eitaa logo
مستحبات و مکروهات
28.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3هزار ویدیو
19 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان 📖@moogharrabon
4.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فواید 🪐یکی از اثار مهم صلوات ریشه کن کردن ناپاکی ها... 📖@moogharrabon
امام رضا عليه السلام: حسنات در ماه رمضان، پذيرفته اند و گناهان در آن، آمرزيده. هر كس در ماه رمضان، يك آيه از كتاب خداوند عزّوجلّ قرائت کند، مثل كسى است كه در غير آن، ختم قرآن كرده باشد و هر كس در اين ماه، به صورت برادر مؤمنش بخندد، خدا را در قيامت، ديدار نخواهد كرد، مگر آن كه در چهره او خواهد خنديد و به بهشت، مژده‏اش خواهد داد . و هر كس در آن، مؤمنى را يارى كند، خداوند، او را بر گذشتن از صراط، در آن روز كه قدم‏ها بر آن مى‏لغزد، يارى خواهد كرد، و هر كس در آن، خشم خود را نگه دارد، خداوند نيز روز قيامت، خشمش را از او نگه خواهد داشت، و هر كس در آن، ستم‏ديده‏اى را يارى كند، خداوند، او را در دنيا در برابر كسى كه با وى دشمنى مى‏نمايد، يارى مى‏كند و روز قيامت نيز هنگام حساب و ميزان، يارى‏اش مى‏نمايد. ماه رمضان، ماه بركت است؛ ماه رحمت، ماه آمرزش، ماه توبه و بازگشت به سوى خدا. هر كه در ماه رمضان آمرزيده نشود، پس در چه ماهى آمرزيده گردد؟! فضائل الأشهرالثلاثة صفحه97 طاعات و عبادات تون قبول التماس دعا 🌺 📖@moogharrabon
💠 استفاده از شیاف برای روزه دار آیا استفاده از شیاف دارویی در هنگام روزه موجب بطلان روزه میشود ؟ 🔺🔺🔺🔺 ✴️ آیت الله خامنه ای: استفاده از آن داروها به روزه ضرر نمى‏رساند. استعمال شياف‌هايى كه براى معالجه است اشكال ندارد و موجب بطلان روزه نمى‌شود. ✴️ آيت الله سيستانى : اشكال ندارد و موجب بطلان روزه نمى‌شود. ✴️ آیت الله وحید خراسانی : استعمال شیاف و بو کردن گیاهان معطر برای روزه دار مکروه است ✴️ آیت الله مکارم شیرازی : نقيه (اماله كردن) با مايعات روزه را باطل مى كند هر چند براى معالجه بيمارى و از روى ناچارى باشد، ولى استعمال شيافها براى معالجه اشكال ندارد و احتياط واجب آن است كه از استعمال شيافهايى كه براى تغذيه است خوددارى شود. ✅ نکته : اماله كردن كه مبطل روزه است آنست كه دواى روان يا آب مثلاً از طريق مقعد داخل شكم شود 🔺 استفتاء‌ از سایت مراجع عظام 📖@moogharrabon
💗صبحے بـے نـظیـر ♥️آرامـشـے عـمـیـق 💗خدایے همیشہ همراه ♥️لــبــخنــدے از سـر 💗خوشبختے و شادی ♥️تقدیم لحظه‌هاتون 💗سلام همراهان عزیز ♥️صبحتون بخیر ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌ 📖@moogharrabon
💠 💠 ✍️امام مهدی (عج) : در حوادث آخر الزمان ←تقوای الهی→ پيشه سازيد و به ما اعتماد کنيد ☜و چاره‌ی اين فتنه ها و امتحاناتی که به شما رو آورده از ما بخواهيد. ‌ 📚{بحارالانوار ج ۵۳ ص ۱۷۵} 📖@moogharrabon
💠 کنترل چشم شرط نزدیکی به حضرت ✍ آیت الله قرهی (حفظ الله): من این کد را به شما بدهم که هرکس می خواهد به آقا نزدیک شود اولین شرطش کنترل چشم است. چشم گناه بین، امام زمان (عج) بین نمی شود. پس عزیزم، چشمت را کنترل کن. در کوچه و بازار چشمت را کنترل کن. چشمت را در اینترنت و... کنترل کن. آقای ما خیلی کریم تر از این حرفهاست... 📖@moogharrabon
🔹 🔸 بالاترین عمل در ماه مبارک رمضان بالاترین عمل در ماه مبارک رمضان دوری از محارم خداوند است. هیچ عملی مثل این نیست. اینکه انسان چشم، گوش و زبان را از غیر بپوشاند. هیچ چیزی به اندازۀ ترک حرام اثر ندارد. 📚آیت الله تقوایی 📖@moogharrabon
🔻 و را بشناسیم... 🟠 اهمیت خوردن سحری ▫️ عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَفْصِ بْنِ اَلْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: أَفْضَلُ سَحُورِكُمُ اَلسَّوِيقُ وَ اَلتَّمْرُ. 🔸 امام صادق سلام الله علیه فرمودند: «بهترین سحری شما، سویق و خرماست.»(۱) ▫️ فَمَا رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: تَسَحَّرُوا وَ لَوْ بِجُرْعَةٍ مِنْ مَاءٍ أَلاَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَى اَلْمُتَسَحِّرِينَ. 🔸 امام صادق سلام الله علیه از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده‌اند که فرمودند: «سحری بخورید هر چند یک جرعه آب باشد همانا صلوات خدا بر سحرخورندگان است.»(۲) 📚 ۱. المحاسن، ج‏ ۲، ص ۴۹۰ 📚 ۲. مقنعه، ص۳۱۶ 📖@moogharrabon
🔺سؤال اگر کسی بعد از نماز جمعه، نماز ظهر را احتیاطاً بخواند ولی امام جمعه آن را نخواند، آیا می‌توان نماز عصر را به آن امام جمعه اقتدا کرد؟ در صورتی که اقتدا کرده باشد، باید آن نمازهایش را قضا کند؟ ✅پاسخ کسی که نماز جمعه را خوانده لزومی ندارد نماز ظهر را بخواند، ولى خواندن آن بعد از نماز جمعه از باب احتیاط، اشکال ندارد. در هر حال کسی که نماز ظهر را هم خوانده است، اگر در نماز عصر به امامی اقتدا کند که نماز ظهر را نخوانده، نمازش بر اساس نظر برخی فقها صحیح است، ولی برخی دیگر[1] معتقدند احتیاط آن است که به امامی که نماز ظهر را نخوانده اقتدا نکند. ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[2] حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): نماز جمعه مجزى از نماز ظهر است، ولى خواندن آن بعد از نماز جمعه از باب احتیاط اشکال ندارد و اقتدا در نماز عصر روز جمعه به غیر امام جمعه اشکال ندارد، ولى هرگاه بخواهد با مراعات احتیاط در خواندن نماز ظهر پس از خواندن نماز جمعه نماز عصر را به جماعت بخواند، احتیاط کامل این است که به کسى اقتدا نماید که نماز ظهر را احتیاطاً بعد از نماز جمعه خوانده است. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): اشکال ندارد. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): 1. اگر امام نماز ظهر را نخوانده باشد اقتداء به او رجاء اشکال ندارد ولی احتیاط آن است که بعداً نماز عصر را خودش هم به نحو فرادی بخواند. 2. چنانچه جاهل به مسئله بوده و در نمازش رکوع و یا سجود را به جهت تبعیت از امام زیاد نکرده باشد اعاده نماز لازم نیست. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): اشکال ندارد و نماز جمعه کفایت از نماز ظهر می کند. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): مانعی ندارد هر چند احوط آن است که ظهرین را مجدداً اعاده کند. [1]. آیات عظام خامنه‌ای صافی گلپایگانی، نوری همدانی. [2]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) 📖@moogharrabon
💬سوال فردی که قصد روزه گرفتن ندارد چه مجازات و عقوبتی برای او در نظر گرفته می شود؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍پاسخ کسی که در ماه مبارک رمضان روزه بر او واجب است (همه شرایط را دارا است) به صرف اینکه قصد روزه گرفتن ندارد یا قصد دارد که روزه نگیرد، از نظر اسلام مجازات و عقوبتی ندارد مگر این که این قصد خود را عملی کند و عملاً روزه واجب خود را ترک کند، یا روزه خود را باطل نماید که در آن صورت برای هر روز که عمداً روزه واجب خود را ترک کرده است باید علاوه بر یک روز روزه قضاء، کفاره نیز بپردازد. کفاره ترک عمدی یا افطار روزه واجب رمضان یکی از سه مورد زیر است: 1- شصت روز روزه (که سی و یک روز آن باید پی در پی باشد.) 2-آزاد کردن یک برده (در این زمان این مورد منتفی است زیرا برده و بنده ای نیست.) 3-برای هر روز شصت فقیر را غذا بدهد و سیر کند و اگر توانایی انجام هیچ یک را ندارد تنها باید در پیشگاه خداوند استغفار کند. [1] [1] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص: 928،مسأله 1660 📖@moogharrabon