معارف مهدویت عمومی (۱)امام مهدی در قران . استاد کامیاب .mp3
31.98M
دوره عمومی مباحث مهدویت (۱)
جلسه چهارم: آیات مهدویت
🔹ظاهر و باطن قران
🔹تقسیم بندی آیات
🔹شرح و تفسیر چند آیه
🔹معرفی چند منبع قرآنی
🎙مسلم کامیاب
#تدریس_مهدویت
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🇮🇷@moslemkamyab
«يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ * هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(توبه ۳۲ ۳۳).
سوال چهارم
دو نکته از نکات تفسیری که اثبات میکند آیه ۳۲ و ۳۳ دلالت بر مهدویت دارد مختصرا شرح دهید .
خواهش داریم تنها به سوال پاسخ دهید .
ارسال به آدرس
@TARID_and_313
سلام .
عزیزانی که در دوره مجازی شرکت کرده اند تا چهارشنبه فرصت پاسخ به صوت های ۴ گانه هست(به خاطر بحث ثبت نام اندکی در روند بارگزاری دورس اخلال شد ).
بعد از آن تنها یک روز برای پاسخ فرصت است.
تاخیر در پاسخ غیبت محسوب می شود .
در صورت عدم پاسخ به ۳ درس از ۱۵ درس حذف خواهید شد.🙈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 رهبر انقلاب: صاحبان دستگاههای تبلیغاتی، صاحبان بیان، صاحبان قلم، اصحاب هنر و دانش و مسئولان دستگاههای رسمی رسانه و آموزش و هنر و آحاد جوانانی که با فضای مجازی ارتباط دارند، باید تمرکز خود را برای مقابله با تهدید نرمافزاری دشمن قرار دهند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
دوره آموزشی مهدویت ۱ مهدویت در احادیث . استاد کامیاب.mp3
34.3M
دوره عمومی مباحث مهدویت (۱)
جلسه پنجم: امام مهدی(عج)در روایت
🔹تعداد روایات مهدوی
🔹روایات عام و خاص مهدوی
🔹گونه شناسی روایات مهدوی
🎙مسلم کامیاب
#تدریس_مهدویت
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🇮🇷@moslemkamyab
سوال پنجم(امام مهدی (عج) در روایت )
به چهار گونه از روایات مهدوی اشاره کنید .
پاسخ آن به ای دی زیر ارسال شود:
🆔 @TARID_and_313
دوره عمومی معارف مهدویت .امام مهدی در روایات ۲ . استاد کامیاب.mp3
30.84M
دوره عمومی مباحث مهدویت (۱)
جلسه ششم: امام مهدی(عج)در روایت( ۲)
🔹گونه های روایی قبل و بعد از ظهور
🔹انتظار
🔹نشانه های ظهور
🔹حرکت ابتدایی ظهور
🔹و...
🎙مسلم کامیاب
#تدریس_مهدویت
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🇮🇷@moslemkamyab
سوال ششم (امام مهدی (عج) در روایت ۲ )
إِذَا قَامَ الْقَائِمُ وَ بَعَثَ إِلَى بَنِي أُمَيَّةَ بِالشَّامِ فَهَرَبُوا إِلَى الرُّوم فَيَقُولُ لَهُمُ الرُّومُ لَا نُدْخِلَنَّكُمْ....
حدیث مذکور بر چه نکته ای دلالت دارد
پاسخ آن به ای دی زیر ارسال شود:
🆔 @TARID_and_313
إِذَا قَامَ الْقَائِمُ وَ بَعَثَ إِلَى بَنِي أُمَيَّةَ بِالشَّامِ فَهَرَبُوا إِلَى الرُّوم فَيَقُولُ لَهُمُ الرُّومُ لَا نُدْخِلَنَّكُمْ حَتَّى تَتَنَصَّرُوا فَيُعَلِّقُونَ فِي أَعْنَاقِهِمُ الصُّلْبَانَ فَيُدْخِلُونَهُمْ فَإِذَا نَزَلَ بِحَضْرَتِهِمْ أَصْحَابُ الْقَائِمِ طَلَبُوا الْأَمَانَ وَ الصُّلْحَ فَيَقُولُ أَصْحَابُ الْقَائِمِ لَا نَفْعَلُ حَتَّى تَدْفَعُوا إِلَيْنَا مَنْ قِبَلَكُمْ مِنَّا قَالَ فَيَدْفَعُونَهُمْ إِلَيْهِمْ
چون حضرت قائم قيام كند و بسراغ بنى اميه در شام بفرستد آنها به سوى روم فرار كنند، به آنها گويند: ما شما را راه ندهيم تا بدين نصرانيت (و مسيح) درآئيد، آنها صليبها به گردن بياويزند و بدين ترتيب روميان آنها را بپذيرند، و چون ياران حضرت قائم بجنگ روميان روند آنها امان خواهند و پيشنهاد صلح كنند، ياران حضرت قائم گويند: ما صلح نكنيم تا كسانى كه از ما بشما پناهنده شدهاند تسليم ما كنيد، آنان نيز پناهندگان را تسليم كنند،(الكافی .ج ۸)