eitaa logo
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
1.1هزار دنبال‌کننده
218 عکس
63 ویدیو
4 فایل
✅ ترفندهای تربیت ✅ ارتباط و چالشهای نوجوان ✅ همسرداری ✅ تربیت دخترانه - پسرانه استفاده بدون لینک ممنوع ارتباط با مدیر : https://eitaa.com/hosein_karimaa تبلیغات و تبادل : @civilian
مشاهده در ایتا
دانلود
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
📌بزرگترین مشکل تربیتی ما! حكماى قديم اصطلاحى به نام «استسباع» دارند. در بعضى حيوانات مانند خرگوش ا
این کانال روشنگری رو امروز شروع کردم هم خودتون عضو بشید و هم برای دیگران ارسال کنید مطالب خوب و مفیدی اینجا بارگزاری میکنم
⁉️چگونه به سوالات و شبهات و پاسخ بدهیم؟ 🔰این موضوع دغدغه و پرسشی است که ذهن هر کدام از ما را مشغول کرده و هر کدام از ما ممکن است بارها شنیده یا حتی پرسیده باشیم. 📝ماجرای این سه بررسی شبهات و سوالاتی است که این روزها بیشتر قشر و را درگیر خود کرده است. جدا از این مسئله که پاسخ به شبهات نوعی است این یه اثر کمک شایانی به شما عزیزان در این مسیر خواهد کرد. 📕کتاب ، اولین کتاب داستانی است که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب نوشته شده است. این داستان در یک دبیرستان اتفاق می‌افتد و هدف آن آشنایی جوانان با بیانیه در قالب داستانی با درونمایه انقلابی است 📒کتاب میزان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌هایی از قبیل عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردم سالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمان‌های انقلاب را مورد کاوش قرار می‌دهد‌ که تمام موارد هم طبق منابع معتبر بین المللی مطرح می‌شود. 📗کتاب ، حاصل ۵ سال تلاش گروهی از اساتید دانشگاه در صفحات روشنگری جهت پاسخگویی به شایعات و شبهات رایج فضای مجازی است. شایعاتی که انتشار و تکرر بیشتری داشته و فضای مجازی را هم درگیر خود کرده‌اند. این شبهات و شایعات در سه دسته کلی اعتقادی، تاریخی و سیاسی قابل تقسیم و تفکیک هستند 🔻خواندن این سه کتاب را به: 👈دانش‌آموزان و دانشجویان 👈آموزگاران، اساتید، مربی‌ها و والدین توصیه می‌کنیم . https://eitaa.com/Karima_hosein
📌هنگام بازی کردن با فرزندتان ▪️ بازی کردن واقعاً هنر است. چون باید همبازی خوبی باشید. ▪️ نشان ندهید از او بیشتر می دانید. ▪️ در سطح فکری کودک با او همبازی شوید. ▪️ مدام او را راهنمایی نکنید. ▪️ تا وقتی پیش بینی می کنید که اوضاع خطرناک نشده برای کنترل کودک اقدامی نکنید. بسیاری از والدین آن قدر وقت صرف کنترل کردن کودکشان می گذارند که از وقت گذاشتن با کودک آن گونه که هر دو از کیفیتش راضی باشند غافل می مانند. ▪️ گاهی گیج بازی در بیاورید و اعتراف کنید که اشتباه کرده اید. https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
هدایت شده از 『 جنگ‌رسانه‌ای‌ |‌ حسین‌کریما 』
یه تحلیل متفاوت: ما دیشب به آمریکا باختیم نه فقط در فوتبال،بلکه در رشد جمعیت و نسل جوان. ما امسال مسن ترین تیم جام بودیم درحالیکه آمریکا بازیکن ۲۱ساله داشت و کاملا شور و توان جوانیشون معلوم بود. این تازه اول دیدن نتایج پیری ایرانه... نذارید آخرشو ببینن... به چشم دیدیم جوانی تیم قدرته به همین شکل، جوانی جمعیت قدرت یک کشوره داریم پیر می‌شویم..... حسین کریما https://eitaa.com/Karima_hosein
📌4 ویژگی دختران پرخواستگار همیشه مردها، ماهها، و حتی سالها زمان صرف می کنند تا شخص مورد نظر خودشان را پیدا کنند. اما ممکن است که نظرشان برگردد و منصرف شوند و حتی با شخص جدیدی آشنا شوند. فاکتورهایی که برای ازدواج وجود دارند مانند معماهای حل نشده هستند. فهمیدن این فاکتورها برای خانم ها کمی سخت است اما مردها همیشه به دنبال آنها هستند. در زیر ما 4 رفتار کلیدی که پسرها را به ازدواج با دخترها ترغیب می کند آورده ایم: 🌻 1- پرانرژی‌ها و بانشاط‌ها دخترانی که شخص مقابلشان را به هیجان می آورند همیشه محبوب هستند. یک دختر با نشاط، با غافلگیر کردن و انجام دادن کارهای غیر منتظره می تواند طرف مقابلش را به هیجان بیاورد. همیشه علایق جدید از خودتان نشان دهید و خودتان را به شکل های مختلف به او بشناسانید. هرگز نگذارید زندگی تان راکد و ساکن پیش رود. ریسک پذیر باشید و همیشه از تجربه های جدید استقبال کنید. اشتیاق و هیجاناتتان را بروز دهید و سعی کنید او را به وجد بیاورید. در یک کلام، خسته کننده نباشید. 🌻 2- مستقل‌ها و مغرورها منظورمان از غرور، خودپسندی و کله شقی و خودبرتر بینی نیست. غروری که عزت نفس را در پی داشته باشد، همیشه مطلوب است و به شما شخصیت می دهد. دخترهایی که استقلال و عزت نفسشان را نگه می دارند حتی وقتی رابطه شان با تغییرات جدی مواجه می شود، برای پسرها کشش و جاذبه بیشتری برای ازدواج دارند. مردها از خانم هایی که به آنها وابسته هستند، می ترسند. یک مرده ایده آل رابطه ای را بین خود و دوست دارد که ثابت و پابرجا و بدون وابستگی باشد. برای خودتان، زندگی شخصی تان، تحصیل، دوستان و علایق تان وقت بگذارید. البته مراقب باشید که این وقت گذاشتن منجر به کم گذاشتن در زندگی تان نشود. به این ترتیب شما می توانید هم زندگی فردی تان را حفظ کنید و هم زندگی مشترکتان را. 🌻 3- زنان خانواده بین وابسته نبودن و کناره گیری خط و مرزی وجود دارد. مردها با که مرتبا به آنها نشان می دهند که در کنار آنها هستند سازگاری دارند. مردها کسی را می خواهند که همیشه درکنارشان باشد. البته این به این معنی نیست که زنها برای مادری کنند یا در تمام جزئیات زندگی از آنها حمایت کنند. بلکه بیشتر باید به او ثابت کنید که در کنارش هستید و با او همکاری می کنید. مردها دنبال زنی هستند که نشان دهد زن است. برای پدر و مادر و روابط فامیلی ارزش قایل است و خودش هم می تواند در عین همسر خوب بودن، مادر خوب و مهربانی باشد. یک مرد خانمی که او را در کارها و اهدافش تشویق می کند تا به علایقش برسد و بهترین باشد، تحسین می کند. این به معنی کمک کردن و همکاری با همسرانتان است. اهداف بلند و دست یافتنی برای زندگی تان داشته باشید و هیچ وقت اجازه ندهید زندگی تان از هدف خالی شود 🌻 4- بلندپروازها مردها دوست ندارند که همسرشان مانند سرباز و فرمانده باشند و مدام از همسرشان دستور بشنوند. مثل کمک به رسیدن به اهدافشان به صورت مستقیم و حتی به اجبار. مردها دوست دارند در هر تلاشی که می کنند پیروز شوند و خانم ها هم به آنها اجازه دهند و از اعتراض به آنها دوری کنند. یک مرد خانمی که او را در کارها و اهدافش تشویق می کند تا به علایقش برسد و بهترین باشد، تحسین می کند. این به معنی کمک کردن و همکاری با همسرانتان است. اهداف بلند و دست یافتنی برای زندگی تان داشته باشید و هیچ وقت اجازه ندهید زندگی تان از هدف خالی شود. https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌وقتی کودک مرتکب خطایی شد باید با لحنی قاطعانه با او صحبت کنید: 🔸داد و فریاد نکنید ولی در قبال رفتار بد با لحنی محکم صحبت کنید. 🔸 خم شوید به اندازه ای که هم قد او شده و بلندی قامت شما، بچه را نترساند و مستقیم به چشم هایش نگاه کنید ، چرا که اگر از بالا به او دستور بدهید، حرفتان را نادیده می گیرد. 🔸اگر کودک خواست رویش را برگرداند و برود، دست های او را بگیرید تا مستقیم به شما نگاه کند. به او بگویید" لطفا به من نگاه کن" 🔸نباید در لحن صدا و حرکات شما اثری از خشونت و تهدید باشد. با لحنی آرام ، قاطع و محکم صحبت کنید. بهتر است این لحن را با عصبانیت ، تهدید ومعامله اشتباه نگیرید. وقتی با این لحن با فرزندتان صحبت کنید. 🔸به آرامی، روشنی و با لحنی آمرانه به او بگویید چه کار خطایی انجام داده است: "ازت می خوام که دیگه این کار رو تکرار نکنی" 🔸مودب باشید. اگر بچه در پاسخ به شما بر سرتان فریاد کشید، شما با صدای بلند جواب ندهید، وگرنه در این مسابقه هر دوی شما بازنده می شوید. https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌تاثیر محیط آموزشی بر فرزندان اثر تربیت در محیط آموزشی حتی از محیط خانوادگی قوتی‌تر است. گوش کنید!  منشاء روابط انسان‌ها در محیط خانوادگی، غالبا محبت است. علاوه بر آن، جنبه‌های مادی و مسئله سرپرستی نیز در آنجا مطرح است که این روابط را تنگاتنگ می‌کند. اما در محیط آموزشی، علاوه بر اینها یک رابطه دیگر نیز وجود دارد که عبارت از "برتری علمی استاد" نسبت به شاگردان است. وقتی این احساس با چاشنی محبت مخلوط شود، اثرگذاری استاد را خیلی بالا می‌ برد. همین که انسان می‌گوید "استاد بهتر از من می‌فهمد" کافی است که تمام رفتارها، خلقیات و اعتقاداتش را هم از او می‌گیرد. به همین دلیل وقتی انسان به مدرسه می‌رود، اگر معلمش با یک چهره نامناسب وارد بشود، یاحرکات نامطلوب داشته باشد و حرف‌های خاصی بزند، شاگرد همیشه خود را در مقابل او، تخطئه کرده و با خود می‌گوید: حتما کار او درست است؛ چون او بیشتر از من می‌فهمد. بنابراین احساس برتری علمی، سبب افزایش تاثیر تربیتی می‌شود و شاگرد را به لحاظ تربیتی کاملا در مُشت وستاد قرار می‌دهد این عنصرِ "برتری علمی" همان چیزی است که در محیط خانوادگی وجود ندارد. حتی این را به شما عرض کن که ممکن است، فرزند معلم خود را بر پدر و مادرش مقدم کند. من این مطلب را میگویم تا بدانید که محیط آموزشی با فرزندان ما چه میکند. بعضی از محیط‌های آموزشی، زحمات هفت ساله پدر و مادر را در هفت سال دوم خنثی می‌کنند. ✍ حاج آقا مجتبی تهرانی پ.ن: والدین در زندگی امروز، بیشترین توجه خود را برای معیشت و زندگی مادی فرزندان صرف می‌کنند. اما اگر خوب فکر کنیم خواهیم دید که درست است که رفاه فرزندان مهم است اما اولویت‌هایی مهم‌تر از آن هم هست، مثل پیگیری یک مدرسه خوب، توجه به معلمان مدرسه، بررسی وضعیت معلمان، گفتگوی روزانه با فرزندان و خیلی از موضوعاتی که شاید در هیاهوی زندگی روزمره به آن توجه نمی‌شود. https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
گفتیم " تربیت در سکوت شکل می گیرد" اگر مسیر و جاده را به درستی نشناسیم نمی توانیم آن را درست علامت گ
ادامه ی نشست تنبیه👇 تنبیه سازنده در کودک اقتدار ایجاد می کند، ومهمترین مسئـله این است که کودک درون کنترل می شود. اما ما در حال حاضر کاملاً بچه ها را برون کنترل بار می آوریم. درون کنترل یعنی از داخل خودش، خودش رو کنترل می کند. خود کنترل بار می آید. دوران کودکی احتیاج به حامی دارد که این کار را بکند بعد در دوران بزرگسالی خودش می تواند خود را تنبیه کند. هرکاری که تحت عنوان تنبیه و مجازات با بچه ها می کنیم بر می گردد به درون او و بعداً بچه ها با خودشان همان کار را می کنند. در حالت درون کنترل درک مسئول پیدا می کنند و خودشان را کنترل می کنند. نمونه ی بارز جامعه ما که برون کنترل است ترافیک شهری مان است.چه موقعی تخلف رانندگی نمی کنیم؟ وقتی که پلیس هست یعنی عامل بیرونی هست به محض اینکه عامل بیرونی نباشد تخلف می کنیم و بعد هم باحسرت می گوییم در اروپا چنین و چنان. اتفاقاً ما خیلی درون کنترل هستیم اما ما تعمیم نمی دهیم. مگر در جمع ما چندتا جیب بر هست؟ خب به خاطر اینه که درون کنترل هستیم کی از پول بدش میاد اما وقتی از جیب شخصی تراول افتاد سریع او را خبر می کنیم که پولت افتاده برش دار.این چیه که از درون ما را کنترل می کند؟ فطرت بشر است که از درون کنترل می کند. حرف من را اشتباه برداشت نکنید که جامعه ی ما اصلاً از درون کنترل نمی شود همه ما درون کنترلی داریم اما باید تعمیمش بدهیم و در همه جا از آن استفاده کنیم. (ادامه دارد...) {قسمت11} [مباحث کودک متعادل] https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌اینجوری بچه‌ها رو تحلیل‌گر کنید! باید بچه‌ها را پرسشگر و تحلیلی بار بیاوریم. اما چگونه؟ یک روز فرزندم که دوم راهنمایی بود و امتحان علوم داشت یک دفترچه‌های سوالات آورد و به من داد و گفت از من بپرس تا ببینم بلدم یا نه؟ یکی از سوالات را پرسیدم: «سیم الکتریکی چیست؟» گفت چیزی است که برق را از خود عبور می‌دهد. گفتم: نه! چیزی است که اشتباه است! همه آنچه دور ماست، چیز است. با بیان این مسئله، دائم داشت فکر می‌کرد که آن سوال کجای دفترش نوشته شده که به یاد بیاورد سیم الکتریکی چه چیزی است. چون بچه‌ها فقط حفظ می‌کنند و آن موقع حافظه‌اش یاری نمی‌کرد. معمولا در چنین حالتی پدرها می‌زنند در سر بچه که برو در اتاقت! در را ببند و درسَت را بخوان! از صبح تا به حال بازی می‌کردی! دو تا ناسزا هم به مادرش می‌دهند که چرا حواست به این بچه نیست؟!! به این شکل فقط شخصیت بچه را داغون می‌کنیم و اگر در خانواده با بچه‌ها چنین برخوردی شود، به هر چیزی غیر از خانواده پناه خواهد برد. بماند!! به پسرم گفتم: «نه بابا، سقف را نگاه کن. چه می‌بینی؟» گفت: سیم الکتریکی. گفتم جنسش چیست؟ گفت فلزی است. گفتم پس ببین اینجا نوشته یک چیز فلزی است. اما چه چیز فلزی است؟ پنبه فلزی است یا ... ؟ آنقدر پرسش و پاسخ کردیم تا رسید به اینکه یک رشته فلزی است. ☑️ خائنانه‌ترین روش تربیتی این است که تا متربی سوال پرسید، مربی جواب بدهد. در این حالت هیچ وقت عقل و تفکر به راه نمی‌افتد. https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌الان که فصل مدارس هست بهترین فرصت هست برای نهادینه کردن نظم و برنامه ریزی به بچه ها رفتار شایسته فرزندتان را برایش توصیف و در آخر با کلمه ای خلاصه کنید. " تو مداد رنگی ها و خودکاراتو از هم جدا کردی و هر کدوم رو توی جعبه خودش گذاشتی. آفرین به این میگن سازمان دادن." " می دونم که تو تمایل داشتی به اون اردوی مدرسه بری و وقتی برنامه اردو کنسل شد برنامه دیگه ای چیدی. این اون چیزیه که من بهش میگم انعطاف، ابتکار و سازگار بودن و این خیلی عالیه." " تو پشت سر رفیقت ایستادی. هر چند که بچه های دیگه اون رو مسخره کردند این یه شجاعته پسرم" " دخترم تو الان یک ساعته که داری تلاش می‌کنی این لغات رو حفظ کنی، من به این میگم استقامت" " تو متوجه شدی که گل آب میخواد و اونا رو آب دادی به این میگن ابتکار به خرج دادن " " پسرم تو گفته بودی که سر ساعت ۵ تمام تکالیفتو انجام میدی و الان درست ساعت ۵ هست و این چیزیه که من بهش میگم وقت‌شناسی" مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
ادامه ی نشست تنبیه👇 تنبیه سازنده در کودک اقتدار ایجاد می کند، ومهمترین مسئـله این است که کودک درون
تنبیه سازنده درون کنترل بار می آورد. انسان ها از ترس نیست که خودداری می کنند بلکه اختیار خودشان است؛ آگاهی است. در تنبیه سازنده، درک مسئول پیدا می کنند در حالی که اگر تنبیه ذیل احترام و مسئولیت نباشد تبدیل به خشونت می شود. یعنی ما داریم تنبیه می کنیم (خب عصبانی هستم حالا دوتا فحش که به جایی بر نمی خوره حالا یک کمی هم کتک زدم خب اعصابم خورده، چشمم را می بندم دهانم را باز می کنم، اصلاً هیچی نمی فهمم بعد عذرخواهی می کنم ها، ولی چی کار کنم خب من اینم دیگه یا وقتی عصبانیم تا 4 تا 5 تا تیکه ظرف نشکونم درست نمیشم) این حالت از ذیل احترام و مسئولیت بیرون آمده وقتی هم بیرون آمد ارزش ها از بین می رود و خشونت می آید و وقتی خشونت بیاید تنبیه مخرب می شود کودک را تخریب می کند پدر و مادر را تخریب می کند و مانع مسیر رشد می شود به جای اینکه به مسیر رشد هدایت کند مانع می شود شخصیت نامطلوب ایجاد می کند، چون هر کاری که در بیرون با بچه می کنیم آنها را درونی می کند و تبدیل می شود به شخصیت نامطلوب. در حالت اول "تنبیه سازنده" در کودک اقتدار ایجاد میکرد در این حالت ترس. کسی که در نیمه شب در تنهایی از چراغ قرمز رد نمیشود انسان مقتدری است (من می تونم رد شم اما رد نمیشم چون ارزش هام به من اجازه نمی ده) ولی اون کس که شخصیت نامطلوب داره و از چراغ رد نمیشه از روی ترس است که رد نمیشود چون می دونه ممکنه دوربین باشه جریمه بشه، خشونت ترس ایجاد می کند و ترس اجبار و اطاعت ایجاد می کند، کودک برون کنترل می شود و دایم باید از بیرون کنترل شود. چه قدر میگیم (نمی تونم بچه هامو ول کنم ده دقیقه نباشم زار و زندگی و خودشان را نابود می کنند اسیر شدم به خدا) خب این بچه ها برون کنترل هستند همیشه باید بالای سرشان باشی و اصلاً نمیشه مسئولیت به آنها واگذار کرد چون درک مسؤل ندارند. برون کنترلی ایجاد ترس و طمع می کند، مخصوص حیوانات است برای انسان نیست. انسان در مخروطی که قبلاً شرح داده شد از مرتبه ی حیوانات عبور کرده و به مرحله ی انسانیت رسیده نیازی به کنترل از بیرون ندارد. ایجاد ترس مال حیوانات است.ترس با شأن و فطرت انسان سازگاری ندارد و مانع رشد است. (ادامه دارد...) {قسمت12} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌اين روزها بسیار شاهد به نمايش گذاشتن بچه ها هستيم!! والديني را مي بينيم كه لاف می زنند که فرزندان شان در ورزش یا در امتحانات موفق تر از دیگران اند. رجز خواني هاي بسيار سر مي دهند و والديني را به نظاره مي نشينيم كه خود را مسوول سلام نكردن، بيشتر خواستن، شعر نخواندن در جمع و ... كودكان خود مي دانند و احساس شكست و ناكامي مي كنند. والدین این کودکان از حرمت نفس پاييني برخوردارند و اساس و پايه ي رضايت را در نگاه ديگران جستجو مي كنند! در دوران كودكي این افراد «من» به معناي واقعي شكل نگرفته است. اين «منِ» شكل نگرفته به «ما» تبديل نشده است. و «ديگران» همه چيز و همه كس آنها شده است!! ديگران بپسندند آنها هم مي پسندند. ديگران تاييد كنند آنها هم خوشحال مي شوند... مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌تاثیر پدر بر رشد جنسی دختر دختربچه ها خیلی زود یاد میگیرند که برای جلب تایید و تحسین پدر، باید چه بازی هایی انجام دهند. آنها ممکن است خود را باهوش، زیرک، محجوب و اغواگر نشان دهند. اولین مردی که دختر به او ابراز علاقه میکند، پدر اوست. پاسخی که پدر به ابراز علاقه او میدهد برای رشد جنسی دختر بسیار حیاتی است. گرما، بازیگوشی و عشق پدر برای رشد جنسی سالم دختر بسیار مهم است. درغیر این صورت اولین دلبستگی یعنی مادر، همچنان موضوع عشق اولیه و اصلی او باقی میماند.. از سوی دیگر سلطه جویی، تملک طلبی و انتقاد پدر از دختر میتواند در آینده، رشد جنسی و علاقه دختر را به جنس مخالف مخدوش یا نابود سازد⚠️ پدری که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دختر جوان خود نادیده میگیرد، بیشتر به روحیه دختر آزار میرساند و بعلت نیاز به سلطه مذکر، رشد جنسی عادی دختر را از طریق معاشرت با محارم متوقف میکند. چنین دختری باید بقیه عمر خود را صرف بازپس گیری جنسیت خود کند و این واقعیت را که بعنوان زن از حقوقی برخوردار است درک نماید. دختر بچه های دیگر یاد میگیرند که وقتی دور و بر بابا هستند، استعداد خود را چندان بروز ندهند. آنها ممکن است مورد تمسخر، انتقاد، عدم تایید و آزار جسمی قرار بگیرند، بنابراین می آموزند که جلوی مردان خود را خیلی "با عرضه" نشان دهند. آنها به سرعت یاد میگیرند که اجازه دهند بابا بازی یا شطرنج را ببرد. این دخترها آرزوهای خود را فراموش میکنند و تلاش میکنند که همواره کسی که در نظر آنها به عنوان رئیس پذیرفته شده است، یعنی پدر، خیلی خوب به نظر بیاید. سرانجام آنها نسبت به آنچه که در زندگی آنها در رابطه با پدر اتفاق افتاده، احساس تلخی و انفعال میکنند و شکاک و عیب جو میشوند.😱 👩دخترانی که در دوران کودکی از بی توجهی پدر رنج برده اند در هر رابطه ای دنبال ان توجه گمشده میگردند. مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌کودکم خیلی سوال می‌پرسه! چیکار کنم؟! وقتی که بچه‌ها، از زمین و زمان از ما سوال دارند و ما هم کلافه، دستمان به کار است، لازم است از فرمول فقط ۳ دقیقه استفاده کنیم. فرمول فقط سه دقیقه این است که وقتی بچه‌ها از نظر عاطفی و فکری به شما نیاز پیدا می‌کنند، به خودتان وقت دهید. با آنها تماس چشمی و لمسی برقرار کنید. یعنی همان مامانی که دستش مشغول درست کردن کتلت است، به مقاومت بچه اش می‌شود، می‌نشیند و می‌گوید: «قربون چشمای قشنگت بشم. سوالای تو خیلی خوبه. وقتی تو سوال من هم می‌تونم بیشتر فکر کنم. اما الان دارم غذا درست می‌کنم. اگر مشغول سوالای تو بشم غذامون می‌سوزه. اون وقت غذا نداریم بخوریم. تو میای اینجا، کنار مامان بشینی برای مامان نقاشی کنی؟ منم کتلتای کوچولو برات درست کنم؟ بعد اینکه کارم تموم شد، میوه میارم باهم می‌خوریم و تو می‌تونی چند تا از این سوالای قشنگت رو از من بپرسی. بعدشم اگر بلد نباشم می‌ریم دوتایی تو کتابا می‌گردیم و جوابا رو پیدا می‌کنیم.» مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
هدایت شده از 『 جنگ‌رسانه‌ای‌ |‌ حسین‌کریما 』
♦️وقتی از یک فروشگاه بزرگ خرید می‌کنید، کمک می‌کنید یک نفر هفتمین ویلای خود را بسازد و دهمین ماشینش را بخرد؛ اما وقتی از بقالی محل یا یک مغازه ساده خرید کنید آن فرد می‌تواند برای فرزندش آن وسیله‌ای که نیاز دارد را بخرد ... 🔷 حداقل چند قلم از خرید هاتون را مخصوص بقالی و مغازه های کوچک بذارید و همه مایحتاج خود را از فروشگاه های بزرگ نخرید و به اندازه خود کمی جلوی این سیستم سرمایه دار پرور تبعیض آمیز را بگیرید. حسین کریما https://eitaa.com/Karima_hosein
هدایت شده از 『 جنگ‌رسانه‌ای‌ |‌ حسین‌کریما 』
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سانس ویژه استخر شنا برای یهودیهای متدین که با لباس، شنا می‌کنند چون معتقدند که مردان هم مثل زنان بايد بدنشان را بپوشانند و نمي‌توانند برهنه باشند. 💫‏حريدی‌ها از جمله مذاهب ارتودوکس در يهوديت هستند که به احکام و شریعت خود پای‌بندند و البته مصون از تمسخر رسانه های غربی!! @Karima_hosein
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
ادامه ی نشست تنبیه👇 تنبیه سازنده در کودک اقتدار ایجاد می کند، ومهمترین مسئـله این است که کودک درون
همه ی ما با این که پدر و مادر هستیم در عین حال کودک هستیم. همه ی این حرف هایی که می زنیم در واقع برای خودمان است و در مرحله ی بعد برای کودک است. چه قدر در طول روز خودمان را کیفر می دهیم؟ چه قدر با خودمان خشونت می کنیم؟ و چه قدر از ارزش ها بیرون می رویم و اصلاً هم به روی خودمان نمی آوریم. پس همه ی این مطالب اول برای خودمان است؛ باور کنید که ما بزرگ نشده ایم. حال می رویم سراغ الگوی عملی تنبیه و این که چگونه تنبیه کنیم؟ ابتدا این مطلب را بگویم که الگویی که در این جا مطرح می کنم، یکی از انواع الگوهای تنبیه است. الگوهای بسیار متعددی وجود دارد. باید مطالعه کنید و کار کنید. ما گفتیم بچه ها در عبور از ارزش ها باید تنبیه شوند. در این الگوی فرضی من ارزش، یک عدد شیرینی است. ممکن است در ظاهر خنده دار باشد اما فرض کنید سه تا شیرینی داریم، مادر به فرزندش می گوید: یکی مال من، یکی مال تو و یکی هم برای بابا برایش نگه می داریم تا عصر بیاید بخورد؛ مادر میرود و بعد از چند لحظه می آید می بیند که بچه داره دهانش را تمیز می کنه و شیرینی بابا رو خورده. این بچه از نظر من باید تنبیه شود چون طبقه بندی ارزش ها را زیرپا گذاشته. حالا اگر جای ارزش و اهمیت برای مادر برعکس شده باشد و اهمیت جای ارزش را گرفته باشد، مادر میاد و میگه اِه خوردی، نوش جونت یه دونه شیرینی بوده دیگه اصلاً میرم یک کیلو برات می خرم بشین بخور، در وضعیت بدتر مادر می خواهد کودک را تحریک به خوردن کند اذعان می کند که بابا جان این بچه بخوره من اصلاً می گم مال مردمه دست نزنی ها تا این بچه بره بخوره!!!! من اصلاً اگر به این بچه بگم دست نزن مال کسیه و اون تحریک بشه از این به بعد همش می گم که مال فلانیه تا این بچه دهنش باز بشه و بخوره!!!!! درواقع تجاوز به حق مردم را وسیله ی تحریک برای بچه می  کنیم. در این حالت جای ارزش و اهمیت عوض شده؛ وقتی بچه شیرینی پدرش رو می خوره، به ارزش حرمت بی توجهی کرده و وارد حریم پدر شده، ارزش صداقت رو زیرپا گذاشته، پس تا این جا دوتا ارزش را زیرپا گذاشته پس باید تنبیه بشه. (ادامه دارد...) {قسمت13} [مباحث کودک متعادل ] مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
همه ی ما با این که پدر و مادر هستیم در عین حال کودک هستیم. همه ی این حرف هایی که می زنیم در واقع برا
📌چه موقع باید تنبیه کرد؟ درست همان موقعی که آن عمل انجام گرفته.  هرگز کودک را به خاطر کاری که در گذشته انجام داده تنبیه نکنید و هرگز کودک را به خاطر کاری که در آینده اگر انجام بده، تنبیه نکنید. "اگر رفتیم مهمونی تو دست به چیزی بزنی، اومدیم خونه من می دونم با تو!!"  بچه را به خاطر کار گذشته و دیروز تنبیه نکنید چون بچه یادش می رود و اگر شما بخواهید مثلاً به خاطر کاری که دیروز انجام داده او را دعوا کنید او اصلاً یادش نخواهد آمد که شما راجع به چه چیزی او را تنبیه می کنید. زمانی که مطمئن هستید که کاری را فرزند شما انجام داده نگویید که: کی این کار رو کرده یا کی این شیرینی را خورده؟ خوب معلومه او هم میگه که بچه ی همسایه اومد خورد حالا شما باید ثابت کنید که نخیر خودت خوردی. وقتی مطمئن هستید اصلاً نپرسید "کی" بلکه بپرسید "چرا" کی خورد کی نخورد نداریم، تو خوردی من  هم می دونم، چرا خوردی؟ نوع بزه را شرح دهید چرا می خواهید کودک را تنبیه کنید؟ چرائی اش را به کودک بگویید. در این جا کتابی را معرفی می کنیم به نام "حرف اضافی ممنوع"، انتشارات پیک بهار، ترجمه آقای قراچه داغی. این کتاب بسیار زیبا و جالب یاد می دهد که با بچه ها چگونه حرف بزنیم. ما اصلاً بلد نیستیم که چه طوری با بچه ها باید حرف زد. حافظه ی بچه ها فرم خاصی است و تعداد زیاد کلمات را نمی تواند را نگه دارد. بنابراین وقتی می خواهیم توضیح دهیم که چرا می خواهی تنبیه شوی و چه اتفاقی افتاده، باید از کلمات ساده، روشن و شفاف استفاده کنیم و تکرار کنیم.چرا شیرینی بابا رو خوردی؟ اون شیرینی مال تو نبود، اجازه نداشتی بخوریش؛ چرا شیرینی بابارو خوردی؟ حق نداشتی بخوری؛ چرا خوردی؟ تکرار می کنیم و مرتب جملات را کوتاه تر می کنیم و لحن سوال را با آهنگ های مختلف بیان می کنیم تا در ذهن کودک حک شود. این کاری که مادر انجام می دهد دقیقاً برای کاری است که شیرینی بابا رو خورده. نیاییم بگیم که "ببین آبروبر، دنیارو بکنن توی اون شکم کارد خوردت باز هم گرسنه ای، بابای بدبختت ده کیلو ده کیلو شیرینی میاره توی این خونه این همه می خوری بازم مثل گداها.... "در این صحبت ها مادر داد و فریاد می کنه ولی یک کلمه شیرینی بابا در آن نبود که این بچه بفهمه برای چی داره تنبیه میشه و حتی فکر می کنه که آخه کی من ده کیلو شیرینی خوردم اصلاً موضوع چیه؟ این حرفا به من چه ربطی داره؟ (ادامه دارد...) {قسمت14} [مباحث کودک متعادل] مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌زوجین عزیز؛ آیا میدانید حدود %10 از منازعات به دلیل اختلاف نظر است و %90 به خاطر "لحن بد گفتگو"... https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌اقایون عزیز احساس داشتنِ حامی ، خیلی واسه خانم ها لذت بخشه این احساس را همیشه بهشون هدیه بدید مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌با همسر لجباز چگونه رفتار کنیم؟ 🔹هیچ‌گاه با لجبازی رفتار همسرتان را تلافی نکنید. 🔹در یک موقعیت مناسب از همسرتان انتقاد کنید. 🔹وقتی همسرتان عصبانی است، با او صحبت نکنید. 🔹وقتی کار مثبتی انجام می‌دهد، تحسینش کنید. 🔹همسرانی که با کوچکترین مشکل لجبازی می‌کنند احتمالا از اعتماد به نفس کمی برخوردارند. در این مواقع سکوت کنید و شدت لجبازی‌اش را افزایش ندهید. 🔹یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث لجبازی بشود، لحن صحبت کردن و گفتگوی طرفین است، چون در برخی مواقع لحن صحبت خانم و یا آقا بسیار تند و با کنایه است که ممکن است طرف مقابل را سر لج بیندازد. ⁣ مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌دلیل اصلی گرایش نوجوانها به غرب! می‌دانیم مشکلات نوجوانان ما در سن ۱۲_۱۳ سالگی از کجا آب می‌خورد؟ از بدو تولد، وقتی در خانه می‌شنود نوشابه فقط کوکاکولا و پپسی! زمزم بوی خاک می‌دهد! پدر نوشابه می‌خورد و با ناراحتی می‌گوید: «این چه بود؟! کوکا نیست؟!» ظاهراً فقط سلیقه نوشابه خوردن است، اما باطنا داریم القاء می‌کنیم: «اَه به ایرانی!» یا کفش کتانی می‌خریم، بی اختیار می‌گوییم: «آدم کتونی اسکیچرز می‌پوشد، احساس می‌کند روی هوا راه می‌رود! اصلا کمردرد نمی‌گیری!». با این سخن ناخودآگاه داریم به فرزندمان القاء می‌کنیم کالای خارجی مرغوب‌تر است. این یعنی داریم القا می‌کنیم سازنده خارجی از سازنده ایرانی بهتر است. یعنی فکر خارجی از فکر ایرانی بهتر است!! در نتیجه بچه ها به جایی می‌رسند که در ۱۵ سالگی در نقشه، به دنبال کشورهای کانادا و بلژیک و اتریش و ... می‌گردند. این گرایش‌های بچه ها، در رفتارهای خود ماست. بعضی می‌گویند: «خب! واقعیتی است که کتانی اسکیچرز بهتر از کتانی ایرانی است.» ممکن است این درست باشد. ولی این را می‌توان با بیان دیگری گفت که، آنهایی که صد سال ما را استعمار کردند و همه دارایی ما را به تاراج بردند، باید هم بتوانند بهتر از ما کفش بسازند. اما من کفش کشور خودم را می‌پوشم و اسکیچرز هم به پا نمی‌کنم. اما چه استدلالی برای نوجوان خود بیاوریم؟ با این استدلال که با هزینه ۵ کتانی ایرانی، حتی یک کفش اسکیچرز هم نمی‌توانی بخری و یک کتانی اسکیچرز به اندازه ۵ تا کتانی ایرانی برایت کار نمی‌کند. مربی تربیتی پدر و مادرها رو به این کانال دعوت کنید👇 https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌از زیاد حرف زدن برای فرزندتان جداً خودداری کنید! اگرچه حرف زدن با کودک لازم و مفید است اما زیاد حرف زدن تاثیر سازنده ای ندارد. ◻️ آنچه را قبلا گفته اید تکرار نکنید! ◻️ چیزی را که کودک خود می داند، به او نگویید (بیشترمواقع کودک از اشتباهش آگاه است، پیامد طبیعی رفتار، خود بهترین آموزگار است)! ◻️ تکرار موجب اختلال در ارتباط سالم، اوقات تلخی، بگو مگو و استیصال می شود! ◻️ گاهی هنگام خطای کودک سکوت کنید! « زیاده گویی » مقدمه نشنیدن است . مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
📌اگر بچه‌ ها گمان کنند که به عنوان «بچه بد» دیده می ‌شوند، انگیزه ‌شان را برای «بچه خوب» بودن از دست می ‌دهند. مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati
『 مربی‌تربیتی‌ |‌ حسین‌کریما 』
📌چه موقع باید تنبیه کرد؟ درست همان موقعی که آن عمل انجام گرفته.  هرگز کودک را به خاطر کاری که در گذ
ادامه تنبیه ۳۰ ثانیه ای اگر در تنبیه 30 ثانیه ای کودک سرش را پایین انداخت و احساس شرمندگی کرد چه کار کنیم؟ استاد سلطانی: شما به نگاه کردن ادامه بدهید و آماده باشید تا سرش را بالا کرد، شما را ببیند، اگر شما در انتقال پیام چشمی خوب عمل کنید کودک کاملاً تمام احساس شما را خواهد گرفت. همه جای بدن ما دروغ می گوید غیر از چشمان. ما خاصیت نگاه را نمی دانیم و با آن آشنا نیستیم. لبخندها و زبان و حرکات بدن ممکن است دروغ بگویند ولی چشم ها و نگاه ها هرگز. بچه ها چشم و نگاه را خوب می شناسند و حتی احساس پشت آن را می شناسند، خطا هم نمی کنند. پس از نگاه استفاده کنید. بعد از نگاه 30 ثانیه ای برگردید به حالت طبیعی. حاضرین: یعنی دیگه عصبانی نباشیم؟ عصبانی که از اول نباید باشید. اصلاً اگر شما عصبانی باشید این کار را نمی توانید انجام دهید. در عصبانیت اصلاً بچه هایتان را تنبیه نکنید چون نمی توانید تنبیه صحیح را انجام دهید. وقتی در حالت عصبانیت هستیم اختیار ما دست احساساتمان است نه دست خودمان. پس برمی گردیم به حالت طبیعی کاملاً آگاهانه و با انتخاب خودمان. حالا دو تا کار مهم باید انجام دهیم: 1 –  و صمیمیت به کودک می فرستیم. یک پیام غیر کلامی. ببینید چه علامت یا کار به خصوصی بین شما و فرزندتان هست وقتی که به هم پیام محبت می فرستید، مثلاً بعضی لپ می کشند، بعضی دماغشو می گیرند و ... این مرحله ترمیم است. چون بعد از سی ثانیه تنبیه تمام شده و بعد از تنبیه حتماً باید پانسمان و مداوا باشد. در هر صورت بچه یک آسیبی در تنبیه دیده و حتماً باید ترمیم شود. حتی تنبیه در همین حد نیز به بچه آسیب وارد می کند. و در این مرحله به بچه می فهمانیم که دوستت دارم و رابطه ی من و تو برقرار است. این ناراحتی من برای کارت بود نه برای وجودت. کارت منو اذیت کرد، خودت نه . یک پیام شادمانی ردوبدل می کنیم تا کودک مطمئن شود پدر یا مادر از دست او ناراحت نشده اند و این درک را از خودش داشته باشد که کارم بد بود، خودم بد نیستم. تأکید می کنم که این مسئله اصلاًرا به زبان نیاورید و یا خیلی خیلی کم استفاده کنید. 2-  – بستگی به سن و زمان و موقعیت کودک دارد. مثلاً میگیم تو که به بابا کمک می کنی و میری روزنامه می خری، این قدر بابا رو دوست داری چرا شیرینی بابا رو خوردی؟ کودک از این تنبیه سالم بیرون می آید. این درک را از خودش پیدا می کند که من رو دوست دارند، احساس بد نسبت به خودش پیدا نخواهد کرد. کودک با خودش بررسی می کند که من که دوست داشتنی هستم و برای خانواده ام اهمیت دارم چرا این کار را کردم؟ این حالت، احساس گناه صحیح است. این حالت وجدان اخلاقی را در کودک شکل می دهد و این همان کاری است که کودک را درون کنترل می کند. کودک قدرت پیدا می کند که با خودش بررسی کند، « من شخصیت دارم، من دوست داشتنی هستم، چرا این کار رو کردم؟ » و همیشه در یادش می ماند؛ اگر دوباره خواست شیرینی بخورد یادش می افتد که مال کسی است و ارزش ها را نباید زیر پا بگذارد. باز هم تأکید می کنم این تنبیه فقط در حوزه ی ارزش ها است؛ در حوزه ی مهارت ها تنبیه نداریم. کودک بشقاب شیرینی را می برد که تعارف کند، بشقاب کج می شود و می افتد زمین! این جا حوزه ی مهارت ها است پس حوزه ی تنبیه و سرزنش نیست بچه باید فرصت داشته باشد که اشتباه کند و با همراهی بزرگترها اشتباهش را جبران کند. حوزه ی ارزش هم مثل زمانی که فرزند ما در یک مهمانی یا پارک کودک دیگری را می زند! همان جا این تنبیه را اجرا کنید، کودک را به یک جای خلوت ببرید، چرا زدی؟ چرا این کار رو کردی؟ بعد پیام محبت و بعد پیام شخصیت: تو که بچه ها رو دوست داری همیشه بازی با بچه هارو دوست داری .... اگر کارتان را درست انجام دهید حتی فقط با یک نگاه هم می توانید او را تنبیه کنید. (ادامه دارد...) {قسمت16} [مباحث کودک متعادل ] مربی تربیتی https://eitaa.com/morabbi_tarbiati