دل نشین و پر محتوای استاد منذر است که زیب این مقال می سازیم. روحشان شاد و نامشان بلندآوازه. "یکی روستا دختری ماهرو همی رفت دوش و به دوشش سبو سبوی خود از آب پرکرده بود به ره داشت با خویش این گفتگو" 🔰🔰🔰 که ای آفریننده مهر و ماه ز تو یافته هر گلی رنگ و بو چه آن گل که آذین گر باغهاست چه آن گل که مُشکوست روشن بدو کریما ستایش سزاوار توست به مدحت جهان است پر های وهو اگر لطف بی انتهایت نبود چه آب زلال آورد جو به جو... کجا ساختی این همه تشنه لب به دشت و دمن، تازه خشکین گلو؟ وگر ابر را از بُخار بِحار نمی ساختی دم به دم کامجو کجا شیر مَک بچّگانِ چمن زباران نیسان شدی شادرو؟ و یا غنچه های تُرنجیده روی گرفتی نقاب از سر و دوش و رو؟ و یا درّ شهوار، از مقدمش صدف را فزودی تو بی آبرو؟ وگر قلب مادر زمهر پسر نمی ساختی پُر، تو ای دادخو کجا کودک نو رسیده، به ناز گرفتی پناه اندر آغوش او؟ ویا مایه وَر جرعه های حیات نمودی زپستان وی جستجو؟ هم از آبشار نگاه خوشش بدادی دل خود زغم شستشو؟ سپاس تو گویم که دادی زلطف مرا قدّ سرو و جمال نکو یکی نرگسی چشمِ پر ناز وشرم که مژگانش تیر و، کمانش بَرو چو آن تیر اندر کمان آورد حریف- ار چه سهراب- افتد بِرو خوش آهنگ لحنش، ز اوج سپهر هزاران چو ناهید آرد فرو لبی لعل کان چشمة زندگی است کمندی سیاه از پَرَندینه مو قرار دل و آفتاب حرم صبا، مست کویش رَوَد کو به کو وجودی سرشته ز آزرم و ناز به پرده درون، همچو سرّ مگو سخن هرچه گویم ز لطفت کم است نگنجد همی بحر اندر سبو همی خواهم از درگهت ای کریم پسندیده سازی هَمَم خُلق و خو که جز تو نباشد مرا مقصدی زگفتار و رفتار ای نیکخو نَمی از یَم حُجب زهرام بخش که چون مامِ عیسی (ع) شوم نامجو بجز پیروی زاهل بیت رسول (ص) سزد تا نداریم هیچ آرزو که هر کس ندانست راز حیات از او- منذرا- زارتر کیست، گو؟ چو کف گرچه برتر نشیند زموج چو خَس در خزان، باشد او بادپو 📔 شعر، مندرج در مجلۀ کلام اسلامی، س6، ش 22، تابستان 1376 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺 دستخط منتشرنشده استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) 👈 تکمیل و استقبال از شعر ناتمام علامه طباطبایی سال ۱۳۷۶ (صفحه اول شعر) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺عکس دیده‌نشده از تشییع پیکر علامه طباطبایی (ره) | قم ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
⭕️ مفسّر مشهور در خانه ابدی 💥آخرین نما از پیکر علامه طباطبایی - در حال تدفین در قبر (با تشکر از آقای رنگین کمان) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
⭕️ کمبودهای داخلی و کارشکنی‌های خارجی دو لبه یک قیچی هستند! 👈 اگر چشم بر مشکلات داخلی ببندیم، باز ضربه می‌خوریم. ✔️🔻 1⃣ امروز بیش از هر زمان دیگر، به آسیب‌شناسی وضعیت کشور نیازمندیم. این آسیب‌شناسی باید از درون کشور آغاز شود. البته من منکر دشمنی دشمن و نقش عوامل خطرناک خارجی نیستم اما قرار نیست، چشم خود را بر کمبودهای داخلی ببندیم و همه مشکلات را به پای قدرت‌های معارض خارجی بنویسیم. 2⃣ من در آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی مشکلات جامعه ایران بویژه از عصر مشروطه به بعد، دو نوع دینامیزم را دخیل می‌بینم: ۱. داخلی ۲. خارجی و به عبارتی: فاعلیت فاعل و قابلیت قابل. اول آسیب‌های داخلی امروز را ببینیم: فقر، تورّم، بیکاری، ضعف رسانه ملی، رهاشدگی فضای مجازی، تسویه‌حساب‌ و بگم بگم‌های سیاسی، کم‌کاری نهادهای فرهنگی، ضعف بنیه مردمی، غفلت از رشد سرطانی جریان‌های انحرافی، دوری از فرهنگ اهل بیت (ع)، ضعف سیستم بانکی - اداری، غلبه نگاه سیاسی بر فرهنگی و... الان دشمن خارجی روی مشکلات داخلی هم سوار شده وگرنه رسانه‌‌های غرب نمیتوانستند یک دو قطبی عمیق بین مردم ایجاد کنند. لذا وقتی شرایط معیشتی یک کشوری ضعیف می‌شود، بنیه ملی آن در معرض خطر افتاده و ممکن است در فضای فرهنگی هم عقب‌نشینی کند و حتی به ساختارشکنان باج دهد 3⃣ برای جلوگیری باید یک آسیب‌شناسی جدی و بازسازی کیفی در سیستم اجرایی ما صورت گیرد. همزمان بایستی نقاط قوت خود را بازشناسی و تقویت کنیم و عمیقاً به دشمن گوش بزنگ خارجی هم بپردازیم. فراموش نکنیم که قانون حجاب از نقاط مثبت ماست که رسانه‌های بیگانه آن را نقطه ضعف نشان می‌دهند.
🔥 روحانیت‌ ستیزی دوآتشه 👈 فرانسوی‌ها رسماً به جنگ با روحانیّت شیعه رفتند ▪️ مجله فرانسوی Franc-Tireur با انتشار کاریکاتور خشونت‌بار و توهین‌آمیز، از کینه‌توزی غربی‌ها در آتش کشیدن عمامه شیعیان و ستیز با علما پرده برداشت. در این تصویر یک عمامه سفید و یک عمامه مشکی دیده می‌شود که خشم صلیبیون غرب نسبت به هر دو طیف سادات و غیر سادات را نشان می‌دهد. ▪️ فرانسوی‌ها سابقه عجیبی از جنگ‌های صلیبی به بعد در اسلام ستیزی دارند. امروزه غربی‌ها و صهیونیست‌ها با هم برای سلطه بر ایران بزرگترین مانع خود را مرجعیت شیعه و روحانیت میدانند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 اتهام دیگر به مجتهد شهید تهران 👈 آیا آیت الله شیخ فضل الله نوری تحصیل دختران را حرام اعلام کرد؟ 🔰 سوالات شما و پاسخ ما یکی از اعضای محترم کانال این پست اینستاگرام را دیده و برای ما فرستاده است. ایشان پرسیدند که آیا واقعا شیخ شهید مخالف سرسخت تحصیل زنان بود؟ آیا طوبی آزموده اولین موسس دبستان دخترانه است؟ 💥پاسخ ▪️اولا: نخستین مدرسهٔ دخترانه توسط بی‌بی‌خانم استرآبادی (وزیرف) از زنان غربگرا و اسلام ستیز به نام دبستان دوشیزگان در ۱۲۸۵ شمسی (یک سال قبل از مدرسهٔ ناموس طوبی آزموده) در تهران تأسیس شد. اما به دلیل اشکالات بسیاری که به او متوجه شد، این مدرسه تنها برای مدت کوتاهی پابرجا بود. ▪️ثانیا: سند تاریخی مهمی را بازنشر می‌کنیم که می‌بینید:
🔺 فتوای شیخ فضل الله نوری (ره) در تایید مدارس جدید + سند 👈 سند تأييد قاطع آیت الله شيخ‌ فضل‌الله نوری (ره) نسبت به مدارس جديد (که از آن با تعبیر پرمعنای «خیر جاری بزرگ» یاد کرده است) مربوط به سال 1316 و در اوايل تأسيس و ترويج مدارس جديد. ایشان مبلغ یکصد تومان هم به این کار کمک کرده‌اند که در آن زمان مبلغ خوبی بوده است. (این مدارس از نوع ایرانی اسلامی بود نه زیر نظر آمریکایی‌ها، فرق ضاله و مختلط). 📚 منبع: کتاب رسائل، اعلاميه‌ها، مکتوبات، ... و روزنامة شيخ شهيد فضل الله نوري، اثر محمد ترکمان، ج1، مؤسسة خدمات فرهنگي رسا، تهران، 1362، ص123. 🔰 نکته مهم: به عنوان یک اصل کلی: رويکرد محوري و غالب در ميان عالمان ديني نسبت به مدارس جديد،‌ تأييد و حمايت از اصل مدارس، و انتقاد و مخالفت نسبت به انحراف‌هاي مدارس بود. انحراف‌ها از سه حيث مي‌توانست بوجود آيد: «موسسين و معلمين»، «مواد و محتواي آموزشي»، «محيط و فضاي آموزشي». 💥نتیجه: بر این اساس آیت الله شیخ فضل الله نوری نسبت به مدارس جدید ایرانی - اسلامی که دارای نوآوری بود حمایت می‌کرد ولی نسبت به مدارسی که زیر نظر فرق انحرافی مثل فمینیست‌ها، بابیان، بهائیان و مسیونرهای مسیحی تبشیری آمریکایی بود، مخالفت می‌ورزید. 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ وداع با یک تاریخنگار متفاوت 🔻🔻🔻
⭕️ وداع با یک تاریخنگار متفاوت 1⃣ امروز مراسم تشییع دکتر ناصر تکمیل همایون در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. این مراسم با حضور تاریخ‌پژوهانِ بنام و اساتید شاخص دانشگاه همچون دکتر رضا شعبانی، دکتر موسی نجفی، دکتر محمدحسن رجبی دوانی، دکتر حسین آبادیان، دکتر بابایی، دکتر یعقوب توکلی، دکتر علم الهدی و سایر اساتید صورت گرفت. 2⃣ دکتر تکمیل همایون جامعه‌شناس معروف، تاریخ‌نگار ایرانی و استاد پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی بود که شیفتگی زیادی به ایران ابراز می‌داشت. اما فارغ از همه این حرف‌ها، به نظرم امروز یکی از متفاوت‌ترین مراسم‌های تشییع را در طی تاریخ انقلاب مشاهده می‌کردم. چون افرادی در این مراسم شرکت می‌کردند که دنیای کاملاً متفاوتی با هم داشتند و شاید دوری افق فکری آنها از هم چیزی به فاصله "منطقه البروج" بود! 3⃣ دکتر تکمیل همایون همقطار اعضای جبهه ملی ایران به شمار می‌رفت و به همین جهت بخش زیادی از شرکت‌کنندگان امروز در فضای به اصطلاح ملی‌گرایی نفس می‌کشیدند. اما فراموش نکنیم که گرایش‌های دکتر تکمیل همایون در بین دوستان ملی‌اش بیش از دیگران سویه شیعی و مذهبی داشت. افزون بر این، در موارد شایانی با حاکمیت دینی و نهادهای تاریخی همسوی آن از قبیل موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران همکاری‌ می‌کرد. ایشان ضمناً از ارادتمندان آیت الله حاج شیخ حسین لنکرانی و از دوستان پدرم مرحوم استاد علی ابوالحسنی (منذر) بود و مصاحبه جنجالی استاد منذر با دکتر تکمیل همایون در سال ۱۳۸۲ در روزنامه جام جم، بازتاب‌های فراوانی در داخل و خارج کشور یافت. دکتر تکمیل همایون که خود از دوستان آقای فروهر و ارکان جبهه ملی بود در این گفت و گو نکاتی را افشا کرد که چهره اصلی برخی مدعیان ملی‌گرایی نظیر بختیار را فاش ساخت و این امر بر اهالی اتاق اپوزیسیون بسیار سنگین آمد. 4⃣ در پایان بایستی از ریاست فرهیخته پژوهشگاه، آقای دکتر موسی نجفی تشکر کنم که با سعه صدر، دلسوزی و هوشمندی، پدیده جذب حداکثری را به نمایش گذاشتند و وحدت رویه در بین طیف‌های ایرانی و آرمانی را تحقق بخشیدند. دعوت از تاریخنگاران معتقد و نیک‌بین آن هم در حین برگزاری یک نشست علمی و تعطیلی آن به قصد حضور در نکوداشت یک استاد پیشکسوت و پربارکردن فضای مراسم تشییع، کاری بسیار پسندیده بود و بدین وسیله یک جو ملّی صرف را به فضای ایرانی - اسلامی سوق داد. به امید روزها و مناسبت‌های وحدت بخش بیشتر و تعاملات پخته‌تر که بتوانیم نمای دلنشین‌تری از جبهه پژوهشگران دین‌مدار به نمایش بگذاریم و روی آزادی‌خواهان میهن دوست و متفاوتی که به جهت موانعی چند، با خط فکری ما زاویه‌هایی دارند (مثل محمدمسعودها، فرخی یزدی‌ها و میرزاده عشقی‌ها) هم سرمایه‌گذاری شایسته‌ای داشته باشیم. ان شاء الله. 🔹الهی دشمنان دادند دست دوستی با هم 🔹چرا ما دوستان پیوسته در پیکار هم باشیم 🔹حریفان مست و تیرانداز و ما پروای هم داریم 🔹رقیبان رند و غافل گیر و ما هشیار هم باشیم 🔹رقیب ار آتش افروزد که ما را آشیان سوزد 🔹پناه هم ز آب دیده‌ی خون بار هم باشیم ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رافضی را بکشید! 🎥 جولان تروریست‌‌ در بین آشوبگران خوزستان 👈 شب گذشته در ایذه یک نیروی پلیس را برهنه کردند. جالب اینکه یکی از آن‌ها می‌گوید: «رافضی؛ بکشمت؟!» به دلیل دلخراش بودن، فیلم تار شده است. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 عکسی از تروریست شهر ایذه 🔰 حمله به ایذه با مشارکت عناصر وهابی و تکفیری بود 👈 در بیانیه ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین آمده است: حمله خائنانه و ناجوانمردانه به بازار «ایذه»، گواه شکست تروریسم داعشی، تکفیری، وهابی و سعودی – اماراتی در تضعیف عزم، ایمان و استواری ملت ایران است، ما اطمینان داریم که ملت ایران، ایران را از لوث تروریسم تکفیری داعشی، چنگال نفاق و عوامل استکبار جهانی و رژیم‌های مرتجع داعش در عربستان و امارات پاک خواهند کرد. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺 حمله تروریست‌ها به مدرسه معصومیه قم 👈 شنیده‌ها حاکی است که دیشب ساعت ۱۰:۳۰، روحانیت‌ستیزان تروریست، با کوکتل مولوتف به مدرسه معصومیه حمله‌ور شدند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 اختصاصی | جزئیات منتشرنشده از حمله به مدرسه معصومیه قم + فیلم 👈 چه کسانی مدرسه را به آتش کشیدند؟ ✔️ یک مقام آگاه در گفت و گو با کانال اسرار تاریخ🔻 1⃣ دیشب حوالی ساعت ۱۰ و نیم، دو موتور سوار از روی پل اول جمهوری از بالای پل، در حالیکه مشرف به سر جمهوری بودند، مواد آتش زا را به سمت پنجره‌ها و دیوار مدرسه معصومیه پرتاب می‌کنند و آنجا را به آتش می‌کشند و فوراً منطقه را ترک می‌کنند. فیلم آتش گرفتگی را در بالا می بینید. 2⃣ اقدام آنها کاملا حساب شده و شیطنت آمیز بوده چون دقیقا زاویه‌ای را هدف گرفته اند که بین مدرسه معصومیه و مرکز مدیریت است و مکانی نزدیک به دفتر رییس مرکز مدیریت حوزه را آتش زدند. ضمنا دوربین‌های مدرسه معصومیه نوعا سمت خیابان بلوارامین است و این سمت دوربین‌های مدرسه کمتر نصب می‌شوند. بنابراین روحانیت‌ستیزان و منافقین سعی کردند با اختفای بیشتر کار خود را انجام دهند و با سرعت هر جه بیش‌تر، پا به فرار بگذارند. مقامات ذی‌ربط با جدیت به دنبال دستگیری عاملان هستند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 عوامل آتش‌سوزی قم دستگیر شدند + فیلم! 👈 کار، کار عوامل سازمان منافقین بود! ✔️ یک مقام آگاه در گفت و گو با کانال اسرار تاریخ🔻 👈 چندی قبل افراد هتاکی، تندیس بزرگ حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) را در بلوار مرجعیت و بنر امام خمینی (ره) را در میدان روح الله قم به آتش کشیدند. مدتی بعد این عناصر شناسایی و دستگیر شدند. انها یک باند مرموز متشکل از اعضای پنج نفره بودند که به صورت تیمی کار می‌کردند. پس از بازجویی آنها معلوم شد از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران (سازمان منافقین زیر نظر مریم رجوی) مامور شده بودند تا نمادها و تندیس‌های مهم علما را به آتش بکشند. حمله اخیر به مدرسه معصومیه نیز به کار منافقین شباهت دارد که توسط دو موتور سوار و از روی پل جمهوری صورت گرفت. ان شاء الله بزودی عوامل بزدل آن دستگیر و به مردم معرفی می‌شوند. فیلم بالا: مربوط به آتش سوزی بلوار مرجعیت | لینک خبر در سایت معاندین: اینجا ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
❌ کانال اسرار تاریخ تقدیم می‌کند 💥 سیر مطالعاتی و 👈 به مناسبت کشتارهای اخیر در میهن اسلامی ایران، منابعی را در اختیار می‌نهیم که به سوالات زیر می‌پردازد: 1⃣ ترور چیست و تروریسم کیست؟ 2⃣ دین اسلام چه نگاهی به پدیده ترور و تروریسم دارد؟ و چرا مسلمانان را متهم به فرهنگ تروریستی می‌کنند؟ 3⃣ آیا شایعاتی که می‌گویند در سیره پیامبر اکرم (ص)، ترور مخالفین دیده شده، درست است یا نابجا؟ 4⃣ تفاوت فرهنگ جهاد و دفاع با تروریسم چیست؟ و مبانی غربی و اسلامی تشخیص تروریسم چه تفاوتی دارند؟ و... 🔰 با ما همراه باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📚 در اسلام و غرب ✍ دانلود بسته جامع مطالعاتی 🔻 روی لینک عناوین زیر کلیک و دانلود کنید 🛑 محور 1: مفهوم‌شناسی و مبناشناسی تروریسم 1️⃣ مفهوم تروریسم | نوروز کارگری؛ فصلنامه تحقیقات حقوقی بین الملل 2️⃣ تفاوت ماهوی جهاد و ترور | مریم حاجی عبدالباقی و... 3️⃣ آشفتگی معنایی تروریسم | رضا سلیمانی؛ فصلنامه علوم سیاسی 4⃣ تروریسم : تعریف، تاریخچه و رهیافت های موجود در تحلیل پدیده تروریسم | صمد ظهیری و... ؛ فصلنامه سیاست 5⃣ بازشناسی و تحلیل پدیده تروریسم | محسنی رضاعلی ؛ فصلنامه مطالعات سیاسی 6⃣ بازپژوهیِ تعریف تروریسم به‌عنوان جنایت سازمان‌یافته با گذشت دو دهه از حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 | نمامیان، پیمان و... ؛ نشریه تعالی حقوق 7⃣ کتاب تروریسم و امپریالیسم: تاملی بر تبیین تروریسم، تروریسم دولتی، و برخی مصادیق آن (مجموعه مقالات) | ا.م.شیری 8⃣ چیستی تروریسم جدید و ویژگی های ان | بهنام بهاری و مهدی بخشی شیخ احمد ؛ فصلنامه پژوهش حقوق عمومی 9⃣ تطبیق تعریف تروریسم از دیدگاه برخی بازیگران موثر در نظام بین الملل | رضا سیمبر؛ فصلنامه علمی راهبرد 0⃣1⃣ تعریف محاربه و ترور از دیدگاه حضرت امام خمینی | سید محمد موسوی بجنوردی و ابوالفضل احمدزاده؛ فصلنامه علمى پژوهشى متین 1⃣1⃣ تعریف سازمان ملل متحد از پدیده تروریسم، مروری بر اسناد مصوب و دیدگاه های صاحب نظران | بزرگمهری مجید؛ فصلنامه مطالعات سیاسی 2⃣1⃣ تحلیل گفتمانی نگاه بازیگر آمریکایی و ایرانی به مفهوم تروریسم | شیخ الاسلامی محمدحسن و... ؛ فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام 4⃣1⃣ چالش های فلسفی- مفهومی تروریسم در مواجهه با حقوق بشر | نوروز کارگری ؛ فصلنامه تمدن حقوقی 5⃣1⃣ کتاب تروریسم مفهوم شناسی و مبانی نظری | گروهی از محققین - مجمع جهانی صلح اسلامی 6⃣1⃣ کنکاشی در مبانی و تعاریف ترور و تروریسم | امید حاتمی ؛ نشریه پگاه حوزه 🛑 محور 2: تروریسم از نگاه اسلام، غرب و ادیان (آیات، روایات، سیره و فقه) 1⃣ اسلام و تروریسم | مرتضی شیرودی؛ مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی 2⃣ تروریسم از دیدگاه اسلام |حاتمی محمدرضا؛ فصلنامه تحقیقات سیاسی و بین المللی 3⃣ رویکرد اسلام به مساله ترور (با تکیه بر آیات و روایات) | قاسم ولی زاده بریمانلو  و... ؛ فصلنامه جامعه شناسی سیاسی ایران 4⃣ بررسی تطبیقی جهاد و تروریسم از دیدگاه قرآن، تبیین کننده مبانی عقیدتی مقاومت اسلامی | عباسعلی اخوان ارمکی؛ پرتال جامع علوم و معارف قرآن 5⃣ بررسی سبک شناختی آیات ترور و‌تروریسم در قرآن | سید تقی کبیری و... ؛ 6⃣ تروريسم بين‌المللي از ديدگاه اسلام | سید ابراهیم حسینی؛ ماهنامه معرفت 7⃣ اسلام و مساله ترور | مرتضی شیرودی؛ رواق اندیشه 8⃣ قاعده مبارزه با تروریسم؛ ان الاسلام قید الفتک | از کتاب قواعد فقه استاد عمید زنجانی 9⃣ مواجهه سنت نبوی (ص) با مقوله ترور | مرتضی شیرودی؛ نشریه زمانه 0⃣1⃣ سنت نبوى در مقابله با تروریسم | مرتضی گودرزی؛ فصلنامه فقه 1⃣1⃣ ترور و آموزه‌های نبوی | علی الهی خراسانی ؛ فصلنامه علمی فرهنگی جستار 2⃣1⃣ بررسی مواردی از قتل و ترور در زمان پیامبر اکرم (ص) | بانک مقالات پژوهه 3⃣1⃣ ترور از دیدگاه فقه | عبدالکریم عبداللهی نژاد  و...؛ فصلنامه فقه و اصول 4⃣1⃣ نقدی بر ترور از نگاه اسلام | شیرودی، مرتضی؛ پژوهش های اجتماعی اسلامی 5⃣1⃣ بررسی فقهی اقدامات تروریستی در جوامع اسلامی | محمدحسین طارمی؛ فصلنامه علوم سیاسى  6⃣1⃣ بررسی و نقد اقدامات تروریسم تکفیری و بیان جایگاه جهاد در فقه اسلامی | حسین سجادی و...؛ فصلنامه مبانی فقهی حقوق اسلامی 7⃣1⃣ مصادیق و معیارهای تروریسم در حقوق جنایی اسلامی | جمشید جعفرپور و...؛ فصلنامه مطالعات بین المللی پلیس 8⃣1⃣ جهاد اسلامی در روابط بین الملل از منظر شیعه امامیه و عدم تناسب آن با خشونت گرایی و تروریسم | محمدحسین جمشیدی و...؛ فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی 9⃣1⃣ جایگاه ترور و خشونت در فقه | منصور میراحمدی ؛ فصلنامه فقه و سیاست 0⃣2⃣ نشست تخصصی « جهاد و ترور در اسلام » | پژوهشکده مطالعات قرآنی 1⃣2⃣ ماهيت ضد تروريستي جهاد | فصلنامه معرفت 2⃣2⃣ پایان‌نامه: مقایسه‌ای فقهی و حقوقی تروریسم از دیدگاه سه ادیان اسلام، یهود و مسیح | نویسنده: مژگان صفری ؛ دانشگاه آزاد اسلامی - واحد تهران مرکزی 3⃣2⃣ تروريسم از ديدگاه اسلام و غرب | قاسم شبان نیا؛ ماهنامه معرفت ▪️ تذکر: معرفی این منابع به معنای تایید دربست تمام آنها نیست. بویژه در این بحث نیازمند نگاه‌ انتقادی نسبت به مفهوم‌شناسی و مصداق‌یابی از نوع حقوق بشر غربی هستیم. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | طبق پیشنهاد http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺طرح خطرناک عربستان برای سرنگونی ایران 👈 افشای پروژه آل سعود و سران عرب با نام: فروپاشی ایران از درون (کشاندن جنگ به داخل ایران) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ⭕️ وضعیت حجاب قبل از اسلام 👈 داستان عجیب یک جنگ در عصر جاهلی که به جهت تعرض به حجاب زنی به راه افتاد. 🎤 حجت‌‌الاسلام استاد جبّاری 👈 برای پاسخ به شبهات، به کانال شبکه جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) بپیوندید؛ 🔻🔻🔻 ↪️ eitaa.com/Valiasraj_tv ↩️
⭕️ هشدار مهم به مخالفین عزاداری 👈 چرا احمد کسروی، کارش به آتش زدن "قرآن و مفاتیح" کشید؟! 💥 نکته‌ای از انحرافات فکری در کودکی 1⃣ می‌دانیم که یکی از چهره‌های دین ستیز معاصر، احمد حکم آبادی (کسروی) است و شدیدترین حملات به دین در دوران پهلوی از جانب او صورت گرفت. برای من این سوال به جد مطرح بود که اساسا چه بر کسروی گذشت که با وجود اینکه از سادات به شمار می‌رفت و در جوانی به لباس روحانیت ملبس بود ولی کارش بدانجا کشید که مراسم کتاب سوزان می‌گرفت و مفاتیح الجنان را در آتش می‌سوزاند! طرفه اینکه، به طور علنی به امام صادق (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) جسارت می‌کرد. 2⃣ تا اینکه چندی قبل به سندی از کسروی برخوردم که نشان می‌داد، ریشه انحرافات فکری وی در کودکی شکل گرفته و مخصوصا با شبهاتی بر ضد عزاداری امام حسین (ع) کلید خورده است. کسروی در این باره می‌نویسد: پدرم نه به زیارت "امام رضا (ع)" در مشهد و نه به زیارت امام حسین (ع)" در کربلا می‌رفت و نه روضه می‌خواند و نه حتی یک روضه‌خوان به خانه ما پاگذاشت. پدرم به من می‌گفت: باید پول عزاداری را خرج فقرا کرد! آری، اگر کسی خواست فرزندش قربانی افکار کسروی‌مآبان نگردد، بایستی در منظومه فکری خویش شعائر شیعی و عاشورایی را عمیقا معتقد باشد؛ و برای این مهم، از کودکی تربیتی شایسته و ذهنیتی سالم مهیا سازد. 🔺 عکس بالا: کسروی در جمع خانواده 🔰سند تاریخی آن را در فرسته بعدی بنگرید
🔺 اظهارات کسروی درباره مخالفت پدرش با عزاداری حسینی و زیارت اهل بیت (ع) 👈 هشدار: این شبهه و دوقطبی‌ کاذب که عزاداری را مقابل حق فقرا قرار می‌دهد و خواستار تعطیل هیئات است، بسیار خطرناک؛ و گاه زمینه "کسروی سازی" و "قرآن سوزی" را فراهم می‌آورد. 📚 برای متن اظهارات کسروی، ر.ک: فرهنگنامه تاریخ حوادث و رجال عصر پهلوی ج ۳، ص ۲۳۲، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐http://eitaa.com/monzer_ir
🔺احمد کسروی مفاتیح‌الجنان و دیوان حافظ را آتش می‌زند! 👈 احمد کسروی در کتاب دادگاه (ص ۲۶-۲۷)، به مراسم کتابسوزانی که می‌گرفته افتخار می‌کند و صریحا می‌گوید که کتاب‌های زیادی را به آتش می‌کشد از جمله: 1⃣ مفاتیح الجنان 2⃣ گلستان و بوستان سعدی 3⃣ دیوان حافظ و وقتی به ایشان اعتراض می‌کنند که بخشی از مفاتیح، قرآن است و این کار جسارت به کلام الله است، می‌گوید اکثر گمراه‌کنندگان هم از قرآن استفاده می‌کنند مثل معاویه و جنگ صفین! ولی من خود قرآن را که آتش نمی‌زنم! مفاتیح الجنان را می‌سوزانم که لازم است! در حقیقت کسروی در عین دین‌ستیزی گسترده سعی می‌کرد خود را طرفدار قرآن نشان دهد. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir