⁉️مبارزه سیاسی یا مبارزه حادّ سیاسی که ما به ائمه(ع)نسبت می دهیم یعنی چه؟
◀️منظور این است که مبارزات ائمه معصومین(علیهم السلام)فقط مبارزه علمی واعتقادی وکلامی نبود؛
◀️همچنین یک مبارزه مسلحانه هم نداشتند.
🎯مبارزه سیاسی نه آن اوّلی است و نه این دومی،عبارت است از مبارزه ای بایک هدف سیاسی.
آن هدف سیاسی چیست؟
عبارت است از تشکیل <حکومت اسلامی> وبه تعبیر ما <حکومت علوی>.
⁉️ائمه(علیهم السلام)وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه اسلامی تشکیل نشد،چند هدف را اهداف اصولی خود قراردادند:
۱.تبیین اسلام به شکل درست
۲.تبیین مسئله امامت
۳.حرکت زیرزمینیِ همه جانبه سیاسی
📚تلخیصی ازمقدمه کتاب؛صفحات۱۹تا۲۶
#مقدمه
#انسان_دویست_و_پنجاه_ساله
#طلبه_در_تراز_انقلاب_اسلامی
___________
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
📰 دکه روزنامه
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
📝 #خواندنی | راه مقابله با #انفعال و #انحراف چیست؟
🔻 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با دانشجویان، از دو آسیب بزرگی که جریانهای دانشجویی ممکن است با آن مواجه باشند، نام بردند: انفعال و انحراف . این دو آسیب اما چیست و چگونه به وجود میآید؟ راهکار مقابلهی با آن کدام است؟
🔷 از نظر رهبر انقلاب، «انفعال یعنی احساس دستبسته بودن، بیفایده بودن، ناامیدی در مقابل حوادث سخت» ۹۹/۲/۲۸ که این موضوع به دلیل «عدم استحکام بنیهی معنوی» افراد بهوجود میآید و بنابراین، راهکار آن، تقویت معنویت است: « خودسازی کمک میکند به شما که از لغزشگاهها راحت عبور کنید، به سلامت عبور کنید. لغزشگاههای زیادی سر راه ما وجود دارد، بخصوص برای فعّالان مسائل اجتماعی؛ لذا اینها بیشتر به خودسازی احتیاج دارند و نیاز دارند که بُنیهی روحی و معنوی خودشان را قوی کنند.» ۹۹/۲/۲۸ «در جنگ اُحد، آنکسانی که نتوانستند طاقت بیاورند و دلشان در هوای غنیمت آنچنان تپید که فراموش کردند چه مسئولیّت حسّاسی در اختیار آنها و برعهدهی آنها است و جنگ پیروز را به جنگ مغلوب تبدیل کردند.»۹۵/۳/۲۵
🔶 تاریخ انقلاب پر است از افراط و اقدامات غیرعاقلانهای که از روی هیجان، توسط افراد یا جریانهایی با مبانی معرفتی و عقیدتی ناقص و ضعیف رقم خورده است. یک رقم آن، ماجرای مضحک دیوارکشی در کلاسهای دانشگاهی در ابتدای انقلاب توسط این افراد است. موضوعی که موجب شد، همان ایام، آیتالله خامنهای، در خطبههای نماز جمعهی تهران، نسبت به آن موضع گرفته و اینگونه بفرمایند: «من اطلاع پيدا كردم و شنيدم كه در بعضى از كلاسها، بين محل نشستن دانشجويان دختر و پسر از چوب ديوار درست كردند. اين سياست چه كسي است؟... چه لزومى دارد ديواركشى كنند؟ اين تندىها، اين افراطها، از آن طرف تفريطهايى را به وجود مىآورد.» ۶۳/۲/۲۱
💢 سالها بعد، رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، هنگامی که موضوع اردوهای مختلط دانشجویی در دولت وقت (دولت اصلاحات) کلید خورده بود، بار دیگر به این ماجرا اشاره کرده و ابعاد دیگری از آن را بیان فرمودند: «آقايانى كه الان دستاندركار اردوى مختلطند، همان كسانى هستند كه سالهاى شصتوسه و شصتوچهار در كلاسهاى دانشگاه ديوار كشيدند! بنده به دستور امام رفتم در نماز جمعه گفتم اين كار بد است. من نمىفهمم اينها چطور اينگونه عوض مىشوند و صدوهشتاد درجه جهت راهشان را تغيير مىدهند!» ۸۱/۹/۲۶
✅ در بیانات روز یکشنبه نیز رهبر انقلاب، به انحراف فکری گروه دیگری از جوانان، بهدلیل ضعیف بودن مبانی معرفتیشان اشاره کردند: «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم که اینها مردمان مسلمانی بودند و برای اسلام وارد میدان شده بودند امّا چون مبانی معرفتیشان ضعیف بود، پایههای معرفتیشان محکم نبود - حالا به هر دلیلی محکم نبود- اینها جذب گروههای التقاطی شدند و از یک جوان مؤمن سالمِ اسلامطلب و مؤمن تبدیل شدند به کسانی که بر روی هممیهن خودشان اسلحه کشیدند... به خاطر ضعف مبانی معرفتی جذب آن گروههای ناسالم شدند و به این راهها کشانده شدند؛ آخر هم سر از زیر پرچم صدّام درآوردند.» ۹۹/۲/۲۸
🔰 البته در دیدار دانشجویی ماه رمضان سه سال پیش، رهبر انقلاب مصداق دیگری از این موضوع را فرموده بودند: «دانشجوی مسلمان، دانشگاه را فتح کرد، لانهی جاسوسی را فتح کرد امّا خودش از درون مغلوب شد! چرا؟ برای خاطر اینکه دچار ضعف تحلیل و ضعف محتوا بود؛ هیجانات بود، خیلی هم تند -بعضی از بچّههای دانشجو در آن روز، ماها را که آنوقت تازه از زیر زندان و تبعید و این قبیل چیزها بیرون آمده بودیم، انقلابی نمیدانستند؛ حالا بعضیهایشان هنوز هم هستند؛ یعنی واقعاً اُرتدُکس [بودند]، یک انقلابی اُرتدُکسِ سفت و سخت، خیلی قرص و محکم- منتها آن ذهنیّت، از محتوای لازم خالی بود.» ۹۶/۳/۱۷
❇️ راهکار رهبر انقلاب برای برطرف شدن این آسیب نیز، تقویت پایههای معرفتی، با رجوع افراد یا آثار عالمان با تفکرات و بینش عمیق دینی است: «کسان دیگری در همان زمان بودند - ما میشناختیم افراد را، بنده قبل از انقلاب با خیلی از این افراد آشنا بودم در همین مجموعههای گروهی و مانند اینها- که قرص و محکم ایستادند؛ چون مبانی فکریشان درست بود، با کتابهای شهید مطهّری مرتبط بودند، با تفکّرات علّامه طباطبائی آشنا بودند، با حرفهای مرحوم شهید صدر آشنا بودند، مبانی فکری و معرفتیشان محکم بود، [لذا] قرص و محکم ایستادند.» ۹۹/۲/۲۸
🗞 برگرفته از شماره اخیر نشریه #خط_حزبالله
💫 رسانه اختصاصی نوجوانان سایت Khamenei.ir 👇
🌱 @Nojavan_khamenei
👈 کسانیکه نایب امام(عج) را حمایت نمی کنند از امام عصر(عج) حمایت نخواهند کرد
🔻حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله عراق:
🔹برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب میشود. باید در نظر داشت که نقشه و هدف اصلی دشمنان ولایت فقیه است.
🔹به گفته سیدحسن نصرالله، امام خمینی رحمت الله علیه نهضت اسلامی را با یک فریاد شروع کرد.
🔹حضور ایران در جبهه مقاومت و حضور مقام معظم رهبری نشانه قدرت این جبهه است.
🔹ولایت فقیه، امتحان بزرگ ما در زمان غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) است و باید تلاش کنیم تا مانند شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که خود را سرباز ولی فقیه میشمردند، در این امتحان الهی سربلند باشیم.
🔹 مکتب حاج قاسم، همان مکتب امام خمینی و امام خامنه ای است و اگر کسی که می گوید پیروی امام عصر(عج) روحی فداه است، اما توجهی به نایب برحق امام عصر(عج) ندارد، بدون تردید حمایتی از حضرت صاحب الامر(عج) نخواهد داشت.
🔹در جریان حضرت مسلم و مردم کوفه، کسانیکه مسلم بن عقیل را حمایت نکردند بعدها در کربلا به امام(ع) خود رحم نکردند.
@ismcir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فیلم قدیمی از وضعیت بهداشت در زمان پهلوی:
⏸️یک شیر آب برای صد نفر!
⏸️حمام، فقط ماهی یک بار!
🌐 در کانال #پهلوی_بدون_سانسور با ما همراه باشید 👇👇👇
🆔 @pahlavviii
48.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثر دکترین حسین بن علی بر رفتار یاران ایران / صحبت های تاریخی ژنرال سلیمانی درباره دکترین حسین
برخی حسین بن علی را یک شخصیت تاریخی و محدود به زمان و مکانی خاص و مذهبی خاص می دانند. بررسی ها اما نشان می دهد که با کمک او و از طریق دکترینی به نام " دکترین حسین بن علی " یک اردوگاه جهانی شکل گرفته است که کارهای موثری را سامان داده است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فعالیت ابتکاری موکب مدرسه علمیه مصلی : راه اندازی موکب سیار ملت امام حسین(علیه السلام) با تشکر از همکاری بچه های مسجد امام کاظم (علیه السلام)
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
✏️ بخشهایی از نامه تاریخی #امام_خمینی به مرحوم علامه محمدرضا حکیمی
▪️جناب مستطاب ثقةالاسلام آقای #حکیمی - دامت افاضاته
▫️ ... اینجانب روزهای آخر عمر را می گذرانم، و معالأسف نتوانستم خدمتی به اسلام عزیز و مسلمین بنمایم!
▫️ ملتهایی که با جمعیت بسیار انبوه و اراضی بسیار وسیع و ذخایر بسیار گرانبها و سوابق بسیار درخشان و فرهنگ و قوانین آسمانی در تحت اسارت استعمار با گرسنگی و برهنگی و فقر و فلاکت و عقب ماندگی دست به گریبان و در انتظار مرگ نشسته اند، [و] دولتها که به دست #استعمار تشکیل می شوند، جز در خدمت آنها نمیتوانند باشند.
▫️ اختلافات موجوده در بین سران دُوَل اسلامی -که میراث ملوک الطوایفی و عصر توحش است و با دست اجانب برای عقب نگاه داشتن ملتها ایجاد شده است- مجال تفکر در مصالح را از آنها سلب نموده است.
▫️ روح یأس و ناامیدی که به دست استعمار در ملتها حتی در رهبران اسلامی دمیده شده است آنها را از فکر در چاره جویی بازداشته است.
▫️ امید است طبقه #جوان که به سردیها و سستیهای ایام پیری نرسیدهاند با هر وسیلهای که بتوانند ملتها را بیدار کنند؛ با شعر، نثر، خطابه، کتاب و آنچه موجب آگاهی جامعه است؛ حتی در اجتماعات خصوصی از این وظیفه #غفلت_نکنند!
▫️ باشد که مردی یا #مردانی_بلند_همت و غیرتمند پیدا شوند و به این اوضاع نکبت بار خاتمه دهند.
▫️ باید جوانهای تحصیل کرده از این #هیاهوی_اجانب خود را نبازند، و سرگرم بساط عیش و نوشی که به دستور استعمار برای آنها و عقب نگه داشتن آنها فراهم شده است نگردند.
▫️ باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر همفکر و همقدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایماتْ پایدار و جدی و #قوی_الاراده باشند و از #تواصی_به_حق و #تواصی_به_صبر، که دستوری است الهی، غفلت نکنند.
▫️ از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین را خواهانم.
🗓
صحیفه امام؛ ج ۲، صص۲۵۳#علامه_حکیمی ✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید. https://eitaa.com/mosalla_basij 🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷 https://eitaa.com/mosalla_yazd
📰 دکه روزنامه
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | چهار مسئولیت مهم مردم در قضیه #کرونا در بیانات صبح امروز رهبر انقلاب
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | بین سطور "واکسن وارداتی"
🔻 دیماه سال گذشته بود #امام_امت اعلام کردند واردات واکسن از مبدا انگلیس و آمریکا به ایران ممنوع است و مسئولان از جاهای #مطمئن دیگر اگر بخواهند واکسن تهیه کنند، هیچ اشکالی ندارد. بیش از ۷ ماه از این موضوع میگذرد.
👈🏻 قسمت چهاردهم بین سطور نگاهی به وقایع ۷ ماه اخیر انداخته تا روایتی حقیقی از ماجرای واردات #واکسن داشته باشد.
🏷 «بین سطور» عنوان گزارشهای خبریای است که براساس بیانات حضرت امام خامنهای روایتی از رویدادهای خبری روز ایران و جهان ارائه میکند که پیش از این سیزده شماره از آن منتشر شده بود.
#محرم_ماه_پیروزی_خون_بر_شمشیر
🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج مرکز مدیریت حوزههای علمیه↙️👇
╭┅───🇮🇷🇮🇷───┅╮
🆔@basijmarkaz
🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طنز دیبیسی// از وزیر شدن یک ایرانی در طالبان تا خروج آخرین آخوند از ایران
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 قابل توجه کسانی که هرچه بدستشان میرسد فروارد میکنند!
✅ با کانال " بصیرت و جهاد " همراه باشید.
https://eitaa.com/mosalla_basij
🇮🇷 مدرسه علمیه مصلی یزد🇮🇷
https://eitaa.com/mosalla_yazd