🔰گاهی نه ببینید، نه بشنوید. | #مدیریت_کلاس
🔸معلم با تجربه نباید نسبت به همهی رفتارهای دانش آموزان واکنش نشان دهد.
🔸بلکه باید وانمود کند که برخی از حرکات شاگردان را ندیده و یا نشنیده است، تا حرمت میان معلم و شاگرد حفظ گردد.
🔸اگر معلم به هر رفتاری واکنش نشان دهد، ناگزیر است در برابر آن رفتار موضعگیری نماید و امکان دارد این موضع گیری نتیجه خوبی نداشته باشد.
📚برداشت از کتاب مهارت های اساسی تدریس
📮 @morabigeram
🔰باید عشق به حرکت را در متعلم آفرید.
🔹معلم باید ابتدا هدفش را بشناسد؛ بداند که شاگردانش را تا کجا مخواهد برساتد؟ راه رسیدن به این هدف کدام است؟ ابزار و لوازم عبور چیست و موانع حرکت چه میباشد؟ و از همه مهمتر، متعلم باید ضرورت حرکت را حس کند، باید عشق به حرکت را در او آفرید.
🔹ساخت ما ساختی است برای رفتن، این است که ماندن مشکل است، نه رفتن.
🔹وقتی شاگرد ضرورت حرکت را حس کرد، میتوان برایش مشخص کرد که؛ به سمت چه میخواهی بروی، قلههایت کجاست و سپس موانع حرکت ( بیرونی و درونی ) را بررسی کرد. البته فقط توجه به هدف قله میتواند موانع را بردارد، باید از درگیریها به قدرت رسید.
📚روش تربیت کودک، علی #صفایی_حائری، ص 17
#بیانات_علما
📮 @morabigeram
#خبر 🔻|🔹دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان #فروردین ماه 97 منتشر خواهد شد.
متن کامل خبر را در لینک زیر میتوانید بخوانید.
goo.gl/5wUAi1
🔰 با اعتماد و جرأت صحبت کنید. | #مهارتهای_کلامی
🔸اگر علاقه ما به موضوعی که از آن صحبت می کنیم، کم رنگ و بی تفاوت باشد، قطعاً در لحن و بیان ما منعکس می شود و مخاطب را جذب نخواهیم کرد اما اگر با اشتیاق و علاقه سخن بگوییم، انرژی درونی ما در مخاطب علاقه مندی و جذابیت ایجاد خواهد کرد.
📚برگرفته از کتاب فنون سخنوری
📮 @morabigeram
🔰ماندن در راه کم از عقب گرد نیست...
🔹در کاروانی که در حال حرکت است ماندن عبارت است از عقب افتاد از کاروان و دریده شدن به دست گرگان.
🔹من استوی یوماه فهو مغبون
🔹چرا که توقف هر چند دو روزه عقب گرد و محرومیت است.
#عین_صاد
#بیانات_علما
📮 @morabigeram
🔰 #در_محضر_شهید_مطهری
🔹 پرورش عقل
🔹مسئله اول که باید بحث کنیم همان پرورش عقل و فکر است. در اینجا ما دو مسئله داریم: یکی مساله پرورش عقل و دیگر مساله علم.
🔹مسئله علم همان آموزش دادن است. «تعلیم» عبارت است از یاددادن. از نظر تعلیم، متعلم فقط گیرنده است و مغز او به منزله ی انباری است که یک سلسله معلومات در آن ریخته می شود.
🔹ولی در آموزش کافی نیست که هدف این باشد. امروز هم این را نقص میدانند که هدف آموزگار فقط این باشد که یک سلسله معلومات، اطلاعات و فرمول در مغز متعلم بریزد، آنجا انبار بکند و ذهن او بشود مانند حوضی که مقداری آب در آن جمع شده است. هدف معلم باید بالاتر باشد و آن این است که نیروی فکری متعلم را پرورش و استقلال بدهد و قوه ابتکار او را زنده کند، یعنی کار معلم درواقع آتشگیره دادن است.
🔹فرق است میان تنوری که شما بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا این تنور را داغ کنید و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است شما آتشکیره از خارج می آورید، آنقدر زیر این چوبها و هیزمها آتش میدهید تا خود اینها کم کم مشتعل شود و تنور با هیزم خودش مشتعل گردد. چنین به نظر میرسد که آنجا که راجع به عقل و تعقل در مقابل علم و تعلم بحث می¬شود، نظر به همان حالت رشد عقلانی و استقلال فکری است که انسان قوه استنباط داشته باشد.
📮 @morabigeram