فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ اخیراً #آقازاده شهید بهشتی گفته است که #شهید_بهشتی هیچگونه استدلالی برای #حجاب_اجباری نداشته است و اعمال آن به هیچ وجه با اندیشههای شهید بهشتی سازگار نیست (+)؛ حالا بد نیست نظر خود شهید بهشتی درباره حد و حدود آزادی را دوباره بشنویم:
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوی فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی بیاعتنا بود...
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔺 برشی از صحبتهای #شهید_بهشتی در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرجومرج، زورمداری» در سال ۶۰
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کشاورزی که در خاک جبهه شعر میکاشت تا حماسه بروید!
🔹در خیلی از کشورها معمولا شخصیتهای سیاسی، فرماندهان نظامی یا چهرههای ورزشی و سلبریتیها، بیشترین تاثیرگذاری را در اجتماع دارند؛ به عنوان الگو و #قهرمان مورد تقدیس قرار میگیرند و سوژهی دائمی آثار هنری و رسانهای میشوند.
🔸اما نفس قدسی #خمینی در #انقلاب_اسلامی، عرصهای پدید آورد که خلاف آمدِ رسم جهانی، قهرمانانش #مردم_عادی کوچه و بازار بودند؛ کشاورز و کارگر و معلم و کاسب بودند. و #گمنامی ویژگی مشترک خیلی از این قهرمانان بود.
🔹و جنگ میدانی بود برای میانداری این گمنامان! فیالمثل در طول جنگ بارها شعر جنگ را از زبان رزم آوران جنگ شنیده ایم، همگی صدای گرم آهنگران و اشعارش را میشناسیم، اما خیلیها سراینده اشعارش را نمیشناسند؛ سرایندهای ناشناس که اشعارش آشناترین آهنگ جان و روح ملت ایران در دفاع مقدس بود.
🔺امروز ۴ تیرماه، دهمین سالروز درگذشت #حبیبالله_معلمی شاعر نوحههای حماسی دفاع مقدس است.
🎬 @Mostazafin_TV
🔴 برنامه زنده #ثریا؛ مدیریت آب کشور، چالشها و دستاوردها
🔺جزییات اجرای طرح بزرگ جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دو سال اخیر
🔹جزییاتی از ابرپروژه آبرسانی جهادی به روستاها در دولت سیزدهم؛ مسیر طی شده و افقهای آینده
🔸 پیگیری راهکارهای کاهش بحران آب در سیستان و ضرورت احیای دیپلماسی آب با همسایگان در شرق و غرب کشور
🔹پیگیری و مطالبهی ضرورت مدیریت هماهنگ حوزه آب و اولویت آبخوانداری و آبخیزداری در کشور
🎞 با پخش مستندها و گزارشهای میدانی #ثریا از استانهای خوزستان، فارس، همدان و سیستان و بلوچستان
🔻با حضور:
🔹مهندس علی اکبر محرابیان
▫️وزیر نیرو
🕰 امشب؛ یکشنبه ۴ تیرماه | ساعت ۲۳
📺 شبکه یک سیما
@sorayatv
مستضعفین تیوی
⭕️ آقای وحیدی؛ لطفاً محکم بمان! 🔹معاون سیاسی #وزیر_کشور نامهای خطاب به استانداریها و فرمانداریه
⭕️ این مسئول باید تکریم شود، نه عزل!
✍️محسن مقصودی:
🔹ظاهرا مجلسیان اصرار دارند که معاون سیاسی وزیر کشور باید عزل شود وگرنه استیضاح میکنند!
🔸یکی از مسئولین دلسوز که حداقل ما در #ثریا شاهد بودیم در مسأله کارگران عسلویه چگونه با دلسوزی و پیگیریاش یک بحران را حل کرد، برای نامهای که اتفاقا درست و دقیق است باید عزل شود!
📝 رشتو رو بخوانید:
🔹باید از #جدال برای شروع این حرکت تشکر کرد. دو هفته قبل وقتی در #ثریا از برخورد با کارگران عسلویه گلایه کردیم، معاون سیاسی وزیر کشور پیگیر ماجرا شد. نامه کارگران را به او رساندیم تا قبل از برنامه اخیر با پیگیریهای او(با توجه به دستور رییس جمهور) جلسات خوبی تشکیل شد و بخشی از اولین و بخشی از مطالبات کارگران محقق شد.
🔸شاید باورتان نشود در برنامه اخیر سه بار حضور کارگران کنسل شد تا دقایق آخر.... پیگیری متفاوت معاون سیاسی وزیر کشور که سالها معاون حاج قاسم بوده خیلی کمک کرد. فردای برنامه هم خودش با نمایندگان کارگران عسلویه جلسه گذاشت. یک مدیر انقلابی...
🔹 اگر آن شب با آن فشارها، حضور نماینده کارگران عسلویه در ثریا کنسل میشد، نمیدانم چه اتفاقی برای امید کارگران میافتاد.
به یک باره همه چیز تغییر کرد، با تدبیر مدیران تلویزیون، حضور مهمان قطعی شد،خبر خوب از سوی وزارت نفت به ما اعلام و یک تهدید که با کجسلیقگی ایجاد شده بود فرصت شد
🔸رسانهها میتوانند با دلسوزی و عدم محافظهکاری به حل مشکلات کمک کنند و جلوی بحرانها را بگیرند، در صورتی که در میان مدیران سیاسی و امنیتی، مردانی از جنس #حاجقاسم باشند که کارگران مظلوم را که از تبعیض گلایه داشتند، درک کنند و بدانند آنها برغم اعتراض، همان صاحبان انقلاب هستند.
🔺پ.ن: اگر بخشنامه وزارت کشور را نخواندهاید پیشنهاد میکنیم بخوانید. بخشهایش همان چیزهایی است که مدتهاست آن را مطالبه میکنیم!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مستند کوتاه «محله پای کار»
🔹«محلهی پای کار»، روایتیست از پای کار آمدن هم محلهایها، از همدردهایی که مقابل مشکلات به جای نشستن و حرف زدن، به پا میخیزند و #حرکت را آغاز میکنند.
🔸این حرکت جمعی هرچند ممکن است کوچک به نظر برسد، ولی رویکردش راهگشاست؛ وقتی مشکلات با مشارکت مردم و حاکمیت حل میشود، نتیجه نهایی نه تنها بهتر و زودتر به دست میآید، بلکه #رشد مردم و مسئولین نیز حاصل میشود.
🔹و این همان کلام مولا #امیرالمومنین است که فرمود: «مردم اصلاح نمىشود جز آن كه زمامداران اصلاح گردند، و زمامداران اصلاح نمىشوند جز با استقامت مردم.»
🔸باید قبول کرد خیلی جاها، حداقل بخشی از مشکلات ناشی از «فقط نشستن و گفتن» است!
🔺حسین زیاری، حرکت اهالی محلهی علیآباد #برازجان برای حل مشکلاتشان را در «محلهی پای کار» به تصویر کشیده است.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آیا هر موشکافی علمی، باقر شدن است؟!
➖ علمی که نسبت به گرسنگی #مظلوم و پرخوری #ظالم ساکت است...
🖊 #محسن_قنبریان:
🔸 مسئولیت علم در قبال دو چیز است:
1️⃣ در قبال خداوند: که #خشیت را موجب میشود(۹)
2️⃣ در قبال #مردم : تعهد نسبت به فقر و غنا؛ قسط و عدل و هدایت.(۱۰)
🔹 اگر علم ورزی، در مسیر این دو تعهد قرار گرفت؛ شکافته شدنهایش، گره گشایی از کار مردم و خشیت در مقابل خداوند را نتیجه داده و صاحبش را وارث باقر(ع) میکند. اما اگر "در خود معطل ماند"؛ خود را فربه و متورم میکند. صاحبش هم آفت میزند. فروعات بی ثمر میشکافد، به لفّاظی میانجامد. دوچندانش، گرسنهای را سیر و ظالمی را سرکوب نمیکند! حال عالم را هم نزد خدا خوشتر نمیکند!
🔸 در طلاب علوم دینی همیشه دعوای "زوائد" علوم، داغ است. از غوامض و موشکافیهایی میخوانند که صاحبش در عصر #استبداد و #استعمار هیچ خبری ازش نیست. و از رهبران واقعی تشیع در مواقع حساس تاریخی (میرزای شیرازی و مثل او) کمتر در آن غوامض و فروعات موشکافانه چیزی میشنوند! امام عزیز نیز از برخی زوائد علوم آلی گلایه داشت(۱۱).
🔹 اما راه اصلی رفع زوائد، قیل و قالِ زائد نیست. قرار دادن علم در جایگاه و مسیر درستش است. علم دین (بخصوص فقه و حکمت) اگر در موضع مسئولیت اخلاقی_اجتماعیاش نزد خدا و مردم قرار گیرد، خود به خود هرچه لازم بود میماند و زوائد و آفات رفع میشود. فقه در خدمت قسط و عدل اجتماعی قرار گیرد و نسبت به "گرسنگی مظلوم و پرخوری ظالم" احساس وظیفه کند؛ بعد هرچه لازم بود فروعات مشتق و وضع و استعمال را بیش از این هم بشکافد.
🔸 یعنی: فقه، مسالهاش را از "عینیت جامعهاش" بگیرد و اصول فقه، مسالهاش را از "این فقه". نه فقه، از خودش (از فرض) بگیرد و اصول از مسائل فرضی فقه و از مسائل خود، مساله تولید کند.
🔹 شاید همین سرّ بود که امام سجاد(ع) در وجه تسمیه باقر، سجده شکر کرد وسپس فرمود: "امامت در فرزندان اوست تا قیام قائمی که زمین را پر از قسط و عدل میکند."(۱۲)
📌 پینوشت:
۹- فاطر/۲۸
۱۰- نهج البلاغه خ۳/الکافی ج۸ ص۵۶ و ۵۷
۱۱- در موضع مختلف: الرسائل ج۲ ص۹۷/ تهذیب الاصول ج۳ ص ۵۷۰ و ۵۷۲/ منهاج الوصول ج۱ ص ۵۱/ الاجتهاد والتقلید ص ۱۰ و ۱۲/ انوار الهدایه ج ۱ ص۳۴۹
۱۲- کفایه الاثر ص ۲۳۷
🔺 @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نگذارید این تجربه تلخ تکرار شود!
🔹 تغییر نظم جهانی را میتوان از تغییر شرایط حج امسال هم فهمید. این تغییر شرایط در کنار نویدها و امیدهایش، بیمها و هشدارهایی هم دارد. #رهبر_انقلاب در پیامش به کنگرهی عظیم #برائت_از_مشرکین، این بیم و امیدها را به فعالان سیاسی و فرهنگی امت اسلامی تذکر میدهد!
📝پیام رهبر انقلاب به حجاج:
🔸#وحدت همچنین بدین معنی است که پیشروان سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی، به گونهای هماهنگ، خود را آمادهی شرایط نظم جهانیِ پیش رو کنند؛ جایگاه شایستهی امّت اسلامی را در تجربهی جدید جهان که سرشار از فرصتها و تهدیدها است، به دست خود و به ارادهی خود تعیین کنند؛ نگذارند تجربهی تلخِ «مهندسی سیاسی و سرزمینیِ غرب آسیا به دست دولتهای غربی پس از جنگ جهانی اوّل» تکرار شود.
🔺 این ویدئو مروری است بر تجربهی تلخِ مهندسی سیاسی و سرزمینیِ غرب آسیا به دست دولتهای غربی پس از جنگ جهانی اوّل در سایه غفلت مسلمین.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
پنجمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي #عصر_اقامه
❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب
در راستای تربیت رهبران دینی
🔻برخی از سرفصل های دوره :
▫️اقتدارات مکتب امام (ضرورت پرداخت به اندیشه امام خمینی ره)
▫️حرف نوی انقلاب اسلامی (نسبت جمهوریت و اسلامیت)
▫️حرام سیاسی (گام های حل مسئله حجاب)
▫️فرمان امام (شرح پیام بسیج امام)
▫️ضرورت فراموش شده! (واکاوی عدم فراگیری تشکل های طلبگی)
🔻برخی از اساتيد دوره :
حجج الاسلام و المسلمین :
🔸محمد جواد نظافت
🔹محمدرضا فلاح شیروانی
🔸محسن قنبریان
🔹هادی صاحبقرانی
🔸حمزه وطن فدا
🔹حسین کاظم زاده
🔸حمید فتحی
و آقایان :
🔹دکتر محمدصادق شهبازی
🔸دکتر جمال یزدانی
🔹حسین کمیلی
↙️ جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
#ویژه_طلاب_برادر
🗓زمان برگزاری : ۱۹_ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲
🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار
💢 توجه :
_برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است.
_۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی.
راهنمای دوره :
👤 @Mimebnera
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا همچنان در خط عدالتیم؟
🎙#شهید_بهشتی:
🔹 خط عدالت یک خط مستقیم نیست، یک #خط_منکسر است! خط پیشرفت انقلاب، یک خط مستقیم نیست، یک خط شکسته است. اگر ما در #سمت_پیشرفت قرار گرفته باشیم، ولو خط شکسته باشه، باید آن را بپیماییم.
🔹 این است طبیعت خط تصاعدی و تکاملی حرکت های کمال یافته در تاریخ! و نمی تواند خط کمال یاب #انقلاب_اسلامی ما مردم استثنائی در این جهت باشد.
🔹 ما نه خسته میشویم و نه دلسرد میشویم و نه از این افت و خیزها میترسیم و نگران میشویم؛ ما همچنان افتان و خیزان، کند یا دوان دوان، به سوی موفقیت نهایی، به یاری خدا، با همدیگر به جلو خواهیم رفت.
🎬 @Mostazafin_TV
14020408_جزوه_انقلاب_فرهنگی_اقتصادی_بازار_شهید_بهشتی.pdf
217.9K
⭕️ راهکار شنیده نشدهی شهید بهشتی برای مهار تورم
🔹جزوه پیش رو متن سخنرانی #شهید_بهشتی است که درباره انواع سرمایه و علت زیربنایی ایجاد تورم توضیح میدهد. این سخنرانی در سال ۱۳۵۹ در مسجد ارگ تهران ایراد شده است که توسط #مستضعفینتیوی منتشر میشود.
🔸شهید بهشتی در اینجا نه از دیدگاه #فقهی بلکه از نظر #اقتصادی، راهکاری برای مبارزه با بیماری مهلک گرانی و تورم ارائه میدهد.
🔹او ابتدا سه گونهی #سرمایه را توضیح میدهد:
۱- در شكل وسایل تولید
۲- در شکل مستغلات
۳- در شکل سرمایهی در گردش
🔸در ادامه ضمن توضیح این سه نوع سرمایه، گرفتن سود منصفانه و منطقی در دو گونهی اول را قابل قبول میداند، اما گرفتن سود در شکل سرمایه در گردش را رد میکند و آن را عامل #تورم معرفی میکند و میگوید راه خلاصی از تورم، منع گرفتن چنین سودی است.
💬 «نمیخواهد بگویید آقا سود سرمایه بازرگانی حلال است یا حرام... بنده عرض میکنم سود سرمایه بازرگانی، یعنی اضافه حقوق و مخارج خود شما و كاركنانتان، و اضافه بر مقدار لازم برای سوخت و سوزها و ضايعاتتان، بقیهاش هر چه باشد بیماری اقتصادی میآورد. مـــــــن اینجا به عنوان یک طبیب حرف میزنم نه به عنوان یک فقیه. ملت ما هم فعلاً بیمارِ یک بیماری شکنندهی اجتماعی و اقتصادی است: بالارفتن سرسام آور قیمتها».
🔻 متن کامل سخنرانی شهید بهشتی در سمینار انقلاب فرهنگی-اقتصادی در بازار را در فایل پیوست بخوانید.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ این مسئول باید تکریم شود، نه عزل! ✍️محسن مقصودی: 🔹ظاهرا مجلسیان اصرار دارند که معاون سیاسی وزیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نمايندههای مجلس به کجا میروید؟!
🔹آییننامه تامین و تضمین سلامت انتخابات معاون سیاسی وزیر کشور کاری درست و مترقی برای جلوگیری از رویههای غلط آلوده شدن انتخابات مجلس به دخالت در انتصابات و وعدههای عمرانی بود.
🔸جای تشویق او، اولتیماتوم لغو آییننامه و عزل معاون و حتی استیضاح وزیر دادند.
🔹 جایی که ذینفعند غلیان احساسات میکنند ولی همین غلیان احساسات را در مسائل اصلی کشور و مردم مثل تبعیض و پیشرفت و جنگ اقتصادی نمیبینیم.
🔸مجلس رفتار غلط را اصلاح کند. وزارت کشور به خاطر سروصدا از کار درست و مدیر اصلاحگر عقبنشینی نکند.
🔺غلیان احساسات را به مسائل اصلی منتقل کنید.
🆔@enghelabemardom
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آبروی قوه قضائیه را فدای اکبر طبریها نکنید!
🔹آبروی قوه قضائیه را فدای اکبر طبریها نکنید. حیف است! او قبلاً یک بار با تخلفاتش در آن جایگاه مهم به حیثیت و آبروی ق.ق لطمه سنگین زده بود،کافی نیست؟!
🔸چرا باید بعد از ۴۵ ماه ولو با وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی بیرون بیاید،تا تقاضای رسیدگی مجدد بررسی شود؟همه چنین فرصتی دارند؟
🔹مردم روی پرونده دانه درشتها حساساند و استقلال و عدالت دستگاه قضا را با این پروندهها میسنجند.
🔸تمام خدمات خوبی که دستگاه قضایی میدهد، ممکن است خدای نکرده با اشتباه و سهلگیری در این پروندهها خدشهدار شود.
🔺مهمترین سرمایهای که باید مراقبش باشید سرمایه #اعتماد_مردم است.
📝محسن مقصودی
🔺پ.ن: رهبر انقلاب:
🔹کسی که در قوهی قضائیه خیانت میکند و سلامت قوه را به هم میزند،او «یُضَاعَف لَها العَذابُ ضِعْفَیْن»؛او باید دو برابر مجازات بشود.واقعاً جا دارد، برای خاطر اینکه او همان نمکی است که برای جلوگیری از فساد به طعام میزنندـ همان مثل معروف اگر خود این نمک فاسد شد،این جوری خواهد بود.لذاست که باید با او به شدت مقابله کرد. مسألهی سلامت خیلی مسألهی مهمی است.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مگر نباید مجازات مسئول متخلف بیشتر از متخلف عادی باشد؟! قسمت اول.
➖رهبر انقلاب چند نوبت با استناد به آیه ۳۰ سوره احزاب از"سنگینتر وسختتر"بودن خطا و گناه منتسبین و مسئولین #حکومت_اسلامی گفتهاند.
🔹در دیدار مداحان :"این[آیه]خطاب به زنهای پیغمبر است؛ اما زنهای پیغمبر خصوصیتی ندارند. خصوصیت زنهای پیغمبر، انتساب به پیغمبر است .من وشما هرکدام انتساب بیشتر و موقعیت خطیر و ممتازی درجامعه داشته باشیم، همین خصوصیت در ما هم هست...با دیگر مردم ،فرق داریم و من از شما بیشتر. اگر ما خطایی انجام دهیم ،خطای ما مثل خطای مردم عادی نیست؛سنگین تر و سخت تر است. (+)
🔺آنچه برداشت میشود اینکه ایشان حکم(عذاب دوچندان) را به منتسبین ولایت و کارگزاران حکومت اسلامی ،سرایت میدهند. یعنی شان و"شخصیت حقوقی" ،گناه را مضاعف میکند.
🔸در جمع مسئولان قضائی:"هر کدام از شما[زنان پیامبر] کار خلافی بکند ،عذابتان دوبرابر است. یعنی همان کاری را که یک زن اگر بکند، پیش خدای متعال صدچوب خوردن دارد، اگر شما انجام دهید، دویست چوب به شما میزنند؛ چرا؟ چون زن پیغمبرید".صدچوب، کنایه از صدتازیانه (در صورت عدم اثبات احصان) برای فحشاء زنان است؛که برای زنان پیامبر، دوبرابر میشمارد. (+)
🔸در نوبتی دیگر با مسئولان قضائی گفتند:"کسی که در قوه قضائیه خیانت می کند وسلامت قوه را بهم می زند؛ این "یُضاعف لهاالعذابضعفَین"باید دوبرابر مجازات شود. (+)
🔺پس صریحاً مشخص است منظور از "عذاب مضاعف" مجازات این جهانی و توسط دستگاه قضائی است نه مجازات اخروی.
📚مستندات شرعی این برداشت:
▪️در اینکه حکم، مختص به زنان پیامبر(ص)نیست، حرف ایشان بیپشتوانه نیست و ایشان تنها نیست:
🔹 روایات متعددی –که برخی صحیح السندند-همه بنی هاشم و بنی فاطمه(س) را ملحق می نماید. (الکافی ج۱ص۳۷۷)
🔹از فقهای بزرگ نیز کسانی مثل علامه حلی ،آیه را بر "علمای دین" توسعه دادهاند. مناط عذاب مضاعف زنان پیامبر(ص) را "استفاده علمی شان" با قرابت به رسول الله شمرده اند. (تفسیر البرهان ج۴ص۴۴۱)
🔹به تعبیر برخی دیگر ،زنان پیامبر(ص) بخاطر شدت مصاحبت با پیامبر(ص) ، شاهد وحی برایشان بوده و علمشان به احکام مثل علم ضروری و بدیهی است ؛لذا عذاب ،برایشان مضاعف است. (المناقب بن شهرآشوب ج۴ص ۲۳۶)
▪️در اینباره که مجازات مسئولین حکومت اسلامی باید مضاعف –ولو نه الزاما دوبرابر- باشد؛ به ادله متعددی می توان استناد کرد:
1️⃣ قاعده تناسب غنیمت با غرامت (+)
🔸بدین بیان که اگر برای کسی "غنیمت" و"موقعیتی" بود که از آن حیث ،"منفعتی" به او میرسد؛اگر به "همان موقعیت،" خودش ضربه و ضرری بزند،"غرامت" و"پیگردش" را باید خودش بپردازد.
🔸در بحث ما: "شخصیت حقوقی" و از مقامات بودن یک غنیمت و موقعیت است. این موقعیت، برای صاحبش، "منفعتی" دارد. مثلا توهین و افتراء به او در این موقعیت،را قانون ،"توهین مشّدد" دانسته است.
🔸توهین به "افراد عادی" طبق اصل ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، ۷۴ضربه شلاق یا ۵۰ تا ۱میلیون تومان جزای نقدی دارد ؛اما توهین به "کارکنان ومقامات دولتی "در حین انجام وظیفه طبق اصل ۶۰۹ غیر از مجازات قبل ،از "سه تا شش ماه حبس "هم دارد.
🔸در مواردی نیاز به شکایت خودشان هم نیست؛مدعیالعموم جای آنها وارد می شود. در مواردی هم جرم توهین به آنها،"غیر قابل گذشت" است ؛یعنی اگر او هم ببخشد، پرونده بسته نمیشود!
🔸حالا اگر خود این مقامات ،با خطا و گناه(مثل رشوه و اختلاس و...) ضربه به همین جایگاه و موقعیت حقوقی بزنند؛ آیا عادلانه است مجازاتشان اندازه شخص حقیقی و فرد عادی باشد؟!
🔸توهین به او _بخاطر جایگاه حقوقی_ توهین مشّددباشد؛ اما جرم او_با خلل به همان جایگاه_ جرم عادی باشد؟!
🔸قانونگذار توهین به ایشان را بخاطر هتک موقعیت و شخصیت حقوقیاش ،مشّدد ومجازات توهین کننده را مضاعف کرده ؛حالاکه او با جرم خود ،هتک موقعیت و شخصیت حقوقیاش را موجب شده و مثلا مردم را نسبت به دستگاه قضایی یا دولت اسلامی بدبین کرده،نباید مجازات این جرم هم بر جرم اختلاس و رشوه و... او افزوده شود؟! (این غیر از سوء استفاده از جایگاه در ارتکاب جرم است/ دقت کنید)
🔺متاسفانه قانون مجازات اسلامی این نکته وجدانی و عادلانه را لحاظ نکرده و در این مورد جرم انگاری نشده است! در حالیکه در عرف واضح است وهن و سستی حکومت اسلامی در افکار عمومی به وسیله جرائم و خطاهای کارگزاران حکومت ،بیشتر حاصل می شود تا یک توهین کننده در اداره و مانند آن.
ادامه دارد...
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مگر نباید مجازات مسئول متخلف بیشتر از متخلف عادی باشد؟! قسمت دوم.
2️⃣ سیره امیر المومنین(ع) درباره تخلف کارگزارانش:
▫️مقایسه مجازات ابن هرمه با خائن یا مختلس عادی:
🔹در شریعت "حبس ،همراه با تنبیه بدنی" (+) اقلاً برای سه نفر ثابت است: اختلاسگر،غاصب و خائن (+)
🔹به حسب روایت سکونی از امام صادق(ع) ،امیر المومنین(ع) مردی که گوشواره از گوش کنیزکی ربوده و فرار کرده بود را چنین محکوم کرد: این کار سرقت نیست بلکه هجوم غارتگرانه است [لذا به عنوان سارق دست او را نبرید] او را کتک زده و زندانی کنید. (+)
🔹اما برای ابن هرمه_که کارگزار ایشان در بازار اهواز بوده و خیانت کرده_مجازاتی سنگینتر از اختلاس گر یا خائن عادی(که حبس و کتک است) قرار داد:
_اعلان عمومی خیانتش به مردم
_بیرون آوردن از زندان در جمعه و زدن ۳۵ تازیانه
_گرداندن در بازار بشکل بسیار خفت بار و تحقیر آمیز
_دوپا را در زنجیزکردن( به استثناء وقت نماز)
_عدم اجازه خلوت کردن با ملاقات کننده(ممنوع الملاقات)
_اگر کسی به او دلداری داد ،او هم حبس و تازیانه شود!
_منع هواخوری شبانه در حیاط زندان بخلاف سایر زندانیان(الا در صورت احتمال تلف شدن).
_اگر توان وتحمل داشت ،بعد از گذشت ۳۰روز باز ۳۵ تازیانه دیگر
_قطع حقوقش از بیت المال (+)
🔹مضمون قسمتی از #عهدنامه_مالک_اشتر هم موید این سخت گیری بر کارگزار خائن است:"معاونان خویش را بادقت زیر نظر بگیر.اگر یکی از آنان دست به خیانت گشود وجاسوسان تو به اتفاق آنرا گزارش کردند؛برای اثبات آن جرم کافی است و نیازی به شاهد دیگر نیست. او را تنبیه بدنی کن و آنچه را به دست آورده از او بگیر و به ذلت و خواری در آور و نشان خیانت بر او بگذار و طوق ننگ بر گردنش بیاویز"(+)
🔺نتیجه اینکه جرم ابن هرمه چه اختلاس بوده باشد ،چه خیانت،مجازاتش برای فرد عادی حبس و کتک است ؛اما بخاطر کارگزار حکومت اسلامی بودن ،شاهد عقوبت مضاعف در او هستیم. مضمون آن مجازاتهای اضافی در دستور به مالک اشتر درباره کارگزاران هم هست.
▫️مقایسه مواجههی حضرت با زیاد بن ابیه و دستبرد زننده عادی به بیت المال:
🔸وقتی عبدالله بن عباس والی بصره بود،زیاد بن ابیه جانشین او در برخی نواحی اهواز و فارس و کرمان بود . حضرت به او مینویسد: "به خدا سوگند می خورم،سوگندی راست که اگر به من خبر رسد که در غنائم مسلمانان به اندک و یا بسیار، خیانت کردهای، چنان برتو سخت بگیرم که تهیدست شوی و هزینه زندگی بر دوشت سنگینی کند و حقیر و خوار گردی." (+)
🔸حضرت اینجا حتی مقابل دستبرد صغیر از بیت المال توسط کارگزار، چنین عقوبتی میشمارد در حالی که به حسب روایت صحیح ،وقتی مردی عادی کلاهخود از غنائم دزدید ،حضرت دربارهاش فرمود:" من هرگز دست کسی را برای دزدیدن چیزی که در آن سهم دارد قطع نمیکنم"(+)
🔸در مورد دیگری که مردی عادی از بیتالمال چیزی دزدید ،باز اجازه حد سرقت نداد ؛ چون در آن مال (بیت المال) برای سارق نصیب بود. (+)
از اینروست که فقهاء اتفاق نظر دارند که اگر آنچه از بیت المال ربوده شده کمتر یا اندازه سهم او از بیت المال بوده ،" حد"دزد بر او جاری نمیشود. (+)
🔸چنین فردی برای دستبردش به بیت المال حداکثر تعزیر میشود اما اگر او کارگزار باشد _حتی اگر دستبردش اندازه سهمش ازبیت المال باشد_ آن عقوبت سخت وعده داده شده به زیاد در انتظارش بود؛ که عقوبتی مضاعف از یک فرد عادی است.
🔻حرف نهایی:
🔹بنظر میرسد بیش از این نیز می توان برای این حکم دلیل آورد . جا دارد در فضای نخبگانی کشور چنین احکام مضاعفی برای کارگزاران و منتسبین حکومت اسلامی پژوهش و بررسی شود و سپس در فضای فرهنگی –سیاسی تعقیب و روند #قانونی شدن آن از طریق مجلس شورای اسلامی دنبال شود.
🔹اینگونه هم #بازدارندگی برای کارگزاران و منتسبین بیشتر میشود و هم به خاطر رعایت عدل در رابطه با مردم و مسئولان؛حمایت مردمی از حاکمیت اسلامی فزونی میگیرد. در حالی که که الان تبعیض موجود(جرم علیه آنها ،عقوبتش مضاعف/جرم خود آنها ،عقوبتش مثل مردم) موجب شکاف بین مردم ومسئولین شده است.
📝برگرفته از یادداشت «لزوم برخورد مضاعف برای کارگزار متخلف» از حجتالاسلام #قنبریان.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قصه این جنگ به سر نرسیده!
🔹با آغاز موج جدید پیروزها در نبرد با رژیم بعث عراق و ورود نیروهایمان به خاک عراق، دشمنان #ملت_ایران از غرب و شرق، سعی کردند با فشار بر مردم، جمهوری اسلامی را وادار به صلح کنند؛ عدهای نیز در داخل تلاش میکردند امام را برای پذیرش صلح متقاعد کنند.
🔸 ۱۲ تیر ۶۷ آمریکاییها اعلام کردند که هواپیمای ایران را اشتباه سرنگون کردهاند که ۲۹۰ غیرنظامی، از جمله ۱۰۸ زن و کودک در آن شهید شدند. این در حالی است که وینسنس گرانترین ناو جهان بود و همزمان میتوانست چندین شی را هدفگیری کند!
🔹فردای این واقعه #امام_خمینی ضمن تسلیت به داغدیدگان این حادثه، پیامی را صادر میکنند و در آن صحنه درگیری را ترسیم میکنند که تنها مختص آن روزگار نیست؛ بلکه مسأله اساسی انسان عصر ماست!
📝بخشی از پیام امام خمینی(ره):
🔸#جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بیدرد کشورهای اسلامی است.
🔹این جنگ سلاح نمیشناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمیداند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی- انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.
🔸رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس میکنند و مسلمین جهان هم که میدانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربههای خود را بر همه کاخنشینان وارد میکنند.
🔹مردم آزاده جهان همیشه از ابرقدرتها خصوصاً آمریکای جنایتکار صدمه دیدهاند و تا عزم خود را برای رویارویی با کفر و شرک جهانی وآمریکای سلطهگر جزم ننمایند، هر روز شاهد جنایتی تازه خواهند بود.
🔸مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز مبارزه و جنگیدن با تمام شیاطینی است که حقوق حقه تمامی پابرهنگان جهان را صرف عیش و نوش و تهیه سلاحهایی مینمایند که برای همیشه حاکم دنیای گرسنگان باشند.
🔺پ.ن: نه ظلم و جور تمام شده، نه نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم برطرف شده؛ نه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بیدرد کشورهای اسلامی پایان یافته! پس صحنه همان صحنه هست و #تکلیف مشخص!
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ چرا اتاق بازرگانی در بیش از صد نهاد حاکمیتی عضو است؟!
📝محمد امینی رعیا:
🔹مسئله اصلی این است که اولا چرا #اتاق_بازرگانی باید عضو شوراهای متعدد حاکمیتی باشد و ثانیا چرا از مسیر قانون مجلس باید برای آن بودجه (بدون پاسخگویی) تعریف شده باشد. اگر این دو رانت بیمنطق از اتاق گرفته شود، اینکه رئیس آن چه کسی با چه دیدگاهی باشد کلا اهمیتی ندارد!
🔹قاعده درب گردان میگوید بعد از مسئولیت حاکمیتی، فرد نمیتواند تا چند سال وارد بخش خصوصی شود. حالا اینکه یک فرد که شغل خصوصی دارد (به عنوان کارشناس غیر رسمی) یا نماینده رسمی بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) همزمان با اشتغال خود در جلسات مهم تصمیمگیری حاکمیتی باشد، حتما رانت ایجاد میکند.
📝محسن مقصودی:
🔸این حرف مهمی است. اساساً رانتهایی که قانون به #اتاق_بازرگانی داده باید پس گرفته شود.
🔸آیا میلیونها کارگر و معلم و پرستار و اقشار مختلف فرهیخته و معمولی مردم هم در شوراهای عالی کشور نماینده صنفی دارند؟ چرا باید بازرگانان و عمدتا واردکنندگان عضو شوراهای حاکمیتی باشند؟
#تعارض_منافع
🔺پ.ن: گرچه برخی از اختیارات محدود و ناچیز این نهاد حرف میزنند اما اتاق بازرگانی ایران در ۱۰۶ نهاد دولتی و حاکمیتی عضو ناظر و مشورتی دارد! به صورت تفکیک شده این نهاد در ۲۳ کارگروه، ۲۲ شورا، ۱۸ کمیسیون، ۱۱ کمیته، ۱۰ هیات، ۹ ستاد و ۴ مجامع نماینده دارد. همچنین ۹ سهم نیز در سایر نهادها یا مراکز تصمیمگیری و مشورتی دارد.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️غدیر؛ برای چراغانی و قصیدهخوانی، یا اقامه عدل؟
🎙 #امام_خمینی:
💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای #حکومت است، نه به معنای مقام معنوی.
💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کردهاند، نه از باب این است که حکومت یک مسئلهای است، آنکه هست #اقامه_عدل است.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی:
🔹در آمریکا ۴۰ درصد مالیات بر مجموع درآمد توسط یک صدک #ثروتمند جامعه پرداخت میشود.
🔸در همین آمریکا، اگر کسی سالانه زیر ۴۰ هزار دلار درآمد داشته باشد، مشمول #یارانه میشود. ۵ دهک ضعیف جامعه آمریکا فقط سه درصد مالیات بر مجموع درآمد را پرداخت میکنند.
🔺پ.ن: حتی در مهد سرمایهداری هم سازکاری برای عادلانه کردن توزیع ثروت دارند؛ چیزی که نسخه پیچان سرمایهداری وارداتی از آن نمیگویند!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این آموزش و پرورش چه بر سر مستضعفین میآورد؟!
▶️ منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمارهایی از وضعیت ورودیهای کنکور میگوید که بسیار نگرانکننده هستند:
▫️سهم دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور:
➖دهک اول، دوم و سوم (کمبرخوردار): ۲ درصد
➖دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد
➖دهک اول (ضعیفترین): ۲ دهم درصد
➖دهک دهم (ثروتمندترین): ۴۸ درصد
▫️در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی:
➖دهک اول: ۱.۳ درصد
➖دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
▫️در رشته برق شریف:
➖دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
➖دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
➖دهک دهم: ۶۰ درصد
🔺ادامهی این روند، نتیجهای جز تسخیر کرسیهای قدرت و ثروت، و #انحصار آن در دست #طبقه_مرفه و تنگتر شدن عرصه برای اکثریت محروم نخواهد داشت.
🔹به این ترتیب حکمرانی موروثی میشود و همواره کسانی زمام حکومت را در دست میگیرند که به دلیل رشد و تربیت در خانوادههای دارا و برخوردار، هیچگاه طعم #محرومیت، طعم فقر، مزهی نداری و تلخی رنج استضعاف را نچشیدهاند!
🔸اما #انقلاب_اسلامی میگوید حاکم و مدیر و مسئول جامعه باید از میان پابرهنگان باشند، میگوید مسئولین جامعه باید طعم فقر و گرسنگی را چشیده باشند. آموزش و پرورش به صرف افزایش حجم محتواهای مذهبی در کتابها، یا افزایش #مدارس_خصوصی_مذهبی ، انقلابی نمیشود! باید #آموزش_رایگان را توسعه داد، باید جلوی #کالا شدن آموزش را گرفت؛ باید این زمین کج را صاف کرد!
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️بازار حکمرانی داغ است؛ پس با جمهوریت چه کنیم؟!
✍️ #روحالله_رشیدی
🔹بحث در باب #حکمرانی در مجموعۀ نهادهای حاکمیتی بسیار پرمشتری است این روزها. بازار همایشهای تبیینی در این موضوع بسیار داغ است. هر هفته در کنار و گوشۀ کشور، چندین نشست و برخاست با عناوین و زیرموضوعات متنوع برگزار میشود که مقصود همۀ آنها فضیلتتراشی برای مفهوم «حکمرانی» است.
🔸در نگاه اول، این حد از تمرکز بخشنامهای بر برکشیدنِ مفهوم «حکمرانی» نشانۀ یک چرخش است؛ چرخشی انتقادی که احتمالاً نشان میدهد کاستیهایی در شیوۀ حکومتداری کنونی میبینیم و برای رفع این کاستیها، نسخۀ «حکمرانی به جای حکومتداری» را پیشنهاد میکنیم.
🔹هر بازاندیشی اصلاحگرانهای در شیوۀ حکومتداری، مغتنم است، اما مسئله اینجاست که تا امروز هر آنچه در باب ویژگیها و فضایل «حکمرانی» شنیدهایم چیزی به #جمهوریت اضافه نکرده است. در جلسات و نشستها، مفهوم حکمرانی را زیر و رو میکنیم و از صدها زاویۀ بدیع، متنوع و متفاوت آن را میکاویم. در نهایت به این خصیصۀ محوری برای حکمرانی میرسیم: «مشارکت دادن تمام ذینفعان در امر حکومت»!
🔺خب؛ آیا این یک ویژگی بسیار متمایز! که برای حکمرانی یافتهایم در جمهوریت یافت نمیشود؟
🔸ما دچار رودربایستی با جمهوریت شدهایم. نمیخواهیم و نمیتوانیم به الزاماتش پایبند باشیم و هزینههای این پایبندی را بپردازیم. بنابراین مدام بازی درمیآوریم و برایش رقیب و معادل و مترادف میتراشیم.
🔹گویی در مخصمهای گرفتار آمدهایم و میخواهیم از این مخمصه خلاص شویم و در جستجوی راه خلاصی، فعلاً به حکمرانی رسیدهایم! هم مقبول عام است، هم نزدیک به ادبیات رایج جهانی!
🔸اگر حاضریم این همه هزینه بدهیم؛ آنچنانکه حتی بگوییم شیوۀ حکومتداری ما ایراد دارد و باید از حکومتداری به حکمرانی تغییر وضعیت بدهیم، چرا عارمان میآید بگوییم «باید به جمهوریت برگردیم»؟! جمهوریت چه چیزی نداشت که رفتیم سراغ حکمرانی؟! جمهوریت که مال خود ماست. برایش انقلاب کردهایم، به پایش خون دادهایم، حلاوتش را چشیدهایم و برکتش را دیدهایم.
🔺اگر دنبال حکمرانی هستیم، پس با جمهوریت چه کنیم؟! بفرستیمش موزه؟!
🆔@ebteda_ir
🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️اجرای قانون تسهیل کسبوکار پس از سالها بلاتکلیفی!
🔹مدتهای زیادی بود که رانتها، امضاهای طلایی، برو فردا بیا، سیستم قطع است و خیلی مشکلات و توجیههای ریز و درشت دیگر سد راه متقاضیان کسب و کار بود و مجوز آنها در هزارتوی بروکراسی انداخته میشد که معلوم نبود کِی به سرانجام میرسد!
🔸حالا بعد از ۱۲ سال با اجرای #قانون_تسهیل_کسب_و_کار، دولت اکثر مراجعات و دریافت مجوزها را الکترونیکی کرده تا #مردم از شر تعارض منافع،کاستی و کاهلیها، رشوه و پارتی بازیها نجات یابند!
▶️سید #احسان_خاندوزی، وزیر اقتصاد در #ثریا:
🔹مردم، #همه_مردم_ایران باید بتوانند راحت کسب و کار کنند، راحت فعالیت اقتصادی و راحت سرمایهگذاری کنند. و اساساً فقط با این نوع راحتی برای همهمردم ایران هست که این اقتصاد واقعاً برمیگردد بر روی شانههای مردم و رشد میکند.
🔸برای این قصه، سه مرحله را درنظر گرفته بودیم:
▫️در مرحله اول مشخص کردیم هر فعال اقتصادی باید بداند که از او چه مطالبه میکنند، ظرف چند روز و چگونه به او پاسخ داده خواهد شد.
▫️مرحله دوم همه این مجوزها را بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانهها قرار دادیم تا مشخص باشد چه کسی، کِی مراجعه کرده و زمان پاسخگویی در چه زمانی است.
▫️مرحله سوم این بود که شرایط سخت را برداریم. قانون در طول ۶۰، ۷۰ سال گذشته ذره ذره شرایط دشوارتری را برای کارکردن مردم درنظر گرفته، ما ۹۵۰ شرط غیرضروری را شناسایی کردیم که اینها را یا برداشتیم یا برای تصمیمگیری به هیئت وزیران فرستادیم.
🔹آخرین اطلاعی که همه مردم عزیر میتوانند در سایت مجوزها ببینند حدود نیم میلیون نفر فعال اقتصادی بدون مراجعه، بدون یک برگ کاغذ، بدون فساد و رشوه توانستهاند پروانه کسب و کار، مجوز و ... دریافت کنند.
🔺پ.ن: #امید و امیدوار شدن همهاش با فعالیتهای عمرانی و ساخت موشک هایپرسونیک محقق نمیشود؛ همین که اینچنین رویکردهای اصلاحی در دل بدنه دولت وجود دارد هم امیدآفرین است! #بیانصافی است در کنار نقدهای ریز و درشت، خوبیها را نگوییم.
🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ هر راهی جز میدان دادن به مردم به بیراهه میرسد!
🔹#رهبر_انقلاب به عنوان دیدهبان انقلاب اسلامی در ۱۰ سال اخیر ۱۲ بار فرمودند ما در #عدالت عقبیم!
🔸یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی دخیل کردن خیلی میلیونی #مردم در چرخه #تولید است. یعنی کارگران هرجایی که کار میکنند؛ سهامدار کارخانه خودشان هم باشد.
🔹حرف مکتبی این است : برای عدالت اجتماعی فرصت برابر در #منابع، قدم اول است! قبل از اینکه سراغ درآمدها بروید؛ قبل از اینکه به فکر یارانهها و رزمایش مومنانه باشید.
🔸#خیریه_کاری برای دورهای که حکومت دست شماست، هزار هزار میلیارد، دو هزار هزار میلیارد سالانه بودجه میبندید، میتواند یک کار #سرکاری باشد!
🔹اقتصاد مردمی، به زبان ساده، یعنی #منابع از نفت گرفته تا زمین و اعتبارات بانکی و ... باید به شکل مساوی و فرصت برابر بین مردم توزیع بشود.
🔸زمین جمهوری اسلامی در اقتصاد کج است! آقای رئیسی به نسبت دولت قبل ارز بیشتری وارد میکند اما وضع بهتر نمیشود! سر سفره مردم نمیآید؛ چون زمین کج است. همان چند ماهی که برجام یک مقداری اجرا شد، فقط وضع دهکهای بالا خوب شد.
🔹شهید بهشتی سیاست، اقتصاد و فرهنگ قانون اساسی را متناظر چیده بود. یعنی میدانست وقتی کارگر به حقش میرسد که به لحاظ سیاسی جایی در حکمرانی داشته باشد و در فرهنگ صدایی داشته باشد.
🔸اگر صدای کارگر و کارمند به جایی نرسید، دستش هم در دستگاههای حکمرانی بسته بود، حقش هم گیرش نمیآید!
🔹۲۰هزار تاجر داریم برایشان یک پارلمانی بزرگ داریم به نام #اتاق_بازرگانی با تمام اختیارات حاکمیتی! اما ۱۵ میلیون کارگر داریم که شورای قسطشان فقط ۳ درصد تشکیل شده! حقش بهش نرسیده چون شورای او که ابزار حکمرانی سیاسی اوست کوچک است.
🔺#منبر هیأت برای تعریض و کنایه که نیست! باید آن غرهایی که شنیدید وناراحتیهایی که شنیدید را در مسیر درست سامان بدهید. بگویی راه قانونی این است؛ هیأت باید صدای مردم برای مطالبهگری باشد!
▶️حجت الاسلام قنبریان، حسینیهاعظم زنجان
🎬@Mostazafin_TV
⭕️ کفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است!
#عین_صاد:
🔹 هر كدام از ما در جايگاهى نشستهايم و برايمان چه در خانه و اداره و چه در محراب و منبر، اشتغال و فعاليتى است. گاه به آنچه امروز داريم، قانعايم و خيال مىكنيم همان نهايت و غايتى است كه مىتوانيم تأمين كنيم. اين در صورتى است كه به محدوديت در انسان معتقد باشيم و او را در محدودهاى متوقف كنيم.
🔸 اما اگر معتقد باشيم، انسان گرچه استعدادهايش محدود است، ولى با تركيب آنها نامحدود و بىنهايت مى شود، هيچ گاه جايگاهى را كه داريم نقطه آخر نخواهيم دانست؛ كه حروف الفبا در تركيب با هم بىنهايت كلمه و بىنهايت جمله به وجود مىآورند؛ استعدادهاى انسان هم در تركيب با يكديگر، بى نهايت استعداد مىآفرينند.
🔹 آدمى كه به ماهى چند هزار تومان حقوق و يك زن و بچه و برو بيايى و احيانا يك عنوان روشنفكرى و چند جلسه سخنرانى قانع است، ديگر چه مى خواهد؟! اگر به اين حد قانع باشد، طبيعى است كه حركتى نكند، طبيعى است كه در ركودش بگندد. اگر به طهارت آب پاك چشمه ها و اشك پاك ابرها هم كه باشد، مى گندد؛ كه گنديدن ضرورت است.
🔸 کفر متحرك به اسلام مى رسد، ولى اسلام راكد، پدر بزرگ كفر است. سلمان ها در حالى كه كافر بودند، #حركتشان آنها را به رسول منتهى كرد و زبيرها در حالى كه با رسول بودند، #ركودشان آنها را به كفر پيوند زد. كفرى كه با حركت ما همراه باشد، وحشتى ندارد. وحشت آنجايى است كه با ركودها پيوند خورده باشيم.
📚 حركت | ص ۱۲ | به مناسبت سالروز درگذشت استاد علی صفاییحائری
🎬 @Mostazafin_TV