✨﷽✨
⛔️ آیا تا کنون فکر کرده اید چرا
#ملا_و_آخوندی_در_ایران_نیست که پسوند فامیلش به گونه ای با یکی از شهرهای ایران در هم نیامیخته باشد؟ موسوی خمینی . موسوی اردبیلی- آذری قمی – بیات زنجانی – محمدی گلپایگانی – مصباح یزدی – مکارم شیرازی – موسوی تبریزی – طباطبایی قمی و زین العابدین لنگرودی و هاشمی رفسنجانی و کاظمی بروجردی و مطهری شبستری و علی خامنه ای و هزاران ملا و آخوند دیگر
و این ماجرا به هنگام روزگار ملا محمد باقر شفتی میرسد . مردم بجان آمده از ستم تازیان هر جا آخوندی را میدیدند عمامه اش را به گردنش پیچیده و آویزانش میکردند و ایرانیها میدانستند که آخوندهاعراقی یا سوری و یا لبنانی و یا بیگانه اند و این امر باعث شده بودکه مردم نسبت به آنها کنجکاو شوند. آخوندها مخفیانه به گرد هم آمدند و دست به دامن سفارت عظمی انگلیس و بازاری های کلیمی شدند و در این گیرو دار یک آخوند عراقی که مادرش انگلیسی بود بدست مردم افتاد و در حین درگیر ضرب و شتم توسط مردم – کلیمی ها بدادش رسیدند و به مردم خشمگین گفتند که وی ایرانی است مردم بجان آمده از او خواستند اگر راست میگوید به مردم بگوید که زاده کجاست آخوند زالو پیشه پس از مکثی گفت که اهل شفت آباد در گیلان است شگفتی و هیجان توام با سردر گمی مردم نا آگاه را فرا گرفت و ملا از این معرکه جان سالم بدر برد. انگلیسیها و همدوشان سرمایه گزار کلیمی که اوضاع را پس دیدند و بفوریت دستبکار شدند و برای درستی آخوند انگلیسی شبانه به چند خانواده با دادن خرجی و اندکی پول به محلی ها در قریه ای در گیلان و با نصب تابلویی در آن ده دور افتاده آنجا را شفت آباد نامیدند بدین وسیله آخوند عراقی انگلیسی دارای شناسنامه ایرانی شد و این شیوه و سنت فریبنده در میان همه آخوندهای وارداتی از عراق و سوریه و افغان و لبنان و عربستان و کشورهای دیگر رواج یافت و آنها ایرانی شدند و ما که هفتاد پشتمان از تالگان(طالقان)و دماوند و توس(طوس) نیشابور و بوکان بود بیگانه شدیم...
( خلاصه شده )
✅ پاسخ ✅
🔮 اول از همه، از نویسنده ی متن به سبب کشف این حقایق بزرگ، کمال تشکر را داریم. واقعا چنین داستان خیالی و مضحکی، حاصل چیزی جز تراوشات ذهن بیمار امثال وی، نبوده و نیست.
در رد این داستان پردازی خیالی، کافی است بدانیم که:
1⃣ شهرت علمای دینی و روحانیان با نام محل سکونت یا زادگاهشان، منحصر به آنان نبوده و بزرگان علم و ادب و فرهنگ نیز از دیرباز با اسامی شهرها و قریه هایی که زادگاه یا محل زندگی اشان بوده شناخته می شده اند.
👈 مانند: فردوسی توسی، سعدی شیرازی، وحشی بافقی، عطار نیشابوری، نظامی عروضی سمرقندی، محمد بن زکریای رازی، خوارزمی و ...
2⃣ "سید محمدباقر شفتی"، فقیه شیعی دوره ی قاجاریه، نه عراقی یا انگلیسی، بلکه زاده ی روستای "چرزه" از توابع طارم زنجان بوده و به دلیل مهاجرت به شفت به "شفتی" شهره شده است.
🔗 yon.ir/GmFSo
3⃣ شفت از آبادی های بسیار قدیمی گیلان و به همین نام شهره بوده است. "سید اصیل الدین زوزنی" که در نیمه ی اول قرن هفتم، از این قصبه دیدن کرده، در نوشته های خود مشخصاً از "شفت" و حاکمان محلی آن، نام می برد.
🔗 yon.ir/3SlwX
4⃣ شهرت عالمان بزرگوار به نام محل زندگی اشان، مربوط به دوره ی سیدمحمدباقر شفتی نبوده و لااقل از قرن سوم تا یازدهم هجری، نمونه های فراوانی از علما این ویژگی را داشته اند.
علی بن مهزیار اهوازی. ۲۵۴ هـ . ق.
ابو علی محمد بن اشعث کوفی (زنده در ۳۱۳ هـ. ق.)
علی بن بابویه قمی. ۳۲۹ هـ .ق.
عیاشی سمرقندی. ۳۶۸ هـ. ق.
قطب الدین راوندی. ۵۷۳ هـ. ق.
ابن شهر آشوب مازندرانی. ۵۸۸ هـ. ق.
علی بن حسن طبرسی. ۵۴۸ هـ .
قرضی الدین استرآبادی. ۶۸۸ هـ. ق. (مقدس اردبیلی). ۹۹۳ هـ. ق.
ملا فتح الله کاشانی. ۹۹۸ هـ. ق.
تقی الدین ابراهیم کفعمی. ۹۰۵ هـ. ق
قاضی نورالله شوشتری. ۱۰۱۹ هـ. ق.
محقق سبزواری. ۱۰۹۰ هـ. ق.
و آقا حسین خوانساری. ۱۰۹۹ هـ. ق.
5⃣ در زمان حیات سید محمدباقر شفتی، هنوز حوزه ی علمیه ی قم به شکل فعلی تاسیس نشده بود و علمای ایران عمدتاً در حوزه ی علمیه ی نجف تحصیل می کردند، بنابراین علمای دیگر بلاد، در شهرهای ایران، حضور چشمگیری نداشته اند.
6⃣ مردم مسلمان ایران نه در دوره ی قاجار، بلکه در روزگار بنی امیه، تحت ستم و تبعیض حاکمان اموی بوده اند. همچنین نفرت از حاکمان عرب، دلیلی بر تنفر از علمای دینی نبوده و ایرانیان مسلمان بر اساس پیوندهای دینی و مذهبی، در طول تاریخ رابطه ای بسیار عمیق و صمیمی با علمای شیعه داشته اند.
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
شرح احادیث اخلاقی در بیان #مقام_معظم_رهبری
🔅 #ویژگیهای_نزدیکترین_افراد_به_پیامبر_در_روز_قیامت 🔅
📝متن و شرح :
عن جعفر بن محمّد علیهما السّلام عن ابیه عن جدّه علیهم السّلام قال قالَ رَسولُ اللّهِ صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ: اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ. (۱)
اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم لِلحَدِیث
در موقف قیامت همهی سختیها و وحشتها و ترسها و اهوال گوناگون برای انسان وجود دارد، و فرقی هم نیست بین مؤمن و غیر مؤمن: یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ * وَ اُمِّه؛ وَاَبیهِ * وَ صاحِبَتِه؛ وَ بَنیهِ * لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه؛(۲) یک چنین روزی است روز قیامت، که در آیات کریمهی قرآن، بخصوص در سورههای اواخر قرآن خیلی زیاد به احوال و اهوال(۳) در قیامت پرداخته شده. خب در یک چنین معرکهی سختی که اهمّیّت و سختی آن موقف اصلاً برای ما قابل تصوّر نیست، انسان دنبال یک مرجع امنی میگردد؛ یک جایی که به آن پناه ببرد، به آن تکیه کند، در زیر سایهی آن باشد. آن کسی و آن جایگاهی که از همهی اشخاص و جایگاهها در قیامت امنیّت بیشتری به انسان میدهد، جایگاه پیغمبر اکرم است. اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند، اطمینان خاطر پیدا میکند، احساس یک امنیّتی میکند؛ مثل دنیا دیگر؛ وضع دنیا را ملاحظه کنید: اگر چنانچه در جایی که سختی هست، مشکل هست، تهاجم هست، دزدی هست، رذالت هست، یک نفر انسانی که آنجا در معرض همهی اینها قرار گرفته، بخواهد خودش را امنیّت بدهد، یک کسی را پیدا میکند، یک شخصیّتی را پیدا میکند که قوی باشد، مستحکم باشد و فوراً میرود نزدیک او میایستد. در قیامت هر کسی بتواند نزدیک نبیّ مکرم اسلام قرار بگیرد، دیگر آنجا یک احساس امنیّتی دارد. خب، چه کسی میتواند برود آن نزدیک؟ خلایق جن و اِنس از اوّلین و آخرین که در آنجا جمعند، همه مایلند که خودشان را برسانند به این بزرگوار؛ میبینند مقام و مرتبهی او را، میبینند مقامی دارد که «یَغبِطُهُ بِهِ الاَوَّلونَ وَ الآخِرون»،(۴) آن را میبینند و میخواهند، [امّا] میتوانند؟ نه، همه نمیتوانند. این روایت میگوید وسیلهای که شما بتوانید با آن، خودتان را نزدیک پیغمبر بکنید، چیست؛ آن را دارند به ما یاد میدهند.
اینجا دار عمل است، آنجا دار نتیجه است. اینجا یک کارهایی را به ما یاد دادهاند، گفتهاند این کارها را انجام بدهید که اگر این کارها را اینجا در این دورهی کوتاه -کوتاه است دیگر، این دنیا یک لحظهی از عمر ابدی است، یک لحظه است؛ نود سال، صد سال اگر کسی عمر کند، یک لحظه است در مقابل آن عمر ابدی عالم آخرت- انجام دادیم، اگر در این یک لحظه انسان این چیزها را رعایت بکند، در آن موقف دشوار به دردش میخورد. حالا اینها چیست؟ چند مورد را ذکر کردهاند. خود حضرت فرمودند: اَقرَبُکُم غَداً مِنّی، [نزدیکترین شما به من]، فِی المَوقِف -یعنی در قیامت- اوّل این [فرد] است: اَصدَقُکُم لِلحَدیث؛ آن کسی که راستگوتر است، در حرف زدن راستگو است، آنچه میگوید از روی صدق بیان میکند؛ دروغ و تهمت و شایعه و حرف ضعیف و قول بغیر علم و مانند اینها در آن نیست. «صدق» یعنی انطباق با واقع، آنچه را واقع است -که او میداند واقع است- بیان میکند؛ اَصدَقُکُم لِلحَدیث.
وَ آداکُم لِلاَمانَة
آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت میکند؛ که مکرّر عرض کردهایم که امانت فقط این نیست که حالا یک پولی شما دست بنده بسپرید، بنده آن را به شما برگردانم؛ این یکی از انواع امانت است. همهی آن چیزهایی که مردم به ما میسپرند، امانتهای مردم است؛ مقام را به ما میسپرند، امنیّت را به ما میسپرند، دینشان را به ما میسپرند، حفظ نوامیسشان را به ما میسپرند؛ همهی این چیزها امانتهای مردم دست ما است. ما حکومتیم دیگر؛ هر کسی هر جا هست؛ یکی مثل بنده در یک جایگاهی قرار دارد، یکی در جایگاه دیگری قرار دارد، یکی قاضی است، یکی مسئول تعلیم و تربیت است، یکی امام جماعت است؛ همهی اینها امانتهایی است که دست ما سپرده است؛ اداء امانت. هر کدام بهتر اداء امانت کردید، آنجا جایتان به حضرت نزدیکتر است و امنیّتتان بیشتر است.⤵️⤵️
⤴️⤴️وَ اَوفَاکُم بِالعَهد
[در مورد] پیمانهای فردی و اجتماعی، وفای به این عهدها بکنید؛ که البتّه مهمترینش پیمانهای اجتماعی است؛ این قراردادهای اجتماعی، این حقوق شهروندی [است]. خب این چیزهایی که حالا امروز فرنگیها یاد گرفتهاند میگویند «حقوق شهروندی»، ماها هم از اینها میخواهیم یاد بگیریم! حرفهایی که در روایات ما و در قرآن ما هست، حالا ما داریم از غربیها اینها را [یاد میگیریم]! خب اینجا دارد میگوید «اَوفاکُم بِالعَهد»؛ «عهد» یعنی قرارداد، آن چیزی که بین شما و بین دیگران قرارداد بسته [شده]. شما وقتی در یک محیط با هم زندگی میکنید، یک قراردادی با هم بستهاید دیگر؛ مثل این است که در یک آپارتمانی ده خانواده زندگی میکنند؛ اینها ولو هیچ کاغذی هم امضا نکردهاند، [امّا] یک معاهداتی در مقابل هم دارند؛ این چیز قهری است دیگر؛ [مثلاً] تو سر و صدا نکن که در خانهی او بچّهاش از خواب بیدار نشود، او هم سر و صدا نکند که بچّهی تو از خواب بیدار نشود؛ این قرارداد روشنی است دیگر؛ حقوق شهروندی یعنی اینها.
وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً
یکی از چیزها هم این است که خوشاخلاق باشید؛ بداخلاق و عبوس [بودن] و [اینکه] در خانه یک جور، در محلّ کار یک جور، با مردم یک جور، با تکبّر، با اوقات تلخی [رفتار کردن]، خیلی بد است. آن کسانی که «اَحسَنُهُم خُلقاً» هستند، آنجا نزدیکترند.
وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاس
مردمی بودن. ببینید، سبک زندگی اسلامی اینها است. باز همین «مردمی بودن» هم از حرفهایی است که حالا متجدّدین و مانند اینها فکر میکنند که از دیگران یاد گرفتهاند؛ نه، اینها در روایات ما است. مردمی باشید، با مردم باشید. معنای با مردم بودن این نیست که فرض کنید انسان به چهار نفر از طبقهی ممتازه بگوید اینها مردمند؛ نه، یعنی تودهی مردم، طبقات پایین مردم، عامّهی مردم؛ با اینها باشید، بین اینها باشید، مثل آنها زندگی کنید، در حدّ آنها زندگی کنید، پیش آنها تواضع کنید؛ اینها معنای مردمی بودن است.
۱) امالی طوسی، مجلس هشتم، ص ۲۲۹؛ «امام صادق (ع) از پدرش از پیامبر اکرم (ص) نقل میکنند که پیامبر فرمود: نزدیکترین شما به من در قیامت، آن کسی است که راستگوتر باشد، آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت میکند، به پیمانها و عهدهایش پایبندتر باشد، و خوشاخلاقتر باشد و مردمیتر باشد.»
۲) سورهی عبس، آیات ۳۴ تا ۳۷؛ «روزى که آدمى از برادرش، و از مادرش و پدرش، و از همسرش و پسرانش میگریزد. در آن روز، هر کسى از آنان را کارى است که او را به خود مشغول میدارد.»
۳) ترس و اضطراب شدید، وحشت
۴) کافی، ج ۴، ص ۵۵۱
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
هدایت شده از حرم
📖🕋📖🕋📖
🕋📖🕋📖
📖🕋📖
📖✨همراهان گرامی کانال ، ختم قرآن دسته جمعی در کانال برگزار میشود
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
✅ تعداد ثبت مجموعه یا ضامن آهو میشود و توسط متصدی آمار در حرم مطهر
🍃🍂آقا علی بن موسی الرضا 🍂 🍃
از طرف شما عزیزان ثبت میشود و نزد ولی نعمتمان به امانت سپرده میشود
❇️فرصت تلاوت تا آخر هفته ، جمعه شب ،
12/ 11/ 1397
✅ به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و برآورده شدن حاجات افرادی که
سهمی از تلاوت را انجام میدهند داشته
باشیم 🙏
💠رسول الله (ص) فرمودند:
ختم كننده قرآن گويى نبوت را در قلبش جاى داده است اگرچه به وى وحىنمى شود. اويكدعاىمستجاب داردودرختى در بهشتنصيبشمى گردد
بحار
كلينى ج 2
متقى ج1
مجلسى 1403
📣از دوستانی که تمایل دارند در این ختم آسمانی شرکت کنند 😊
🌸تقاضا میشود تعداد جزء درخواستی خود را که تلاوت می نمایید به آیدی زیر👇👇👇 اعلام کنید تا در اولین فرصت شماره جزء خدمت شما اعلام گردد ودر حرم امام رضا علیه السلام ثبت شود
⬇️⬇️⬇️⬇️به آیدی زیر پیام دهید جهت شرکت در ختم قران
🆔 @ZZ3362
✨﷽✨
شرح احادیث اخلاقی در بیان #مقام_معظم_رهبری
🔅 #حفظ_دوست_و_پاداش_آن 🔅
📝متن و شرح :
روایت اول:
فی الکافی، عن الصّادق (علیهالسّلام)، قال: «انّ اللَّه تعالی لیحفظ من یحفظ صدیقه»؛ (1)
[حضرت امام جعفر صادق علیهالسّلام فرمودند: خدای متعال حفظ میکند آن کسی را که رفیق خود را حفظ کند. [البته] مراد، حفظ جسمانی نیست فقط - حالا آن هم یکی از مصادیقش ممکن است باشد - یعنی آبروی او را حفظ کند، شخصیت او را حفظ کند، جهات او را حفظ کند [و] مراعات کند. خدا یک چنین کسی را حفظ میکند. این پیوندهای برادری و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اینقدر اهمیت دارد. شما ملاحظهی رفیقتان را میکنید، او را حفظ میکنید، خدای متعال در پاداش این عمل، شما را حفظ میکند. البته حفظ کردن رفیق معناش این نیست که انسان از گناه او، از خطای او دفاع کند؛ کما اینکه در این کارهای حزبی و جناحی و خطی و این چیزها معمول است که اگر خطائی هم از کسی سر بزند، چون با آنها همجبهه است، همخط است، همحزب است، همگروه است، باید بایستند پایش دفاع کنند؛ نه، این مراد نیست؛ این حفظ او نیست؛ این در واقع مخذول کردن او، بدبخت کردن اوست و خود؛ بلکه مراد، حفظ آبروی مؤمنی است که برادری ایمانی با انسان دارد. جامع، برادری ایمانی است. این یک روایت.
روایت دوم:
امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام)؛ میفرماید: «لا تفتّش النّاس فتبقی بلا صدیق»؛ (2)
در کارهای مردم ریز نشو، تفتیش نکن، جزئیات را دنبال نکن. دنبال پیدا کردن عیوب ریز و درشت افراد نباش. اگر اینجور باشد، بدون رفیق خواهی ماند. یعنی هر کسی بالاخره یک عیبی دارد دیگر. اگر بخواهی همینطور ریز بشوی، تفتیش کنی، دنبال کنی، کسی برایت باقی نمیماند.
(1) الشافی، صفحهی 652
(2) الشافی، صفحهی 652
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
بخشی از منبر استاد #هاشمی_نژاد در فاطمیه 👇👇
💢سلام علی سیدة الجلیلة الشهیده ذات الاحزان الطویله ،فی المدة القلیله.
🍃 #میان_آتش_دیوار_و_در_پروانه_میسوزد
که آتش دلش برای او فرزانه میسوزد
پرش بشکسته و باز و کبود و سینه اش سوزان
رخ ماهش ز سوز سیلی بیگانه میسوزد
تماشا میکند زینب در و دیوار خونین را
دل فرزانه اش بر محسن دردانه میسوزد
⭕️از علامه امینی سوال کردند پیغمبر وقتی بی بی را میدید ،روی دو جا حساس بود، دست زهرا را میبوسید ، سینه زهرا را میبویید، چرا روی این دو جا اینقدر حساس بود؟ رسول خدا گریه کرد میفرمود وقتی سینه زهرا را بو میکنم بوی بهشت به مشامم میرسدو علامه چرااین دو جا را پیغمبر میبوسید؟ فرمود پیغمبر میدانست یک روزی این دست رابا تازیانه کبود میکنند و یک روزی این سینه را بین در و دیوار میشکنند. چه کردند با این دست و سینه!
♨️روز شهادت بی بی ، یکی از رجال منبر منزل مرحوم ایة الله گلپایگانی منبر رفته بود دو سوال کرده بود، ایشان را آتش زده بود. گفته بود مگر شما فقها نمیگویید زن جوان وظیفه دارد خودش را برای شوهر زینت کند؟ فرمودند بله وظیفه زن جوان همین است. فرمودند چرا بعد از قضیه در و دیوار مادرت تا زنده بود به این وظیفه عمل نکرد؟ دیگر صورتش را نشان نداد؟
🍃 امام صادق علیه السلام میفرماید از ان روز به بعد ،مادرم یک دستمال به سر و صورت میبست .
بس که آثار فدک بر صورت من نقش بسته
در درون خانه باید از علی هم رو بگیرم
😭چه کردند ؟ چه اتشی افروختند که بعد از 1400 سال هنوز جگر شیعه میسوزد. سادات، چند نفر در کوچه مادرتان را زدند؛ اول خود نامردش بود، بعد مغیره زد، بعد قنفذ زد. آثار زدن مغیر سنگین بوده .
امام مجتبی به مغیره فرمود : اسکت ،تو دیگر ساکت باش ،انت الذی ضربت امی حتی ادمیتها : تو کسی بودی که مادرم را طوری زدی که بدنش به خون کشیده شد.
اما زدن قنفذ اثرش چه بود؟ گفتند آقا همه عمالش را عزل کرده بود اما قنفذ را عزل نکرد، چرا انقدر او را دوست داشت؟
🍃 فرمود اگر قنفذ نبود زهرا زنده بود. گفت 20هزار دینار جایزه به او داده. چه خبر است؟ چرا اینقدر پول به او داده؟ علی گریه کرد و فرمود پاداش تازیانه ای است که به بازوی زهرایم زده که وقتی زهرا را میشستم دیدم مثل بازوبند بازویش ورم دارد.
از عزت نفس است که خورد فاطمه سیلی
تا چهره او نزد عدو زرد نباشد
بفاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها یا الله.. یا رب محمد و آل محمد صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم یا کریم .
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
#قدرت_و_فساد
نویسنده: حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم
❌ جمع شدن همهی قدرت در دست ولیفقیه فساد ایجاد میکنه. اگر کسی قدرت تمام کشور در دستش باشه، اگر هم دیکتاتور نباشه، دیکتاتور خواهد شد.
✅پاسخ
🔹در پاسخ به مطلب فوق لازم است سه نکته مدنظر قرار قرار گیرد:
اولاً تمام قدرت در دست ولی فقیه نیست. اگر هم کسی بگوید قوه قضائیه زیر نظر رهبر است، اما مجلس و قوه مجریه در کلیه تصمیمات خود مستقلند. شاهد مطلب اینکه همه میدانند و خود آقا بارها ابراز کردند که ایشان نگاه خوشبینانهای به برجام نداشتند، اما این دولت بود که تصمیم خود را عملی کرد و این به اصطلاح توافق! را بر کشور و مردم تحمیل کرد. توافقی که به گفته خود اعضای دولت (مانند رئیس بانک مرکزی) تقریبا هیچ سودی برای کشور نداشت و یا به تعبیر دکتر ظریف «بارها و بارها روح و جسمش توسط طرف مقابل نقض شد» تا بالاخره جسم بی جانش را ترامپ پاره کرد. همچنین مجلس نیز آن را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کرد. پس بخشی مهمی از قدرت کشور در دست دولت و مجلس است.
ثانیاً قدرت رهبر بدون نظارت نیست، بلکه مجلس خبرگان و کمسیون های متعدد آن بر عملکرد رهبر نظارت دقیق دارد که در صورت احراز خطای رهبر تذکر و در صورت احراز عدم صلاحیت او را برکنار میکند.
ثالثاً اصل این جمله که «قدرت فساد آور است» حرف غلطی است. طبق فرمایشی روانشناسانه از امیرمومنان علیه السلام، قدرت، شخصیت افراد را معلوم میسازد «القدرة تظهر محمود الخصال و مذمومها؛ قدرت صفات خوب و بد افراد را آشکار می کند» (غررالحکم ص61)
معنای این سخن آن است که قدرت فساد را آشکار میکند (نه اینکه فساد را ایجاد کند) همانطور که قدرت ویژگیهای خوب اشخاص را نیز آشکار میکند. بنابراین هرکس قبل از به قدرت رسیدن، درون خود را اصلاح کرده باشد، به قدرت رسیدن او نه تنها برایش فساد ایجاد نمیکند، بلکه فضیلتهای درونی او به منصهی ظهور رسیده و در خدمت جامعه قرار خواهد گرفت. از این رو با توجه به شرایط سختی که در قانون اساسی برای مسئولیت ولایت فقیه در نظر گرفته شده، خبرگان مردم موظفند با بررسی دقیق و سوابق افراد، کسی را به این سمت انتخاب کنند که از قلبی سالم و باطنی طاهر برخوردار باشد تا نه تنها قدرت بر او تاثیر منفی نگذارد بلکه از بروز و ظهور صفات پسندیدهی او، در جهت خدمت به جامعه استفاده شود.
🔹دقیقا به همین خاطر است که دوست و دشمن اعتراف دارند در کارنامه عملی مقام معظم رهبری و حتی خانوادهی ایشان، نه تنها نقطه سیاه، بلکه نقطه خاکستری هم پیدا نمیشود. و همانطور که قبلا گفته ایم، این روزها برای هجمه به رهبری، به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف افراد و نهادهای منتسب به ایشان هستند تا آقا را مسئول عملکرد سایر مدیران معرفی کنند!
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍