✨﷽✨
◆ متن سخنرانی استاد #رائفی_پور ◆
⚠️ #چرا_باید_شریعت_را_مو_به_مو_انجام_داد؟⚠️
#شریعت را باید مو به مو انجام داد. چرا؟
باید #مرجع-تقلید داشته باشید. باید زنگ بزنی بپرسی. اگر پیگیر نشیم دیگه این تنبلی از خودمونه.
آیت الله بهجت میگه #بهترین سیر و سلوک #نماز است. ایشون می فرماید همین نماز اول وقتتون رو بخونین، به جایی که باید برسین می رسین. برخی از علماء می گفتند اگر نرسیدید آب دهان به صورت ما بیندازید. #ریاضت اسلام در همین باید ها و نباید هاست. نماز صبح بیدار شدن، روزه ماه رمضان، اینها ریاضت نیست؟ چرا، هست. ولی بیشتر از این باشد #ظلم_به_نفس هست. این در اسلام وارد نیست. ما هم موظف هستیم. بر ما سیره اهل بیت لازم است. #کتاب و #عترت. اما عادت های #شخصی برای انجام واجبات، شخصی هستند و من نباید کاری که خودم انجام میدم به بقیه دستور بدم انجام بدهند. این یعنی #بدعت در دین و خطرناک هست.
بالاخره طریقت یا شریعت؟ این طریقت خودش در شریعت گنجانده شده است. الان داعشی هم عشق به رسول الله داره منو تو هم داریم. ظاهرا در شریعت یک سری اشتراکات وجود دارد. پس چرا انقدر اختلاف؟ آیا این به خاطر طریقت هست؟ نه. یه بخش دیگر است. این به خاطر این است که مهم ترین بخش شریعت وانهاده شد و آن هم #امامت بود. بدعتی از این بزرگتر در کل تاریخ بشریت ابلیس به وجود نیاورده بود (داعش). اگر می بینید در طریقت اشتباه و اختلاف پیش آمده دلیل آن عمل نکردن به شریعت است.
حضرت موسی پیامبر شریعت هست. خداوند متعال فرمود برو سراغ خضر. خضر آدم کشت. من و شما آدم بکشیم جایز نیست ولی چرا خضر جایز هست؟ چون این عمل خضر جزئی از شریعت خودشه. شریعت به او اجازه داده.
یه بچه وقت دنیا آمدن می میرد، چقدر ناراحت میشیم از خدا؟ این بچه بزرگ بشه کافر بشه مشرک بشه از خدا نبودش را میخواهیم.
این #اعتماد_به_خدا وجووووود، ندارد.
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
#طنز_جبهه
🔴 #افضل_الساعات
🔶داخل چادر، همه بچهها جمع بودند. میگفتند و میخندیدند. هر کسیچیزی میگفت و به نحوی بچهها را شاد میکرد.
🔶فقط یکی از بچهها به قول معروف رفته بود تو لاک خودش! ساکت گوشهای به کوله پشتی اش تکیه دادهبود و فکورانه حالتی به خود گرفته بود. گویی در بحر تفکر غرق شده بود! هرکس چیزی میگفت و او را آماج کنایهها و شوخیهای خود قرار میداد! اما اوبیخیالِ آنچه میگفتیم، نشسته بود.
🔶یکباره رو به جمع کرد و گفت: "بسّه دیگه، شوخی بسّه! اگه خیلی حال دارین به سوال من جواب بدین."
همه جا خوردند. از آن آدم ساکت این نوع صحبت کردن بعید بود. همه متوجه او شدند.
گفت: "هر کی جواب درست بده بهش جایزه میدم."
🔶بچهها هنوز گیج بودند و به هم نگاه میکردند که گفت: " آقایون افضل الساعات (بهترین ساعت ها) کدام است؟"
پچ پچ بچهها بلند شد. به هم نگاه میکردند. سوال خیلی جدّی بود، یکی از بچهها گفت: "قبل از اذان، دل نیمه شب، برای نماز شب"
🔶با لبخندی گفت: "غلطه، آی غلطه، اشتباه فرمودین."
دیگری گفت: "میبخشین، به نظر من اذان صبح وقت نماز و...!"
گفت: " بَهَ، اینم غلطه!"
🔶هر کدام ساعتی خاص را براساس ادراکات، اطلاعات و برداشتهایخود گفتند. نیم ساعتی از شروع بحث گذشته بود، هر کسی چیزی میگفت و جواب او همچنان "نه" بود.
🔶همه متحیر با کمی دلخوری گفتند: "آقا حالگیری میکنیها، ما نمیدونیم."
و او با لبخندی زیبا گفت: "از نظر بنده بهترین ساعت ها، ساعتی است که ساخت وطن باشد و دست ِ کوارتز و سیتی زن و سیکو پنج رو از پشت ببنده!"
با خنده از جا بلند شد و رفت تا خودش را برای نماز ظهر آماده کند.
⏪منبع: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
#حجابِ_سخت_ایران_باستان
😏 جالبه بدونید در زمان زرتشت خانم ها جایگاه عالے در #جامعه داشتن،با کمال آزادے در جامعه و بین همہ ے مردم ؛ چہ زن و چہ مرد رفت و آمد میکردن❗️
🤔 اما بعد از داریوش مقام زن مخصوصا زنان ثروتمند رشد پیدا کرد...
🚫 خانم هاے فقیر هم چون مجبور بودن کار کنن و بین مردم رفت و آمد کنن با این حال آزادے و حد و مرز اون رو #رعایت میکردن...
☹️ زنان طبقه ے بالاے جامعه مثل زنان پادشاه و دختراشون جرأت نداشتن که بدونِ تخت روان، اونم چہ تختِ روانے⁉️تخت روان روپوش دار از خونه بیرون بیان...
😶 خانم هاے #شوهردار حق نداشتن هیچ مردے رو بہ جز همسرشون ببینن❗️
منظور از هیچ مردے حتے محارمشون هم هست😐
😑بعلہ یعنے برادر و پدرشونم نمیتونستن ببینن و اونام بعد از #ازدواج براشون نامحرم به حساب میومدن❗️
😊و در آخر لازم بہ ذکره کہ از تاریخ ایران باستان هیچ #چهره یا اسمے از یڪ زن دیده نشده❗️
😏 الان نظرتون راجع به آزادے چیہ⁉️
📚 منبع : تاریخ تمدن ،جلد اول ،صفحہ ے ۵۵۲ "ایرانیان قدیم"
📚 نقل از مسئله ے حجاب "متفکر شهید استاد مرتضے مطہرے"
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
❌ شبهه
#فرهنگ_اندوه!
متاسفم که در فرهنگی بزرگ شدم که مردمش تصور میکنند با اندوه، به خدا نزدیکترند...
✅ پاسخ
♦️ نمیدانم نویسنده در کدام جامعه بزرگ شده است که این چنین تأسفش برانگیخته شده است، اما من که چنین جامعهای را نمیشناسم!
♦️ اگر منظور نویسنده وجود آئین هایی مانند محرم، شب های قدر و ... در دین اسلام است، باید دانست که اندوه با گریه متفاوت است و به اصطلاح گریه اعم از اندوه است.
❇️ گریه انواعی دارد: گریه از روی درد، از روی ذوق و شادمانی، گریه از روی عشق و محبت، گریه ی به خاطر فراق و هجران و نیز گریه به خاطر اندوه. البته هر کدام از این انواع تقسیمات دیگری نیز دارند.
👈 واضح است: گریهای که مثلا از روی عشق باشد نه تنها اندوه زا نیست، بلکه نشاط آفرین و بهجت زاست.
♦️ احساس سبک باری و نشاطی که پس از مناجات عاشقانه با خدا یا با ائمه اطهار ع ایجاد می شود، تجربه ای است که هرکس یک بار مزه ی آن را چشیده باشد، مشتاق تکرار آن شده است.
♦️ در عزاداریهای در محرم و عاشورا دیده می شود، در اثر نشاط زاید الوصف ایجاد شده برای سینه زنان و گریه کنندگان امام حسین ع، ناخودآگاه گعده هایی پر از خنده و قهقهه پس از جلسه شکل می گیرد که حتی گاه چندان تناسبی با حرمت جلسه هم ندارد...
✅ یادآوری میشود: از منظر پیشوایان دین، مومن واقعی کسی است که حتی اگر اندوهگین باشد، باید چهره اش، پرنشاط و شادمان باشد. (نهج البلاغه، حکمت، 333)
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
هدایت شده از حرم
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
📖🕋📖🕋📖
🕋📖🕋📖
💠همراهان گرامی کانال
🌷ختم دسته جمعی
⬅️ زیارت آل یس ➡️
در کانال برگزار میشود
✅ تعداد ثبت مجموعه یا ضامن آهو میشود و توسط متصدی آمار در حرم مطهر
🍃🍂آقا علی بن موسی الرضا 🍂🍃
از طرف شما عزیزان ثبت میشود و نزد ولی نعمتمان به امانت سپرده میشود
❇️فرصت تا آخر روز شنبه ۱۵ / ۱۰ / ۹۷
❇️به نیت تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
و حاجات افراد شرکت کننده
📣لطفا تعداد زیارت درخواستی خود را که می خوانید ،به آیدی زیر بفرمایید تا آمار در حرم مطهر ثبت شود
تشکر و عاقبت بخیری از حضور پر رنگتون 🌹
⬅️آیدی جهت پیام دادن برای شرکت در ختم دسته جمعی زیارت 👇👇
🆔 @ZZ3362
✨﷽✨
💥 چرا عدهای ریزش میکنند و از #قطارِ_انقلاب_اسلامی پیاده میشوند؟
استاد #میرباقری
«انقلاب اسلامی حرکتی دربرابر تمدن غرب است که میبایست چند مرحله را پشت سر بگذارد:
۱) مرحله سیاسی، که در آن، تمایلات عمومی متناسب با ایدههای انقلاب اسلامی بسط و شرح مییابد.
۲) مرحله فرهنگی، که در آن عقلانیت اجتماعی به تولید میرسد و سازوکارهایی برای رسیدن به آرمانها و ارزشها پیریزی میشود.
۳) مرحله انقلاب در صنعت و محصولات است که درمجموع، تمدن نوینی شکل میگیرد. انقلاب ما اکنون در مرحله دوم است؛ مرحله کنونی، مرحله عبور از عقلانیت غربی و ورود به عقلانیت دینی است. اگر انقلاب اسلامی بخواهد آرمان های خود را در مقیاس ملی، منطقهای و جهانی بسط دهد و به یک راه جدید در مقابل راه برآمده از رنسانس تبدیل شود، باید عقلانیت جدید اسلامی تولید و از عقلانیت سکولار که سدی در مقابل سیر تکاملی انقلاب اسلامی است، گذر کند.
بهطور طبیعی، انقلاب اسلامی در این مرحله و در مراحل قبل و بعد، با ریزشهایی روبهروست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمانها و برنامههای انقلاب اسلامی همگام شوند، بهتدریج ریزش میکنند. به عنوان نمونه، آنها که نمیخواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت به نفی اصل انقلاب میپردازند؛ آنها راه وصول به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن میدانند و میپندارند که انقلاب اسلامی به بیراهه میرود! درواقع، آنها آرمانهای انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را براساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را بهمعنای عبور از آرمانهای انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه میپندارند؛ از این رو، درمقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت میکنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا میسازند. بر این اساس ریزشها، به عدم همراهی عدهای با مرحلهای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی تحلیل میشود.
از سوی دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پدیدار میشود؛ زیرا هنگامی که عقلانیت دینیِ کاربردی و سازوکار حرکت اجتماعی الهی در دنیای جدید، طراحی میشود، قشر وسیعی از نخبگان و روشنفکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی میشوند و به این سو میآیند.
این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و خواهد داشت.
انقلاب اسلامی از آغاز درپیِ بسط خلافت الهیه بود. در قدم اول، به مبارزه با زیادهخواهی قدرتها پرداخت و به مبارزه با نظام سلطنتی بهعنوان یک ساختار عدالت گریز و دینستیز مبدل شد و درنهایت، به یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» رسید. در هریک از این مراحل، با دقیقتر شدن و تبیین بیشتر آرمانهای اسلامی، عدهای که برخی از ایدههای نظری و عملی خود را حذف شده میدیدند، از انقلاب جدا شدند! بهعنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروههایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را میخواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمانهای صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آنجا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که بهدنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهتگیری را متناسب با آرمانها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد.
هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.
از مرحلهای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی میاندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حلوفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عدهای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آنکه به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند.
در کنار همه ریزشهایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی میدهد، رویشهایی بسیار گستردهای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله میتوان به هویتیابی افتخارآمیز شیعیان در جهان و رشد تشیع در جهان اسلام و سایر کشورها، توجه و گرایش به اسلام انقلابی و حتی تمایل بسیاری از کشورهای انقلابی به اسلام، و... اشاره کرد.»
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
@membariha