لایحه عفاف و حجاب ستاد امر به معروف.pdf
600.5K
🔴لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر فساد و تباهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر
♦️ستاد امر به معروف و نهی از منکر لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر فساد و تباهی را تدوین و منتشر کرد.
♦️در مقدمه این لایحه، مردمی سازی، مرحلهای بودن و آغاز اجرا از ناهنجاریهای شدید، کاربردی کردن و اثربخش شدن جرایم و اعمال مجازاتهای بازدارنده، تاکید بر نقش مدیران مجموعه ها در ایجاد محیط سالم اخلاقی، توجه به پایه کار فرهنگی و مشاوره عفاف و حجاب خصوصا در محلات با محوریت مسجد، توجه و تاکید به آموزش، نقش دهی حمایتی به فراجا، قوه قضاییه و دولت در جهت حمایت از ضابطان و سرمایه های مردمی آموزش دیده، جامعیت و استمرار و قابلیت اجرای برنامه، توجه به جرمانگاری موثر بعد از اصرار به تخلف، توجه به جرایم سازماندهی شده و مرتبط با بیگانه، احیای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعیین متولی مشخص برای مدیریت و پاسخگویی در قبال اجرای قانون و ابتنا بر طرح توجیهی جامع ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های آن عنوان شده است.
📝جهت مطالعه خبر به لینک مراجعه نمایید:
https://setad-abm.ir/0007N3
🔴 رییس ستاد امر به معروف: ستاد باید آنچنان برنامهریزی کند که مانند رگها در همه خانوادهها نفوذ داشته باشد
♦️ آیت الله صدیقی تصریح کرد: رسالت اول همه پیامبران مبارزه با شرک اعتقادی و عملی و دعوت به توحید در ابعاد مختلف بوده است و این امروزه رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
♦️بهرهگیری از ظرفیت های مردمی یکی از راهبردهای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید ستاد آنچنان برنامهریزی کند که مانند رگها در همه خانوادهها نفوذ داشته باشد و حمایت مردمی را جلب کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 قاری قرآنی که جهنمی بود!!!
🔊 داستان زیبا از حجت الاسلام #عالی
✖️«امام نباشد، به مقصد نمیرسیم»
✅با انصــــــاف نقد یا دفاع کنیم...
🔹چند روزیست که لایحهی #حجاب و عفاف در فضای مجازی منتشر شده است و برخی کل آن را باطل و غیر بازدارنده میدانند و برخی در مقام دفاع از آن بر آمدهاند و ظاهراً راهبرد درست نظری بین این دو است. این لایحه نه تماما عیب است نه بی عیب!
🔸این لایحه از هوشمندی نسبتا خوبی برای کاهش اصطکاک ضابط قانونی [یعنی پلیس] با هنجارشکن [یعنی فرد بی حجاب] برخوردار است. یا مثلاً مواد ۶ ، ۷ و ۹ این لایحه [که در مورد نظارت بر بازار پوشاک ، دفاع از حقوق افراد محجبه و کشف حجاب در فضای مجازی است] اگر به خوبی اجرا گردد ، شاید از برجسته ترین نقاط قوت این لایحه باشد.
🔹اما این لایحه دارای نقاط ابهامی هم هست. به طور مثال میزان جریمهی مرتبهی دوم شخص بی حجاب پس از دریافت تذکر ، [حدودا] ۳۰۰ هزار تومان است و یا شخصی که برای بار چهارم کشف حجاب نماید در حالی برای تشکیل پرونده قضایی ارجاع داده میشود که مجازات بار قبلی کشف حجاب او تنها یک میلیون تومان است ؛ درست این است که جرایم و مخصوصا جریمهی مرحلهی سوم ِ کشف حجاب به گونهای سنگین و بازدارنده باشد که متخلف را از عمل حرام خود باز نگه دارد و کشف حجاب او به بار چهارم و تشکیل پرونده قضایی نرسد و برای دستگاه قضایی ِکشور ایجاد مشغولیت غیر ضروری نکند!
🔸اما شاید بزرگترین نقد به این لایحه ، عدم تصریح قانون به حمایت و پشتیبانی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر باشد. در مادهی ۸ این لایحه مجازات افعال نامناسبِ «افراد جامعه» در بحث امر به معروف مثل توهین و ضرب و جرح و... ذکر شده ، اما لایحه در مقابل حمایت از #امر_به_معروف_صحیح ساکت است و تصریحی ندارد و این خود سبب ایجاد ترس و شک در دل کسانی میشود که توانایی امر به معروف صحیح را دارند. به عبارت سادهتر قانون وظیفه دارد پناهگاه و پشتیبان فرد امر به معروف کننده باشد ولی در این لایحه تصریحی به پشتیبانی قانون از او نشده ، هر چند در قوانین «حمایت از آمران به معروف» به این مسئله تصریح شده باشد!
📍پ.ن : ابهامات دیگری همچون عدم بازدارندگی جرایم برای سلبریتی ها و میزان کارآمدی ابزارهای نظارتی پلیس در ثبت کشف حجاب ها و... هم در مورد این لایحه وجود دارد که در این مجال فرصت پرداختن نیست!
✍میلاد خورسندی
❗️چطوری تذکر بدم؟
2️⃣1️⃣ اگه گفت:
🔘 "شما نگاه نکن! چشمات رو درویش کن!"👆
——« #چی_بگم_آخه »——-