eitaa logo
مربی خلاق
9.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
402 ویدیو
225 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هیچکس اندازه رهبر انقلاب دلتنگ کربلا نیست . 🏴 محرم سال ۱۳۴۷ ایشان قصد زیارت کربلا می‌کند؛ اداره گذرنامه درخواست ایشان را به ساواک فرستاد و برای صدور گذرنامه از آن سازمان استعلام کرد. 🔴 پاسخ داده‌شده «مشارالیه... از هر فرصتی برای تحریک مردم استفاده میکنند و پای‌بند به هیچ اصول و هم‌چنین تعهدات خود نمی‌باشد؛ با عزیمت وی به عراق مخالفت شود.» این ممنوعیت خروج از کشور تا زمان پیروزی انقلاب باقی بود. پس از پیروزی انقلاب نیز تاکنون فرصتی برای زیارت کربلای معلی برای ایشان فراهم نشده است. نائب الزیاره حضرت آقا روحی له الفدا هم باشید إن شاءالله همگی با امام زمان جانمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ، همه ساله زیارت اربعین روزیمون بشه به برکت صلوات بر محمد و آل محمد الـٰلّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِل فَرَجَهُم
⁉️پاسخ به شبهات دانش آموزی 3⃣ چگونه گذشته پیامبران و امامان را باور کنیم؟ 📝1_ جواب اجمالی: اول: ما چگونه فهمیدیم که گذشتگانی بوده‌اند؟! چگونه فهمیدیم جنگ‌ها و اتفاقاتی در تاریخ افتاده‌ است؟! با اینکه ما آن‌ها را ندیده‌ایم؟! ما از چند راه به وجود گذشتگان و حوادث و اتفاقات گذشته پی برده‌ایم. اول اینکه نسل به نسل از گذشتگان شنیده شده، تا به ما رسیده است. این یکی از راه‌هایی است که همه‌ی انسان‌ها آن را درک کرده‌اند. خیلی از حوادث و اتفاقات اینگونه برای مردم ثابت شده است که از نسل‌های گذشتشان آن را شنیدند. راه دوم از آثار و بقایایی که از گذشتگان باقی مانده است ما به حوادث و اتفاقات گذشتگان پی‌ می‌بریم. و این آثار و بقایا انواع مختلفی دارد: یک موقع بناها و وسایلی است که از آن‌ها مانده است و ما به وجود آن‌ها پی می‌بریم و یک موقع نوشته‌ها و کتاب‌هایی است که از آن‌ها بر جا مانده است که اعتبار این خیلی بالاتر است. اگر ثابت شود که کتاب از خود آن‌ها بوده است. ولی اگر نوشته‌ها را بعدا کسایی که به آن زمان نزدیک بوده‌اند نوشته‌اند باز اعتبار دارد. دوم: حال گذشته‌ی پیامبران و امامان هم علاوه بر این راه‌ها که ثابت می‌شود دو چیز با ارزش دیگر هم وجود دارد که وجود و کلام آن‌ها را ثابت می‌کند. یکی قرآن کتاب الهی و دیگری وجود امام زمان عج. 📎 📎 📎 📎 کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی👇 🌐➺ @amin_moballegh1401
⁉️پاسخ به شبهات دانش آموزی❓ 1⃣ «چرا تبعیض جنسیتی وجود دارد؟» 📝1_ جواب اجمالی: 🔷 تصور کنید یک پادشاهی بخواهد برایش شمشیری از طلا بسازند و بگوید من می‌خواهم در مبارزه با دشمن از این شمشیر طلا استفاده کنم. همین شمشیر طلا وقتی در مبارزه با شمشیر فولادی قرار بگیرد، شکسته می‌شود. آیا می‌توان گفت چون شمشیر طلا شکست خورد، پس طلا بد است؟! مسلما کسی این را نمی‌گوید. چون خاصیت طلا این است. به این خاطر کسی نمی‌گوید شمشیر طلا از شمشیر فولاد بی ارزش‌تر است. بلکه ارزش او بالاتر هم هست. ولی جایگاهش میدان جنگ نیست. بلکه جایگاهش در بالای سر پادشاه و فخر اوست. زن و مرد هم طبق ویژگی‌هایی که خدا به آن‌ها داده است، از آن‌ها انتظار دارد. مثلا از زن انتظار ندارد که کار سنگین انجام دهد، یا وارد میدان جنگ شود و مبارزه کند. چون ویژگی و روحیه‌ی او لطیف و احساسی است و باید مثل باران که کلوخ را نرم می‌کند تا زمین آماده پرورش دانه شود، مرد سخت و خشن را برای ساختن زندگی نرم می‌کند. یا مثل نسیم که به درختان و سبزه‌ها شادابی می‌دهد با نسیم احساساتش به خانه شادابی دهد. یا مثل خورشید که به گل‌ها گرمی می‌دهد به زندگی گرمی دهد. اما مرد ویژگی‌اش این است که سخت و مقاوم است و در برابر خطرها و درگیری‌ها و جنگ‌ها از زن و خانواده دفاع کند و کار سنگین بر عهده‌ی مرد است. چون ویژگی اوست. 📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر https://btid.org/fa/news/194501 📎 📎 📎 📎 @amin_moballegh1401
🌐 امام خامنه‌ای😍: بنده در سی و چندسال اخیر از همه دولت‌ها با گرایشهای مختلف حمایت کردم، درباره این دو سال دولت سیزدهم میخواهم علاوه بر کمک، «تمجید » کنم. @amin_moballegh1401
✅ تمثیل استعداد یابی معلم 🧑‍🏫 معلم ستاره شناس😍 همونطور که با تلسکوپ، میشه ستاره ها را شناسایی کرد⭐️ نگاه معلمی که مثل تلسکوپ دقیق النظر باشه، می تونه استعداد دانش آموزان؛ یعنی "ستاره های کلاس درس" را شناسایی و هدایت کنه، تا مثل ستاره در آسمان زندگی خودشون بدرخشند.🌟💫 کانال دانش آموزی @amin_moballegh1401 https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9 https://rubika.ir/joinc/BHFGJHDD0QXXCPISFODNUHQNYPWFUVAT
💎🔻 🖋آقای حسن رشوند طی یادداشتی تحت عنوان «راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین دیپلماسی فرهنگی» در سایت مشرق نکاتی را مطرح فرموده اند که خوب است رفقا مد نظر قرار دهند👇 📝 عنوان :راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین دیپلماسی فرهنگی جمعیت راهپیمایان اربعین حسینی (ع) هر سال رو به تزاید است. این واقعه به دلیل کثرت جمعیت، طول مسیر، تکرارپذیری سالانه، مردمی بودن و آرامش حاکم در آن، درطول تاریخ اسلام و حتی تاریخ بشر بی‌سابقه است. به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: جمعیت راهپیمایان اربعین حسینی (ع) هر سال رو به تزاید است. تا آنجا که این جمعیت در سال‌های اخیر تا مرز ٢٠ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. این واقعه به دلیل کثرت جمعیت، طول مسیر، تکرارپذیری سالانه، مردمی بودن و آرامش حاکم در آن، درطول تاریخ اسلام و حتی تاریخ بشر بی‌سابقه است. این پدیده الهی، یک فرصت تاریخی را برای جهان اسلام به‌وجود آورده است تا با مدیریت آگاهانه و هوشمندانه، بتواند امکان نشر معارف اهل بیت (ع) و تقویت دیپلماسی فرهنگی را فراهم بیاورد و زمینه‌ساز حکومت عدالت‌گستر مهدوی (عج) باشد. با همین نگاه می‌توان چهار دستاورد مهم این حرکت بزرگ و بی‌مانند را چنین برشمرد: ۱- تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن بخش زیادی از تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان؛ ۲- معطوف کردن توجه جهان به تفکرات شیعی و اسلام اصیل. آنچنان که موجب جذب دیگر مذاهب و حتی ادیان دیگر به مراسم راهپیمایی اربعین شده است؛ ۳- ایجاد بستر مناسب برای وحدت و یکپارچگی بیشتر جهان تشیع در موضع‌گیری‌های جهانی و تأثیرگذاری بر آن‌ها و ۴ -توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدی در جهان و رشد اسلام خواهی در بستر فرهنگ اربعین در میان افکار عمومی جهان. به‌همین دلیل است که رسانه‌های جهانی در سال‌های اخیر به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده، تمام توان خود را برای تحریف و جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به این حرکت عظیم، مصروف کرده‌اند، زیرا که یک جبهه متحد اسلامی، تحت بیرق اباعبدالله الحسین (ع)، با هدف احیای سنن اسلام ناب محمدی، خطر بالقوه‌ای برای زورگویان و استکبارجهانی خواهد بود. برکسی پوشیده نیست که از راهبردهای مهم نظام سلطه مهار تشیع به وسیله ممانعت از توسعه روابط بین دو مرکز سیاسی و مذهبی جهان تشیع، یعنی ایران و عراق و گسترش ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است که مهم‌ترین مصادیق این حقیقت عبارت‌اند از: الف) تلاش برای دورکردن دولت و ملت عراق از ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام؛ ب) تضعیف دولت شیعه عراق و تقویت مخالفان آن برای پیشبرد برنامه‌های شوم از پیش طراحی شده؛ ج) تلاش برای پیاده‌سازی سناریوی تجزیه عراق و ایجاد چالش جدی در مسیر اهداف انقلاب اسلامی که همانا تمدن نوین اسلامی با محوریت فرهنگ دینی است؛ د) نگرانی از ایجاد الگوی تشکل‌های مردمی شیعی در عراق که در سال‌های اخیر با وجود حشدالشعبی و... به‌وجود آمده است؛ ه) کارشکنی در سرکوب گروه‌های تکفیری و مخالف شیعه و بازگرداندن پدیده ناامنی پس از شکست داعش، و سست کردن اراده دولت و ملت عراق برای خروج متجاوزان امریکایی از سرزمینشان. اولین و مهم‌ترین موضوع قابل مشاهده در راهپیمایی اربعین، حضور جمعیت شیعه و محبان اهل‌بیت (ع) از ملیت‌های گوناگون است. شاید نتوان هیچ واقعه‌تاریخی یا هیچ آموزه دینی را مثال زد که در سطح بین‌المللی بتواند شیعیان و محبان اهل بیت (ع) را اینگونه از سراسر دنیا دور هم جمع کرده باشد. از جمله ویژگی‌های جالب افرادی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، جایگاه اجتماعی و اقتصادی متفاوت این افراد است. در این راهپیمایی تاریخی، طبقات بالا، پایین و متوسط در جوامع مختلف پیرامون محور محبان امام حسین (ع) و مذهب تشیع گرد هم می‌آیند. افراد تحصیلکرده در کنار افرادی با درجه تحصیلات اندک، افراد ثروتمند در کنار افراد فقیر، افراد شهری، روستایی، زنان، مردان، کودکان، سالخوردگان و ترکیب‌هایی از این نوع، در این راهپیمایی برجسته دیده می‌شود. کانال قرار گاه فرهنگی https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
دانش آموز حواس پرت کن(1).pdf
126.1K
آموز حواس پرت کن چه کار کنیم؟؟ دانش آموزان طرح امین @amin_moballegh1401
💎رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: اَلْعِلْمُ خَزائِنُ وَ مَفاتيحُهُ السُّؤالُ، فَاسْألُوا رَحِمَكُمُ اللّه ُ فَاِنَّهُ يُؤْجَرُ اَرْبَعَةٌ: السّائِلُ وَالْمُتَكَلِّمُ وَالْمُسْتَمِعُ وَالْمُحِبُّ لَهُمْ. دانش، گنجينه هايى است كه كليد آن «سؤال» است. پس بپرسيد، خدا رحمتتان كند، چرا كه در پرسش چهار نفر بهره و اجر مى برند: ۱ ـ سؤال كننده، ۲ ـ گوينده، ۳ ـ شنونده ۴ ـ دوستدار آنان 📗بحارالانوار، ج 74 ص 144 @amin_moballegh1401
🔰 حضرت آقا دوباره کاغذ به دست شد و لیست ها را روخوانی کرد ‼️ 💠 بعد از آبان ماه سال 1401 و دیدار با مردم عزیز که آقا از روی کاغذ و به صورت لیستی فهرست خدمات را گفت ، این برای دومین بار در کمتر از یک سال است که آقا دوباره آمده یکی یکی از دستاوردهای دولت را برای مردم گفت ‼️ 💠 کاری که وظیفه من و شماست ، کاری که بالای هزار بار رهبری بر عهده من و شما قرار داد تا دستاوردهای نظام به مردم گفته شود تا ناامیدی ریشه کن شود و مردم به آینده امیدوار باشند ، اما وقتی آقا دید ما کم کاری کردیم و عده ای هم هستند که در لباس خودی مدام در حال تزریق ناامیدی و منافق و خائن خطاب کردن مسئولین هستند ، دوباره خودش دست به کار شد و فهرست به فهرست از خدمات دولت گفت. 👈 چرا نباید وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم تا رهبری جور کم کاری ما را نکشد ⁉️ در سال انتخابات مجلس ، آن هم سالی که اصلاح طلبان به شدت در حال ضعیف نشان دادن دولت و هستند ، وقت دعوا بین خودی ها و مدام دولت و مجلس را زیر سوال بردن هست ⁉️ 👈 خوب بودن حذف ارز ترجیحی 👈 رشد شاخص های اقتصاد کلان 👈افزایش رشد اقتصادی 👈 افزایش رشد سرمایه گزاری 👈 کاهش رشد نقدینگی 👈 کاهش بیکاری 👈 کاهش ضریب جینی ( فاصله طبقاتی) 👈 رشد قابل توجه صادرات کالا 👈 تقویت نظام مالیاتی 👈 رشد قابل توجه محصولات پتروشیمی 👈 اقدامات ارزنده نفت و گاز 👈 راه اندازی کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل 👈 کارهای مهم در زمینه آب رسانی ⬆️⬆️⬆️ 🔰 این موارد را شخص آقا در صحبتهای امروزش گفت ‼️ 👈 وظیفه مان را که انجام ندادیم،حداقل همینها را نشر دهیم! یاعلی @amin_moballegh1401
❇️*اکثر پدر مادرها تمایل دارند ویژگی شخصیتی کودکانشان را شناسایی کنند. با مطالعه مطلب زیر به راحتی تیپ شخصیتی کودکتان را شناسایی کنید* 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ❇️[ویژگی ‌های شخصیتی کودک برونگرا] با صدای بلند فکر می‌کنند. مستقیم به فعالیت می‌پردازند. با خودشان حرف می‌زنند. بعد از عمل فکر می‌کنند. از فعالیت‌های مختلف انرژی می‌گیرند. سریع به سوالات پاسخ می‌دهند. به‌صورت عملی یاد می‌گیرند. برای شرکت در فعالیت‌های گروهی همیشه آماده هستند. تا حدودی تکانشگری بیشتری دارند. ❇️[ویژگی ‌های شخصیتی کودک درونگرا] آرام و بدون صحبت فکر می‌کنند. برای حل مشکلات به کناره گیری از جمع نیاز دارند. فعالیت طولانی‌­مدت برای­‌شان خسته کننده است. قبل از شروع کارها و وظایف، از بیرون به بررسی ابعاد مختلف موضوع می‌پردازند. قبل از پاسخ دادن به سوال مکث می‌کنند. قبل از صحبت کردن درباره موضوع، ابتدا به آن فکر می‌کنند. در موقعیت‌های شلوغ احساس تحریک پذیری دارند. ❇️ویژگی­ های شخصیتی کودک حسی مشتاق دستورالعمل‌های گام‌­به­‌گام هستند. به مثال‌های ملموس برای یادگیری نحوه انجام کارهای مختلف نیاز دارند. بر جزئیات لحظه حال تمرکز می‌کنند. به تغییرات فیزیکی موجود در محیط حساس هستند. نیازها و امیال مادی خود را به‌سرعت تشخیص می‌دهند. به موضوعات مشخص و قابل اندازه گیری علاقه‌مند هستند. به فهم نحوه کارکرد وسایل مختلف علاقه دارند و از طریق تجربه عملی یاد می‌گیرند. نگران جزئیات ظاهر خودشان و محیط اطراف هستند. ❇️[ویژگی‌ های شخصیتی کودک شهودی]بر مفاهیم و نظریات تمرکز دارند. بین موضوعات مختلف ارتباطات خلاقانه و گاها تصادفی ترسیم می‌کنند. از طریق الگوها و نمونه‌های کلی به بررسی موضوع می‌پردازند. بر اساس حدس‌ها و الهامات تصمیم می‌گیرند. بدون اینکه از دستورالعمل‌های گام­‌به­‌گام پیروی کنند، به دنبال رسیدن به هدف نهایی هستند. هنگام بحث در مورد رویدادها و فعالیت‌های روزمره احساس خستگی می‌کنند. به محدودیت‌ها و انجام کارها طبق روال معمول علاقه ندارند. معمولا درگیر بحران‌های وجودی (از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود) و هویت‌­یابی هستند. ❇️[ویژگی‌ های شخصیتی کودک متفکر] از حل مسئله لذت می‌برند. عدالت و حقیقت را به همدلی و مردم­‌داری ترجیح می‌دهند. در گفتارشان صریح هستند. انگیزه پیشرفت فردی زیادی دارند. موضوعات را به‌صورت عینی بررسی می‌کنند. عاشق بحث و جدل هستند. قبل از ستایش شروع به نقد می‌کنند ❇️[ویژگی ‌های شخصیتی کودک احساسی] از حمایت و تائید دیگران لذت می‌برند. قبل از انتقاد به تحسین می‌پردازند. برای همدلی و رعایت ادب، بیش از واقعیت و صداقت ارزش قائل هستند. به موضوعات موردعلاقه دیگران اهمیت می‌دهند.  برای درک شیوه تأثیرگذاری بر دیگران تلاش می‌کنند. بر اساس ارزش­های­‌شان تصمیم می‌گیرند. از تعارض و مواجهه مستقیم خودداری می‌کنند. پذیرای انتقادات هستند. ❇️[ویژگی ‌های شخصیتی کودک ادراکی]با مرزبندی و محدودیت به‌صورت جدی مشکل دارند و معمولا قواعد را زیر پا می‌گذارند. مهلت‌ها و تصمیمات را به تعویق می‌اندازند. به‌جای تمرکز بر اتمام تکلیف، کار را با تفریح ترکیب می‌کنند. سازگار و انعطاف پذیر هستند. مشتاق آزادی و خودانگیختگی هستند. از تغییر و تنوع استقبال می‌کنند. درباره عقاید و تصورات­‌شان بیشتر از نحوه رفتارشان حرف می‌زنند. ❇️[ویژگی ‌های شخصیتی کودک قضاوت‌­گر] برنامه‌ریزی‌های منظم و مشخص موجب بازدهی بیشتر آن‌ها می‌شود. بعد از رسیدن به نتیجه و تصمیم‌­گیری، احساس آرامش می‌کنند. قبل از شروع وظیفه بعدی، باید وظیفه قبلی را به اتمام برسانند. برای انجام کارها برنامه زمانی مشخصی دارند. از تعیین زمان مهلت تحویل وظایف استرس می‌گیرند و معمولا زودتر از موعد کارها را تمام می‌کنند. نسبت به اتفاقات اطراف­شان مسئولیت‌­پذیر هستند. برای تصمیم گیری از دیگران مشورت می‌گیرند. مشتاق رسیدن به یک تصویر واضح از اتفاقات در حال وقوع هستند. ادامه دارد... ❇️ کانال تربیتی @amin_moballegh1401 🔹 محتوای ناب و تربیتی کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه‌ای از تربیت شاگردان مکتب حسینی!🫠 کمک به پدر بدون اینکه او متوجه شود🥲 کدام مکاتب غرب می‌توانند چنین شاگردانی تربیت کنند؟! https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9 https://rubika.ir/joinc/BHFGJHDD0QXXCPISFODNUHQNYPWFUVAT