bazi.mp3
4.87M
یه اهنگ بازی گوش بدیم
یه بپر بپر بکنیم
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐💐روز مادر مبارک 💐💐
یک تبریک ویژه جهت ارسال به گروه های دانش اموزی🌼🌼🌼🌼🌸🌸🌸🌸
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/4037017620C9d779843d0
@bazihadafmand
🌈برای دوستان خودفورواردکنید🙏
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از بنر
🔴تووووووجه 🔴توووووجه
برای تقویت هوش شما و فرزندتون در هر سنی که هستید
کلی کاربرگ سرکرم کننده
اختلاف ، دست ورزی ، هوشی ، ماز داریم
بدوووو تا دیر نشده عضو شوووو😌👌
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4037017620C9d779843d0
minna shahmalleki:
اختلال یادگیری چیست ؟؟
از نظر آموزشی کودکانی دارای نارسائیهای یادگیری هستندکه، تفاوت فاحشی بین توانایی هوشی بالقوهُ آنان وعملکردشان در ارتباط با فرایند یادگیری وجوددارد
باید در نظر داشت که این تفاوت ناشی از عقب ماندگی ذهنی ،محرومیت از آموزش ،اشکالات شدید هیجانی یا نقص در حواس مختلف نیست،وجود این تفاوت ممکن است همراه بااشکال مشخص شده ای در سیستم اعصاب مرکزی باشد
طبق تعریفی که آموزش وپرورش آمریکا ارائه داده است کودکان با نارسائیهای ویژه یادگیری آن دسته از کودکان هستند که در یک یا تعدادی از فرایند های اساسی یادگیری مثل فهم مطالب ،کار برد زبان گفتاری یا نوشتاری دچار مشکل هستند ،این اشکالات ممکن است در کودکان به صورت های گوناگون ظاهر شود مثل :دشواری در گوش دادن ،فکر کردن ،صحبت کردن،خواندن ،نوشتن،هجی کردن و حساب کردن باشد
برگرفته از کتاب اختلالات یادگیری دکتر عزت الله نادری ودکتر مریم سیف نراقی
گرداورنده :
شفیعی
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
کودکان با نارسائیهای یادگیری چه ویژگی هایی دارند :
۱ - این کودکان دارای بهره هوشی متوسط یا بالاتر هستند
۲- این کودکان از نظر حواس مختلف(بینایی ،شنوایی و..) سالم هستند
۳- این کودکان از امکانات محیطی وآموزشی نسبتا مناسبی برخوردارند
۴- این کودکان دارای نارسائیهای شدید رفتاری نیستند
۵- پیشرفت آموزشی این کودکان بطور قابل ملاحظه ای کمتراز بهره هوشی،سن و امکانات آموزشی که از آن برخوردارند ،است
عللی که برای شکست این کودکان در امر یادگیری شایسته ذکر است چنین میتوان خلاصه کرد :
فقدان انگیزش کافی
فقدان دقت وتوجه لازم
دقت بیش از اندازه به جزئی از کل
فقدان هماهنگی لازم در حرکات
برگرفته از کتاب اختلالات یادگیری دکتر عزت الله نادری ودکتر مریم سیف نراقی
گرداورنده :
شفیعی
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
با انجام بازی های هدفمند به رفع اختلالات یادگیری کودکانمان کمک کنیم
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
تعریف بازی:
" هرگونه فعالیت جسمی و ذهنی که بصورت اختیاری و خودخواسته توسط کودکان انجام می گیرد بازی نامیده می شود "
به هنگام بازی کودکان نیروی فکری و بدنی خودرا بکار می گیرند و بازی را بخشی از زندگی عادی خویش به حساب می آورند , و ازآن لذت می برند . بازی کودکان فقط تفریح نیست , بلکه باید آن را جدی ترین کار کودکان قلمداد کرد زیرا فعالیتی قابل ارزشیابی است .
بازی تلاش و فعالیت لذت بخش و خوشایند و مفرحی است که برای رشد همه جانبه کودک ضروری است . کودکان خردسال نمی توانند افکار و عقاید خود را به راحتی باکلام بیان کنند بنابراین معمولا " ازطریق بازی خود را ابراز می کند .
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
اهمیت بازی :
بازی یک روش طبیعی یادگیری است . کودک ازراه بازی تجربه و آزمایش می کند . نتیجه می گیرد و می آموزد بازی قدرت ابداع و ابتکار و تمرکز رادر کودک می پروراند و اورا درکشف رابطه میان اشیاء و آنچه پیرامون اوست یاری می دهد . کودک در بازیهای انفرادی و یک نفره ( زیر 3 سالگی ) با اشیاء , رنگ ها و صداها آشنا می شود و در بازی با وسیله های ماشینی باطرز کارو نیرویی که سبب حرکت آنها می شود آشنا می شود . دربازی جورچین ( پازل ) به رابطه جزئی و کلی پی می برد و درآب بازی اجسام شناور و غیرشناور را کشف می کند .
دربازیهای گروهی , مقررات و معیارهای اجتماعی مانند حس همکاری , رعایت نوبت و .... را می آموزد .
کودک ازطریق بازی احساسات خود را بیان می کند , استعدادهایش شکوفا می گردد و ترس هایش ظاهر می شود .
بازی سبب رشد شخصیت کودک می شود . ازطریق بازی می توان به نکات مثبت و منفی شخصیت کودکان پی برد و همچنین مشکلاتشان راشناخت و سپس درجهت درمان و اصلاح مشکلات رفتاری آنها اقدام کرد .
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42
انواع اسباب بازی :
بازی وسیله ای برای آشنا شدن با خصوصیات کودک است که باید با سن او هماهنگی داشته باشد و جنبه بدآموزی نداشته باشد .
نوع اسباب بازی بررشدکودک تاثیر بسزایی دارد .
انواع اسباب بازی به دو گروه تقسیم می شوند :
1- اسباب بازی های سازمان یافته : که معمولا" برای کارمشخصی طراحی می شوند .
2- اسباب بازیهای سازمان نیافته : که معمولا" خلاقیت کودک را تقویت می کنند .
جهت ارتباط با خانم شفیعی
@shafiee_sadat
کارگاه توانمند سازی مادر و کودک
http://eitaa.com/joinchat/924254211Cd333cd7f42