❌ یک اشتباه
👈 این عکس #محدث_نوری نیست!
1⃣ یکی از محققین عزیز از ما پرسیدند که آیا این عالمی که کنار شیخ فضل الله نوری ره نشسته، محدث نوری، "دایی شیخ و صاحب مستدرک الوسائل" (ره) است؟!
2⃣ پاسخ دادیم که خیر؛ علیرغم اینکه ویکی پدیا و ویکی فقه و رهنامه پژوهش و دانشنامه اسلامی و شفقنا و سایت الشیعه و... به طور فراگیر چنین منتشر کردند ولی طبق منابع معتبر، محدّث نوری اصلاً در آن زمان در ایران نبوده است تا با شیخ عکسی داشته باشد. خوشبختانه شرح حال خودنوشتی از محدث نوری بر جای مانده که ایشان در بخش خاتمۀ کتاب «مستدرک الوسائل» آورده و در آن تصریح میکند: آخرین سفر من به ایران، به سال 1297 قمری بود، تا اینکه در سال 1299 به حج مشرف شدم و سپس به سامراء بازگشتم و تا سال 1314 ق در آنجا ماندم. آن گاه به قصد اینکه تا آخر عمر در نجف اقامت کنم، ساکن این شهر شدم. (ر.ک: «حدیث مُحَدِّث...»، یحیی اصفهانی، رهنامه پژوهش، ش 21 و 22، پاییز و تابستان 1394، ص 114 - 115).
3⃣ ایشان در 1284 و 1297 ق به ایران بازگشته و بعد دوباره به عراق رفته. نظر به اینکه نهضت تحریم تنباکو، در سالهای 1308 – 1309 قمری در ایران رخ داد و محدث در سامرا بود و بعد نیز تا آخر عمر در عتبات بود و دیداری با شیخ نداشته که تصویر آن موجود باشد، پس ایشان در مقطع نهضت تنباکو تا دوران مشروطه ایران نبوده و این عکس ایشان نیست؛ مخصوصا به قرینه میزان سنّ شیخ فضل الله و آن فرد مورد بحث و حضور میرزا مهدی (پسری که پای دار شیخ کف میزد) در عکس فوق. این عکس مربوط به بعد از نهضت تحریم بوده و شاید چندی قبل از مشروطه باشد
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺افزون بر این، روانشاد محدث نوری، ۷ سال قبل از شهادت شیخ فضل الله نوری (ره) چشم از جهان فروبست. در حالیکه از عکس و شمایل شیخ فضل الله (ره) بر میآید که تصویر شیخ مربوط به همین هفت - هشت سال آخر عمر شیخ باشد؛ یعنی بعد از ارتحال محدث نوری یا حداکثر اواخر عمر محدّث نوری که در نجف میزیست. باز از این جهت، انتساب عکس عالمی که کنار شیخ نشسته، به مرحوم محدث، قابل تشکیک است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 گلایه مقام معظم رهبری از غفلت برخی علمای بزرگ مشروطه و اعدام شیخ فضل الله نوری (ره)❗️
👈 علمایی که حساسیّت به خرج ندادند و مماشات کردند، بعد از شیخ شهید، خودشان مورد تعرّض قرار گرفتند.
💥 دیدار رهبری با اعضای مجلس خبرگان، ۱۳۸۸/۱۲/۰۶🔻
1⃣ در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا (غفلت از دشمنیها با اساس اسلام) را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئه ای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملی آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزه ی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند.
2⃣ نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضل اللَّه نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند. خود آنهائی هم که اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضل اللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها [غربگرایان] قرار گرفتند و سیلی را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم....
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 آیا متن اماننامهای که عبدالله بن جعفر برای امام حسین (ع) گرفت، به قلم اوست؟
1⃣ درباره اماننامهای که عبدالله بن جعفر از بنیامیه توسط عمر بن سعید بن عاص برای امام حسین (علیهالسلام) گرفت، ان قلتهای زیادی وجود دارد. البته تلاش آشتیجویانه عبدالله برای ایجاد صلح بین امام حسین (ع) با بنیامیه، آن هم در بحبوحه مواجهه جدی امام حسین (ع) با امویان و با وجود تاکید آن حضرت بر آشتیناپذیری، موجب شده تا رویه عبدالله بن جعفر، مورد انتقاد تحلیلگران و تاریخپژوهان قرار گیرد و واقعا جای انتقاد نیز هست.
2⃣ معالوصف، چند نکته قابل توجه است. نخست اینکه بایستی در این نگاه انتقادی با انصاف وارد شویم و نقاط مثبت و منفی زندگی عبدالله بن جعفر را با هم قضاوت کنیم و در این فرایند، معدل و کارنامه نهایی او را پیدا کنیم. ضمنا پختگی به خرج دهیم و در سرایت دادن دوقطبیهایی که برساخت امروز ماست، به وضعیت آن روز تاریخ اسلام دقت و احتیاط بیشتری کنیم. بویژه در مدل مقایسهکردنها اصول علمی و تاریخی را مد نظر بگیریم.
3⃣ فارغ از این بحث، به این سوال نیز پاسخ دهیم که آیا متن اماننامه به قلم خود عبدالله بن جعفر است یا خیر؟
برخی از تحقیقات تاریخی این انگاره را تقویت میکند که متن آن، نگارش بنیامیه است. بعضی مورخین مثل ابن اعثم تصریح میکنند که متن آن به قلم عمر بن سعید وحامل نامه فقط یحیی بن سعید میباشد. ضمنا ادبیات آن کاملاً با عقاید اموی سازگار و با مکتوبات عبدالله بن جعفر متضاد است
📚ر.ک: ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۶۷-۶۸
📚 ر.ک: عبدالله بن جعفر و قیام کربلا، فصلنامه تاریخ در آینه پژوهش، س۶، ش۱، بهار ۱۳۸۸، ص۱۵۹
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺 آیا متن اماننامهای که عبدالله بن جعفر برای امام حسین (ع) گرفت، به قلم اوست؟ 1⃣ درباره اماننامه
🔺 به مناسبت هجمههای اخیر به شخصیت عبدالله بن جعفر، در راستای ایجاد برخی دوقطبیهای خاص.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حمله عنصر بهائی به پیادهروی اربعین
👈 امان از تحریف و بیسوادی
▪️توهین عرفان ثابتی بهایی به شیعیان، امام حسین (علیهالسلام) و ملت ایران در شبکه اسراییلی اینترنشنال🔻
1⃣ "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا" همان فاشیست آلمان نازی است! (عوض کردن مفهوم شهادت طلبی و رشادت با تروریسم)
2⃣ این بهایی عبارت را هم غلط میخواند: لا یوم عاشورا و کُلُّ نرض کربلا!!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🛑 ترور اسماعیل هنیه و مهترین هشدارهای امروز ✍ #محمدصادق_ابوالحسنی 🔹خبر همچون پتک در آینه بود: رهبر
💥 در تکمیل یادداشت قبلم در ترور اسماعیل هنیه 🔻
🟣 چرا انتخاب #یحیی_السنوار به جای اسماعیل هنیه هوشمندانه بود؟
✍ #محمدصادق_ابوالحسنی
💥 انتخاب حماس و انتقال چند پیام مهم به دنیا و اسرائیلیها:
1⃣ با همه شایعاتی که صهیونیستها بدان دامن میزنند، یحیی السنوار، هنوز زنده است
2⃣ حماس کوشید تا یک تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کند و به حرکت خود یک سیر ارتقایی و استعلایی بخشد. برای بسیاری عجیب بود که حماس رییس شاخه سیاسی خود را این بار از قلب شاخه نظامیاش انتخاب کرد؛ فردی که طراح اصلی طوفان الاقصی در قلب فلسطین بوده و در کفِ میدان مبارزه با اسرائیل سنگردار است. این پیام روشنی به اسراییل بود که ترور هنیه، نه تنها وقفه و هراس ایجاد نمیکند بلکه مبارزه فلسطین با صهیونیسم را در مرحله شدیدتری قرار خواهد داد.
3⃣ چون هنیه وجهه مقبول و پذیرفته شدهای نزد همه نیروهای فلسطینی داشت و حتی توانسته بود تعامل سازندهای با مبارزین شیعه همچون سپاه قدس، حزب الله لبنان و انصارالله یمن و عراق ایجاد کند، بایستی فردی انتخاب میشد که مثل خالد مشعل سوابق نامطلوب در موضعگیری در قبال ایران و شیعه نداشته باشد. یحیی السنوار، مخصوصاً محبوب جوانان و ریشسفیدان فلسطین است و انتخابش به همگرایی مذهبی نیز کمک میکند.
4⃣ چون سنوار، در حال اختفاء به مبارزات خود در فلسطین مشغول است، امکان حضور اجتماعی و بینالمللی ندارد. لذا بار اصلی روی دوش معاون او خواهد بود و معاون سنوار از او اعتبار و مشروعیت میگیرد. ضمنا رهبر سیاسی، عملاً مورد محافظت است و اگر احیاناً تروری در کار باشد، بیشتر معاون او در معرض دید و ترور قرار خواهد گرفت و از بار روانی ترور رهبر اصلی کاسته میشود.
🔺 پاسخ آیت الله بهجت (ره) به یک سوال:
👈 چرا حاج شیخ فضل الله نوری (ره) منتقد مشروطه شد؟
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺تکرار یک اتهام
👈 یک یادداشتِ مبتذل، در فضای مجازی علیه شیخ شهید در حال انتشار است که اولاً قدیمی است و ثانیاً به نام نویسندهای پخش شده که اصلاً انتسابش به او معلوم نیست.
💥 این شبهه و شایعه مبنی بر مخالفت آیت الله شیخ فضل الله نوری با تحصیل در مدارس جدید است. برخلاف این اتهامزنی، نظر شیخ درباره ساخت مدارس جدید مثبت بوده و حتی ایشان کمک مالی کرده است و مردم را ترغیب کرده که از نظر مالی به ساخت مدارس جدید کمک کنند زیرا برای روز قیامت آنها (یوم لا ینفع مال و لا بنون) سودمند خواهد بود؛ سند تاریخی آن را بینید🔻
🔺 یک سند تاریخی
👈 حمایت مالی و فقهی آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) از مدارس جدید
1⃣ چنانکه در متن سند فوق میبینید، آیت الله شيخ فضلالله نوری (ره) نسبت به مدارس جديد، تعبیر پرمعنای «خیر جاری بزرگ» را به کار برده و مردم را ترغیب میکند. سند مربوط به سال 1316ق و در اوايل تأسيس و ترويج مدارس جديد میباشد. ایشان مبلغ یکصد قران هم به این کار کمک کردند که در آن زمان مبلغ خوبی بوده است. این کمک به صندوق انجمن معارف صورت گرفته؛ انجمنی که مخصوص حمایت مدارس جدید بود. (این مدارس از نوع ایرانی اسلامی بود نه زیر نظر آمریکاییها، فرق ضاله و مختلط).
👈 در سمت چپ صفحه، نام و امضای شیخ فضل الله نوری (ره) پیداست و برای صندوق اعانه انجمن معارف نگارش یافته /
📚 مجله معارف؛ ۴شنبه، ۱۵ ذی الحجه ۱۳۱۶ ه.ق.
2⃣ نکته مهم
به عنوان یک اصل کلی: رويکرد محوري و غالب در ميان عالمان ديني نسبت به مدارس جديد، تأييد و حمايت از اصل مدارس جدیدی بود که با فرهنگ ملی و اسلامی ما تناسب داشت، و در عین حال این امر سبب نمیشد که نسبت به پارهای دیگر از مدارس جدید که دارای انحراف بودند، مخالفت نورزند. انحرافها از سه حيث ميتوانست بوجود آيد: «موسسين و معلمين»، «مواد و محتواي آموزشي»، «محيط و فضاي آموزشي».
3⃣ نتیجه: بر این اساس آیت الله شیخ فضل الله نوری نسبت به مدارس جدید ایرانی - اسلامی که دارای نوآوری بود حمایت میکرد ولی نسبت به مدارسی که زیر نظر فرق انحرافی مثل فمینیستها، بابیان، بهائیان و مسیونرهای تبشیری و آمریکایی بود، مخالفت میورزید.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیت الله فاضل لنکرانی پاسخ میدهد
1⃣ آیا شیخ فضل الله نوری (ره) هوادار استبداد بود و سلطنت استبدادی را مشروع میدانست؟
2⃣ مبنای فقهی شیخ درباره ولایت فقیه و همچنین سلطنت جائر چیست؟ | کنگره شیخ شهید در قم، مرداد ۱۴۰۲
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ استاد محقق، شیخمهدی انصاریقمی🔻
👈 استاد ابوالحسنی (مُنذِر) محققی عمیق، دقیق، اهل ولاء و بیدار بود و با یک ادبیات فقهی وارد تاریخ شد و پشتپردههای توطئه بر ضد علمای شیعه را افشا کرد
👈 متاسفانه بیشتر تواریخ مشروطه آکنده از جسارت به علما است | سخنرانی در کنگره آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) در قم، مرداد ۱۴۰۳، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔘 #حضرت_رقیه (س) در اسناد تاریخ
👈 بازنشر اسناد تاریخی + یک سند مهم جدید
🔰در ایام نکوداشت بنت الحسین (ع)
┈┅ ❁❁ ┅┈
🔺 یک سند تاریخی | اثبات وجود حضرت #رقیه_بنت_الحسین (س)
💥 مربوط به قرن ششم هجری (از مهمترین اسناد در بین کتب انساب)
▪️بیهقی مشهور به ابن فندق؛ دانشمند نامی و مورخ پرآوازه شیعی قرن پنجم و ششم هجری است. وی در بیان فرزندان باقیمانده از امام حسین (ع) صراحتا نام حضرت رقیه سلام الله علیها را برده و مینویسد:
ولم يبق من اولاده الا زين العابدين عليهالسلام وفاطمة وسكينة و رقية.
[پس از (روز عاشورا) از فرزندان امام حسین (علیهالسلام) جز زینالعابدین، فاطمه، سکینه و رقیه (سلام الله علیهم) کسی باقی نماند].
📚 منبع: لباب الانساب، تالیف ابن فندق بیهقی، تحقیق سید مهدی رجائی، جلد ۱، صفحه ۳۵۵، چاپ مکتبة آیة الله المرعشی النجفی
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
4_5996565503961728771.pdf
51.59M
⚫️ نسخه خطی / PDF
📚 کتاب لباب الانساب (تالیف: ۵۵۸ ق)
✍ اثر ابن فندق بیهقی تاریخنگار و نسب شناس برجسته قرن ششم |موزه آستان قدس رضوی (ع). بنگرید به ص ۹۷ همین کتاب.
#سیر_مطالعات_تاریخی #سیر_مطالعاتی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🟢 کشف جدیدترین سند تاریخی مرتبط با ماجرای حضرت رقیه (س)
👈 یک نسخه خطی مهم در ترکیه
👈 باید با روش تجمیع ظنون جلو برویم!
💥#محمدصادق_ابوالحسنی🔻
1⃣ یکی از موضوعات جنجالی در تاریخ عاشورا، بحث وجود یا عدم وجود دختر خردسالی برای امام حسین علیه السلام است که در شام به شهادت رسید. چنانکه پیشتر بدان اشارت رفت، قدیمیترین سندی که از وجود دختری به نام حضرت رقیه برای امام حسین (علیهماالسلام) حکایت میکند، کتاب لباب الانساب از بیهقی مشهور به ابن فندق (م ۵۶۵ق) است؛ وی نسبشناس و مورخ پرآوازه شیعی قرن ۵ و ۶ هجری میباشد. در این نسخه، در بیان فرزندان باقیمانده از امام حسین (ع) صراحتا نام حضرت رقیه علیهاالسلام به میان آمده است. این کتاب در دهه ۸۰، راهی بازار شد. البته نسخه خطی لباب الانساب قبلا در همین کانال منتشر شد و هنوز انقلتهایی درباره آن طرح میشود
2⃣ جستجو همچنان استمرار داشت مثلا چندی قبل، برخی از پژوهشگران ادعا کردند: "به تازگی به کتاب تاریخی کنز الغرائب فی قصص العجائب (کتابت: ۸۸۲ق) در کتابخانه ملی فرانسه (نسخه ش ۹۹) دست یافتند. در آن کتاب مصیبت حضرت رقیه به عنوان بنت الحسین (ع) آمده. روضه الشهدای کاشفی نیز روضه حضرت رقیه (س) را از همین ماخذ روایت میکند و او از الحاویه"
3⃣ در اینجا سه نکته باقی ماند:
▫️ اولاً: لباب الانسابِ مرحوم بیهقی چون اثر یک نسبشناس شاخص قرن ششم است، اهمیتی فراتر از یک منبع صرفا تاریخی دارد. معالوصف، بحث انتقادی و نسخهشناسی آن داغ است و نسخه چاپی، تنها نام و نسبت حضرت را در بردارد و به روضه ایشان نپرداخته.
▫️ثانیاً: تا سالها کهنترین سند روضه حضرت رقیه (س)، کتاب "کامل بهائی" از عماد الدین طبری (م حدود ۷۰۰ق) قلمداد میشد. کتاب مزبور، چون از آثار قرن هفتم ق بود و پژوهشگران امروزی بیشتر دنبال منابع پیش از قرن ۷ هستند، مورد بیاعتنایی قرار میگرفت.
▫️ثالثاً: ماخذ و منبع اصلی آثاری چون "کامل بهائی" و "کنز الغرائب"، کتاب "الحاوِيَةُ فِي مَذَمّاتِ مُعاوِيه يا مَثالِبُ بنياُمَيَّة" نوشتة قاسم بن محمد بن احمد مأموني است که اکنون اصل آن در دسترس ما نیست.
4⃣ خوشبختانه در فرایند یکی از جستجوهای پژوهشی، نسخهای گرانسنگ و نایاب از یکی از کتابهای مأمونی فراچنگ آمد که گویا نامش "السنی فی قتل أولاد النبی (ص)" است و همان ماجرای شهادت حضرت رقیه (ع) در آن راجع به یکی از دختران حاضر در کاروان آل الله (ع) به چشم میخورد. نسخه خطی مزبور از جمله نسخ مهم کتابخانه سلیمیه شهر ادرنه ترکیه میباشد. بنابراین، هر چند کتاب مثالب معاویه را نداریم ولی کتاب دیگر مامونی - که موضوعش تناسب بیشتری دارد - در اختیار ما است و اسناد مرتبط با شهادت دخت مظلوم در کاروان آل الله (ع) را به سینه تاریخ میسپارد.
5⃣ در ص 104 نسخه خطی مزبور آمده:
▪️«انّ یزید لمّا أنزل آل النبی بیتاً من بیوت داره کان فیهم صبیة.. ابنة أربع سنین، وکانت مشتاقة إلی ابیها، وکانوا یکتمون ذلک عنها..ن فانتبهت من منامها فی الهاجرة وقالت: یا امّاه رأیت أبی فی المنام.. وأین هو؟ فصیحن بأجمعهنّ. فبعث إلیهنّ یزید أن یسألهنّ؛ وذلک أنه کان فی مقیله فانتبه لصحیهنّ، فسألهنّ فقلن: إنّ هذه الصبیة رأت أباها فی المنام، وقصصن علیه القصة. فأخبره بذلک وأمره اللعین بطرح رأس أبیها فی حجرها. فعلوا کذلک فصاحت: ما هذا؟ فقالوا: رأس أبیک. ففزعت الصبیة وفاضت وماتت».
▫️ترجمه: هنگامی که یزید خاندان پیامبر را در یکی از خانه ها ساکن کرد در میان آنها دختری چهارساله وجود داشت که خیلی برای دیدار پدرش مشتاق بود ولی [شهادت پدرش] را از او مخفی کرده بودند،... شبی از خواب بیدار شد و گفت: ای مادرم من پدرم را در خواب دیدم... پدرم کجاست؟ پس همه زنان شیون و فریاد کردند. یزید از صدای گریه زنان بیدار شد و شخصی را فرستاد تا علت این سروصدا را از آنها بپرسد، زنان جریان را برای او تعریف کردند که این دختر پدرش را در خواب دیده است. وقتی این خبر به یزید رسید، آن ملعون دستور داد که سر پدرش را در دامن آن کودک بگذارند. پس وقتی این کار را کردند دختر فریاد زد: این کیست؟ به او گفتند: سر پدرت است. پس دختر بیتابی و گریه فراوانی کرد و از دنیا رفت.
6⃣ این سند، نسبت به ذکر نام این دختر ساکت است و آن را بنت الحسین (ع) ننامیده اما ماجرای این دخت مظلوم، کاملا با جریان شهادت حضرت رقیه (س) شباهت دارد. لذا در یک فرایند علمی، میتوان با ضمیمهکردن سایر اسناد شهادت حضرت رقیه (س) + کرامات مسلم آن حضرت (که به ایشان به نام بنت الحسین (ع) توسل شده و حضرت نیز در حین دستگیری از درماندگان، نام و نشان خود را معرفی کرده) و کاربست روش تجمیع ظنون، به نتیجه قابل تاملی رسید.
💥در پایان لطفِ صدیق ارجمند، برادر رسول چگینی را سپاس میگوییم و در ادامه عین سند را میآوریم؛ به امید اسناد جدیدتر و شفافتر...
⬅️ کانال اسرار تاریخ ➡️
🔺جدیدترین سند مرتبط با موضوع شهادت حضرت رقیه (س)
👈 از روی نسخه نایاب کتابخانه سلیمیه شهر ادرنه ترکیه
▪️قاسم بن محمد بن احمد مأموني در السنی فی قتل أولاد النبی (ص):
1⃣ در این کتاب در بیان حالات یکی از دختران حاضر در کاروان اسرا مینویسد: «انّ یزید لمّا أنزل آل النبی بیتاً من بیوت داره کان فیهم صبیة.. ابنة أربع سنین، وکانت مشتاقة إلی ابیها، وکانوا یکتمون ذلک عنها.. فانتبهت من منامها فی الهاجرة وقالت: یا امّاه رأیت أبی فی المنام.. وأین هو؟ فصیحن بأجمعهنّ. فبعث إلیهنّ یزید أن یسألهنّ؛ وذلک أنه کان فی مقیله فانتبه لصحیهنّ، فسألهنّ فقلن: إنّ هذه الصبیة رأت أباها فی المنام، وقصصن علیه القصة. فأخبره بذلک وأمره اللعین بطرح رأس أبیها فی حجرها. فعلوا کذلک فصاحت: ما هذا؟ فقالوا: رأس أبیک. ففزعت الصبیة وفاضت وماتت».
📚نسخه خطی السنی فی قتل أولاد النبی (ص) منتسب به مأمونی صاحب کتاب الحاویة، کتابخانه سلیمیه ادرنه ترکیه، ص 104.
💥با تشکر از صدیق ارجمند آقای چگینی و کانال بزم قدسیان
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
السنی فی قتل اولاد النبی.PDF
40.88M
⚫️ نسخه PDF
📚 نسخه خطی کتاب نایاب منتسب به قاسم بن محمد بن احمد مأموني که گویا نام کتاب: السنی فی قتل أولاد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) است. شنیدیم که به دست نویسنده محترم، آقای موسوی نژاد در حال تصحیح است.
💥منتشرشده در کانال بزم قدسیان
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسماعیل هنیه، "پیچیدگی راهبردی" در مبارزه با اسرائیل را دریافته بود!
👈 حجتالاسلام #محمدصادق_ابوالحسنی
🖥 لایو نشست مجازی مجمع خطبای اصحاب الصاحب علیهالسلام | قم، استریو ذوالفقار، ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
💥 کانال رسمی مجمع خطبا 🔻
https://eitaa.com/ashab_saheb
🔰 ۳ بتشکن بزرگ در تاریخ اسلام
👈 ۳ بانوی والامقام که بتهای "سقیفه" و "بنیامیه" را در هم شکستند🔻
1⃣ حضرت زهرای اطهر (س)
2⃣ حضرت زینب کبری (س)
3⃣ #حضرت_رقیه (س)
↕️↕️