eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مسئولیت در تنهایی ◀️ امام نمي‌تواند خاموش بنشيند زیرا مسئوليت جنگيدن با ظلم را دارد، از طرفي نمي‌تواند بجنگند، چرا كه نيروي جنگيدن را ندارد. او تنهاست، اما انسان تنها نيز در مكتب اسلام مسئول است. 🔺مجموعه قسمت چهارم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ فروش نفت کشور، نزدیک به صفر شده است ◀️ ۲ شهریور ۹۹ | امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه استانداری قم : فروش نفت به‌عنوان یکی از منابع درآمدی کشور نزدیک صفر رسیده و با مشکل تامین منابع مواجه هستیم | ایرنا 🔸 ۴ مرداد ۹۸ | معاون نوبخت: بودجه سال ۹۸ کشور بر اساس فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز اصلاح و تقریبا صفر شد 🔹 ۲۸ خرداد ۹۸ | زنگنه، وزیر نفت در مجلس: امروز، هیچ نفتی نمی‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم 🔸 ۱۱ اردیبهشت ۹۶ | ظریف در آستانه انتخابات: اگر همان روند گذشته ادامه می‌یافت، امروز صادرات نفت‌مان به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه می‌رسید؛ امروز بعضی دوستان تلاش می‌کنند مردم را به فراموشی بکشانند، اما مردم یادشان نرفته است که در چه شرایطی بودند و الان در چه شرایطی! 🔹 ۵ تیر ۹۲ | ژنرال زنگنه: باید گروهبان‌ هایی که الان سر کار هستند، بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها بیایند کارها را انجام دهند 🔺 طبق آمار بانک مرکزی، صادرات نفت ایران در اوج تحریم‌های سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ جاهلیت و جنایت ◀️ به تعبیری، حسین(ع) را به سنت‌های پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به سنت‌های جاهلی: ، ، و... 🔸 تعبیر کامل‌تر و دقیق‌تر این است که ارتجاعِ و و جامعه‌ی بعد از پیامبر به سنت‌های عصر جاهلیت، چنین معرکه‌ای را آفرید. 🔹 پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت می‌زنند! 🔸 بازهم اگر بخواهیم این قاعده را ساده‌تر کنیم، چنین می‌شود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ ، و ، لشکرکشی می‌کنند و حقیقت را سر می‌بُرند. 🔹 خواصِ زمانه‌ی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدم‌های آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد. 🔸 اما چنین اهتمامی، نمی‌تواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا می‌خواهد اسمِ این آدم‌ها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری. 🔹 چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروت‌اندوزی و زیاده‌خوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزه‌ای کردنِ قواعد و مفاهیم می‌بینند. 🔺 جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مهم‌ترین انگیزه قیام ◀️ اگر لشکر اموی هم با امام نماز می‌خوانَد، پس امام حسین (ع) از خطر نابودی کدام اسلام می‌گوید؟ قیام علیه حکومت یزید برای چیست؟ آیا انگیزه امام از قیام و احیای معروف، صرفاً نماز و روزه و حج و زکات بود؟ 🔺مجموعه قسمت پنجم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ "من مکرر گفتم" ➖ تکرار توصیه‌‌ها و بایدها، و گوش‌هایی که نمی‌خواهند بشنوند ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت (۱۳۹۹/۰۶/۰۲) 🎙 : 💬 اقتصاد کشور را مطلقاً نباید به تحوّلات خارجی، پیوند زد. این درست نیست که مثلاً فرض کنید ما بگوییم اگر چنانچه انتخابات فلان کشور، فلان جور شد، مثلاً این ‌جور می‌شود. نخیر، انتخابات آنجا هر جور می‌خواهد بشود. 💬 فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود. نمی‌شود این مسئله را رها کرد. من می‌بینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود. 💬 اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روضه‌ای که نشستن در آن حرام است ➖ دو مسئولیت بزرگ مردم در مجالس عزاداری 🎙 : 💬 ما هزاران تحریف در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا وارد کرده‌ایم. هم تحریف‌های لفظی و هم تحریف در تفسیر این حادثه. 💬 مردم دو مسئولیت بزرگ دارند. وقتی که می فهمند و می‌دانند، (و مردم اغلب هم می‌دانند) که دروغ است، نباید در آن مجلس بنشینند، که حرام است. بلکه باید مبارزه کنند و دیگری این تمایلی است که صاحب مجلس‌ها و مستمعین به گیراندن مجلس دارند. روضه خوان بیچاره می‌بیند که اگر بنا بشود هر چه می‌گوید از آن راست‌ها باشد مجلسش نمی‌گیرد. 📚 حماسه حسینی - ص ۶۲ الی ۶۶ 🎬 @Mostazafin_TV
🔻 مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم ➖ ساختار‌های رسمی از نهاد‌های مردمی الگو بگیرند ◀️ متاسفانه با بی دقتی رسانه‌ای و همچنین هجمه‌های جریانات خاص، سال‌ها از مدیریت هیئتی به نام بی‌نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار غیر علمی نام برده می‌شود. و هرگاه می‌خواهند نمونه کار بی‌نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می‌کنند. گواه اینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسیِ رسمیِ اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی‌نظمی بوده است. 🔸 حال آنکه، فقط تماشای برگزاری هیئت‌های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می‌کند. آنچنان که مردمی‌ترین، منظم‌ترین و دقیق‌ترین مدیریت را همین هیئت‌ها انجام داده‌اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل‌های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی‌نظمی، مراسماتی با شکوه و جمعیتی قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب‌های خشک رسمی و اداری، مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا، اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔸 این مدیریت خسته و ناتوان را که هر کجا وارد شده، جز بی‌نظمی و عصبانیت مردم، چیزی در پی نداشته (تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبد کالای معیشتی بحران می‌آفریند) با مدیریت مردمی و بومیِ هیئتی و جهادی، قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می‌کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه، کار را به بهترین شکل پیش می‌برند. 🔹 نمونه‌های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات، عملکرد گروه‌های جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهایی چون سیل و زلزله هم می‌توان دید. هر کدام را حقیقتا می‌توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔸 این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم. همان‌ها که در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی‌بدیلی داشته‌اند. 🔺 که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات‌ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف، ادغام و حذف شدند. هرچند این مدل‌های موفق امروز در قالب‌های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده‌اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام حسین (ع): عالم شدید که چه کار کنید؟ ➖ ضربه برخی علما بر پیکره دین ◀️ امام حسین (ع) دو سال قبل از عاشورا در منا، خواص، علما و بزرگان را دعوت می‌کند. امام خطاب به خواص می‌فرماید: بلایی که شما سر دین می‌آورید، از بلایی که همه‌ی مردم سر دین می‌آورند بیشتر است. شما عالم شدید که چه کار کنید؟ 🔺مجموعه قسمت ششم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تئوریزه کردن گفتمان امنیت، برای حفظ قدرت 🎙 : 💬 منطق بنی امیه، فرقه‌ای کردنِ امر عمومی و اینکه «آنچه متعلق به همه است باید مال ما باشد»، بود. منطقی که کاملا آگاهانه و تزویرگونه آن را دنبال کردند تا در آخر به این هدف برسند که قدرت را قبضه کنند. 💬 بعد از قبضه قدرت، ساختارها را به سمت و سویی بردند که تئوریزه کنند چرا ما باید باشیم. لذا گفتمانِ امنیت را به‌ عنوان گفتمان اصلی قرار دادند و گفتمان‌های عدالت و عدالت‌خواهی و همه گفتمان‌هایی که حیات اجتماعی ما را تنظیم می‌کردند، در فرع قرار گرفت. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آنچه رخ داد، چرا رخ داد؟ ◀️ : «مقصود من از نوشتن این یادداشت‌ها مقتل‌نویسی، تبلیغ مذهبی و حتی نوشتن تاریخ نیست. من کوشیده‌ام تا خود بدانم آن چه رخ داد، چرا رخ داد؟» 🔺 آنچه این کتاب را از دیگر آثار تاریخی جدا می‌سازد، رویکرد عبرت‌جویانه آن است. مراجعه به تاریخ کم نیست. آنچه کمیاب است، نگاه عبرت‌جویانه است. در پرتو چنین نگاهی به گذشته است که تاریخ مشعلی می‌شود که مسیر آینده را روشن می‌سازد. دکتر شهیدی در این کتاب بیش از آنکه در جستجوی چگونگی حادثه عاشورا باشد، به دنبال چرایی آن است. ➖ نام کتاب: پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام حسین (ع) ➖ ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی ➖ نویسنده: سید جعفر شهیدی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV