🔵 دکتر موسی حقانی: یکی از ایرادهای اساسی افکار دکتر شریعتی، تز اسلام بدون روحانیت است
👈 انحرافات امروز، ادامه جریان روحانیت گریزی است
👈 پروژه پروتستانتیسم اسلامی، از فتحعلی آخوندزاده تا دکتر شریعتی
💥رییس پژوهشکده تاریخ معاصر🔻
1⃣ روحانیت گریزی از انحرافات مشترک در همه جریانهای انحرافی است
2⃣ مرجعیتگریزی در جریانات انحرافی امروز، ادامه همان راهی است که فرقه بابیه طی کردند
3⃣ دکتر شریعتی وقتی تز اسلام بدون روحانیت را می دهد، در واقع مردم را از این منشا (علمای دین) جدا می کند.
4⃣ دور زدن مرجعیت و روحانیت شیعه در ماجرای دین و اسلام، یعنی قائل نبودن به اسلام فقاهتی؛ یعنی هر کسی که با هر عنوان به مرجعیت شیعه باور ندارد، با عنوان پروتستانتیسم اسلامی، نوگرایی دینی یا روشنفکری دینی، [و] عناوین مختلفی [دیگری که] وجود دارد
5⃣ جریان پروتستانتیسم در عالم اسلام توسط روشنفکران مطرح شد. این جریان در ایران در اصل از زمان قاجار طرح شده است؛ جریان پروتستانیسم در واقع همان جریان اعتراضی علیه کلیسای کاتولیک در غرب است که در زمان قاجار هم چنین جریانی [این بار علیه پاسدار دین: علما و در فضای اسلامی] در کشور ما اتفاق افتاد و در آن طیفهای مختلفی حضور داشتند. برای مثال در گذشته میرزا فتحعلی آخوندزاده بحث پروتستانتیسم اسلامی را مطرح میکند و در دوره معاصر ما هم دکتر شریعتی بهعنوان روشنفکر دینی همین بحث را طرح میکند.
🔹 منبع: اینجا و اینجا 🔹
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⚪️ صفویهستیزی از کسروی تا دکتر شریعتی!
👈 ما آخر نفهمیدیم که تشیّع علوی با تشیّع صفوی چه فرقی دارد و چگونه از هم قابل تفکیک است؟
🎙 انتقاد دکتر ولایتی از دکتر شریعتی در بزرگداشت استاد ابوالحسنی (منذر)
🔹 دکتر ولایتی در اسفندماه سال ۹۰ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
تاریخنگاری معاصر ما بعد از پیدایش مشروطه، به سمت دین زدایی حرکت کرد و استاد ابوالحسنی (منذر)، خدمت بزرگی را در بازگرداندن دین به برداشتهای تاریخی انجام داد و یک تاریخنگاری ایرانی – اسلامی را به نمایش گذاشت. آثار ایشان درباره صفویه و دفاع از حکیم ابوالقاسم فردوسی و شیخ فضل الله نوری و... در همین راستا بود.
🔹[از جمله] یکی از پیامدهای تاریخنگاری [سکولار] بعد از مشروطه، صفویه ستیزی است. ستیز با صفویه در تاریخنگاری [ سکولار ] معاصر بدین جهت است که صفویه پایه گذار یک حکومت مبتنی بر محبت و پیروی اهل بیت (علیهالسلام ) بود . در واقع ستیز با صفویه، به طور غیر مستقیم، ستیز با علمایی [مثل حضرت علامه مجلسی، محقق کرکی، شیخ بهایی و ...] بود که حکومت صفوی را روی تقویت تشیع در ایران حمایت میکردند. اکثریت صاحبان علم معاصر دوره صفویه کسانی بودند که مؤیّد این سلسله بودند ؛ منهای مظالمی که وجود داشت مثل بقیه [شاهان و سلسلهها].
🔹اصلاً بنای آنها [ تاریخنگاران سکولار ] این بود با صفویه بستیزند و شما صفویهستیزی را از آنجایی که کسروی [در آثارش] مینویسد تا دیگران [میبینید] ؛ حتی کسانی که خود را خواهان دفاع از تشیّع میدانستند، میگفتند: «ما داریم از تشیّعی دفاع میکنیم که غیر صفوی است، ها ! یعنی تشیّع علوی»! [نگاه کنید به کتاب تشیع صفوی و علوی دکتر شریعتی]
🔹که حالا ما نفهمیدیم که فرق تشیّع علوی با تشیّع دوره صفوی دقیقاً چیست؟ چون بخش مهمی از بزرگان شیعه از بعد از صفویه هستند ؛ حالا چجوری میتوان اینها را از هم جدا کرد که بخشی از آنها علوی هستند و بخشی از آنها صفوی هستند ؛ ما که نفهمیدیم ! و بعد هم مگر غیر از این بود که در مشروطه، پرچم عدالتخواهی را همین علما برداشتند [ولی متاسفانه] بست نشینی سفارت انگلیس آمد و جایگزین مهاجرت علما به حرم حضرت معصومه (س) شد. تکاپوی ملا علی کنی و میرزای شیرازی و علمای بزرگ ما هم در دوران معاصر [از بعد از صفویه] صورت گرفت.
🔰 دکتر ولایتی در جای دیگر اعلام داشت:
🔹ایران بدون صفویه از اعتبار فعلی برخوردار نمی شد و بازسازی هویت ایران مدیون صفویه است. تمام حکومت های ایران پس از صفویه سرسفره صفویه نشستند و ایران یکپارچه امروز مدیون صفویه است. صفویه فرهنگ اهل بیت را در کشور احیا کرد زیرا که تمسک به اهل بیت (ع) همان تمسک به اسلام است، صفویه تشیع را در ایران احیا کرد و با تشیع باعث اتحاد کشور شد. تشکیل سلسله صفویه شرایط را برای آزادی ،آموزش و پژوهش فراهم آورد و ایران را به مکانی برای علما و محققان شیعه تبدیل کرد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔹کاش فال شب یلدای همه این بشود:
🔹یوسف گمگشته بازآید به کنعان غم مخور
💥 اللهم عجل لولیّک الفرج
✍ طراح: سید احسان آراسته | صهر استاد منذر (ره)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🏴 بمناسبت تقارن یلدا و فاطمیّه🔻
💥 دلتنگی انار در یلدای غربت علی (ع)
🔹یلدا غروب بام تو را دید و گریه کرد
🔹تنهاییِ «سلام» تو را دید و گریه کرد
🔹یلدا حدیث شام غریبانه علی است
🔹ماهی که نورِ نام تو را دید و گریه کرد
🔹خون شد دل انار و در آیینه تا سحر
🔹دلتنگی مدام تو را دید و گریه کرد
🔹آن سینهای که مخزنالاسرار فاطمه است
🔹داغ علی الدّوام تو را دید و گریه کرد
🔹آن خانه ای که آیه ی لاتدخُلوا شنید
🔹در آتش، احترام تو را دید و گریه کرد
🔹یلدا شبی که خوابِ به مسجد کشاندنت
🔹بغضِ در ازدحام تو را دید و گریه کرد
🔹پروانهای که پر زد و پشت دری که سوخت
🔹رکن تو و مقام تو را دید و گریه کرد
🔹یلدا شبی که غربت خورشید ادامه داشت
🔹وقتی سکوت شام تو را دید و گریه کرد
📚 شعر از فاطمه سادات موسوی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺عکس زیرخاکی از عبدالباسط
👈 تجلیل از قاری مشهور، عبدالباسط در کشور سوریه توسط رئیس جمهور «شُکری القُوَّتلی»، که ظاهرا در سفر 1956 و بعد از اجرای شاهکارهای تلاوت سوره یوسف و قمرالرحمن بوده ...
💥شُکری القُوَّتلی از هواداران رهایی سوریه از سلطه حاکمیت فرانسه بود.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔰 آیت الله مهدوی کنی: دیگر از دکتر شریعتی ناامید شدم!
✔️ حجتالاسلام دکتر محمدسعید مهدوی کنی🔻
👈 پدرم حتی دیگر حاضر نبود با دکتر شریعتی دیدار کند!
1⃣ پدرم آیت الله مهدوی کنی... در زمینه مسائل اعتقادی، ابدا اهل مماشات نبودند وخیلی صریح، نظرات خود را بیان میکردند و به هیچ وجه، سازش تاکتیکی را نمیپذیرفتند. اتفاقا یکی از مصادیقی که میتوانم درباره صراحت حاجآقا ذکر کنم، همین موضوع دکتر شریعتی است. در دورهای که شهید مطهری با دکتر شریعتی درگیری پیدا کردند، کار به جایی رسید که ایشان حتی دیگر حاضر نبودند با دکتر شریعتی دیدار کنند! برخی از آقایان علما سعی کردند تا کمی همگرایی ایجاد کنند و یا دست کم، به دکتر شریعتی تذکر بدهند. من همراه حاجآقا، به چند جلسهای که ایشان با دکتر شریعتی داشتند، رفته بودم. محتوای جلسه را به دلیل سن کم متوجه نمیشدم، ولی میدیدم دکتر شریعتی پشت سر هم سیگار میکشید! از جلسه که بیرون میآمدیم، میپرسیدم: این آقا که بود که اینقدر سیگار میکشید؟ و حاجآقا میفرمودند: دکتر شریعتی است! من ایشان را از آن جلسات شناختم!
🔹بحثهای آیتالله مهدوی کنی با دکتر شریعتی، نتیجهای هم داشت؟
2⃣ ظاهرا خیر! حاجآقا میگفتند: من بارها در آن جلسات نکاتی را به ایشان تذکر دادم، اما فایده نداشت و بالاخره ناامید شدم! بعد سعی کردند از طریق بعضی از دانشگاهیها، این تذکرات را به گوش دکتر شریعتی برسانند که ظاهرا این هم مؤثر نبود! بسیاری دیگر هم از گفتوگوهای خود با دکتر شریعتی، نتیجه نگرفته بودند.
🔹اشکال عمده آیتالله مهدوی کنی به دیدگاههای دکتر شریعتی چه بود؟
3⃣ یادم هست حاجآقا میگفتند: دکتر شریعتی خودش هم خوب میدانست که حرفهایش اساس و بنیه قوی علمی ندارند و عجله میکند. خودش هم قبول میکرد، اما مشکل این بود که باز به همان شیوه ادامه میداد و کمتر تجدید نظر میکرد!... اتفاقا میگفتند: اینکه دکتر شریعتی انقلابیگری را از موضع دینداری در بین جوانان ــ که بهشدت داشتند جذب حرکتهای مارکسیستی میشدند ــ رواج میداد، امر پسندیده و قابل تأملی بود، اما در نگاهش، اشکالات فراوانی داشت که روی آنها نقد داشتیم.
4⃣ در هر حال زمانی که شهید مطهری از دکتر شریعتی فاصله گرفتند، حاجآقا هم همین کار را کردند. همین رویکرد را هم در مورد منافقین داشتند و زمانی که شهید مطهری آنها را تحریم کردند، حاجآقا هم از آنها فاصله گرفتند. ضمن اینکه خودشان هم در بسیاری از موارد با شهید مطهری هم نظر بودند و مواضع مشترکی میگرفتند.
🔹 متن کامل مصاحبه 🔹
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔰 استاد حاج شیخ محمدعلی جاودان
👈 مطالعه کتاب تشیع علوی و صفوی دکتر شریعتی مرا زیر و رو کرد!
👈 وقتی اولین بار حملات بی رحمانه شریعتی به روحانیت تشیع را دیدم، خیلی دلگیر و خشمگین گشتم.
▪️در این دوران یک مشکل بزرگتری پیش آمد، و آن مطرح شدن دکتر شریعتی در جامعه شیعی ایران بود... در این نوشته ها هم سبک و هم مطالب گاهی خیلی نو و جالب بود... جاذبه زیاد بود، و جوان مغلوب جاذبه ها؛ اما در عین حال این جا و آن جای این نوشته ها - که ممکن بود هر جوانی را مسحور کند - مشکلاتی بنظر می رسید.
▪️اولین بار از یکی از دوستان پدرم که از علمای عراق بود، اعتراضات علمای حوزه های عراق را نسبت به پاره ای از مقالات کتاب «محمد خاتم پیامبران» شنیدم. که متاسفانه در نظر من چندان وقعی نیافت. بعدها در جلسات استاد علامه (عسکری) صحبت هائی در میان می آمد، و نظرات ایشان مورد بررسی و نقد قرار می گرفت که باز آن ها هم مرا قانع نمی ساخت. فکر می کردم مشکل آن قدر که این آقایان می گویند مهم نیست. فکر می کنم این عکس العمل من بخاطر این بود که کتاب های زیادی از دکتر شریعتی نخوانده بودم.
▪️تابستان بود، و به زیارت مشهد امام رئوف-علیه الصلوة والسلام- رفته بودم. در آن جا اولین بار کتاب تشیع علوی را مطالعه کردم. نوشته های این کتاب مرا زیر و رو کرد. حملات بی رحمانه ی شریعتی به روحانیت تشیع را اولین بار در این کتاب دیدم. خیلی دلگیر و خشمگین شدم (آیا این کار در راستای سیاست بعد از پانزدة خرداد دولت پهلوی نبود؟). این هجوم قابل تحمل و اغماض نبود. همیشه این سوال وجود دارد که آیا این حملات بی امان و همیشگی می توانست توجیهی داشته باشد!؟ شما اگر کتاب انتظار و جزوه ی حسن و محبوبه را خوانده باشید، کاملا به من حق می دهید.
🔰 منبع 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دکتر شریعتی: من از وقتی امیدوار شدم اسلام به جایی میرسد که دین از انحصار روحانیت [مراجع و علمای برجسته و رسمی دین] خارج شود!
🔰نکته و توضیح
🔹به هر حال تفسیرهای سوسیالیستی و ماتریالیستی که شریعتی از دین ارایه میداد، یک مانع بزرگ بر سر راهش بود و آن هم پاسداران مذهب شیعه، مراجع و علما بودند که نقادانه با براشتهای التقاطی دکتر شریعتی برخورد میکردند. به نظر میرسد دکتر شریعتی احساس میکرد تا برداشتهای اگزیستانسیالیستی و سوسیالیستی را وارد دین نکند و به اسم دین این تحلیلها را ارائه ندهد، اسلام مترقی و کارآمد شکل نمیگیرد و بر همین اساس به روحانیت حمله میکرد و به آنها اتهام تحجر میزد؛ ولی علما به جد نسبت به ورود التقاط به دین حساس بودند و به اصالت و خالص ماندن اندیشههای اسلامی از تفاسیر لیبرالیستی و کمونیستی تاکید داشتند.
🔹آنها معتقد بودند دین و آموزههای اهل البیت (ع) هیچ نیازی به این گونه برداشتهای التقاطی ندارد بلکه پس از چندی که بطلان سوسیالیسم و امثال آن رو شد و حکومتهای مروج آن فروپاشید، آن وقت اصل دین التقاطی و سوسیالیست شده هم زیر سوال میرفت و این بر ضد ترویج دین است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔘 نظریه "تشیّع علوی و صفویِ" دکتر شریعتی، دوگانه کاذب و انحرافی است.
💥دکتر موسی نجفی (رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)🔻
👈 برداشت انتقادی دکتر شریعتی از سیره علامه مجلسی (ره) فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی است
▪️تلاش علمی و اجتماعی علامه مجلسی در تدوین بحارالانوار میتواند بسط فرهنگ شیعی یا همان نشانه تمدن عظیم اسلامی باشد ۰
▪️برداشت انتقادی مرحوم دکتر علی شریعتی از سیره علامه مجلسی فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی بوده است و با واقعیات تاریخی منطبق نمی باشد؛ چرا که شریعتی "هویت انقلابی" را اصیل تر از "انقلاب هویتی" دانسته ، لذا با طرح انحرافی و دوگانه سازی کاذب تشیع علوی با تشیع صفوی نتوانست جایگاه تاریخی والای آن مرد بزرگ را درست درک و تبیین نماید ۰
▪️امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در جریان بسط فرهنگی و معارفی تمدن اسلامی شیعی ذیل نظریه انقلاب هویتی و اصالت هویتی شیعه برای ایران ، علامه مجلسی از ریشه و مفاخر این جریان عظیم فکری محسوب می گردد.
🔰 منبع: کانال دکتر موسی نجفی 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ حضور شخصیتها در بزرگداشت تاریخنگار خبیر مرحوم استاد علی ابوالحسنی منذر (ره)
🔰 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ اسفند ۹۰ | از چپ به راست:
1⃣ دکتر موسی حقانی
2⃣ دکتر علی اکبر ولایتی
3⃣ دکتر موسی نجفی
4⃣ استاد ابوذر بیدار
5⃣ دکتر حداد عادل
6⃣ استاد شیخ محمدعلی جاودان
7⃣ استاد منوچهر صدوقی سها
8⃣ استاد حاج شیخ علی اکبر رشاد
9⃣ استاد غروی یوسفی
0⃣1⃣ #محمدصادق_ابوالحسنی
1⃣1⃣ حجت الاسلام دکتر رضا غلامی
💥دکتر رجبی دوانی، دکتر سنگری و آقای محمدرضا کائینی نیز در تصویر دیده میشوند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
💥فیلسوف برجسته، علامه طباطبایی🔻
👈 نوع مطالب دکتر شریعتی اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابلقبول میباشد + سند
🔰متن نظرخواهی از علامه طباطبایی
حضرت آیت ا... علامه حاج سید محمدحسین طباطبایی(دام ظله)
با تقدیم سلام مفتخراً و محترماً به عرض آنحضرت میرساند. اخیرا در تهران شایع کردهاند نعوذ با... حضرتعالی نوشتههای علی شریعتی را تأیید کرده و فرمودهاید کوچکترین ایرادی در آن دیده نمیشود. استدعا دارم بذل توجهی فرموده برای روشن شدن حقایق و نجات عدهای از ضلالت نوشتهای مرقوم بفرمایید. امضا: حاج حسین...
🔰 پاسخ علامه
بسمه تعالی
اینجانب نوشتههای دکتر شریعتی را هرگز تصدیق نکرده و چنین سخنی به احدی نگفتهام، نوع مطالب ایشان اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیرقابلقبول میباشد.
↩️ منبع ↪️
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔘 جایگاه علمی علامه طباطبایی را از زبان خود دکتر شریعتی بشنوید 🔻
👈 علامه طباطبائی یک فیلسوف و یک مرد متفکر بزرگ اسلامی است... دریایی از چهارده قرن تفکر و علم و ذوق و ایمان و فداکاری و حماسه و معنویت... در درون او منعکس است.
📚«انسان بیخود» (مجموعه آثار دکتر شریعتی، شماره 25)
🔰 منبع 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⚔ تاریخ بر نیزه سیاست صفّین
👈 اظهارات یک بازیگر درباره مظلومیت #عمروعاص و #مولوی_عبدالحمید❗️
▫️آیا عمروعاص صحابه شریف پیامبر اکرم (ص) بوده و اصلاً اهل حیله و نیرنگ نبوده و تنها شیعه وجهه او را تخریب کرده است؟! یا اینکه مظالم عمروعاص از ابتدای تاریخ اسلام، مورد قبول منابع شیعه و سنّی است؟
🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ مظلومیّت #عمروعاص و #مولوی_عبدالحمید از زبان حمید فرخنژاد
🔻🔻🔻
1⃣ این یک تکنیک است که به دروغ هم عمروعاص و هم عبدالحمید را بیآبرو میکنند!
2⃣ در مغز من از بچگی فرو کرده بودند که عمروعاص یک فرد حیلهگر است ولی من از هواداران عمروعاص پوزش میطلبم!
💥حاشیه: به استحضار این بازیگر میرسانیم: شما با این نوع تشبیه و مقایسه، خودتان مولوی عبدالحمید را تا مدتها سوژه کردید! به راستی که گاهی سکوت بزرگترین آبروداری است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
❌ وقتی عایشه، عمروعاص را لعن میکند!
💥 عالم بزرگ اهل تسنّن؛ حاکم نیشابوری در المستدرک علی الصحیحین🔻
✍ از مسروق روایت شده است که عایشه روزی به من گفت: در خواب دیدهام که بر روی بلندی ایستادهام و در اطراف من گاوهای زیادی قربانی میکنند! به او گفتم: اگر خواب تو درست باشد، اطراف تو مردم زیادی قربانی خواهند شد! عایشه گفت: از شر تو به خدا پناه می برم ، چه بد سخنی گفتی! به او گفتم: شاید ماجرایی میخواهد اتفاق افتد که تو از آن ناخشنودی؟ در پاسخ گفت: اگر از آسمان به زمین بیفتم، برای من دوست داشتنی تر از این است که چنین کاری بکنم! مدتی گذشت، و در کنار او سخن از این شد که علی علیهالسلام ذوالثدیة (رئیس خوارج) را کشته است، عائشه به من گفت: وقتی به کوفه رفتی برای من نام کسانی را که شاهد این مطلب بودهاند، از مشاهیر کوفه ذکر کن. وقتی به کوفه رفتم، مردم را چند گروه یافتم، به همین سبب برای عایشه از مشاهیر هر گروه، ده نفر از کسانی که شاهد این مطلب بودهاند را نوشتم و شهادت آنان را به نزد عایشه آوردم. عائشه گفت: خدا عمرو بن العاص را لعنت کند! زیرا او چنین به من القا کرده بود که ذوالثدیه را در مصر کشته است!
📚 منبع: المستدرک علی الصحیحین.ج4 / ص14 / طبع دار الکتب العلمیة - با تشکر از مدافع امامت
🔰 تایید و تصحیح سند روایت توسط علمای اهل تسنن
1⃣حاکم نیشابوری مینویسد: هذا حدیث صحیح علی شرط الشیخین ولم یخرجاه
2⃣شمسالدین ذهبی نیز در تلخیص مینویسد: علی شرط البخاری و مسلم
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
❌ برهنه شدن عمروعاص از ترس امیرالمومنین (ع)
👈 معاویه گفت: عمروعاص! تو باید شکرگزار ... باشی!
💥أبو حنيفة أحمد بن داود الدينوري (متوفای ۲۸۲) در کتاب الأخبار الطوال در مورد کشف عورت بزدلانه عمرو بن عاص مینویسد🔻
▫️فلما أصبحوا بدر عمرو حتى وقف بين الصفين ، وهو يرتجز : شدا على شكتي لا تنكشف يوم لهمدان ويوم للصدف ولتميم مثله أو تنحرف والربعيون لهم يوم عصف إذا مشيت مشية العود النطف اطعنهم بكل خطي ثقف ثم نادى : ( يا أبا الحسن ، اخرج إلي ، أنا عمرو بن العاص ) . فخرج إليه علي ، فتطاعنا ، فلم يصنعا شيئا ، فانتضى على سيفه ، فحمل عليه ، فلما أراد أن يجلله رمى بنفسه عن فرسه ، ورفع إحدى رجليه ، فبدت عورته ، فصرف على وجهه ، وتركه . وانصرف عمرو إلى معاوية ، فقال له معاوية : ( أحمد الله وسوداء إستك يا عمرو ) .
▪️خلاصه ترجمه: حمله ی عمرو بن العاص:در صفین عمرو بن العاص شروع به رجز خواندن کرد و گفت ای اباالحسن - حضرت علی بن ابیطالب (ع) - به سوی من بیا که من عمرو بن العاص هستم پس علی ع بسوی او خارج شد و ضربه ای به او زد و زمانی که خواست او را هدف قرار دهد عمرو بن العاص یکی از پاهایش را بالا برد پس عورتش اشکار شد پس علی علیه السلام از او منصرف شد و ترکش کرد و زمانی که عمرو نزد معاویه رفت معاویه گفت ای عمرو شکر گذار عورتت باش!!!
✍الأخبار الطوال، دینوری، الطبع الاول (صاحب المکتبه الازهریه) سنه ۱۳۳۰ق، مکتبه السعاده، مصر، صفحه ۱۷۹- ۱۸۰.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ تمجید از عمروعاص با پول آل سعود!
👈 دستمزد بازیگر حامی عمروعاص برای مصاحبه با ایران اینترنشنال | طبق ادعای یک شبکه اپوزیسیون
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حتماً_ببینید #فیلم_امام_علی (ع)
🎥 سکانس حذف شده جنگ حضرت امیر (ع ) با عمروعاص و برهنهشدن عمروعاص مکار
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 کانال اسرار تاریخ تقدیم میکند
👈 قبلاً سیر مطالعاتی #ابنملجم_شناسی و #معاویه_شناسی را ارائه کردیم و اکنون میرسیم به بحث:
💥 #عمروعاص_شناسی در تاریخ اسلام
🔰🔰
maaref-tar-v3n9p91-fa.pdf
331.8K
⚫️ نسخه PDF
📚 #عمروعاص بدون رتوش | تحلیل نقش کلیدی عمروعاص در تاریخ اسلام
✍ آیت قبادی و فهیمه کلباسی | فصلنامه علمی پژوهشی معارف
💥چکیده و تز اصلی مقاله🔻
مقاله حاضر به شیوه آکادمیک، نقش عمروعاص را با استناد به منابع اصلی، در صحنههای پیدا و پنهان تاریخ صدر اسلام مورد کاوش قرار میدهد. بر اساس این تحقیق، عمروعاص از نیرنگبازان و داهیان عرب و قریش بوده است که بنابر شخصیت مرموز و زیرک خود در صحنه حوادث گوناگون نقشهای متفاوت را ایفا نموده و طبق منافع شخصی، گرایشهای سیاسی خود را انتخاب کرده و بدون توجه به معیارهای اخلاقی، دینی و انسانی از حیله، نیرنگ، دروغ، کتمان حقیقت، تهمت و خونریزی، برای رسیدن به مقصود استفاده کرده است. بههمین دلیل بخش اعظمی از حوادث تاریخ صدر اسلام براساس نقش منفی وی شکل گرفت.
#دانش_دشمنشناسی
#سیر_مطالعات_تاریخی
#سیر_مطالعاتی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
20161023081930-9911-205.pdf
352.2K
⚫️ نسخه PDF
📚 پیمان راهبردی معاویه و عمروعاص
✍ علی ناظمیان فرد و یاسمین حاتم الابراهیمی - فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯