eitaa logo
مدرسه مصطفی آمل
500 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
22 فایل
مدرسه ی مصطفی، از جمله مدارس تحول گرا با رویکرد تربیتی، مهارتی و آموزشی است. نشانی: آمل، بلوار ولایت، ولایت ۱۶، گل نرگس ۵، دبستان مصطفی تلفن: 01144286760 ۰۹۱۱۲۲۱۴۸۴۰ ارتباط با ادمین: @Ebad_amoli
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ماهانه، مربیان و همگامان در کلاس های شهید چمران و شهید مالامیری. @mostafaschool
کتابخوانی به وقت فرزندان پایه دومی مصطفی در منازل. @mostafaschool
🔴 ما در مدرسه تا جایی که ممکن است باید در محیط عینی درس بدهیم. 🔹یادگیری مسائل عینی نسبت به مسائل انتزاعی راحت‌تر است. 🔹مسائل عینی جلوی چشم بچّه‌ها است و درک آن برای آنها راحت‌تر است. #پروژه_های_کلاسی، #آموزش_کاربردی، #مشاهده_عینی @mostafaschool
آخرین جلسه همگامان و مربیان پایه های اول مصطفی در سال ۱۳۹۹ @mostafaschool
برای استفاده از رسانه باید هدف را ابتدا در نظر گرفت اینکه مدام در فضای مجازی بچرخیم و مطلب ببینیم جوابگو نیست باید برنامه معین و هدف مشخص را در نظر گرفت و برای آن از فضای مجازی و رسانه استفاده کرد دیدن مطلب و فیلم و آموزش مجازی باعث بالا رفتن علم و مهارت نمی شود مثل اینکه با دیدن مسابقات فوتبال کسی فوتبالیست نمی شود دانش آموز، مادر، مربی باید مطلب را بگیرد و در عمل پیاده کند تا به نتیجه برسد @mostafaschool
🌹مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم مبارک باد🌹 @mostafaschool
سلام دوستای خوبم حالتون خوبه؟ من ماکان هستم من همیشه فکر میکردم قلب ما❤️❤️👉این شکلی هستش تااینکه از مادرم پرسیدم برام درمورد قلب توضیح بده حالا میخوام چیزهایی که یاد گرفتم وبرای شما هم بگم ☺️ 1قلب مهم ترین عضو بدن است که کسی بدون آن نمی تواند زنده بماند 2بچه ها قلب هرکسی اندازه ی مشت دستشه 🤓🧐 3قلب خون را از طریق رگ ها به تمام بدن میرساند 4خندیدن برای قلب مفید است وقتی میخندیم جریان خون خیلی زیاد می شود بچه ها همیشه بخندین 😂🤣😄😃😀 5 ورزش برای سلامتی قلب خیلی مفید است وققتی ورزش می کنیم ضربان قلب بالا میره بچه ها وقتی فوتبال بازی میکردیم قلبمون تند تند میزد اونوقت اکسیژن زیادی به بدنمون میرسه 💪🏃‍♂🏃‍♂🏃‍♂🥅🏀⚽️🏑⚾️🏈🥅🏸🏓🎱🏉🏐 6ما بچه ها قلبمون از بزرگتر ها تندتر میتپه مثلآ ما 130 تپش در دقیقه ولی بابا مامان هامون 100 تپش در دقیقه ما باید همیشه ورزش کنیم و مراقب سلامتی خودمون باشیم امیدوارم برای شما هم مثل من جالب باشه خدا نگهدارتون🤚🤚🤚🤚 @mostafaschool
🔴 💠 یکی از اساتید دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و ۱۷/۵ گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم ۱۵ گرفت. 💠 برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که نوشته بودم تصحیح کردم. آری، گاهی ما نسبت به همسر و فرزندمان سخت‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبي كه فكر مي‌كنيم، نیستیم. @mostafaschool
شیوه های جدید گزارش نویسی فرزندان منتظران مهدی(عج) @mostafaschool
همگام عزیز مصطفی: ✴️ جااندازی ، یا کم و زیاد گذاشتن نقطه و سرکش در نوشتار کودکان را جدی بگیریم . ⬜️ بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد می گذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. 📌بهترین زمان برای رفع این مشکل، سال اول دبستان است و در سالهای بعد، حل مشکل با دشواری بیشتری همراه خواهد بود. همگام عزیز، ما را در هماهنگی های مشاوره مصطفی، همراه باشید. @mostafaschool
همگام عزیز مصطفی اگر كودكتون جايی مثلا در منزل رفتار مناسبی داره و جايی از ديوار راست بالا ميره اين بيش فعالی نيست. گاهی كودک در بيرون از منزل احساس آزاد شدن از قفس دارد مثل فنری كه مدتی فشرده نگه داشته باشيد. یا فضای منزل و رفتار خودتان را برای آزادی کودک آماده کنید یا اینکه در صورت مهیا نبودن خانه ، کودک را به فضاهایی ببرید که اجازه داشته باشد آزادانه بازی کند @mostafaschool
⭕ محمد جعفر خیاطی، یکی از عجیب ترین معلمان دنیا بود و امتحاناتش عجیب تر! 📚 امتحاناتی که هر هفته می‌گرفت و هر کسی باید برگه خودش را تصحیح می‌کرد، آن هم نه در کلاس، در خانه... دور از چشم همه! 📚 اولین باری که برگه‌ امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم. نمی‌دانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم. 📚 فردای آن روز در کلاس وقتی همه بچه‌ها برگه‌هایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شده‌اند به جز من. به جز من که از خودم غلط گرفته بودم. من نمی خواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم. 📚 بعد از هر امتحان آنقدر تمرین می‌کردم تا در امتحان بعدی نمره‌ بهتری بگیرم. 📚 مدت‌ها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگه‌ها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت. چهره‌ همکلاسی‌هایم دیدنی بود. 📚 آنها فکر می‌کردند این امتحان را هم مثل همه‌ امتحانات دیگر خودشان تصحیح می‌کنند. 📚 اما این بار فرق داشت... این بار قرار بود حقیقت مشخص شود. فردای آن روز وقتی معلم نمره‌ها را خواند فقط من بیست شدم. 📚 چون بر خلاف دیگران از خودم غلط می‌گرفتم؛ از اشتباهاتم چشم پوشی نمی‌کردم و خودم را فریب نمی‌دادم. ⭕ زندگی پر از امتحان است... خیلی از ما انسان‌ها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده می‌گیریم تا خودمان را فریب بدهیم تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم. اما یک روز برگه‌ امتحانمان دست معلم می‌افتد. آن روز حقیقت مشخص می‌شود و نمره واقعی را می گیریم. ✔ تا می‌توانی غلط‌های خودت را بگیر قبل از اینکه غلطت را بگیرند. @mostafaschool
🔹لازم است شرایطی را فراهم کنیم که هر کس به اندازه‌ی خودش خوراک آموزشی و خوراک تربیتی در زمینه‌های مختلف دریافت کند. 🔸به جای آنکه شاگردانی که توان یادگیری آن‌ها زیاد است را جدا ‌کرده و به مدرسه‌ی تیزهوشان، یا کلاس تیزهوشان ببریم، و کسانی که توان کمتری دارند، به مدرسه‌ی استثنایی بفرستیم؛ بستر یادگیری در حد توان خود را در یک کلاس فراهم کنیم. 🔸این رویکرد، با این نگاه، فلسفه مدارس تیزهوشان و استثنائی را به هم می ریزد. 🔹در یک کلاس هم شاگرد عادی، هم تیز هوش و هم استثنائی در کنار هم زندگی کرده و درس می خوانند و هر یک در هر یک از ابعاد به اندازه توانمندی خود یاد می گیرند. #یادگیری_چند_سطحی #هرکس_به_اندازه_خود @mostafaschool
🔴بچه ها از کودکی پژوهشگرانی خبره اند! 🔹به کودکی که تازه امکان حرکت کردن چهاردست و پا را یافته توجه کنید. 🔹با حوصله و کنجکاوی به محیط اطراف خود می نگرد. 🔹اشیاء را برانداز می کند. اما به دیدن اکتفا نمی کند! 🔹دست خود را به سوی آنها دراز می کند تا آنها را لمس کرده، زیر و رو و بالا و پائینش می کند، 🔹 تکانش می دهد، بویش می کند، در دهانش فرو برده تا مزه اش را بچشد و با حس پیچیده زبان و دهان خود آن را بررسی کند. 🔹اگر دستش به آن شی نرسد، با تکاپو و تلاش تحسین برانگیزی، تمام توان جسمی و فکری خود را برای حرکت کردن و رسیدن به آن صرف می کند. 🔹موانع اطراف خود را بررسی و بهترین راه را برای حرکت، با توجه به توانمندیهای خود، بر می گزیند. ، @mostafaschool