❤️مادر که باشی بی خیال تر می شوی.
✅بگذار فرزندت، دیوان حافظ نازنینت را پاره کند
✅ بگذار تمام دستمال کاغذی ها را یکی یکی از جعبه بکشد بیرون. بگذار خوش باشد. خنده هایش را عشق است... .
✅بگذار روی دیوار را خطخطی کند
دیوار مهم تر است یا دل کوچکش؟ پس بخاطر دیوار،
⚠️ دلش راخطخطی نکن.
#کودک
دقت کنید #تنبیهکردن کودکان بیش فعال کاملا اثر معکوسی دارد و بعد از مدتی به جایی میرسید که خودتان از تنبیه بینتیجهاش خسته خواهید شد
#قصه
#اگر_جای_او_بودم
🐰
خرگوشک زیر درخت کاج نشست و با گریه گفت: «توی لانه مان تونل کَندم و مامانم عصبانی شده. با من قهر کرده.»
بچه سنجاب گفت: «اگر جای تو بودم...» ولی همین که دید خرگوشک گوش نمی کند، پرید و رفت. خرگوشک باز گریه کرد. بعد اشک هایش را پاک کرد و دنبال بچه سنجاب دوید.
🐰
از او پرسید: «اگر جای من بودی، چه کار می کردی؟»
بچه سنجاب گفت: «خُب، لانه مان را پُر از میوه کاج می کردم تا مامانم با من آشتی کند.»
خرگوشک زیر درخت کاج برگشت و یک بغل میوه کاج جمع کرد. آن وقت با خودش گفت: «مامانم که این ها را دوست ندارد! پس چه کار کنم؟»
🐰
میوه های کاج را به بچه سنجاب داد و به طرف لانه اش راه افتاد. به بچه کلاغ که رسید، مشکلش را گفت و از او پرسید: «اگر جای من بودی، چه کار می کردی؟»
بچه کلاغ گفت: «خُب، یک آواز جدید می ساختم تا خوشحالش کنم؛ این طوری.» و بچه کلاغ چند قارقار بامزه کرد.
ولی خرگوشک هرچه سعی کرد نتوانست قارقار کند. آه کشید و گفت: «این طوری که نمی توانم مامانم را خوش حال کنم؟»
🐰
به راهش ادامه داد. به برکه رسید.
مشکلش را به بچه قورباغه گفت و پرسید: «تو اگر جای من بودی، چه کار می کردی؟»
بچه قورباغه برگ های خشک روی آب را نشان داد و گفت: «خب، این ها را جمع می کردم تا من را ببخشد.» خرگوشک آه کشید و گفت: «من که شنا بلد نیستم. پس چه کار کنم؟»
بچه قورباغه گفت: «خب، من از کجا بدانم؟»
🐰
خرگوشک به راهش ادامه داد و با خودش گفت: «این ها که جای من نیستند. خودم باید یک راه پیدا کنم. بهترین راه خرگوشکی.» با این فکر به لانه اش رسید. یواشکی از تونلش، رفت توی اتاق. خاک های تونل را جمع کرد و اتاق را تمیز کرد.
بعد پیش مامان خرگوش رفت و گفت: «اگر جای شما بودم...» مامان خرگوش با اخم پرسید: «خب؟» خرگوش دست مامانش را تا اتاقش کشید و گفت: «اگر جای شما بودم، خرگوشک را می بخشیدم. ببین همه جا را تمیز کرده!»
🐰
و همین که مامان خرگوش اخم هایش را باز کرد و خندید، خرگوشک توی بغلش پرید و پرسید: «می توانم تونلم را نگه دارم؟»
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
تاثیر خوراکی های سالم و غیر سالم
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
💐💫💐💫💐💫💐💫💐💫
به این دلایل کودک خود را از موبایل و تبلت دور نگه دارید :
تاخیر در رشد
دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند موجب محدود شدن حرکت در کودکان می شوند و این شرایط می تواند تاخیر در رشد را به همراه داشته باشد زیرا تحرک توانایی های یادگیری و توجه را بهبود می بخشد. هنگام ورود به مدرسه، تاخیر در رشد تاثیر منفی بر شرایط تحصیلی کودکان می گذارد.
کمبود خواب
کمبود خواب در کودکان به مشکلات سلامت جدی و کسب نمرات پایین در مدرسه منجر می شود. متاسفانه، 60 درصد والدین توجه ای به میزان استفاده فرزندان خود از فناوری های مختلف ندارند.
رشد سریع مغز
طی بازه زمانی تولد تا دو سالگی، اندازه مغز سه برابر می شود و تا سن 21 سالگی به رشد خود ادامه می دهد. رشد اولیه مغز به واسطه محرک های محیطی یا محرومیت های آنها صورت می گیرد. تحریک رشد مغز در نتیجه مواجهه بیش از اندازه با فناوری ها نشان داده است که می تواند با کاهش توانایی خود تنظیمی، تاخیر شناختی، اختلال_در_یادگیری، کمبود_توجه، و تکانشگری افزایش یافته مرتبط باشد.
چاقی فراگیر
خطر ابتلا به چاقی در کودکانی که از دستگاه های قابل حمل در اتاق های خود استفاده می کنند، 30 درصد بیشتر است. سی درصد کودکان مبتلا به چاقی در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد و با خطر افزایش یافته سکته مغزی و حمله قلبی زودرس مواجه هستند.
چشم_درد
خیره شدن به نمایشگر دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند و تبلت می تواند فشار زیادی به چشم وارد کرده و موجب چشم درد یا سندرم بینایی رایانه ای شود.
💫💐💫💐💫💐💫💐💫💐
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با کمک یه دایره کلی نقاشی قشنگ و جذاب به بچه ها آموزش بدید 😍👌
🌺🐝💖🌺🐝💖🌺🐝💖
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
💕الگوي خوبي باشيم.
تا وقتي ما كنترل رفتار و گفتار خود را نداريم، تا وقتي فرزندمان از ما ياد ميگيرد وقت عصبانيت داد بزند، جيغ بزند زور بگويد، نميتوانيم موفق به تصحيح رفتار فرزندمان شويم.
بايد خونسرد، آرام و محكم باشم.
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌹🌹
کلاغه میگه خبرخبر پرستوها میرن سفر
حالا که فصل پاییزه برگ درختا می ریزه
بارون می باره نم نم یه وقت زیاد یه وقت کم
هوا یه خُرده سرده برگ درختا زرده
پاییز خیلی قشنگه ببین چه رنگارنگه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
در بگو مگوی کودکان دخالت نکنید
بگو مگوی کودکان سر خوراکی، اسباب بازی یا جای محدود یا حتی تماشای شبکه تلویزیونی، فرصتی مناسب برای آموزش مهارت «حل مساله» است.
🍀تربیت فرزند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روانشناسی
روش صحیح تقویت حرف شنوی در فرزندان
─┅─═ঊঈ🌸ঊঈ═─
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
#قصه
#عقاب_مغرور
توی یک روز قشنگ، پرنده های زیبایی پرواز می کردند. یکی از اون پرنده ها عقاب مغرور بود. عقاب مغرور روی یک کنده ی درخت نشست. دید که بعضی از حیوانات دور هم جمع شدند. پرسید: «اینجا چه شده است؟»
یکی از حیوانات که آنجا که بود و می دانست چه شده، گفت: «ما می خواهیم یک مسابقه برگزار کنیم.»
روز بعد که مسابقه برگزار شده بود، عقاب رفت توی مسابقه شرکت کرد. رئیس مسابقه که جغد پیر بود، مسابقه را شروع کرد.
جغد پیر گفت: «هر حیوانی هر هنری که بلد است در این مسابقه نشان بدهد و هر کی در مسابقه ببرد، جایزه می گیرد.»
اولین حیوان، دارکوب بود. اون با نوکش روی درخت طرح های زیبایی کشید و همه برای او دست زدن.
نفر دوم مرغ ماهی خوار بود، اون با اینکه تو آب شنا می کرد، سریع سرش را کرد توی آب و یک ماهی را شکار کرد و باز اون و تو آب رها کرد و همه برای او دست زدند.
نفر هفدهم عقاب بود، او بال زد و شتاب گرفت، با چنگال های تیزش موش را در چنگال خودش گرفت، اما برای عقاب هیچ کسی دست نزد چون با اون کار موش ترسید و گریه کرد.
عقاب گفت: «برای چه برای من دست نمی زنید و جایزه را به من نمی دهید؟»
جغد گفت: «تو با این کاری که کردی موش را ترساندی.»
فلامینگو که دید موش دارد گریه می کند، سریع دوید و با منقارش زد به پنجال های عقاب و موش را با قدرت از عقاب گرفت.
جغد پایان مسابقه را تعیین کرد و گفت: «الان برنده ی مسابقه را مشخص می کنم.» و برنده ی مسابقه را فلامینگو انتخاب کرد.
فلامیگو از خجالت سرخ شده بود و از همه تشکر کرد و گفت: «من این کار را برای جایزه نکردم!»
جغد گفت: «می دانم اما اینو بخاطر این دادم چون تو موش را با شجاعت نجات دادی.»
فلامینگو هم شاد و خندان به خانه رفت.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
روانشناسها میگن:
هر برچسبی به بچه ها بزنیم، همون میشن
مثلا بگیم دروغگو! شلخته! تنبل! و ... همین خلقیات رو میگیرن.
یه دوستی داریم، خیلی به بچه هاش برچسب میزد
میگفت: عاشق امام حسین! دختر با حیا! پسر با غیرت! سرباز امام زمان و ...
خیلی وقتا هم تو لالایی هاش میگنجوند این برچسب ها رو! یادم اومد که
«روانشناس ها میگن: بچه ها شبیه برچسب هاشون میشن»
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
شعر | واحد کار خوراکی ها | شیر
به به چه طعم خوبی !
خوش مزه و سفید است
هر روز میخورم شیر
چون واقعا مفید است
با خوردن دو لیوان
قدم رسیده این جا
حتما دو سال دیگر
من می رسم به بابا
دندان شیری من
پوسیده بود ، افتاد
اما خدا به جایش
دندان محکمی داد
در سفره چیدم امروز
ماست و پنیر و سرشیر
ممنونم از تو ای گاو
از این که داده ای شیر
شیر و عسل اگر بود
در رودهای دنیا
مثل بهشت می شد
این باغ های زیبا. #واحدکار_خوراکیها.
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
#کاربرگ_خوراکیها
ابتدا کودک با دسته های غذایی و ارزش غذایی هر کدام آشنا شود سپس کاربرگ را پرینت گرفته تا رنگ آمیزی کند. #واحدکار_خوراکیها
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
❣️برای کودک، پدر و مادر دو نیمهء بدنش هستند، پس با گله از همسرتان آرامش و شادی او را نگیرید.
🔺 مسائلتان را، بدون حضور کودک حل کنید.
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
🌹🌷🌼💐🌸🌾
بازی با سر بطری:
این بازی در زمینه حفظ قرآن انجام می شود .تعدادی سر بطری یک شکل تهیه نمایید طرف داخل سر بطریها نام سوره ها یا صفحات قرآن ویا شماره آیات را بنویسید(بسته به وضعیت حافظان شرکت کننده در مسابقه (در بطریها را طوری که نوشته داخل آنها معلوم نباشد بچینید آغاز گر بازی یک در بطری را بر می دارد دوحالت را می تواند انتخاب کند یا خودش بدون اشتباه مورد نوشته شده را از حفظ بخواند و در بطری را برای خود بردارد یا اینکه از دیگری بپرسد که در این صورت اگر سوال شونده درست خواند در بطری سهم او می شود وگرنه در بطری به سوال کننده می رسد در آخر کسی که در بطریهای بیشتری جمع کرده برنده است این مسابقه را می توان در زمینه روخوانی نیز انجام داد و سوره یا آیه یا صفحه نوشته شده درون در بطری را بدون اشتباه روخوانی نمود.
#مسابقه
موضوع :قرآنی
عنوان: حفظ استقامت
سن: همه سنین
جمعی از بچه ها را در یک صف یا یک حلقه قرار می دهیم نفر اول اولین کلمه از محلی را که برای حفظ انتخاب کرده ایم از حفظ می خواند نفر دوم علاوه بر کلمه اول کلمه دوم راهم اضافه می کند ونفرات بعدی هم به همین ترتیب کلمات را اضافه می کنند هرکس نتوانست کلمات پیش از خودش یا کلمه ای که خود اضافه می کند را بخواند ازدور خارج می شوند سه نفر آخری که می مانند برنده هستند.
#مسابقه
قالب: ترکیبی
موضوع :قرآنی
عنوان: جورچین
-مسابقه جورچين :(حفظ قرآن با بازی)
این بازی قرآنی شیوه مناسبی است برای شرکت دادن همزمان بچه های پیش دبستانی و مقطع ابتدایی یا راهنمایی.
ابتدا تعدادی از پیش دبستانیها را به تناسب آیه ای که می خواهیم حفظ کنیم جلوی کلاس می آوریم به هرکدام یک کلمه یا یک عبارت از آیه را به عنوان اسمش اختصاص می دهیم مثلاً یکی را آقای "قُل" می نامیم ودیگری را آقای "أعوذُ" وبه همین ترتیب بقیه را هم نام گذاری می کنیم بچه های پیش دبستانی هر کدام که اسمش را ياد گرفت برنده است ویک بادکنک جایزه می گیرد اما بزرگترها :یکی از آنها را روبروی بچه های پیش دبستانی قرار می دهیم بعد از بچه های پیش دبستانی که بر اساس ترتیب کلماتی که اسم هر کدامشان هم می باشد ایستاده اندمی خواهیم به سرعت جایشان راعوض کنند وخومان هم به به هم ریختنشان کمک می کنیم حال از نفر روبرویشان می خواهیم آنها را مرتب کند .از اول صف مرتب شده کوچکترها به نوبت اسمشان(کلمه یا عبارت آیه)را می گویند اگر درست مرتب شده باشند آیه هم صحیح خوانده می شود ونفر روبرو (مرتب کننده)به مرحله آخر می رود.
با آیات بعد سوره این کار را تکرار می کنیم تا نفر ات بعدی مرحله آخرهم مشخص شوند .
در مرحله آخر باید تمام آیات توسط مربی و بچه ها خوانده شود ودر این فاصله نفرات راه یافته به مرحله آخریک فعالیت بدنی مثل ترکاندن بادکنک فقط از طریق باد کردن .چیدن لیوانهای یکبار مصرف روی هم و...را انجام می دهند هر کس زودتر از پایان همخوانی کار خود را به اتمام رسانید علاوه بر امتیاز مرحله اول امتیاز مرحله دوم را هم می گیرد
#مسابقه
قالب:
موضوع: قرآنی
عنوان: مسابقه صندلی
🌺☘🌻🍀🌹🍃🌷🍁🌾
صندلي بازي :
چند صندلي را به صورت دايره کنار هم قرار داده مربي شروع به خواندن يک سوره به صورت شمرده ميکند به محض ساکت شدن بچه ها بايد بر روي صندلي ها قرار گيرند هرکس بي صندلي ماند فقط در صورتي به بازي بر مي گردد که آيه اي که مربي روي آن مکث کرده بخواندوگرنه ميسوزد ويک صندلي هم کم ميشود نفر آخر ي که مي ماند جايزه ميگيرد
اين بازي با تعداد زياد هم قابل اجراست اگر تعدا د بچه ها خيلي بيشتر از صندليها بود فقط در مرحله اول بيش از يک بازنده خواهيم داشت وميتوان اين قانون راگذاشت که هر نفر تنها يکبار با خواندن آیه ميتواند به بازي بر گردد اين باز ي از سالهاي اول دبستان تا آخر راهنمايي جذاب است.
#بازی کودکانه
🌺☘🌻🍀🌹🍃🌷🍁🌾
بازی حدس بزن کجاست؟
🔷 هدف: افزایش دقت، سرعت عمل
🔶 قابل اجرا از ۳ سالگی
🔴 یک شیء به کودکان نشان داده می شود مثل یک مهره کوچک که در دست جای می گیرد و سپس از بچه ها می خواهیم که رو به دیوار بایستند و مهره را در یک قسمت از اتاق پنهان می کنیم و هرکس زودتر جای آن را پیدا کرد برنده است این بازی می تواند به صورت انفرادی و با احتساب زمان نیز اجرا شود.
#بازی کودکانه
🌺☘🌻🍀🌹🎋🌼🍃🍂🌾
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
الگوی کلاهی که گذاشته بودیم .
جشن مداد
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d
به جای نابغه، "خوشبخت " تربیت کنیم!
کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند،
اما نیاز دارند که بدانند چگونه زندگی کنند...
نیاز دارند که توانایی هایشان را بشناسند و بتوانند آنها را بکار گیرند.
حقشان نیست بار آرزوهای از دست رفته ما را به دوش بکشند
و کودکی شان فدای خواسته های ما شود...
حقشان این است که مطابق شخصیتشان پرورش داده شوند،
حقشان این است که شاد باشند و از زندگی لذت ببرند .
http://eitaa.com/joinchat/1567096844C746db3d35d