eitaa logo
مستحبات و مکروهات
28.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3هزار ویدیو
19 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27
مشاهده در ایتا
دانلود
💠از امام باقر(علیه‌السلام) روایت است: هیچ عبادتی در روز جمعه نزد من محبوب‌تر از صلوات بر محمّد و آل مطهّر او (صَلَّی اللهُ عَلَیهِم اَجمَعین) نیست. 💠و روایت شده: هرکس روز جمعه «صد مرتبه» صلوات فرستد و «صد مرتبه» بگوید: اَستَغفِرُاللّهَ رَبِّي وَ اَتُوبُ اِلَيهِ. از خدا، پروردگارم آمرزش می‌جویم و به‌سوی او مى‌پویم. و «صد مرتبه» سوره «توحید» را بخواند، آمرزیده خواهد شد. 💠و نیز روایت شده: که ثواب صلوات بر محمّد و آل محمّد، بین نماز ظهر و عصر برابر با ثواب هفتاد حج است. 💠شیخ طوسی از امام صادق(علیه‌السلام) روایت نموده است: هر که پس از نماز صبح یا پس از نماز ظهر بگوید: اَللّهُمَّ اجْعَلْ صَلاتَكَ، وَ صَلاةَ مَلائِكَتِكَ وَ رُسُلِكَ، عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. خدایا! رحمت بی‌کرانت و درود فرشتگان و فرستادگانت را بر محمّد و خاندان محمّد قرار ده. تا یک سال بر او گناهى نوشته نشود. و نیز فرموده: هر که بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ. خدای بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و در گشایش کارشان شتاب کن. نمیرد تا حضرت قائم (عج) را درک کند. 📖@moogharrabon
40.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 "زائر اربعین" 🎵 سرودی که در بین الحرمین حسینی اجرا و ضبط شد. 🎞 نماهنگ زیبای "زائر اربعین" با اجرای گروه سرود ضحی در بین الحرمین حسینی اجرا ، ضبط و رونمایی گردید. ➖این نماهنگ با حضور کودکان دهه نودی لاهیجانی در چندین نقطه از مسیر پیاده روی اربعین حسینی و سپس در بین الحرمین حسینی به مرحله ضبط و تولید رسید. 📖@moogharrabon
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 🔻مقایسه جالب مرگ و سفر به مشهد 🔻استاد مسعود عالی 📖@moogharrabon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به اطلاع کلیه مخاطبان گرامی می رساند: کلیه سوالات شرعی و اعتقادی شما به کارشناسان دو کانال ذیل تحویل داده شد. از این پس به هیچکدام از پیامهای این چنینی در این کانال پاسخ داده نمی شود. پرسش و پاسخهای خود را از کانالهای 🅿️ @P_Ahkaam و 💡@p_eteghaadi پیگیری بفرمایید. با تشکر ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
🌸🍃زندگی نهری است روان در بستر زمان که پس از فراز و نشیبهای فراوان به گورستان ابدیت ختم میشود 🌸🍃چه خوش است دوستی، محبت، صفا و گل محبت کاشتن وعشق درو کردن در این دنیای فانی و زودگذر 🌸🍃سلام صبحتون بخیر و خوشی 📖@moogharrabon
💠💠 🔷پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله: 🔹رَكعَتانِ خَفيفَتانِ فِي التَّفَكُّرِ، خَيرٌ مِن قِيامِ لَيلَةٍ دو ركعت نماز مختصر با تفكّر، بهتر از يك شب به عبادت ايستادن است 📚ثواب الأعمال صفحه ۶۸ حدیث ۱ 📖@moogharrabon
♦️فکر آن طرف باش : 🔸لذات این دنیا به طرفه العینی (چشم بهم زدنی )میگذرد دنیا سریع می گذرد،زندگی و حیات آن جاست. ✨ برای آن جا مراقبت کنید. آیت الله بهجت ره ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌📖@moogharrabon
وصیت آن است ك انسان سفارش كند بعد از مرگش برای او كارهایی انجام دهند یا بگوید بعد از مرگش چیزی از مال او ملك كسی باشد یا این كه چیزی از مال او را به كسی تملیك یا صرف در خیرات كنند یا برای اولاد خود و كسانی كه اختیار آنان با او است قیم و سرپرست معین كند و كسی را كه به او وصیت می‎كنند وصی می‎گویند 🔅كسی كه نمی‎تواند حرف بزند اگر با اشاره مقصود خود را بفهماند برای هر كاری می‎تواند وصیت كند ولی كسی كه می‎تواند حرف بزند بنابر احتیاط اكتفا به اشاره یا نوشته نكند 🔅اگر نوشته‎ای به امضا یا مهر میت ببینند چنان‌چه مقصود او را بفهماند و معلوم باشد ك برای وصیت‌كردن نوشته بنابر احتیاط لازم باید تا مقدار ثلث مطابق آن عمل كند ولی نسبت به سهم صغیر این احتیاط خلاف احتیاط است لكن بعد از بلوغ تا مقدار ثلث این احتیاط را ترك نكنند بلكه اگر بدانند مقصودش وصیت‌كردن نبوده و چیزهایی را نوشته است كه بعدا مطابق آن وصیت كند احتیاط واجب آن است كه به آن عمل نمایند و نسبت به سهم صغیر احتیاط مراعات شود 🔅كسی كه وصیت می‎كند باید عاقل باشد و از روی اختیار وصیت كند و باید سفیه نباشد یعنی مال خود را در كارهای بیهوده مصرف نكند ولی بالغ‌بودن شرط صحت وصیت نیست و همین قدر كه وصیت‌كننده ده سال داشته باشد و راه‎های خیر و كارهای نیک را بشناسد می‎تواند به كارهای خیر وصیت كند 🔅كسی كه از روی عمد به قصد خودكشی مثلا زخمی به خود زده یا سمی خورده است كه به واسطه آن یقین یا گمان به مردن او پیدا می‎شود اگر وصیت كند ك مقداری از مال او را به مصرفی برسانند صحیح نیست ادامه دارد 📚دفتر آیت الله گلپایگانی 📖@moogharrabon
💬 | متن پیام: باسلام وقتتون بخیر بنده چند سال پیش از براردم۱۲میلیون پول گرفتم بعداً هم۸۶۰هزارتومن گرفتم یه مدت بعد هم۸۰۰تومن گرفتم حالا اگه من بخوام این مبلغ رو رند کنم و۱۵ میلیون بهش پس بدم مشکل شرعی نداره ✍️سلام مخاطب گرامی چنانچه شرطی از طرف برادرتان نسبت به این موضوع نشده، نه تنها اشکال ندارد، بلکه مستحب است. امام صادق (عليه السلام) فرمودند: فَاِنْ اَعْطاهُ اَكْثَرَ مِمّا اَخَذَهُ بلا شَرْطٍ بَيْنَهُما فَهُوَ مُباحٌ لَهُ، وَ لَيْسَ لَهُ عِنْدَ اللّه ثَوابٌ فيما اَقْرَضَهُ؛‏ اگر قرض گيرنده بدون قرار قبلى، سودى به قرض دهنده بدهد مُباح است، ولى آن قرض دهنده پاداشى از خدا نخواهد گرفت. 📚وسایل الشیعه ج18 ، ص161 ، ح23389 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌📖@moogharrabon
♦شرایط سر بریدن حیوان 🔶 سر بریدن حیوان پنج شرط دارد: 🔸اول ـ كسی كه سر حیوان را می‎برد؛ چه مرد باشد چه زن، باید مسلمان باشد و اظهار دشمنی با اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نكند، و بچه مسلمان هم اگر ممیز باشد، یعنی خوب و بد را بفهمد، می‎تواند سر حیوان را ببرد. 🔸دوم ـ سر حیوان را با چیزی ببرند كه از آهن باشد، ولی چنان‌چه آهن پیدا نشود و محتاج به ذبح حیوان باشند با چیز تیزی كه چهار رگ را جدا كند، مانند شیشه و سنگ تیز می‎شود سر حیوان را برید. 🔸سوم ـ در موقع سر بریدن، صورت و دست و پا و شكم حیوان رو به قبله باشد، و كسی كه می‎داند باید رو به قبله سر ببرد، اگر عمداً حیوان را رو به قبله نكند، حیوان حرام می‎شود؛ ولی اگر فراموش كند، یا مسأله را نداند، یا قبله را اشتباه كند، یا نداند قبله كدام طرف است، یا نتواند حیوان را رو به قبله كند، اشكال ندارد. 🔸چهارم ـ وقتی می‎خواهد سر حیوان را ببرد، یا كارد به گلویش بگذارد، به نیت سر بریدن نام خدا را ببرد، و همین قدر كه بگوید «بِسْمِ اللهِ» یا «اَلْحَمْدُ للهِ» یا «اَللهُ اَكْبَرُ» كافی است، و اگر بدون قصد سر بریدن نام خدا را ببرد، آن حیوان پاك نمی‎شود، و گوشت آن هم حرام است؛ و هم‌‌چنین است اگر از روی جهل به مسأله نام خدا را نبرد، ولی اگر از روی فراموشی نام خدا را نبرد، اشكال ندارد. 🔸پنجم ـ حیوان بعد از سر بریدن حركتی بكند، اگر چه مثلاً چشم یا دم خود را حركت دهد، یا پای خود را به زمین زند، و یا آن كه به اندازه معمول خون از بدنش بیرون آید. 📚دفتر آیت الله صافی گلپایگانی 📖@moogharrabon
🔅 در وصیت تملیكیه، قبول موصی له معتبر است. پس اگر شخصی وصیت كند كه چیزی به كسی بدهند، در صورتی آن كس آن چیز را مالك می‎شود كه وصیت را قبول كند، و لازم نیست قبول بعد از موت وصیت كننده باشد، بلكه اگر پیش از موت او هم باشد كفایت می‎كند. بلی، اگر قبول پیش از موت وصیت‌كننده باشد، به مجرد قبول آن چیز را مالك نمی‎شود، بلكه بعد از موت وصیت‌كننده بدون حاجت به قبول دیگر مالك می‎شود، و اگر قبول بعد از موت باشد، به مجرد قبول آن چیز را مالك می‎شود. 🔅 وقتی انسان نشانه‎های مرگ را در خود دید، باید فوراً امانت‎های مردم را به صاحبانش برگرداند و اگر به مردم بدهكار است، و موقع دادن آن بدهی رسیده، باید بدهد، و اگر خودش نمی‎تواند بدهد، یا موقع دادن بدهی او نرسیده، باید وصیت كند، و بر وصیت شاهد بگیرد، ولی اگر بدهی او معلوم باشد، و اطمینان دارد كه ورثه می‎پردازند، وصیت‌كردن لازم نیست. 🔅 كسی كه نشانه‎های مرگ را در خود می‎بیند، اگر خمس و زكات و مظالم بدهكار است، باید فوراً بدهد، و اگر نمی‎تواند بدهد، چنان‌چه از خودش مال دارد، یا احتمال می‎دهد كسی آن‌ها را ادا نماید، باید وصیت كند. و هم‌چنین است اگر حج بر او واجب باشد. ادامه دارد... 📚دفتر آیت الله صافی گلپایگانی 📖@moogharrabon