💠#حدیث_روز💠
✍️امام صادق علیهالسلام:
☘️لَم يُستَزَدْ في مَحبوبٍ بمِثلِ الشُّكرِ ، و لَم يُستَنقَصْ مِن مَكروهٍ بِمِثلِ الصَّبرِ
🌱چيزى چون شُكر ، بر امورِ خوشايند نيفزايد و چيزى چون صبر از امورِ ناخوشايند نكاهد .
📚تحف العقول : صفحه 363
📖@moogharrabon
💠#سخن_بزرگان
✅با خدا باش!
✍استاد انصاریان: قلب، بدون آراسته بودن به توحید، کور و بی درک است و به طور یقین، صاحبش را دوزخی میکند. توحیدِ ناقص هم انسان را از بسیاری از فیوضات رحمانی محروم کرده و حرکت او را به طرف مغفرت کُند میکند.
📚قم، جلسه مجازی، فاطمیه اول، زمستان 99
📖@moogharrabon
🔷سوره مبارکه قارعه
⭐️الباقر (علیه السلام)- مَنْ قَرَأَ وَ أَکْثَرَ مِنْ قِرَاءَهًْ الْقَارِعَةِ آمَنَهُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْ فِتْنَهًْ الدَّجَّالِ أَنْ یُؤْمِنَ بِهِ وَ مِنْ فَیْحِ جَهَنَّمَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ.
✍️امام باقر (علیه السلام)- هرکه بسیار سورهی قارعه را بخواند، خداوند عزّوجلّ او را از فتنهی دجّال در امان می دارد تا مبادا به او ایمان آورد و ان شاء الله تعالی در روز قیامت نیز او را از گرمای دوزخ در امان می دارد.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۳۴۴
📖@moogharrabon
🔻#مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ...
🔷فضیلت انگشتر دست کردن
سنّت است که انگشتر از نقره باشد و مردان را انگشتر طلا در دست کردن حرام است و انگشتر آهن و برنج و فولاد، مردان و زنان را مکروه است.
چنانچه منقول است از حضرت صادق علیه السلام به سند صحیح و حسن که انگشتر رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم از نقره بود.
در چندین حدیث معتبر منقول است:
حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم به امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:
یا علی! انگشتر طلا در دست مکن که آن زینت تو است در آخرت.
از امیر المؤمنین علیه السلام منقول است: انگشتر غیر نقره در دست مکنید، به درستی که رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود:
پاک نیست دستی که در آن انگشتر آهن باشد.
📚[حلیه المتقین - فصل اوّل: فضیلت انگشتر به دست کردن و آداب آن - صفحه ۳۸]
📖@moogharrabon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️خداوند از حق مردم نمی گذرد
🎤 حضرت آیت الله مظاهری
📖@moogharrabon
💠 کمترین مقدار سجدهگاه
🔷 واجب نیست همه پیشانی به محل سجده برسد و همین که گفته شود «پیشانی را به سجده گذاشت»، کفایت میکند. ازاینرو اگر به مقدار سر انگشت سَبّابِه با زمین (یا هر چیزی که سجده بر آن صحیح است) تماس حاصل شود، کافی است .
🔸 سجده بر روی برجستگی مُهر
اگر مقدار لازم برای سجده رعایت شود، سجده بر طرف برجسته مُهر (دارای نوشته) اشکالی ندارد.
🔸 چسبیدن مُهر به پیشانی در نماز
اگر مُهر در سجده به پیشانی نمازگزار بچسبد و بخواهد به سجده دوم برود، باید آن را از روی پیشانی برداشته و بر زمین گذارد و سپس روی آن سجده کند.
📚 آموزش مصور احکام آیتالله خامنهای، ص 272
📖@moogharrabon
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 آیا بعد از توبه آثار گناه هم پاک می شود؟
🎙حجت الاسلام #محمدی
═══✼🍃🔳🍃✼══
◾️کــانال درس اخلاق◾️
✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
💢 نماز و روزۀ نیابتی
💠 سوال:
آیا کسی که نماز و روزۀ قضای خودش را بر عهده دارد، می تواند نماز و روزۀ شخصی را که از دنیا رفته است بجا آورد؟
✍🏻 پاسخ:
در مورد نماز مانعی ندارد ولی در روزه، چنانچه اجیر شده باشد، اشکال ندارد اما اگر بدون اجاره و به صورت مجانی بوده، بنابر احتیاط واجب صحیح نیست؛ البته پسر بزرگ در هر صورت می تواند روزۀ قضای پدر را انجام دهد.
🔺 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
📖@moogharrabon
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اهمیت حجاب و عفاف
📖 @moogharrabon
نماز و قرآن خواندن در وقت خورشید بالا آمدن و زوال و غروب خورشید مکروه است؟
پاسخ
نظر مشهور فقهای شیعه بر این است که خواندن نماز نافله (نماز مطلق مقصود است نه نمازهایی که استحباب آنها با دلیل شرعی در وقت خاصی ثابت شده است) در اوقات پنج گانه ذیل می باشد 1. هنگام طلوع خورشید 2. هنگام غروب خورشید 3. نزدیک ظهر 4. بعد از نماز صبح 5. بعد از نماز عصر. اما خواندن قرآن در هر فرصت مستحب و نیکو است مگر برای جنب که بیش از هفت آیه بخواند مکروه است [البته در حالت جنابت یا حالت حیض و نفاس خواندن سوره هایی که سجده واجب دارند حرام است اگر چه یک کلمه از آن سوره های چهارگانه باشد.]
لازم به ذکر است که کراهت در عبادت غیر از کراهت در غیر عبادت است غالباً کراهت در عبادت به معنای کم بودن ثواب است از اصل مسأله، مثلاً اگر یک عمل عبادی 20 ثواب دارد در حالتی که مکروه باشد 15 ثواب دارد اما کراهت در غیر عبادت به معنای این است که بهتر آن است که آن را بجا نیاوریم و البته روشن است که بین این دو فرق است.
📖 @moogharrabon
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مسلمان واقعی چه کسی است؟
🎤حجت الاسلام مجتهدی تهرانی
📖@moogharrabon