1_1723173095.ppsx
14.38M
برنامه کنترل خشم قابلیت ارائه برای نوجوانان 🌹❤️🌹
شلغم ازبهترینهای پاییزباطبیعت گرم و تر:
👈🏻خونساز
👈🏻درمان سرماخوردگی
👈🏻رفع سرفه ونرمی سینه
👈🏻ادرارآور
👈🏻تقویت قوای باروری
افرادی که مشکل تیروئیددارندپرهیزکنند
🌹❤️🌹
💕 ده یادآوری برای همه کسانی که میخواهند تربیت کنند:
۱. هيچوقت در گروه از "این کار را بكن و آن کار را نكن" سخن نميگوييم.
۲. دينداري را با سختگيری به بچهها تحميل نميكنيم.
۳. با كمك سه عنصر لبخند، تواضع و صميميت، “رفاقت” را به اعضای گروه هديه ميكنيم.
۴. تلاش ميكنيم تا روحيات، انديشهها، آرزوها و احساسات مخاطبانمان را بشناسيم.
۵. با لحن قيم مآبانه و بزرگمنشانه با آنان سخن نميگوييم.
۶. با ديدن ظاهر افراد در مورد آنها قضاوت منفي نميكنيم.
۷. به شخصيت آنها بهاء ميدهيم و سخنانشان را ميشنويم.
۸. جلوههاي زيباي دينداري و الگوهاي عملي همسو با جاذبههاي فطري جوانان و نوجوانان را به آنها معرفی مي كنيم.
۹. دين را مخالف شادي، نشاط، زندگي و سرزندگي معرفي نميكنيم.
۱۰. شيوه برخوردمان با آمرانه نيست.
اصول_کار_تربیتی
🌹❤️🌹
﷽
♨️ ترس از تاریکی در کودکان
1️⃣ در مورد ترس با کودک صحبت کنید.( هیچگاه بر روی احساساتی مثل ترس،سرپوش نگذارید.)
2️⃣ به کودک اطمینان دهید که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.
3️⃣ در یک اتاق تاریک همراه با کودک نشسته و در مورد علت ترسش سوال بپرسید.
4️⃣ کودک را در برابر ترس مقاوم کنید.با انجام برخی بازی ها می توان این کار راانجام داد،از جمله: دنبال بازی،بشماربازی( مثلا دفعه ی اول تا عدد ۵ بشمارید در حالی که در تاریکی هستید و هر دفعه این عدد افزایش پیدا کند) و...این بازی ها باید در تاریکی انجام شوند.
5️⃣ به کودک اطمینان دهید که در تاریکی هیچ خطری او را تهدید نمی کند.
6️⃣ از تقویت کننده ها استفاده کنید.هرگاه دیدید که کودک در غلبه بر ترسش موفق است،موفقیتش را تحسین کنید.
7️⃣ پاداش مخصوص به کودک دهید.مثلا اورا به سینما ببرید.
🌹❤️🌹
حال که از سادهترین چیزها متأثر میشوی بسی رَنج خواهی برد دوستِ من این جهان با آدمهای بسیار حساس سر سازگاری ندارد.
#غادة
🌹❤️🌹
تاریخچه #سواد_رسانه جهان و ایران
تاریخچه پیدایش سواد رسانهای، به سال ۱۹۶۵ باز میگردد.
#مارشال_مک _لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت:
“زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسانها به سواد جدیدی بنام #سواد_رسانهای دست یابند.
فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند.”
تئوری #سواد_رسانهای_شناختی، توسط #جیمز_پاتر مطرح شد است.
دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه های پیوند و ارتباط سواد رسانه ای با #تفکرات_انتقادی دانست.
در این سالها، دپارتمان های دانشگاهی تحلیل فیلم در سراسر ایالات متحده و انگلستان، کار خود را آغاز و فیلمهای روز را مورد تحلیل قرار دادند.
سواد رسانه ای، در #کانادا به عنوان اولین کشور، به صورت رسمی از طرف نظام آموزش و پرورش پذیرفته و جزء برنامههای درسی مدارس گنجانده شد.
کانادا یکی از قویترین جنبش های سواد رسانهای را در دنیا دارد و سازمان “شبکه آگاهی رسانهای” به عنوان سازمانی برجسته در این کشور مستقر است.
پیشگامان عرصه آموزش سواد رسانه #ژاپن و کانادا می باشند که برای حفظ فرهنگ خود و جلوگیری از تحریف و تغییر در آنها اقدام به این کار کردند.
در کشور ما #ایران از اواسط دهه هشتاد شمسی، سواد رسانه ای جای خود را در میان کتاب های دانشگاهی بازکرد و استادان #ارتباطات و #رسانه مقالات متعددی را ترجمه و تألیف کردند.
تأکید نخبگان دانشگاهی و رسانه ای برضرورت آموزش سواد رسانه ای به اقشار مختلف جامعه سبب شد،تا در سالهای اخیر هم اندیشی ها و همایش های زیادی با موضوع سواد رسانه ای در فرهنگسراها و مدارس کلان شهرهای کشور برگزار شود.
باوجود اینکه قدمت سواد رسانه ای در جهان به بیش از سه دهه می رسد اما زمان اندکی از ورود آن به ایران می گذرد.
به همین خاطر، سواد رسانهای در کشور ما مبحث فوق العاده جوانی محسوب می شود .
🌹❤️🌹