Islamic Te-v14n48p49-fa.pdf
305.3K
💥 مقاله پژوهشی / PDF
⚫️ ابعاد روانشناختی استبداد رضاشاه
👈 تاثیر ناهنجاریهای شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی بر حکمرانی رضاخان
✍ به قلم دکتر طهماسب علیپوریانی و محسن عزیزی نیا | فصلنامه علمی_پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی
🔰 پیشنهاد مطالعه از حجتالاسلام #محمدصادق_ابوالحسنی
🔹 اشاره: مقاله پیشرو برای کالبدشکافی اقدامات سرکوبگرانه رضاخان (نظیر کشتارها، شکنجهها و دیکتاتوری مآبیها نسبت به عموم مردم، علما و حتی روشنفکران و همچنین تسویه حسابهای سیاسی و تخت قاپو کردن ایلات و عشایر و در عین حال وابستگی شدید وی به بیگانگان) بسیار کارگشا است.
این تحقیق با تکیه بر چارچوب روشی #آدلر_اسپربر به بررسی نظام تربیتی و شرایط روحی رضاخان میپردازد و بازتاب ناهنجاریهای زندگی وی را بر نحوه حکمرانی و ساختارهای سیاسی و نظامی و فرهنگی پهلوی اول باز میجوید.
#آسیبشناسی_حکومت_پهلوی
#تاریخ_معاصر_ایران
#سیر_مطالعات_تاریخی
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔰 پاسخ به سوالات اعضای محترم کانال
💥 در این هفته سوالات زیادی از سوی شما عزیزان برای حجت الاسلام #محمدصادق_ابوالحسنی ارسال شد که به علت تراکم زیاد کارها به مرور و با قدری تاخیر پاسخ داده میشود. از صبوری شما متشکریم.
1⃣ سوال نخست درباره فتوحات اسلامی و تاریخ کمبریج
🔻🔻🔻
💥 #سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام 9️⃣
👈 جریانشناسی منابع فتوحات اسلامی
💥خاورشناسان، باستانزدگان و منابع شیعه
🔰 سوالات شما و پاسخهای حجتالاسلام #محمدصادق_ابوالحسنی
▪️سوال:
سلام. بنده طلبه و دانشجوی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب هستم. پایاننامهام درباره فتوحات مسلمانان صدر اسلام است. به دنبال مطالب مفید و منابع تاریخی هستم. میخواستم کتاب تاریخ کمبریج، قسمت ورود اسلام به ایران و بخش فتوحات را مطالعه کنم. لطفا اگر مطالبی لازم هست، بفرمایید و امکان دسترسی به کتاب تاریخ کمبریج رو فراهم کنید.
▪️پاسخ:
سلام علیکم. مهمترین پیش نیاز در تاریخنگاری فتوحات اسلامی، «تبارشناسی» و «جریانشناسی» است.
در حقیقت، منتقدین جدی فتوحات صدر اسلام، از سه تبار مختلف هستند که هر کدام از خاستگاه ویژهای به این بحث پرداختهاند:
1. مستشرقین و خاورشناسان 2. تاریخنگاری ناسیونالیستی (باستانگرایان شوینیست) 3. تاریخنگاری درون مذهبی منتقد خلافت (جریان شیعی)
شما حتماً باید به مبانی هر کدام آشنا باشید تا در تحلیل درست از وقایع صدر اسلام بدانید که هر کدام از این جریانها از چه منظری و با چه مبنای فکری نگاه میکنند؟
یک وقت شما با جریان وهابیت و متعصبان ضد شیعی مواجهید که میگویند هیچ اشکالی در فتوحات نبوده و نیست و شما کاملاً در قبول شرافت اسلام، وامدار خلیفه دوم هستید؛ این شبهه نادرست کاملا قابل نقد است و یک بار با مستشرقینی روبرویید که میگویند اسلام دین شمشیر است؛ ایرانی به زور و خشونت به اسلام گروید و چنین القا میکنند تا فتوحات صدر اسلام را کاملاً خشن جلوه میدهند و آن را با نبردهای رسول الله (ص) در مقابل کفار، به نحو کاملا سیاهی ترسیم میکنند. جریان باستان زدگی و ناسیونالیستی هم که ادامه تاریخنگاری عصر پهلوی است که این روزها در فضاهای رسانهای اسلام ستیزان غوغا میکند.
▪️فراموش نکنید که ما در بحث فتوحات بویژه فتح ایران توسط مسلمین، روی لبه تیغ راه میرویم؛ یعنی یک امر چند پهلو و ذوابعاد است که اگر کمی بلغزیم، در دام یک اندیشه التقاطی فرو میغلطیم. هرچند اشتباهات خلفا در فتوحات را تایید نمیکنیم اما حقیقت تاریخ آن است که نه میتوان اسلام ایرانیان را اسلام جبری و شمشیری خواند که این خلاف مستندات تاریخی و ظلم به ملت ایران است و نه میتوان به طور مطلق از برخی اشکالات روشن آن چشم پوشید.
آری، هر چه از فقدان غمبار پیامبر (ص) فاصله میگیریم، دوری و فاصله از اسلام ناب بیشتر میشود و فتوحات سال به سال، با نقایص بیشتری دست و پنجه نرم میکند؛ لذا یکی بین مناطق جغرافیایی مثل شام و ایران باید تفکیک کرد که اولی با رهبری بنی امیه و دیگری با پرچمداری سلمان و حذیفه گشوده شد و اساساً فرماندهانی از بنی امیه با سلمان فارسی قابل قیاس نیستند، هذا عَذْبٌ فُراتٌ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ... و ثانیا شهرها و کشورهای گشوده شده و دورههای فتوحات یکسان نیستند؛ سخن در این زمینه فراوان است که فعلاً طلبتان باشد.
اما منابعی مثل تاریخ کمبریج، از تبار نخست (مستشرقین) هستند که تازه بین سه شاخه استشراق (علمی، تبشیری، سیاسی) گاه نویسندگانی مثل آن لمبتون، کاملاً به شاخه استشراق سیاسی – استعماری نزدیک میشوند. در این طیف آثار شما حتما باید با مدل نگاه مستشرقین به پیامبر اکرم (ص) و تفسیر کاملا خشونت مآبانه از جهاد آشنا باشید تا پیش فرضهای مبتنی بر آن را دریابید. بگذریم از اغلاط فاحشی که گاه در منابع خاورشناسان دیده میشود. کافی است به مباحث اینجا
بنگریدتا در آینه مباحث یک همایش، ببینید برخی منابع غیر اسلامی، حتی از سیر تاریخی اولیه فتوحات نیز بیخبر بودهاند! ▪️وانگهی، فهم پیچیدگی در تاریخنگاری انگلیسی خودش هفت خوان عریض و طویلی دارد. مثلاً بخش تاریخ ایران و اسلام کمبریج، خودش حکایتی دارد که بایستی کاملاً نقادانه با آن برخورد کرد. این بنده راقم سطور در همین زمینه مباحثی را در کتاب «سیاست استعمار انگلیس» به طور مبسوط آوردهام که مدل تاریخنگاری انگلیسی از قبیل سر پرسی سایکس، براون، لمبتون و حتی بخشی از تاریخ کمبریج را به نقد میکشد. امیدوارم توفیق انتشار داشته باشم. بنابراین جلد سوم تاریخ کمبریج را ابتدای کار نخوانید که از ابتدا به ذهن شما جهت میدهد. البته عمیقا معتقدم یک محقق باید همه منابع را ببیند و هوشمندانه بررسی کند. طبق درخواست شما، من در اینجا جلد سوم را – که الان همه جا موجود است – در شما اختیار قرار میدهم. البته شما را به نمونهای از نقدهای وارد بر آن هم ارجاع میدهم. 🔰دانلود تاریخ کمبریج: در ادامه دانلود کنید. 🔰 نقد تاریخ کمبریج: 1. نظری بر تاریخ نگاری کمبریج / به قلم گودرز رشتیانی - کتاب ماه تاریخ و جغرافیا 2. تاملي در فصل «محمد» (ص) تاريخ اسلام کمبريج / اثر دکتر رسول جعفريان #سیر_مطالعات_تاریخی 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir
تاریخ-ایران-کمبریجج۳،ب۱-از-سلوکیان-تا-فروپاشی-دولت-ساسانیان-احسان-یارشاطر-و-دیگران-حسن-انوشه.pdf
20.56M
⚫️ دانلود نسخه pdf + نقد
📚 تاریخ ایران کمبریج؛ جلد سوم
از سلوکیان تا فروپاشی ساسانیان
👈 حتما قبل از مطالعه این کتاب، یادداشت انتقادی ما در فرسته قبلی و دو مقاله نقد تاریخ کمبریج را ملاحظه فرمایید.
🔰 به عنوان نمونهای از نقد تاریخ کمبریج:
1. نظری بر تاریخ نگاری کمبریج / به قلم گودرز رشتیانی - کتاب ماه تاریخ و جغرافیا
2. تاملي در فصل «محمد» (ص) تاريخ اسلام کمبريج / اثر دکتر رسول جعفريان
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ شعرخوانی جالب علامه جعفری (ره)
👈 نجوا با رب العالمین
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺 #معرفی_کتاب
⚫️ داغ داغ؛
👈 انتشار کتاب "مسجد رهبر"
💥 این کتاب همین امشب به دستم رسید؛ از طرف برادر پرکار و خوش ذوق، آقای عسگری.
اثر جدیدی که به کوشش واحد تاریخ شفاهی جبهه انقلاب اسلامی تدوین شده و سیر تاریخی مسجد کرامت مشهد و مدیریت و امامت جماعت رهبر انقلاب را به تصویر میکشد. با مجموعهای از خاطرات خواندنی و نوین.
💥 به نظرم پدیدآورندگان کتاب، کوشیدهاند تا رهیافتهای خود را در چند محور سامان دهند:
🔹 تقویت خط سنت پژوهی در حوزه مسجدنگاری معاصر
🔹حلقهای دیگر از پروژه تاریخ شفاهی انقلاب در مصاحبه با بیش از هفتاد تن از مطلعان
🔹 تازهترین دادههای تاریخی برای تبیین مدیریت سیاسی - فرهنگی رهبر معظم انقلاب
🔹 شکوفایی فرهنگی مسجد کرامت و عوامل زیربنایی آن
🔹 الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی ایران اسلامی
🔹 تاریخ رشد نهضت امام خمینی (ره) در شهر مشهد از چند دهه پیش از پیروزی انقلاب
کتاب خوش استیل و دارای محتوایی جذاب در ۵۴۳ صفحه است که اسناد و تصاویر گوناگونی زینت بخش آن است.
همینجا به دستاندرکاران تدوین کتاب مخصوصا آقای عسگری خسته نباشید میگویم. دوستان یک نشست هم در حسینیه هنر قم ترتیب داده بودند که سنت فکری مرحوم والد را مورد بحث قرار دادم. ان شاء الله مشروح آن نیز در همین کانال منتشر میشود.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ سید حسن نصرالله دهه ۶۰ در سفر به ایران؛ در جمع رزمندگان
#عکسهای_تاریخی
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🌍 هوارد کارتر، باستان شناس انگلیسی، در حال بررسی تابوت باز شده توت آنخ آمون(فرعون مصر)؛ سال 1923 م
#عکسهای_تاریخی
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🌎 عکسی متفاوت از مقام معظم رهبری در کنار:
مرحوم شهید چمران، داریوش فروهر، مهندس بازرگان، عباس امیرانتظام خرداد 58
#عکسهای_تاریخی
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⚫️ به یاد روحانی محبوب و طنزپرداز
👈مرحوم حجت الاسلام محمدحسن راستگو
👈 خاطره: شوخی با تفسير نمونه!
✔️ استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
▫️حجة الاسلام حاج شيخ محمد حسن راستگو، از روحانيون خوش محضر و مبتكرى است كه ملت ايران بارها در تلويزيون، شاهد برنامههاى جالب و آموزنده وى بودهاند. او با قدّ كوتاه و برنامههاى بسيار جذاب و شيرين خود در سيماى جمهورى اسلامى ايران براى كودكان و نوجوانان، حقاً يادآورِ اين ضربالمثل مشهور است كه: فلفل نبين چه ريزه / بشكن ببين چه تيزه!
▫️يكى از محورهاى عمدة بحثها و برنامههاى جناب راستگو براى كودكان را بازى با خطوط و كلمات تشكيل مىدهد: يك كلمه را به صورت خطاطى شده و درشت و شاخص، روى تخته مىكشد و همپاى مباحثى كه به ترتيب مطرح ساخته و توضيحات مفيد اخلاقى و اعتقادى و تاريخى و... كه مى دهد، آن را به صورت كلمات مختلف در مىآورد و ذهن بيننده را با مفاهيم گوناگون آشنا مىسازد، نظير بازيى كه با ايجاد افزود و كاست در حروفِ كلماتِ حسن / سن / شن / جشن / حس / حواس / وسواس (توسط تخته پاك كن و گچ روى تخته) مىنمايد و هر تغيير را نيز زمينة جعل يك تعبير، آموزش يك مطلب و القاء يك نصيحت مىسازد.
▫️مثلاً روي تخته مينويسد: حسن، و توضيح ميدهد: «امام دوم شيعيان امام حسن عليه السلام بود كه متأسفانه مثل خيلى از امامان ما، هنگام رحلت، [در اينجا، روي تخته، حرف «حاء» را از ابتداي كلمة حسن پاك كرده آن را به سن تبديل ميكند و همزمان با اين كار، توضيحات خود را ادامه ميدهد:] سنّ زيادى نداشت و دست جور و ستم بنىاميه، او را مسموم و شهيد ساخت. [در اينجا، با تبديل سينِ «سن» به شين در روي تخته، آن را به كلمة شن تغيير داده و همزمانْ ميافزايد]: «عمر انسان مثل شن مىماند كه در مشت خود بگيريم و بفشاريم، تدريجا از ميان انگشتان بيرون مىآيد تا تمام مىشود. مهم اين است كه در عمر محدود خويش، چگونه زندگى كنيم و مثلاً خشن [افزودن خاء به شن و تبديل آن به خشن، در روي تخته] و بداخلاق نباشيم. اخلاق نيكو هم به آسانى به دست نمىآيد و نياز به تعليم و تمرين و رياضت دارد، و يادتان باشد كه اصلاح اخلاق آن قدر اهميت دارد كه اگر كسى به آن موفق شود [در اينجا، با افزودن كلمة ج به شن، آن را به «جشن» مبدّل ساخته و جملة پيشين خود را كامل ميكند:] حقيقتاً بايد جشن بگيرد. و تنها با اخلاق نيكو است كه آدم مىتواند [در اينجا جشن را با حذف نقطة ج و نيز نون آخرِ آن، به كلمة حس تبديل ميكند] حسّ خوبى در زندگى و از زندگى داشته باشد. انسان بايد از همه حواسّ خود [حس را به حواس تغيير ميدهد] استفاده كند و مراقب اوضاع پيرامون خود باشد، و البته مواظب باشد كه احتياطها به حدّ وسواس [با حذف «حاء» حواس، و نوشتن «وس» به جاي آن، حواس را به وسواس تبديل ميكند] نينجامد، كه خداوند از شخص وسواسي بسيار بدش ميآيد و...
▫️آقاى راستگو طبعى بسيار شوخ داشته و مضمونتراشِ زبردستى است. به ياد دارم كه در سالهاى آخر عمر رژيم طاغوتى (پهلوى) يكى از دوستان نقل كرد: از روى پل آهنچى قم (روبروى حرم حضرت معصومه عليها السلام) عبور مىكردم، به آقاى راستگو برخوردم. مرا كه ديد، به سرعت جلو آمد و با حالتى خاص ـ كه گويى بسيار نگران و اندوهگين است ـ يواشكى به من گفت: فلاني! اوضاع خيلى بد شده و شاه، دستور اكيد داده كه همة تفسيرهاى قرآن را جمع كنند! و همزمان با ذكر اين جمله، سريعاً دست برد و كتاب «تفسير نِمونه» (به قلم جمعى از نويسندگان فاضل حوزة علميه قم در تفسير قرآن كريم) را از زير عبا بيرون كشيد و در حالى كه روى عنوان كتاب: «تفسير نمونه» انگشت نهاده بود، گفت:
ـ ايناهاش! گفتهاند كه: «تفسير، نَمونه»!
كه شليك خندة دوستم، از اين بازى ماهرانة او با كلمة «نمونه»، بىاختيار بلند شده بود!
📚 کتاب ذوق لطیف ایرانی، ج۲ لبخند علما، استاد منذر (ره)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺مرحوم حجت الاسلام محمد حسن راستگو.
سازمان تبلیغات مهاباد/ 15آبانماه 1363
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ مرحوم حجتالاسلام راستگو در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی؛
💥 دوران جوانی در جبهه
▫️ عکسهای زیرخاکی
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ یک سند تکاندهنده
👈 این حروف را مینویسم در حالیکه به شدت گرسنه هستم...
🔰 رضوانمقام، حضرت آیتالله سیّد شهابالدّین مرعشی نجفی بر نسخهای خطّی از کتاب "فوائد بحرالعلوم" نوشتهاند:
کتاب فوائد سیّدمهدی نجفی را خریدم به پولی که از سه ماه نماز استیجاری به دست آورده بودم. و منِ محزون، شهابالدّین حسینی مرعشی نجفی هستم.
و این حروف را در حالی که گرسنه هستم مینویسم! زیرا یک روز و شب است که به دلیل نداشتن وجه، چیزی نخوردهام! و امیدوارم به برکت اجداد طاهرینم علیهمصلواتالله بر این سختی و گرفتاری بتوانم صبر نمایم.
✍🏻 نوشته شد به تاریخ ۱۳۴۱، در مدرسه قوام - نجف أشرف
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
💥 اختصاصی
🎙 نواهنگ معرفتی - بصیرتی
⚫️ راهبرد کلان فرهنگی - تاریخی امام حسن عسکری (ع) برای آینده شیعه
👈 تحلیلی ژرف از بیدارگر بصیر، استاد علی ابوالحسنی (ره)
🔰 اهداف تدوین کلیپ:
▫️چالش با جریان نواخباریگری اخیر
▫️رد جریان مرجعیتستیز سکولار
💥 مخاطب: عمومی
#پیشنهاد_ویژه
🔻🔻🔻
4_453035005807952654.mp3
5.42M
┈┅ ❁❁ ┅┈
🎶 #پادکست_مذهبی
💥 در سایهسار امام عسکری (ع)
🔰 پای سخنان متفکر ژرفاندیش
مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر)🔻
○ شامل:
1⃣ نظام وکالت و برنامه حضرت برای امروز شیعه
2⃣ استراتژی تاریخی - سیاسی برای هدایت امت در عصر غیبت
3⃣ نهادینهسازی مرجعیت فقها و رهبری علمای شیعه
#امام_حسن_عسکری(ع)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ از قدیمیترین عکسهای حرم امام حسن عسکری (ع)
👈 عصر قاجار
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ سیدنا الامام العسکری؛ ابوالمهدی (ع)
(روحی و ارواح العالمین له الفداء)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
CSA_Volume 4_Issue 7_Pages 45-64.pdf
5.53M
💥 مقاله پژوهشی / PDF
⚫️ تصویر امام عسکری (ع) در آثار غربیان
✍ به قلم دکتر سعید طاوسی مسرور و علیرضا دهقانی | دوفصلنامه سیرهپژوهی اهل بیت (ع)
🔰 طبق پیشنهاد حجتالاسلام #محمدصادق_ابوالحسنی
🔹 مطالعه این مقاله پژوهشی را از دو جهت به علاقهمندان به تاریخ توصیه میکنم:
1⃣ تمرکز بیشتر عزیزان بر شیعه پژوهی در جهان غرب و اینکه غربیان چه تصویری از شیعه و پیشوایان تشیع، بویژه امام حسن عسکری (ع) ارائه دادهاند و این تصویر تا چه میزان با واقعیت تاریخی همخوانی دارد؟
مقاله حاضر نشان میدهد که ناشناختهترین امام ما در فضای آکادمیک غرب، امام عسکری (ع) است و در همان منابع اندکشمار اروپایی و یهودی نیز نه تنها قضاوتهای چندان عمیق و دقیقی به چشم نمیخورد که حتی غبار تحریف بر آن نشسته است. اشراف به این نکته، پیشدرآمدی بر یک آسیبشناسی شایسته است.
2⃣ به قصورها و تقصیرهای خودمان پی ببریم و بدانیم تا معرفی در خور آن امام همام، نه تنها در عرصه بین المللی که حتی در بین عموم شیعیان فرسنگها فاصله داریم و بایستی به مرور ناشناختگی و بعضا بدشناختگیهای موجود را جبران کنیم.
#آسیبشناسی_اسلامشناسی_غرب
#تاریخ_اسلام
#سیر_مطالعات_تاریخی
#سیره_معصومین
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️فیلم جالب تظاهرات مردم قم علیه رژیم پهلوی / سال ۱۳۵۷
(خروش مردم قم در خیابان موزه که بعدا تبدیل به شبستان امام خمینی شد)
🆔 به کانال #اسرار_تاریخ بپیوندید:
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺 زیباترین تصویر سراسری از کلانشهر قم
🆔 به کانال #اسرار_تاریخ بپیوندید:
🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ عکس کمیاب تاریخی
👈 دورنمای حرم حضرت معصومه(س)
🔰 قم دوران قاجار/ منبع: کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺 ایوان حضرت معصومه (س) ۱۳۳ سال قبل
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⚫️ یک توصیه مهم درباره زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)
👈 سر پیوند زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)
✔️ حضرت استاد ابوالحسنی (منذر)🔻
💠 هر گاه به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شدید حتما به نیابت از امام رضا علیه السلام زیارت کنید و بالعکس اگر مشهد رفتید و به زیارت حرم رضوی نائل شدید حتما از طرف حضرت معصومه سلام الله علیها زیارت نمایید چرا که این دو بزرگوار بسیار به زیارت هم مشتاق بودند ولی در این دنیا به فراق یکدیگر مبتلا شدند.
💠 بر همین اساس، استاد ابوالحسنی وقتی از زیارت مشهد بر می گشتند، بدون تأمّل به زیارت حضرت معصومه «س» در شهر قم می رفتند و به رسم ادب یک زیارتنامه از طرف امام هشتم (ع) می خواندند.
ایشان تاکید داشتند که وقتی از قم برگشتید، خستگی راه را بهانه نکنید و در اولین فرصت به آستان بوسی عمه سادات بشتابید.
به باور استاد: بهترین واسطه در خانه کریمه اهل بیت (ع) برادر مهربانش مولا علی بن موسی الرضا (ع) است.
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 هر شب جمعه؛ یک روضه تاریخی
🎥 روضه جانسوز استاد فلسفی نزد امام خمینی (ره)
💥 مصیبت اطفال حرم و عطش حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم ترور دانشمند ایرانی، شهید محسن فخری زاده🔺
💥 پشت پرده کشتار نخبگان ایران چیست؟
👈حضرت استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻
🔹 سياست شيطاني استعمار، بر دو ركن مهم استوار است:
۱. تباهي رجال باکفایت و نابودی خاندانهاي اصيل و كهن.
۲. بركشيدن و مسلط كردن افراد پست منحط بومي؛
🔹يعني همان چيزي كه مولاي متقيان (ع) از عوامل سقوط و تباهي دولتها شمرده است: يُستَدبَرُ الدُّوَل... بِتأخير الاَفاضل و تقديمِ الاَراذل!
🔹كارشناسان استعمار نیز ميدانند كه آب آنها با انسانهاي اصل و نسبدار، معتبر، محبوب و متنفذ، در يك جوي نميرود، يا كمتر ميرود؛ زيرا اين گونه افراد، با گنجينه اطلاعات، تجارب، و مواريث علمي و معنوي ذيقيمتي كه از اسلاف خويش به ارث بردهاند، از ترفندها و توطئههاي دشمن كمابيش آگاهاند و یا كمتر به دام آن ميافتند.
در نتيجه، در برابر توفان تحكم و تهاجم وي ايستادگي ميورزند.
لهذا استعمارگران و ايادي آنان، چارهاي جز متلاشي كردن و نابود ساختن رجال اصیل ــ چه علمی سياسي، فرهنگی از جمله علما ــ نميبينند؛ چنانكه صدام معلومالحال، در عراق همين معامله را با خاندانهاي عريق و اصيلي چون بيت مرحوم حكيم و صدر انجام داد و رضاخان پهلوي نيز در دوران ديكتاتوري بيستسالهاش، يكي از ضربههاي مهمي كه به اسلام و ايران زد اقدام وي به نابود ساختن رجال و بيوت مهم علمي و سياسي وقت كشور، و ايجاد قحطالرجال در عرصة دين و سياست بود.
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir