eitaa logo
مدرسه علمیه مصلی یزد
319 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
293 ویدیو
165 فایل
کانال جامع مدرسه علمیه مصلی یزد
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه طلاب گرامی شهریه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از هم اکنون قابل پرداخت می باشد.
قابل توجه طلاب محترم امتحان کافی سشنبه 11 اردیبهشت ساعت :6:00 امتحان تاریخ 5 پنجشنبه 13 اردیبهشت ساعت6:00 امتحان تاریخ 4 یکشنبه 16 اردیبهشت ساعت: 6:00 امتحان فلسفه یکشنبه 16 اردیبهشت ساعت:6:00 امتحان علوم قرآن چهارشنبه 19 اردیبهشت ساعت:6:00
مدرسه علمیه مصلی یزد
💠 اولین دوره مسابقات قرآن و معارف 🔹 ویژه طلاب مدارس علمیه حفظ و معارف قرآن کریم 🔸 رشته‌ها: ▫️ حفظ
عزیزانی که در این مسابقه ثبتنام نموده اند جهت آشنایی با منابع آزمون به معاونت تهذیب @yasepak مراجعه نمایند. مسابقه فردا برگزار میگردد.
🔲 غزه ؛ بازتعریف عمارت و خراب مسجد! • قرآن آبادی مسجد را به شیکی ساختمان و زخارفش نمی داند؛ به ایمان و اقامه و نترسیدن از غیر خدا می داند: إِنَّما يَعْمُرُ مَساجِدَ اللّه ِ مَنْ آمَنَ بِاللّه ِ وَاليَومِ الْاخِرِ وَأَقامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَا اللّه َ فَعَسَى أُولئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ المُهْتَدِينَ.(توبة:۱۸) • ابوذر وقتی از معنای عمارت مساجد پرسید، رسول الله(ص) به نوع مصالح و معماری پاسخ نداد؛ به کارهای آدمیان در آن، عمارت را معنا کرد؛ که: در باطل فرو نروند، به لهو و بیهوده مشغول نباشند، پی سود و تجارت در آن نباشند...(مکارم الاخلاق ج۲) • برای اینکه باور کنی عمارت مسجد به بناء اش نیست؛ به مومنین در آن است؛ روایات مساجد آخر الزمان، تعبیری شایع دارد: مَسَاجِدُهُمْ عَامِرَةٌ وَ هِیَ خَرَابٌ مِنَ الْهُدَى در بناء آبادند اما در هدایت خراب! (بحار ج۱۴) مساجد پرزخارف زمانه ما را می گوید. اصلا خودِ مسجدالحرام و مسجد النبی کنونی را می گوید که با همه شکوه ظاهرش، نترسیدن از غیر خدا درش جرم است و مجازات دارد! • غزه این ماه ها تمثال "لم یخش الا الله" است؛ دقیقاً نقطه مقابل مساجد آخرالزمان: بنای مساجدش ویران، اما در هدایت آباد! • انگار ذیل آیه ۱۸توبه آنها را نشانه گرفته: فَعَسَی اُولئِکَ اَن یَکُونُوا مِنَ المُهتَدین: پس امید است که اینان رهیافتگان باشند! کج راه ها، معلوم تر و راه، نمایان تر شد! محسن قنبریان ایتا | تلگرام | بله | اینستاگرام
بسم رب الشهدا🕊️☘️ مراسمی به مناسبت اربعین«چهلم» مدافعان امنیت🤍🕊️ مشرف🤲
دعای توسل 18/2/1403
💠 قابل توجه طلاب محترم و اساتید بزرگوار 🔷 مراسم نورانی قرائت زیارت جامعه کبیره ✅ زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۶ صبح 🔷 بانوای گرم مادحین اهل بیت 🔶 مکان: اتاق شماره ۸ و ۹ ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✅https://eitaa.com/mosalla_yazd ✅ کانال «حوزه علمیه مصلی یزد »
┄┅═✧☫﷽☫✧═┅┄ 💠 درس اخلاق با حضور آیت الله علی نصیری 🔹پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت ساعت ٩:٠٠ 🔸 مدرسه علمیه مصلی یزد ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd «مدیریت حوزه علمیه استان یزد» 🆔 @heyazd
اطلاعیه امتحان درس روش تبلیغ و تدریس سشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت۶:۰۰ امتحان درس اخلاق ۱۰ پایه نظام جدید یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۶:۰۰ امتحان درس فقه 10 و فقه10ب1 پایه 6نظام جاری و جدید 29 اردیبهشت ماه ساعت 6:00 امتحان درس علوم حدیث پایه ۶ نظام جاری سشنبه 5خردادماه ساعت ۶:۰۰ امتحان درس تذکار پایه ۴دنظام جدید سشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۶:۰۰ امتحان درس عقاید۶ پایه ۵ نظام جاری سشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۶:۰۰
هدایت شده از علی نصیری
✳️ حوزه به انقلابی عظیم در درون خود نیاز دارد! 🔹هرگاه به جایگاه وزین و منیعی که در آیات و روایات به عالمان دین داده شده است، نگاهی می اندازم، به وجد می آیم و خداوند را هزاران هزار بار شکر می کنم که ما را به چنین راهی رهنمون فرمود. یقین دارم که هر عزیزی که از سر خیر و خدمت پا به حوزه گذاشته، واجد همین حس و حال است. 🔹در برابر، هر گاه به حال و وضع کنونی حوزه و به ویژه حال و وضع طلاب و فاضلان حوزه درمی نگرم، سراسر وجود با تاسف و تاثر عمیق همراه می شود؛ به ویژه آن هنگام که گذشته تحصیلی خود در حوزه را به یاد می آورم. چرا تاسف و تاثر؟! زیرا جمع انبوهی از حوزویان را می بینم که عموما به چهار مصیبت مبتلا هستند: 🔹یک؛ بیشتر عمر تحصیلی آنان به دانش هایی اختصاص یافته که یا اساسا لازم نبودند یا لازم نبود تا این اندازه طول و تفصیل داده شوند. دانش های مقدماتی و آلی! دانش هایی که قرار بود حوزویان را به متون وحیانی یعنی قرآن و روایات برسانند، اما آن چنان عمر ربودند که دیگر مجال و مقالی برای علوم اصلی باقی نماند! 🔹دو؛ آنان پس از صرف قریب به پانزده تا بیست سال عمر؛ چنان که از وضعیت تحصیل در حوزه مشهود است، با انبوهی از نیازها و ضرورت های زندگی، همسر و فرزندان مواجه اند؛ نیازهایی همچون درآمد آبروند ماهانه، مسکن، مرکب، هزینه سنگین ازدواج فرزندان و ... در حالی که اشتغال به حوزه مجالی برای فکر به این امور برای آنان فراهم نکرد یا آن که گمان می کردند حوزه خود این نیازها را برطرف می سازد! اینک با گذار دوران تحصیل با ده ها مشکل مالی که اجاره سنگین ماهیانه بخش اندکی از آن است، دست به گریبان اند! آنان چگونه می توانند آبروی صبر و قناعت را نگاه دارند؟! 🔹سه؛ آنان خود را برای ورود به جامعه و بردوش گرفتن هدایت و تربیت مردم آماده می کنند، در حالی که عموم دانش هایی که اندوخته اند، به کار خلق خدا نمی آید و آن چه به کار مردم می آید که همانا معارف وحیانی است، آنان توشه ای از این دانش ها فراهم نکرده اند! ما وقع لم یقصد و ما قصد لم یقع! 🔹چهار؛ در متن جامعه تعریف روشنی برای حضور حوزویان مشهود نیست و هر کس بنا به سلیقه و تحمیل شرایط، به راهی کشیده می شود که چه بسا تمایلی به آن ندارد و چه بسا ملامت ها پیش خود دارد! آیا سرمایه های حوزه که بنا به ضرورت تمشیت زندگی سر از فلان اداره و نهاد درآورده اند یا برخی کسب و کار راه انداخته و یا ناچار به راه انداختن دفتر ازدواج و مشاوره امور زناشویی و طبابت شده اند، از کار خود راضی اند و واقعا باور دارند که آن همه هزینه و سرمایه عمر تحصیلی در حوزه را برای چنین اموری صرف کرده اند؟! این در حالی است که کار اصلی و اساسی مورد تاکید خدا و پیامبر؛ یعنی انذار و تبلیغ دین بر زمین مانده است! بسیاری از شهرها، شهرک ها، بخش ها، دهستان ها، ده ها و ... و بسیاری از مساجد کشور از وجود عالمان و فاضلان حوزه بی بهره مانده است! این در حالی است که میان شمار جمعیت کشور و شمار حوزویان نصاب منطقی برقرار نیست و به ازای چند صد هزار نفر فقط یک فاضل حوزوی وجود دارد! 🔹چرا چنین است؟! زیرا حوزه سال ها است با مدیریت لاک پشتی اداره می شود و سال ها است ضرورت تحولات بنیادین در حوزه به محاق رفته است! متاسفانه از فرصت بسیار طلایی انقلاب اسلامی برای رشد و تعالی حوزه در زمینه های مختلف آن گونه که امکانش فراهم بود، استفاده نشده است! یک مثال ساده و البته بسیار تلخ و گزنده محروم ماندن حوزه علمیه قم با این همه وسعت کار از یک ساختمان آبرومند است! از مدیریت حوزه بپرسید که چرا باید برای فلان ساختمان اجاره سنگین بپردازند؟! یک مثال ساده دیگر محرومیت اساتید عاشق خدمت در حوزه از کمترین حمایت مالی و معنوی است! یک مثال ساده دیگر شهریه بسیار ناچیز حوزویان است که پایین ترین سطح درآمد در کشور محسوب می گردد! یک بار حدود ده سال قبل خدمت آیت الله مکارم عرض کردم بیایید در قم «شهر حوزه» تاسیس کنید! متوجه عرض هستید: شهر حوزه! الحال حوزه در حد یک ده هم نیست! نمی خواهم چشم خود را از زحمات و خدمات ببندم، که بی انصافی است، اما حقایق تلخ را نمی توان پنهان کرد. 🔹حوزه به یک انقلابی عظیم در همه اجزا و ارکان خود نیاز دارد. انقلابی از درون و خانه تکانی از اساس با تغییر و تحول در همه بنیادهای خود! خدا کند قهرمان این انقلاب که باید در حد و قواره بزرگانی همچون موسس حوزه باشد، از راه در رسد! شقشقه هدرت ثم قرت! علی نصیری صبح صادق چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ @nasirigilani_ir