eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
560 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ و #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺علامه مجلسی آب پاکی را روی دست منکرین شهادت حضرت زهرا (س) می‌ریزد❗️ 👈 روایاتِ شهادتِ حضرت، متواتر است. 1⃣ علامه مجلسی در کتاب مرآه العقول ابتدا به سندشناسی و اعتبارسنجی روایت مهمی درباره شهادت آن حضرت پرداخته و بر صحت و اعتبار آن تاکید می‌کند. روایت مزبور از کتاب کافی چنین است🔻 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ إِنَّ فَاطِمَةَ علیها السلام صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ .  الحديث الثاني صحيح… (از امام کاظم علیه السلام نقل شده است که فاطمه علیها السلام ،‌ صدیقه و شهیده بود . این حدیث صحیح است....) 2⃣ آنگاه می‌نویسد: این روایت دلالت می‌کند که فاطمه که صلوات خدا بر او باد، شهیده بوده است و این مسأله از متواترات است. سبب شهادت آن حضرت این بوده است که وقتی آن‌ها خلافت را غصب کردند و اکثر مردم با آن‌ها بیعت کردند، به دنبال امیرمؤمنان علیه السلام فرستادند تا او برای بیعت بیاوردند. آن حضرت امتناع کرد . پس عمر را به همراه آتش فرستاد تا خانه را بر سر اهل بیت علیهم السلام به آتش بکشد. 📚 مرآة العقول ، ج5، صفحات 315 ـ 318 . 💥علمای عامه و خاصه تصریح کرده اند که کلمه ی " شهید " در اصل به معنای کسی است که در راه خدا کشته می شود پس اراده معنای دیگر آن خلاف اصل و محتاج قرینه است. برای اطلاعات بیشتر: 🔰 اینجا را بنگرید 🔰 ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰 اگر پیامبر(ص) زنده بود، خون قاتل محسن (ع) را مباح می‌دانست❗️ تعجب نکنید، گزارشگر این حرف، ابن ابی الحدید معتزلی است! 1⃣شرح ماجرا : ابن ابی الحدید گزارش می کند: خبر زینب دخت پیامبر را برای استاد، شیخ ابی جعفر، قرائت کردم؛ ایشان گفت: وقتی خبر به رسول الله [صلوات الله علیه و آله] دادند که هبار بن اسود با نیزه به هودجِ زینب (دختر یا دختر خوانده رسول الله) حمله نموده و زینب از ترس ،فرزندش را سقط کرده، رسول الله (ص) به همین دلیل ، خون او را مُباح نمود . 2⃣ابی جعفر گفت : " لو کان رسول الله حیّا لاباح دَم من روع فاطمه حتی القت ذا بطنها " یعنی : اگر او با هبار چنین کرده، پس وضعیت او با قاتل فرزند فاطمه (س) معلوم است که اگر رسول الله زنده بود ،حتماً مُباح می کرد خونِ کسی را که فاطمه (س) را ترسانید تا بچه اش سقط شد. 📚(( شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 14 ص 193)) 3⃣ جو تقیه را ببینید. وقتی ابن ابی‌الحدید از ابی‌جعفر می‌پرسد من مجازم این مسئله را از شما روایت کنم؟ او فورا می‌گوید از من نقل نکن: نه اثبات قتل محسن و نه بطلان آن را! ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعتراف شیوخ سُنّی و وهابی: هجوم خلیفه دوم به بیت حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت محسن (ع) 👈 از شیخ عرعور و عثمان الخمیس بگیر تا امثال طارق یوسف المصری و حسن المالکی همه به هجوم خلیفه دوم به خانه حضرت زهرا (س) و مجروح ساختن دخت پیامبر (ص) تصریح می‌کنند. حتی برخی اعتراف دارند که اصل این ماجرا از ۳۶ طریق اهل تسنن نقل شده و صحیح است؛ ضمناً بخاری صراحتاً می‌نویسد آن حضرت با خشم از خلیفه از دنیا رفت؛ ولی همین گویندگان در ادامه می‌کوشند اگر نمی‌توانند آن را انکار کنند، دست کم حقیقت را تلطیف یا سانسور و مسخ و یا توجیه معکوس کنند. اما ماه پشت ابر نمی‌ماند و حتی برخی مثل حسن فرحان المالکی عاقبت به تشیّع گرویده و به دست آل سعود بازداشت و زندانی می‌شوند. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ببینید مولوی وهابی چگونه از آتش زدن درِ خانه‌ی حضرت زهرا (س) دفاع می‌کند❗️ 👈 مولوی متعصّب: حکومت ابوبکر حق داشت، خانه حضرت علی و فاطمه [سلام الله علیهما] را آتش بزند؛ چون آنها شورشی و سرکش بودند! 👈 مخالفین شیعه تاکنون دنبال انکار این حقیقت بودند ولی اینک که واقعیت آشکار شده، راهی جز تحریف و توجیه ندارند؛ از جمله دروغ‌های این گوینده، اجماع مسلمین بر بیعت با خلیفه اول است. این ادعا از بافته‌های ابن تیمیه و خلاف مسلمات تاریخ می‌باشد. (به عنوان نمونه اینجا را ببینید) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🛑 خواب عجیب یک سردار 👈 شهید حاج قاسم سلیمانی: آتش گرفتن خانه حضرت زهرا (س) را دیدم❗️ 👈 آنکس که به حضرت فاطمه (س) سیلی زد، در واقع به پیامبر اکرم (ص) سیلی زد. 🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خواب شگفت یک سردار 💥 سردار حاج قاسم سلیمانی🔻 1⃣ همه بلاهایی که بر سر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آمد را در رویا دیدم؛ 2⃣ هر چه اهل منبر در مصائب آن حضرت می‌گویند در عالم رویا مشاهده کردم؛ از آتش کشیدن خانه و [لگد زدن به] در، تا باقی مسائل. ▪️(کلیپ از کانال نیروی قدس) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰 کانال اسرار تاریخ تقدیم می‌کند 👈 به مناسبت انکار شهادت مادر سادات از سوی یک روحانی‌نما در رسانه وهابیون 👈 هشدار آیت الله العظمی تبریزی نسبت به پیدایش عناصری شبیه احمد عابدینی | بیانات ایشان در درس خارج سالهای پایانی عمر 🔻🔻
حضرت زهرا - شيخ جواد 2.mp3
9.89M
🛑 هشدار یک مرجع تقلید، در واپسین سالهای عُمر! 🔰 آیت‌الله شیخ جواد تبریزی(ره): بیدار باشید؛ برخی منکرین شهادت حضرت زهرا (س)، عمامه به سر هستند! 👈 آنها فرمایش حضرت موسی بن جعفر (ع) را انکار می‌کنند: ان فاطمه صدیقه شهیده. (الکافی، ج۱/ص۴۵۸) ○ ضرورت احیای فاطمیه ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺آسیب شناسی عملکرد خلیفه دوم از نگاه امام خمینی (ره) 👈 ناهمگونی مواضع خلیفه با قرآن کریم 📚کتاب کشف اسرار، امام خمینی، ص ۱۱۷ به بعد. 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 http://eitaa.com/monzer_ir
⚫️ استفتاء از آیت الله العظمی سبحانی درباره افکار احمد عابدینی 👈 شذوذات احمد عابدینی بر خلاف كتاب و سنت و اجماع علماي اماميه است! 1⃣ این استفتاء از سوی استاد حسینی قزوینی در سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر (عج) منتشر شده است و دقیقا ناظر به ادعاهایی است که عابدینی در مناظره با ایشان طرح کرده بود ولی برای اینکه در عموم موجب شهرت عابدینی نشود، از تصریح به نام وی اجتناب شده. مع الوصف، همه این ادعاها در آثار و افکار نامبرده موج می‌زند. 2⃣ آقای حسینی قزوینی خطاب به عابدینی میگوید: آقای عابدینی، در پاسخ مراجع بزرگوار اندکي انديشه كنيد! پاسخي که در استفتاء از مطالب شما مطرح شده است! و مورد سوم تا هفتم اين استفتا، عين مطالبي است كه بنده در مناظره خواندم و صفحه هاي جزوه شما را نشان دادم: 3⃣ حضرت آيت الله العظمي سبحاني در پاسخ از مطالب وقيح شما مرقوم فرموده اند: «تمام اين مطالب بر خلاف كتاب و سنت و اجماع علماي اماميه است! كسي كه از نور ولايت محروم باشد دنبال اين مطالب است وهمه ي اين ها تكرار مكررات چند قرن دگرانديشان است» 🔹 منبع 🔹
🔺 اهانت ناجوانمردانه احمد عابدینی به امام صادق و امام هادی علیهما السلام 👈 به اضافه حمله وی به امامت انتصابی امامان و علم غیب ایشان (علیهم‌السلام) 👈 وی نستجیر بالله می‌نویسد: امام صادق (ع) امام پس از خود را نمی‌دانسته و امام هادی (ع) گمان می‌کرده امام پس از وی سید محمد است! 1⃣ عابدینی پس از حمله به غدیر و مسئله نصب امیرالمومنین و امامان معصوم علیهم السلام از سوی خداوند متعال، تلاش می‌کند هر طور شده، بیانات پیامبر اکرم و باقی معصومین درباره امامان دوازده‌گانه شیعه را زیر سوال ببرد و نهایتاً آنها را طبق اندیشه‌های اهل تسنن تفسیر کند. سپس نتیجه می‌گیرد: اين ها همه نشان مي دهد که بيان اسامي امامان از سوي پيامبر خدا - واقعيت ندارد...». 📚 منبع: تفسير جديد از سه آيه مربوط به ولايت حضرت علي، احمد عابدینی، ص 18 (127). 2⃣ رد سخنان عابدینی🔻 اولا: قرآن کریم با بهره‌گیری از تعابیری چون جعل و اصطفاء و اجتباء تصریح می‌کند که انتخاب پیامبر و امام فقط انتصابی بوده و تنها از سوی خداوند انجام می‌پذیرد: ۱. و جَعَلنا مِنهُم اَئِمَّةً یَهدونَ بِاَمرِنا / ۲. وَ إِذِ ابْتَلى إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمات فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِماماً / ۳. یا داوُدُ إِنّا جَعَلْناکَ خَلِیفَةً فِی الاَْرْضِ ۴. وَلَکنَّ اللّهَ یجْتَبِی مِن رُّسُلِهِ مَن یشَاء و...) 2⃣ علمای بزرگی چون مرحوم خزاز قمی (متوفای ۴۰۰ق) و محدث بحرانی (۱۱۸۶ق) با نگارش آثاری همچون کفایه الاثر و الانصاف پاسخ این شبهات را داده و ده‌ها روایت نبوی و غیر نبوی درباره انتصابی بودن امامت و عدد ائمه را از شیعه و سنی گرد آوردند.
🔺 نمونه‌ای از عوامفریبی احمد عابدینی 👈 برای انکار انتصاب امیرالمومنین (ع) 🔹 عابدینی می‌کوشد تا اعتقادات اصلی شیعه را در تقابل با عقل و عقلانیت قرار دهد. بدین گونه به انتصابی بودن امامت امیرالمومنین (ع) و ائمه نور حمله کرده و نصب امام توسط خداوند را به معنای "تعطیل عقل" وانمود میکند. "منبع: تفسير جديد از سه آيه مربوط به ولايت حضرت علی، ص23 (136)" 💥 پاسخ به ایشان🔻 1⃣ طبق مبانی شیعه، هیچ تنافی بین امامت انتصابی و عقل نیست؛ بلکه اصلاً کارِ امامِ منصوبِ از جانب پروردگار، شکوفایی عقل و مبارزه با جنود جهل است. عقل و امام دو حجت باطنی و ظاهری خداوند هستند و رسالت فرستادگان الهی، برانگیختن گنجینه‌های عقول است. (ر.ک: باب الحجه کافی) 2⃣ قرآن تصریح می‌کند که رسالت و امامت امری انتصابی و منحصر به خداست. ادعای عابدینی خلاف قرآن است: و جَعَلنا مِنهُم اَئِمَّةً یهدونَ باَمرِنا (انبیا: 73) / الله أَعْلَمُ حَيث يجْعَلُ رِسَالَتَهُ (أنعام: 124) / اللّهَ یجْتَبِی مِن رُّسُلِهِ مَن یشَاء و... 3⃣ طبق اعتقاد شیعه: در «امامت» شرایطی همانند عصمت،علم غیب، قدرت الهی، اعلمیت و... شرط است که تنها خداوند می‌تواند وجود این شرائط را در یک فرد جمع نماید و از دارنده آن آگاه است؛ از این‌رو عقلانیت اقتضا می‌کند که شان انتصاب امام منحصر به پروردگار باشد 4⃣ شیخ صدوق صراحتا می‌نویسد: (بر شیعه) واجب است اعتقاد به اینکه همان خداوندی که پیامبر را به عنوان نبی جعل کرده، امام را نیز (در امامت) برگزیده است. نصب امام در اختیار خداوند است (الهداية فی الاصول..، ج2 ص25-26) 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دیگر مرا ام البنین نخوانید 🔻 ای اهل حرم میر و علمدار نیامد 🏴 پای روضه جانسوز مرحوم کوثری در جماران | به یاد مادر دلسوخته حضرت عباس علیه‌السلام ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
💥حکایتی از پیر تاریخ معاصر ایران؛ عالمی که سردمدار مبارزه با وهابیت وطنی و بهائیت بود! 🔻🔻🔻
    ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ⭕️ اشک‌های یک آیت الله در روضه حضرت ام البنین (علیها سلام) 👈 شیخ حسین لنکرانی گفت، از قبرستان بقیع برایم بگو! ✍ استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻 1⃣ حجت‏ الاسلام والمسلمين حاج شيخ حسن عليمى، از علماى وارستة غرب تهران، درباره حضرت آیت الله شیخ حسین لنکرانی (ره) اظهار داشتند: اين مرد، ولايتىِ عجيبى بود!... (زمانى كه) در بازگشت از سفر حج، به خدمتش رسيدم، از من بعضى سؤالات نمود: كجا رفتى، كجا رفتى و...؟ گفتم: به بقيع رفتم، در آنجا كنار قبر امّ‏ البنين عليهاالسلام، جوانهاى ايرانى ديوانه‏‌وار سوگوارى مى‏‌كردند. گفت: آنها چه شعرى مى‏‌خواندند؟ گفتم زبان حال او را مى‏‌خواندند كه مى‏‌فرموده است: 🔹لا تَدعُوَنّى وَيكِ أُمَ‏ البنين 🔹تُذَكِّرينى بِلُيوث العَرين... 💥ديگر مرا امّ البنين نخوانيد... 2⃣ با شنيدن اين نوحه، آن قدر گريه كرد و گريه كرد كه حد ندارد. گفت: آيا براى من هم ممكن مى‏‌شود بروم آنجا را زيارت كنم؟! يك روز هم، در منزل مرحوم حاج سلطان لنكرانى، از من خواست روز عاشورا در آنجا منبر بروم... گفت... دلم مى‏‌خواهد از آن نوحه‏‌هاى سوزناكِ آذرى برايم بخوانى... قبول كردم رفتم. بعضى آقايان منبر رفته و صحبت كرده بودند. گفت: اينها را من امروز مى‏خواهم چه كار كنم؟ اين صحبتها مال امروز نيست؛ امروز، روز عاشوراى حسينى است. من به منبر رفتم. گفت: تو را به جان حسين بن على(ع) تُركى بخوان! شعرهاى تُركى برايمان بخوان! گفتم: چشم! شروع كه كردم، يك مرتبه ديدم اين مرد، اشك است كه از چشمش مى‏ريزد، ديگر كم مانده اختيار از دستش برود! من، براى ملاحظة حال او، صحبتم را قطع كردم. يك قدرى كه گذشت و آرام شد، گفت: 3⃣ يك بار ديگر بخوان! جان من بخوان! و خواندم. وقتى منبر من تمام شد، آمدم نشستم ــ حاج زاهدى و بعضى از رفقا هم بودند ــ گفت: به من احسان كردى! عرض كردم چرا؟ گفت: اين جور شنيدن و به حال آمدن، كمتر به دست مى‏‌آيد. بعضى وعاظ مى‏‌روند منبر، دو كلمه روضه، آن هم براى خالى نبودن عريضه! بيشتر نمى‏‌خوانند ــ بله، اباعبداللّه‏ در كربلا چنين فرمود...، و تمام! ــ خير، اين را من قبول ندارم، من حسينى‏‌ام... . اين مرد به قدرى ولايتى بود كه اگر مى‏‌شنيد كسى كلمه‏‌اى گفته است كه يك مقدار با ولايت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام برخورد دارد، شب نمى‏‌خوابيد. بايد اين جمله را از بين مى‏‌برد.... ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰 پاسخ به یک ابهام تاریخی 💥 سند تاریخ وفات حضرت ام البنین (علیها سلام) کجاست؟ 👈 بحث فقط درباره تاریخ اندوهیاد آن حضرت است؛ اما اینکه سبب آن چگونه بوده (کثرت اندوه و غم یا شهادت و مسمومیت و...) فعلا مورد بحث ما نیست 🔻🔻🔻
🛑 ماخذ تاریخ وفات حضرت ام البنین (ع) چیست؟ 1⃣ چنانکه در تقویم‌های رایج می‌بینید، روز ۱۳ جمادی الآخره، به عنوان روز وفات حضرت ام‌البنین (علیها سلام)؛ مام بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) به ثبت رسیده است. اما به راستی این مناسبت بر اساس چه منبع تاریخی اعلام گردیده است؟ (بحث ما تاریخ این ماجراست؛ نه سبب واقعه "شهادت یا غیر شهادت") 2⃣ شوربختانه داده‌های تاریخی محدودی از این بزرگ بانوی اسلام، در دست داریم و در این عرصه با نوعی فقر تاریخی روبرییم؛ به عنوان نمونه می‌توان به فقدان منابع درباره تاریخ زندگی ایشان، قبل از ازدواج با امیرالمومنین (ع) و یا فقدان تاریخ دقیق ولادت و جزئیات ارتحالِ آن حضرت اشاره کرد. 3⃣ در خصوص تاریخ ارتحال آن بزرگ بانو - تا جایی که راقم سطور اطلاع دارد - بیشتر این مسئله تحت تاثیر کتاب مرحوم آقای مهدی سویج خطیب، رواج یافته است. کتاب ایشان "ام البنین، سیده نساء العرب؛ دراسه و ترجمه و تحلیل" (مطبعه القضاء، النجف، ۱۹۶۷م) نام دارد. مرحوم سویج بخشی از کتاب خویش را به همین بحث "وفاتها و موضع قبرها" اختصاص داده و می‌نویسد: تا سالها هر کس از من می‌پرسید که تاریخ وفات حضرت ام البنین (ع) چه زمانی است، بی‌درنگ می‌گفتم: در منابع تاریخی، روز یا سال دقیق وفات آن حضرت را نیافتم. تا اینکه روزی به یک نسخه خطی دست یافتم که قدیمی بود و در آن هنگام دیدم نویسنده، تاریخ وفات حضرت ام البنین (ع) را پس از قصیده‌ای درباره حدیث کساء ذکر کرده است. نسخه خطی مزبور، کتاب کنز المطالب اثر علامه سید محمدباقر القراباغی الهمدانی ره بود و تاریخ خط آن به سال ۱۳۲۱ ه.ق باز می‌گشت. دیدم در صفحه ۸۷ این نسخه خطی آمده است: "به درستی که فاطمه ام البنین کلابیه، چندی پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام درگذشت و در بقیع نزدیک مزار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مدفون گردید. در کتاب «اختیارات» از اعمش مرقوم است که: روز سیزدهم جمادی الثانی که مصادف با روز جمعه بود، نزد امام زین العابدین علیه السلام بودم که ناگهان جناب فضل بن عباس علیهما السلام وارد شد و در حالی که گریه می‌کرد گفت: جده‌ام حضرت ام البنين علیها السلام از دنیا رفت"... در حاشیه وقایع الشهور بیرجندی نیز همین تاریخ بود. (ترجمه از کتاب ام البنین؛ مهدی سویج خطیب، ص۸۶-۸۷) البته این گزارش از برخی نقدها در امان نمانده است 4⃣ آثاری که در دهه‌های اخیر درباره حضرت ام البنین (س) نگارش یافته، بیشتر تاریخ وفات آن حضرت را تحت تاثیر همین گزارش منعکس کرده‌اند؛ از کتاب‌ ستاره مدینه (از مرحوم ربانی خلخالی) و نیز الدرجات الرفیعة فی وقایع الشیعة (رفیع الدین رفیعی) بگیر تا مدخل ام البنین در دانشنامه حج و حرمین (از دکتر سامانی). البته دیدگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که مجموعا، سه قول را پیش دید، می‌نهد: اول: ۱۳ جمادى الآخرة سال 64 قمری که همان قول رایج است. (یا همان روز از سال 70ق) دوم: ۳ جمادى الآخرة سنة 61 ق (ر.ک: کتاب: اُمّهات الأئمة المعصومين عليهم السلام؛ الدكتور سيد حسين الموسوی الصافي،ج1/ص295). سوم: دیدگاه کسانی که اجمالا ارتحال حضرت را پس از شهادت سیدالشهدا (ع) می‌دانند ولی روز و سال خاص آن هنوز برایشان قطعی نشده؛ چنانکه شیخ محمد سند گوید: الذي وقفنا عليه أنها كانت بعد شهادة سيد الشهداء دون السنة التفصيلية لوفاتها (س).(ر.ک: خلاصة معرفية؛ الشيخ محمد السند، اعداد: ابراهیم حسین البغدادی، ج1، ص 228). نکته: با توجه به اینکه نسل حضرت عباس (ع) تنها از سوی فرزندش عبیدالله امتداد یافته و برادر دیگرشان چندان عمر نکرده، اگر کسی قول اول (گزارش مرحوم سویج) را بپذیرد، باید بگوید که فضل فرزند حضرت عباس (ع) هنوز در زمان رحیل حضرت ام البنین (ع) زنده بوده است. 5⃣ نکته پایانی: نگارنده ضمن اینکه بر اهمیت مباحث تاریخی در فضایی آرام و بدور از هیاهو تاکید دارد ولی دلسوزانه تذکر می‌دهد: مبادا پرداختن به یک سلسله موشکافی‌های تاریخی در مناسبت‌های مذهبی، ما را به خوارداشت شعائر مذهبی و برخورد تحقیرآمیز و شکننده با متوسلین و برگزارکنندگان مجالس اهل بیت (ع) بکشاند. بویژه بخواهیم مثلاً مناسبت‌هایی که به عنوان اندوهیاد حضرت معصومه و ام البنین علیهماالسلام، معروف شده و مردم با خلوص و صفای ویژه به ایشان عرض ادب می‌کنند را به جدل و تسویه حساب و تخطئه یکدیگر تبدیل کنیم. بیایید ضمن دقت‌ورزی تاریخی، از فرصت پیش آمده دست کم به عنوان روز بزرگداشت بهره گیریم و از این حواشی به سوی متن زندگی حضرت ام البنین (ع) حرکت کنیم وبه این سوال جدی بپردازیم: به راستی رمز موفقیت حضرت ام البنین (س) در تربیت سربازان امام زمان عصر خویش چیست و چگونه در پرورش الگوهای والای تولّی و تبرّی نقش آفرید؛ به نحوی که در عرصه برائت، عباس‌پروری کرد و سخت‌ترین ضربات را به دشمنان امامت وارد ساخت. 🔰کانال اسرار تاریخ🔰
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 ماخذ تاریخ وفات حضرت ام البنین (ع) چیست؟ ✍ #محمدصادق_ابوالحسنی 1⃣ چنانکه در تقویم‌های رایج می‌بی
🔺تصویری از کتاب نویسنده فقید، مهدی سویج خطیب، که از منابع تاریخ وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) قلمداد شده است. ایشان در اینجا از دو نسخه خطی دیگر سخن می‌گوید؛ البته بحث و ریشه‌یابی مآخذ تاریخ وفات آن حضرت و اقوال مربوط به آن را در فرسته قبلی آوردیم. 💥منبع تصویر فوق آمده: "ام البنین، سیده نساء العرب؛ دراسه و ترجمه و تحلیل" (مطبعه القضاء، النجف، ۱۹۶۷م)، ص ۸۶- ۸۷. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضرت آیت الله سبحانی: باید منبری‌هایی تربیت کنیم که فلسفی‌وار و وحیدوار سخنرانی کنند. 👈 معظم له در دیدار با خیّر تهرانی: امروز بیش از همه به منبرهای جامع و ارشادی نیازمندیم تا جلوی فساد اخلاقی را مهار کند | جای منبرهای مرحوم کافی خالی است. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔺تیغه‌های یک قیچی 💥 پروژه شیعه‌ستیزی؛ از اقدامات کسروی و رضاخان تا خیانت‌های ابوالفضل برقعی و امثال احمد عابدینی؟! 👈 چرا هجوم به فرهنگ شیعه؛ عملاً کوبیدن هویت ملی و تمامیت ارضی ایران است⁉️ 🔰 پاسخ 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسانی که مبانی شیعه را زیر سوال می‌برند، مستقیماً به تمامیت ارضی ایران ضربه می‌زنند. 🔰 | شبکه ۴ سیما 1⃣ سقِّ استقلالِ سیاسی ایران را با تشیُّع برداشته‌اند و حفظ استقلال ایران با خدشه در مبانی تشیّع ممکن نیست. 2⃣ فرهنگ شیعه، ملاط وحدت ملی ایران است و خطرناک‌ترین پروژه، تفکیک بین ایرانیّت و اسلامیّت است. ♦️لینک مشاهده کامل برنامه♦️ ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
💥 توصیه یک تاریخنگار به اپوزیسیون داخلی و خارجی🔻
🔰 استاد علی ابوالحسنی منذر (ره) 👈 مصاحبه با یک ضد انقلاب معروف❗️ 1⃣ به خاطر دارم در بحبوحۀ جنگ تحمیلی ایران و عراق، یکی از خبرنگاران «ضدّ انقلاب» ایرانی در خارج از کشور، مصاحبه‌ای با آقای رضا قطبی ترتیب داد. آقای قطبی، منسوب نزدیک فرح پهلوی و هم‌بازی دوران کودکی اوست که در اوج حکومت استبدادی شاه مخلوع، به پست مهمّ ریاست رادیو تلویزیون گمارده شده بود. نفوذش در رژیم سابق به حدی بود که به قول احمد مسعود انصاری، متن مشهوری را که شاه در بحبوحه انقلاب اسلامی (به عنوان دریافت و قبول پیام انقلاب ملت) از رادیو خواند توسط همین قطبی و دوستانش تهیه و به گردن اعلی‌حضرت! گذاشته شد. هدف از قرائت آن نوشتۀ «سوپاپ‌گون!»، ظاهراً مهار امواج طوفندۀ انقلاب بود که «از قضا، سرکنگبین صفرا فزود» و آن نوشته، در تاریخ، تنها داغ باطلی بر پیشانی شاه، و مُهر تأییدی بر حقانیت قیام ملت بر ضد نظام ستمشاهی شد! بیچاره شاه، هم پیاز را خورد و هم چوب دراز را! ازهمین‌رو نیز محمدرضا پس از آن ماجرا همواره از قطبی سخت دلخور بود که داستان خوشمزه‌اش را باید در خاطرات آقای احمد مسعود انصاری، بخش مربوط به اقامت شاه در مراکش، و ابلاغ سلام قطبی توسط فرح به شاه، خواند و خندید. 2⃣ باری، جناب قطبی به علت وابستگی آشکار و شدید به رژیم پهلوی، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ملت، چاره‌ای جز فرار به خارج از کشور ندید و در نتیجه، پس از آن همه شوکت و مکنت، آوارۀ جهان شد. با این سوابق طبعاً پیداست نباید دل خوشی از انقلاب و رهبران آن، که موجب دربه‌دری و بی‌خانمانی او و بستگان و یارانش شده بودند، داشته باشد. 3⃣ خبرنگار مزبور، با شناختی که از ضدّیت طبیعی قطبی با رهبران نظام اسلامی داشت، از سران حکومت وقت ایران (رئیس‌جمهور و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی که فرماندهی کل قوا را از سوی امام خمینی برعهده داشت) با لحنی توهین‌آمیز یاد کرد و اصرار داشت از قطبی نیز مطالبی بر ضدّ آنها بگیرد. اما قطبی از این امر طفره می‌رفت و زمانی هم که اصرار خبرنگار را دید، با لحنی قاطع (قریب به این مضمون) به او گفت: ببین عزیز من! ما در شیوۀ حکومت‌داری با سران فعلی حکومت ایران اختلاف نظر داریم و اختلافمان، کم هم نیست. چندی ماها در ایران سر کار بودیم و طبق سلیقه و دیدگاه فکری و سیاسی خویش، به نظر خود، کشور را اداره کردیم، بعد هم با انقلابی که رخ داد معلوم شد مردم ما را نمی‌خواهند و ناچار ایران را ترک گفتیم. حالا به جای ما، اینها سرکارند و در شرایط حساس کنونی که کشور شدیداً گرفتار تجاوز دیکتاتوری خون‌آشام (صدام) است، به شیوّۀ خود، سرسختانه مشغول دفاع از مرزهای کشورند. اینها در حال حاضر، مظهر و نمایندۀ ملت و کشور ایران به‌شمار می‌روند و مخالفت ما به آنها،  نباید به گونه‌ای باشد که به نفع دشمن متجاوز خارجی تمام شود؛ بنابراین تو حق نداری به آنها توهین کنی! حرفت را بزن و توهین نکن! 💥ببینید، وقتی که فردی چون قطبی، با آن سوابق، به ملاحظۀ منافع ملّی کشورش، در چنان موقع حساس، چنین پختگی و انصافی از خود نشان دهد، تکلیف دیگران کاملا معلوم است!....
💥 📚 بسته مطالعاتی تُراث فاطمی ♦️ به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ✍ طبق پیشنهاد 🔻🔻