eitaa logo
مربیگرام
1.1هزار دنبال‌کننده
108 عکس
7 ویدیو
1 فایل
ارتباط با ما : @sadeghzoufan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مایه‌ی شرمندگی! وسایل مدرسه را از تأمین کنیم. 📮 @morabigeram
🔰گاهی نه ببینید، نه بشنوید. | 🔸معلم با تجربه نباید نسبت به همه‌ی رفتارهای دانش آموزان واکنش نشان دهد. 🔸بلکه باید وانمود کند که برخی از حرکات شاگردان را ندیده و یا نشنیده است، تا حرمت میان معلم و شاگرد حفظ گردد. 🔸اگر معلم به هر رفتاری واکنش نشان دهد، ناگزیر است در برابر آن رفتار موضع‌گیری نماید و امکان دارد این موضع گیری نتیجه خوبی نداشته باشد. 📚برداشت از کتاب مهارت های اساسی تدریس 📮 @morabigeram
💌 گاهی نه ببینید، نه بشنوید. | 📮 @morabigeram
🔰باید عشق به حرکت را در متعلم آفرید. 🔹معلم باید ابتدا هدفش را بشناسد؛ بداند که شاگردانش را تا کجا م‌خواهد برساتد؟ راه رسیدن به این هدف کدام است؟ ابزار و لوازم عبور چیست و موانع حرکت چه می‌باشد؟ و از همه مهم‌تر، متعلم باید ضرورت حرکت را حس کند، باید عشق به حرکت را در او آفرید. 🔹ساخت ما ساختی است برای رفتن، این است که ماندن مشکل است، نه رفتن. 🔹وقتی شاگرد ضرورت حرکت را حس کرد، می‌توان برایش مشخص کرد که؛ به سمت چه می‌خواهی بروی، قله‌هایت کجاست و سپس موانع حرکت ( بیرونی و درونی ) را بررسی کرد. البته فقط توجه به هدف قله می‌تواند موانع را بردارد، باید از درگیری‌ها به قدرت رسید. 📚روش تربیت کودک، علی ، ص 17 📮 @morabigeram
🔻|🔹دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان ماه 97 منتشر خواهد شد. متن کامل خبر را در لینک زیر میتوانید بخوانید. goo.gl/5wUAi1
🔰 با اعتماد و جرأت صحبت کنید. | 🔸اگر علاقه ما به موضوعی که از آن صحبت می کنیم، کم رنگ و بی تفاوت باشد، قطعاً در لحن و بیان ما منعکس می شود و مخاطب را جذب نخواهیم کرد اما اگر با اشتیاق و علاقه سخن بگوییم، انرژی درونی ما در مخاطب علاقه مندی و جذابیت ایجاد خواهد کرد. 📚برگرفته از کتاب فنون سخنوری 📮 @morabigeram
🔰ماندن در راه کم از عقب گرد نیست... 🔹در کاروانی که در حال حرکت است ماندن عبارت است از عقب افتاد از کاروان و دریده شدن به دست گرگان. 🔹من استوی یوماه فهو مغبون 🔹چرا که توقف هر چند دو روزه عقب گرد و محرومیت است. 📮 @morabigeram
🖼 عقبگرد ممنوع! #عین_صاد #بیانات_علما #عکس_نوشت 📮 @morabigeram
🖼یکی از مهمترین ابزارهای تربیت 📮 @morabigeram
🔰 🔹 پرورش عقل 🔹مسئله اول که باید بحث کنیم همان پرورش عقل و فکر است. در اینجا ما دو مسئله داریم: یکی مساله پرورش عقل و دیگر مساله علم. 🔹مسئله علم همان آموزش دادن است. «تعلیم» عبارت است از یاددادن. از نظر تعلیم، متعلم فقط گیرنده است و مغز او به منزله ی انباری است که یک سلسله معلومات در آن ریخته می شود. 🔹ولی در آموزش کافی نیست که هدف این باشد. امروز هم این را نقص میدانند که هدف آموزگار فقط این باشد که یک سلسله معلومات، اطلاعات و فرمول در مغز متعلم بریزد، آنجا انبار بکند و ذهن او بشود مانند حوضی که مقداری آب در آن جمع شده است. هدف معلم باید بالاتر باشد و آن این است که نیروی فکری متعلم را پرورش و استقلال بدهد و قوه ابتکار او را زنده کند، یعنی کار معلم درواقع آتشگیره دادن است. 🔹فرق است میان تنوری که شما بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا این تنور را داغ کنید و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است شما آتشکیره از خارج می آورید، آنقدر زیر این چوبها و هیزمها آتش میدهید تا خود اینها کم کم مشتعل شود و تنور با هیزم خودش مشتعل گردد. چنین به نظر میرسد که آنجا که راجع به عقل و تعقل در مقابل علم و تعلم بحث می¬شود، نظر به همان حالت رشد عقلانی و استقلال فکری است که انسان قوه استنباط داشته باشد. 📮 @morabigeram
پرنده‌ی تدریس | #روش_تدریس 🔸تدریس مانند یک پرنده دو بال دارد. 🔸کامیابی در سیره معلمی با داشتن این دو بال اتفاق می افتد. بال اول: محتوا است و تسلط بر محتوا بال دوم: شایستگی ها. شایستگی های فردی، به روز بودن توانایی های تکنولوژیکی، انواع روش های تدریس. 📮 @morabigeram
این همه زحمت میکشه، آخرش هم نمیتونه نوار را جا بزنه! 😂😂😂 #تربیت_به_روز دنیای ما #مربیان با دنیای کودکانی که تربیت می کنیم تفاوت بسیاری دارد، باید آنان را برای دنیای خودشان تربیت کنیم. @morabigeram