12_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_توحید_و_نفی_طبقات_اجتماعی.mp3
18.52M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی دوازدهم: توحید و نفی طبقات اجتماعی (12)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۰۸
◀️ اختلاف طبقاتی از جملهی دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات. نه فقط اجتماعات عقب ماندهی قبایلی، بلکه در آن کشورها و سرزمینهایی که مادر تمدن بشری و گاهوارهی تمدن بشری هستند، اتفاقاً اختلافات طبقاتی با زشتترین چهرهای و کریهترین صورتی خودش را به ما از لابهلای اوراق تاریخ نشان میدهد.
🔸 اختلاف طبقاتی یعنی اینکه انسانهایی که در این جامعه زندگی میکنند، اینها همه مثل هم نیستند. یک عده محکومند به اینکه محرومیت بکشند، رنج ببرند، خدمت گروههای دیگر را بکنند و باید از این محرومیت و رنج، گلهای نداشته باشند، یک عده هم بایستی برخوردار باشند، لذت و عیش زندگی برای آنها باشد، از همه مزایا آنها بتوانند استفاده بکنند و اشکالی هم نداشته باشد.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "شاد" و تازهکردن درد محرومیتِ مستضعفان!
◀️ مدتیست سامانهی "شاد" برای متوقف نشدن امر آموزش از سوی دولت راه اندازی شده است. سامانهای با ایرادات فراوان که صدای همه، از معلمان و دانشآموزان تا اولیای آنها را در آورده است.
🔸 اما آنچه که از نگاه خیلی از کارشناسان و مسئولان پوشیده مانده، عدم دسترسی بخش قابل توجهی از مردمِ محروم و مستضعف از امکاناتی از جمله تلویزیون، تلفن هوشمند و اینترنت است.
🔹 با این روند مستضعفین و فرزندانشان محکوم به فلاکت و رنجاند. گویا برای هیچکس اهمیتی ندارد که بر اثر چنین سیاستگذاریها و بیتوجهیهایی، جمعیت قابل توجهی از فرزندان کارگران و دیگر اقشار مستضعف از حداقلیترین آموزشها هم محروم خواهند شد.
🔸 درحالی که طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی موظف است وسایلِ آموزش رایگان را برای همهی ملّت تا پایان دورهی متوسطه فراهم کند.
🎙 #دلاوری (مجری برنامه تهران۲۰):
💭 یک معلم پیغام داده که «عدهای از دانشآموزانش حتی تلویزیون ندارند که آموزش را از صداوسیما پیگیری کنند. دانشآموز کلاس اولیِ من هر روز سرکار میرود و کارتن جمع میکند!»
🎬 @Mostazafin_TV
13_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_تأثیرات_روانی_توحید.mp3
18.11M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی سیزدهم: تأثیرات روانی توحید (13)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۰۹
◀️ موحد، از تنگنظریها، از کوتهبینیها، از نزدیکبینیها آسوده و راحت است. آدم موحد نمیگوید من در این میدان شکست خوردم یا جبههی ما در این زمینه عقب نشست و کار به زیان ما تمام شد. او این قدر نزدیکبین نیست. او میداند که فکر توحیدی به درازای عمرِ بشر دارای قلمرو است. عمرِ بشریت. با مقیاس عمرِ بشریت، ده سال و بیست سال و پنجاه سال و صد سال، یک لحظه و یک دقیقه بیش نیست.
🔸 از جمله تأثیرات توحید در روان یک موحد این است که ریشهی ترس را در او میخشکاند. «فلا تخافوهم و خافونِ»، ریشهی ترس از دیگران را در دل خود بخشکانید، از من بترسید. و کسی که از خدا ترسید، از هیچ کس دیگر نمیترسد. ترس از فقر موجب میشود انسان انفاق نکند، ترس از مبتلا شدن به ناراحتیها، موجب میشود که انسان تن به جنایتها و فاجعهها و ذلتها و خواریها بدهد. آنجایی که میبینید مردمی دست به جنایاتی آلودند، غالباً، آدم میبیند که منشأ این همه، ترس است.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقوق طبیعی نیروی کار باید رعایت بشود.
➖ تذکرات رهبر انقلاب درباره رعایت حق و حقوق کارگران.
◀️ طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید:
۱ - حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام میشود.
۲ - حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگیهای کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازهای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام میشود را تامین نماید.
🔺 اما حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران در سال جاری، توسط نمایندگان دولت و کارفرمایی در شورای عالی کار، خلاف ماده ۴۱ قانون کار میباشد.
🎬 @Mostazafin_TV
14_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_فلسفۀ_نبوت.mp3
15.49M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی چهاردهم: فلسفه نبوت (14)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۰
◀️ مباحثی که در زمینهی نبوت، در نوع کتب کلامی انجام میگیرد، به نظر ما مسائلی است که اگرچه در جای خود حرفهای درستی، بلکه حرفهای لازمیست، اما حرف درست بودن، لزوماً به این معنا نیست که بنده ناچار باشم در این زمان، با این نیازها، آن حرف درست را اینجا مطرح کنم.
🔸 ما باید ببینیم در میان درستها، کدام لازم است؟ در میان لازمها، کدام لازمتر است؟ در میان لازمترها، کدام فوری است؟ در میان فوریها کدام فوتی و حیاتی است؟ اول آن را بگیریم، از آن که فراغت پیدا کردیم، بحثهای بعد، به همین ترتیب، این قدر پیش برویم تا بعد برسیم در آخر کار، به بحثهایی که اگرچه درست هست، اما ضرورتش، آن اندازهها احساس نمیشود.
🔺 لذاست که ما در بحث نبوتمان، از بحثهایی که معمولاً متکلمین در کتابها انجام دادهاند و انجام میدهند، هیچ کدامش را مطرح نمیکنیم. این شما و این کتابهایی که متکلمین نوشتند، بروید و بخوانید... لذا آنها را ما بحث نمیکنیم.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بورس؛ به نام تولیدگران، به کام سفتهبازان
➖ سازوکار حاکم بر بازار بورس به زبان ساده
🔺 چگونه عدهای با شایعهسازی، ارزش سهام را بالا میبرند؟
#بورس
🎬 @Mostazafin_TV
15_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_بعثت_در_نبوت.mp3
17.56M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی پانزدهم: بعثت در نبوت (15)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۱
◀️ نبوت را بعضی این جور خیال میکنند، مثل اینکه واعظی مثلاً وارد شهری میشود تا برای مردم آن شهر یک قدری مطالبی از دین یا غیر دین بیان کند؛ یا فرض کنیم مسئلهگویی در میان مردمی بلند میشود، میایستد تا چند تا مسئلهی فرعی به آنها بگوید؛ پیغمبر را معمولاً این جور آدمی فرض میکنند؛ مثل یک آدمِ عالمِ روحانیِ نجیبِ سر به زیر، در میان یک عده مردم.
🔸 در پیغمبری یک تحول و دگرگونی است، باید بگوییم دو تحول و دگرگونی. اول در وجود خود پیغمبر؛ بعثت، رستاخیز، انقلاب ، تحول، اول در درون و ذات خود پیغمبر، در باطنِ خود نبی به وجود میآید. بعد از آنی که در او تحول به وجود آمد، در جامعه تحول به وجود میآید. بعد از آنی که در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد، رستاخیز عظیمتری در متن جامعه بر پا میشود.بعد از آنی که در دل او انقلاب به وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به وجود میآید و بعثت به معنای واقعی تحقق پیدا میکند.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خصوصی خواری تمامی ندارد!
🎙 مشکلات شرکت و پرسنل #کنتورسازی_قزوین از زبان کارگران آن:
💭مدیرعامل شرکت با اینکه در داخل زندان است، اما با این حال همه کاره است و اجازه هیچ کاری به ما نمیدهد و هیچ مشکلی از ما را پیگیری نمیکند و کسی نمیتواند جلوی او بایستد.
💭 متأسفانه شرکت ما به دلیل ضعف مدیریت و اشتباهی که در خصوصیسازی رخ داد تعداد پرسنلش از حدود ۱۰۰۰ نفر به ۱۳۰ نفر رسید.
💭 نزدیک ۵ سال است گرفتاریم و به هر ارگانی رفتهایم به داد ما رسیدگی نکردند. مستضعف اینجا له شد! صدایمان را به کی بگوییم؟!
🔺 سازمان خصوصی سازی در قبال واگذاری اموال مردم به چنین افرادی چه پاسخی دارد؟ قوۀ قضائیه دقیقاً چه زمانی میخواهد به دادِ کارگران مظلوم و خانوادههایشان برسد؟
🎬 @Mostazafin_TV
16_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_رستاخیز_اجتماعی_نبوت.mp3
22.36M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی شانزدهم: رستاخیز اجتماعی نبوت (16)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۲
◀️ دو جور ساختمان اجتماع داریم. یک ساختمان اجتماع است که مردمان، همهشان یا اکثریتشان برده و اسیرند در مقابل انسانهای دیگر؛ یک نوع ساختمان و بنای اجتماعی داریم که مردمان، همهشان آزادند از اسارت قدرتهای دیگر. همانطوری که در قِسم اول وقتی حساب میکنید، حساب به سود همان طبقهی بالاست، حکومت در اختیار همان طبقهی بالاست، حقوق و مزایای اساسی جامعه، مخصوص به آن طبقه بالاست، در اجتماع دومی، اجتماع بدون طبقه، اجتماعی که کسی بر کسی زور نمیگوید و تحکم نمیکند، در این اجتماع، اقتصاد همگانی است، حکومت به معنای زمامداری همگانی است، حقوق اساسی، همگانی است.
🔸 اجتماعات نوع اول که در آن تبعیض هست، آنها اجتماعاتیست که قَیاصِره و اَکاسِرهی عالم و جباران تاریخ، آن اجتماعات را به وجود میآورند؛ و اجتماعات نوع دوم، اجتماعات آباد و آزاد و بیتبعیض و انسانی همان اجتماعاتیست که انبیای عظام الهی در طول تاریخ به وجود میآوردند.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV