eitaa logo
مستحبات و مکروهات
28.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
19 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰احڪــ🔎ــام رو🌙زه 📝مواردی که قضا و کفاره عمد واجب است: 1⃣ هرگاه در ماه مبارک رمضان کارهایی که روزه را باطل می‌کند از روی عمد و اختیار و بدون عذر شرعی انجام شود، علاوه بر اینکه روزه‌ باطل می‌شود و قضا دارد، کفارة عمد نیز بر انسان واجب می‌شود، چه بداند کفاره دارد و چه نداند. 2⃣ اگر کاری را که می‌داند حرام است ولی نمی‌داند روزه را باطل می‌کند انجام دهد، علاوه بر قضا، بنابر احتیاط واجب باید کفاره بدهد. 3⃣ اگر در ماه رمضان به گفتة کسی که می‌گوید مغرب شده و اعتمادی به گفتة او نیست، افطار کند، سپس متوجه شود مغرب نبوده، قضا و کفاره بر او واجب می‌شود. 📚منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📖@moogharrabon
3.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مرگ آنی اتفاق می افتد 🎙️حجت الاسلام 📖@moogharrabon
🩸 رسیده دگر بر لب غزه، جان کو حقوق بشر؟ کو حقوق زنان؟ 🏷 📖@moogharrabon
اگه خانم‌ها در ماه رمضان برای عادت‌نشدن از قرص يا آمپول استفاده كنن، آيا روزه‌شون درسته؟ 📚 همه مراجع: هیچ‌کدوم اشکالی نداره و روزه درسته. 👈 البته قرص رو در طول روز نمی‌شه مصرف کرد. 👈 اما این‌جور آمپول‌ها چون توی عضله تزریق می‌شن و تقویتی هم نیستن، حتی در طول روز هم، اشکال نداره. ⭕️ نکته: این‌که گفتیم اشکال نداره، به‌معنی توصیه به انجام اون نیست. ما نمی‌دونیم که این‌جور قرص و آمپول‌ها برای بدن ضرر داره یا نه! اگه ضرر داره، استفاده نکنین. ایناش رو با پزشک مشورت کنین؛ ما فقط مسئله شرعی‌ش رو گفتیم. 🔺توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۱۵۷۶؛ منهاج‌الصالحین، ج۱، کتاب الصوم‌التاسع؛ زنجانی، رساله، م۱۵۸۵؛ فاضل، رساله، م۱۶۳۰؛ تبریزی، استفتائات، ج۱، س۶۸۱؛ مکارم، رساله، م۱۳۳۹؛ خامنه‌ای، اجوبة‌الاستفتائات، س۷۶۷؛ گلپایگانی، رساله، م۱۵۸۵؛ بهجت، استفتائات، ج۲، س۲۸۶۹؛ صافی، جامع‌الأحکام، ج۱، س۴۷۳؛ سیستانی، رساله جامع، ج۱، م۱۹۵۸. 📖@moogharrabon
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🐠 زمان شاه سال به سال ماهی گیرمون نمیومد، اما الان وضع مالی همه خوب شده. 🇮🇷 به کانال "به سوی قله ها" بپیوندیم👇 https://eitaa.com/joinchat/3117023246Cf96f41a7fb 👆👆
❤ 🌸هرشـاخه از این🌸 🌸 گلهـا رو با مهر🌸 🌸تقدیم میکنم به 🌸 🌸قلب مهربونتـــون 🌸 🌸لحظه به لحظهء🌸 🌸زندگیتون پراز🌸 🌸عطرگل و زیبایی🌸 🌸 روزتون قشنگ🌸 🌱صبحتون بخیر🌱 📖@moogharrabon
💠💠 ✍️امام صادق علیه السلام: هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان میرود، همچنان كه نمك در آب ذوب می ى‏شود. 📙اصول كافى، ج۲ ص۳۶۱۵۹ 📖@moogharrabon
💠 🔻مرحوم آیت الله ناصری(رحمه الله علیه) 🔹اعمال از سه قسم خارج نیست: اعمال صالح، اعمال واجب (واجبات)، اعمال حرام (ترک محرمات). اعمال صالحه مثل حج مستحب، زیارت، دستگیری از مستضعفان، قرآن خواندن و امثال اینها. 🔹چه کسی می تواند ادعا کند که اینها قبول شده است؟ برای ریا و خودنمایی و هوی و هوس بود یا نه؟ کدام عمل برای خدا بوده است؟ واجبات را با شرایط آن انجام داده ایم؟ همان گونه که خداوند فرمود است انجام داده ایم؟ کجا به خاطر حضرت حق ترک حرام کرده ام؟ محرمات نامحدود است و گناهان کبیره ۸۰ تا هستند و گناهان صغیره که زیاد تر از این است. کدام اعمال مورد قبول خدا است؟ برای رفتن به سفر آخرت با چه امیدی آماده ایم؟ قرار است با کدام اعمال برویم؟ عملی که برای خدا باشد قبول می‏‌شود، نه عملی که برای خودنمایی باشد. عملی که برای مردم باشد یک شاهی ارزش ندارد. 📖@moogharrabon
🌅 | یکی از اسماء قرآن نور است؛ 🔹قرآن معجزه است، کولاک می کند.در روایت مبارکه می‌فرماید: یکی از اسماء قرآن نور است، می‌خواهید نور وجودی‌تان کامل شود قرآن بخوانید. 📚آیت الله تقوایی 📖@moogharrabon
🔻 و را بشناسیم... 🟠 استحباب افطار کردن با شیر ▫️ عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْخَزَّارِ عَنْ غِيَاثِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ : أَنَّ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَانَ يَسْتَحِبُّ أَنْ يُفْطِرَ عَلَى اَللَّبَنِ. 🔸 امام صادق از پدران بزرگوارشان صلوات الله علیهم اجمعین روایت کرده‌اند که فرمودند: «امیرالمؤمنین سلام الله علیه، خوش مى‌داشت كه با شير افطار كند.» 📚 المحاسن، ج ۲، ص ۲۹۲ 📚 تهذيب الأحكام، ج ۴، ص ۱۹۹ 📚 بحار الأنوار، ج ۹۸، ص ۱۲ 📖@moogharrabon
🔸علة صلح الإمام الحسن بن علي عليه السلام مع معاوية بن أبي سفیان(لعنه الله): 🔸علت صلح امام حسن(عليه السلام) با معاویه (لعنه الله): حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ دَاوُدَ اَلدَّقَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ اَللَّيْثِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حُمَيْدٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ أَبِي بُكَيْرٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْعَلاَءِ اَلْخَفَّافُ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ عَقِيصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِيَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَّ اَلْحَقَّ لَكَ دُونَهُ وَ أَنَّ مُعَاوِيَةَ ضَالٌّ بَاغٍ فَقَالَ يَا أَبَا سَعِيدٍ أَلَسْتُ حُجَّةَ اَللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ عَلَى خَلْقِهِ وَ إِمَاماً عَلَيْهِمْ بَعْدَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ قُلْتُ بَلَى قَالَ أَلَسْتُ اَلَّذِي قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِي وَ لِأَخِي اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ إِمَامَانِ قَامَا أَوْ قَعَدَا قُلْتُ بَلَى - قَالَ فَأَنَا إِذَنْ إِمَامٌ لَوْ قُمْتُ وَ أَنَا إِمَامٌ إِذْ لَوْ قَعَدْتُ يَا أَبَا سَعِيدٍ عِلَّةُ مُصَالَحَتِي لِمُعَاوِيَةَ عِلَّةُ مُصَالَحَةِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِبَنِي ضَمْرَةَ وَ بَنِي أَشْجَعَ وَ لِأَهْلِ مَكَّةَ حِينَ اِنْصَرَفَ مِنَ اَلْحُدَيْبِيَةِ أُولَئِكَ كُفَّارٌ بِالتَّنْزِيلِ وَ مُعَاوِيَةُ وَ أَصْحَابُهُ كُفَّارٌ بِالتَّأْوِيلِ يَا أَبَا سَعِيدٍ إِذَا كُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لَمْ يَجِبْ أَنْ يُسَفَّهَ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُ اَلْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَيْتُهُ مُلْتَبِساً أَ لاَ تَرَى اَلْخَضِرَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمَّا خَرَقَ اَلسَّفِينَةَ وَ قَتَلَ اَلْغُلاَمَ وَ أَقَامَ اَلْجِدَارَ سَخِطَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِعْلَهُ لاِشْتِبَاهِ وَجْهِ اَلْحِكْمَةِ عَلَيْهِ حَتَّى أَخْبَرَهُ فَرَضِيَ هَكَذَا أَنَا سَخِطْتُمْ عَلَيَّ بِجَهْلِكُمْ بِوَجْهِ اَلْحِكْمَةِ فِيهِ وَ لَوْ لاَ مَا أَتَيْتُ لَمَا تُرِكَ مِنْ شِيعَتِنَا عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ أَحَدٌ إِلاَّ قُتِلَ . 🔰،از ابى سعيد عقيصا نقل كرده كه وى گفت:محضر مبارك حسن بن على بن ابى طالب عرض كردم:اى فرزند رسول خدا براى چه با معاويه مداهنه و صلح نموديد و حال آن كه مى‌دانستيد حقّ‌ مال شما است نه مال او و نيز مى‌دانستيد كه معاويه گمراه و ستمگر است‌؟ حضرت فرمودند:آيا بعد از پدرم عليه السّلام من حجّت خدا بر مردم و امام ايشان نيستم‌؟ عرضه داشتم:چرا؟ فرمود:آيا مگر من نه آن كسى هستم كه رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله در باره من و برادرم فرمودند:حسن و حسين دو امام بوده چه قيام كرده و چه بنشينند؟عرض كردم:آرى همين طور است. فرمود:پس من امام بوده چه قيام كنم و چه بنشينم،اى ابا سعيد به همان علّتى كه پيامبر خدا صلّى اللّٰه عليه و آله با بنى ضمره و بنى اشجع و با اهل مكّه هنگام برگشت از حديبيّه صلح فرمودند من نيز با معاويه صلح نموده‌ام،آنها كه رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله با ايشان صلح فرمود بنصّ‌ كتاب كافر بودند و معاويه و اصحابش به مقتضاى تأويل قرآن كافر مى‌باشند،اى ابا سعيد وقتى من امام از جانب خدا بودم نبايد رأى مرا تخطئه كنى و عملى را كه انجام داده‌ام چه مهادنه و صلح بوده و چه محاربه و جنگ باشد مى‌بايد بپذيرى اگر چه حكمت كردار من بر تو مخفى و مشتبه باشد،مگر نمى‌بينى جناب خضر عليه السّلام وقتى كشتى را شكافت و جوان را كشت و ديوار را تعمير كرد و بپا داشت موسى به غضب آمد و از كردارش سخت برآشفت،جهت غضبناك شدن موسى اين بود كه حكمت عمل خضر بر او مخفى بود تا آن كه خضر عليه السّلام آن را بازگو كرد و موسى راضى گشت،عمل و كردار من نيز همين طور مى‌باشد يعنى از عمل و فعل من خرسند نبوده بلكه غضبناك هستند زيرا حكمت آن بر شما پنهان مى‌باشد و آن اين است كه اگر من غير از اين مى‌نمودم يك نفر از شيعيان ما روى زمين باقى نمى‌ماند مگر آن كه او را مى‌كشتند. 📚علل الشرایع ج ۱، ص ۲۱۱. 📖@moogharrabon