یکی از فرصتهای بسیار طلایی که کرونا باعث شد فرزندان مصطفی آنرا در این روزها از دست بدهند، ساعت ورزش و سالن ورزشی و برنامه سنگنوردی مدرسه بود.
بچه ها طبق برنامه، یک روز به باشگاه می رفتند و یک روز را هم در مدرسه سنگنوردی می کردند.
شرایط ویژه امسال به دلیل تداخل زیاد بچه ها و عدم کنترل در برنامه های ورزشی، ایاب و ذهاب اتوبوسی و عدم اطمینان و آلودگی های احتمالی سالن ورزشی، موانع جدی و علت تعطیلی ورزش رسمی در مدرسه شد.
سنگنوردی نیز به دلیل فعالیت گروهی، تداخل جای دست ها و پاهای فرزندان و ضرورت وجود کفش در صعود از دیواره، عملا مقدور نیست.
ورزش این روزها به خانه ها کشیده شده و نرمشهایی نیز در مدرسه انجام می شود.
همگامان عزیز حتما به مسأله تربیت بدنی و ورزش در منزل، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
برنامه ورزشی و تحرک، ضمن سلامت جسمی و ورزیدگی، به تقویت سیستم ایمنی می انجامد که یکی از علل اصلی عدم ابتلا به کروناست.
@mostafaschool
#تربیت_کودک
💠 همگام عزیز مصطفی در صورت بروز خطایی از سوی فرزند، آگاهانه کودک را از خطا باز داريد.
وقتی کودک در حال انجام کاری و لذت بردن از آن است، مثل پریدن روی مبل، اگر بیست بار هم بگویید « نپر، نکن» فایده ای ندارد!
❓پس چه باید کرد؟
به او پیشنهاد بازی و کاری بدهید که همان لذت را به او بدهد.
مثلا اگر بازی حرکتی هیجانی انجام میدهد، پیشنهاد شما هم باید حرکتی هیجانی و پر جنبوجوش باشد.
مثل قایم موشک ، بالا بلندی، پریدن از روی طناب…
اگر به جای آن به او بگویید بیا اینجا بشین رنگآمیزی کن، او در آن لحظه هرگز حاضر نیست آن لذت و هیجان را رها کند، پس به حرف شما گوش نمیدهد.
👈 پس آگاهانه او را از کار خطا بازدارید.
@mostafaschool
نقاشی های خلاقانه فرزندان مصطفی.
بچه ها ابزارهایی را بر روی کاغذ قرار داده و پس از تصور خاص نسبت به شیء مذکور، نقاشی متناسب با آن را کشیده، داستان پردازی می کنند و به مدرسه می آورند.
در عکس چند نمونه از این نقاشی ها را می بینید.
@mostafaschool