37.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ هفته کتاب و کتابخوانی
پیش دبستانی مهدالرضا
مربی خانم یزدانیان
شهرستان فوچان
🌷سوال🌷
به کلاس اولی موقع مرتب کردن کلمات درهم چگونه یاد بدیم که اول کدوم رو بذاره یا مثل افعل د راخر میاد
کلا ترتیب جمله رو چطوری بفهمونیم ؟
و خود نوشتن جمله روچگونه یاد بدیم ؟
باید روان خوانی زیاد داشته باشه؟
🙂جواب 👇👇
کاغذ های کوچک تهیه کنید
در هر تکه، یک کلمه بنویسد
تکه ها را جابه جا کنید تا مرتب کردن جملات را یاد بگیرد.
در مورد خود جمله سازی روی کار و فعل بیشتر کار کنید
مثلاً برای جمله سازی بهتر است ابتدا یک وسیله ای مثلا سیب بیاورید و بگویید در مورد این سیب چه کاری می توان انجام داد هر کدام بگویید مثلا می خوریم، هدیه می دهیم، آبش را می گیریم، بو می کشیم و...
بعد بگویید همین کارهایی که گفتید را می خواهم در یک جمله باسیب بگوییم یعنی کلمه سیب هم توش باشه مثلا او سیب می خورد
مادر آب سیب را می گیرد...
پس روی کارش بیشتر وقت بگذارید
بعد جمله سازی، بچه ها در مفاهیم ضعیف هستند، مفاهیم را ارتقاءدهید لازمه جمله، فکر است و فکر با مفاهیم ایجاد می شود.
تکنیکهای تقویت تمرکز کودکان
👈هرکودکی روش متفاوتی دارد. برخی کودکان وقتی اطلاعات را میبینند آن را بهتر درک میکنند. برخی با شنیدن راحتتر هستند و برخی وقتی یاد میگیرند که از اطلاعات استفاده عملی کنند و آن را لمس کنند.
👈 بهتر است بدانید کودک شما در کدام گروه قرار دارد، چون بهاینصورت کودک اطلاعات را بهتر درک میکند و یادگیری او بلندمدتتر میشود.
♦️دیداری:
کودکانی که دیداری هستند وقتی چیزی را میبینند بهتر آن را درک میکنند. در این مورد، کودک وقتی بهتر میتواند تمرکز کند که اطلاعات را میخواند و آن را مینویسد.
💎درستکردن فلش کارت:
اگر کودک شما باید املا یا مفاهیم را یاد بگیرد، نوشتن آنها روی یک کارت کوچک و دائم نشاندادن به او،کمک میکنداین مفاهیم را سریع تر درک کند و بهخاطر بسپارد.
💎نقاشیکردن:
ازکودک بخواهید چیزی را که یادمیگیرد، نقاشی کند. این کار کمک میکند کودک مطالب را بهتر در ذهن خود ببیند.یکی ازفایده های این کار این است که مهارت های حرکتی کودک نیز بهبود پیدا میکند.
💎خطخطیکردن:
معمولا میبینیم که کودک وقتی درس میخواند گوشه کتاب را خطخطی میکند و فکر میکنیم حواس او پرت شده.ولی درواقع خطخطیکردن کمک میکند کودک مطالب را بخاطر بسپارد و بعدا راحتتر آنها را بهیاد آورد.
♦️شنیداری:
کودکانی که وقتی چیزی را میشنوند آن را بهتر درک میکنند، یادگیری شنیداری دارند.
👈بلندخواندن:
کودکانی که یادگیری شنیداری دارند وقتی مطالب را بلندبلند میخوانند یا به خواندن کسی دیگر گوش میدهند، بهتر یاد میگیرند. در این موارد کتابهای صوتی برای کودک بهتر از کتاب های کاغذی هستند.
💎موسیقی:
گوشدادن به موسیقی در حین درسخواندن نیز به این کودکان کمک میکند، تمرکز کنند و مطالب را بهتر بهیاد آورند.
👈حرکتی:
کودکانی که یادگیری حرکتی دارند، باید مطالبی که میخوانند را لمس کنند تا آن را بهتر بفهمند و درک کنند. برای این کودکان، یادگیری با برنامههای عملی بهتر از بلندخواندن و نوشتن است.
@morabikodak5159
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️💚کاردستی پاییزی
قابل توجه بانوان فعال عرصه کودک
مربیگری مسی پلی و بازی#بردسکن
مربیگری مهد وپیش دبستانی #اهواز
مربیگری مهدوپیش دبستانی #تهران
مربیگری مهد وپیش با بازی#اصفهان
مربیگری مهد وپیش دبستانی#رباط کریم
با تدریس مدرس کشوری خانم دهقانی
رو خودت سرمایه گذاری کن موفق اتفاقی نیست👇👇
🆔@Ganjipour
@morabikodak5159
اسم شهرتون رو بفرستین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی مدیریتی
هدف: تقویت و هماهنگی چشم و دست، پرورش
مهارتهای ذهنی، افزایش خلاقیت، افزایش توانایی
مدیریت، تقویت مهارت حل مسئله
مربی: شعبانی
کودکستان مهرانا شیراز
در این بازی نوآموز باید شکلهای شبیه را به هم وصل کند بدون اینکه خطهایشان به یکدیگر برخورد کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخ کردن نی
هدف: دستورزی، هماهنگی چشم و دست، افزایش خلاقیت، افزایش دقت و توجه و تمرکز، تقویت انگشتان دست
مربی: شعبانی
کودکستان مهرانا شیراز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اموزش چراغ راهنمایی
پیش دبستانی باغچه صفا
مربی خانم خجسته ازکرمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هماهنگی دست وچشم
پیش دبستانی باغچه صفا
مربی خانم خجسته کرمان
آموزش مهارت نه گفتن😉
وچگونه اون رو آموزش بدیم
کودکستان ستارگان آینده ✨