مستضعفین تیوی
⭕️ کشور را با همایش و نمایش و گزارش نمیتوان اداره کرد!
🔹 ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، #وعده میدهد که ۱۰ خردادماه حقوق مدیران و کارکنان در سامانه #حقوق_و_دستمزد منتشر میشود. اتفاقی که طبق ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال ۹۶ محقق میشد!
🔸 اما ۱۰ خرداد نه خبری از #شفافیت حقوقها میشود و نه خبری از لطیفی که لااقل علت خلف وعده را توضیح دهد.
🔹 ۲۴ خرداد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارشی از عملکرد دستگاهها ارائه میدهد:
تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، از ۴۷۳۱ دستگاه، تعداد ۲۲۳۱ دستگاه، معادل ۴۷ درصد کل، نسبت به ثبت حداقل یک لیست حقوق و مزایای کارکنان خود در سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نمودهاند و تعداد ۲۵۰۰ دستگاه، معادل ۵۳ درصد هیچ اقدامی در این راستا به عمل نیاوردند.
🔸 رئیس مجلس با اشاره به ضمانتهای قانونی موجود، پرداخت حقوق به مدیران دستگاههای متخلف را #غیرقانونی میداند.
🔹قالیباف، دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه را مامور میکند که تا سه ماه آینده آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان را به مجلس ارائه دهند تا در صورت پرداخت حقوق به مدیران متخلف، مسئول مربوطه به جرم #دستبرد_به_بیتالمال به قوه قضائیه معرفی شود.
🔺پ.ن ۱: دیروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱، در حالی که حدود سه ماه از پایان وعدهی سه ماههی رئیس مجلس، و ۱۹۰ روز از وعده دولت میگذرد، همایش ملی ارتقای شفافیت توسط سازمان بازرسی و با حضور سران قوا برگزار شد.
وقتی میگوییم کشور را با #همایش و #نمایش و گزارش نمیتوان اداره کرد منظورمان دقیقاً چنین حالتی است!
🔺پ.ن ۲: پیام #رهبر_انقلاب به سمینار مبارزه با فساد، ۱۷ آذر ۹۳: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین میکنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزهای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمیگیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظهای بگیرند و اجرا کنند.»
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ قانون اساسی و سند تحول قضایی برای چه هستند؟!
🔹دیروز آقای #اژهای در همایش ملی ارتقای شفافیت گفتند: اگر اجازه میدادیم دوربینها محاکم و زندانهای ما را ببینند وضعمان امروز بهتر بود.
🔸خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در مصاحبهای گفتند: منعی برای دوربین به جز در مواردی که حریم خصوصی افراد هست، وجود ندارد. در قانون چنین چیزی تحت عنوان الزام نصب دوربین در بازداشتگاهها نداریم و اگر وجود داشته باشد مانع سواستفاده مسئول مربوطه از قانون میشود.
🔺 باید به بزرگواران یادآور شویم هم در قانون اساسی (اصل ۱۶۵) و هم در سند تحول قضایی بر شفاف بودن محاکمات اشاره شده است.
الان دقیقا گیر کارتان کجاست؟!
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1️⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون میگیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر میافتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران میشود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش میافتادند چه بلایی سرشان می آمد! (فیلم اول)
• این الگو را:
- حزب اللهیهای سیاسیتر بیشتر پذیرفتند. با بیحجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجهاش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2️⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! (فیلم دوم)
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. میخواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمیدهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری میرسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمیشود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه میکند.
3️⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع میکند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغز اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهیهای متقابل است(۷۱/توبه)؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز میشود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصلهها میایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*️⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبهای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو میتوان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیتهای متفاوت تجویز یا منعاش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_Tv
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سلاخی تاریخ، چه بر سرمان آورده؟!
🎙️ دکتر #اباذری، استاد جامعهشناسی دانشگاه تهران از عوارض «کارتونیسازی» دوره #پهلوی در جمهوری اسلامی میگوید!
🔸 وقتی در آموزش و پرورش و رسانه، تاریخ را جوری روایت کردیم که مورد پسندمان است، مردم از کل تاریخ میبُرند!
🔹 ابتدا ارتباط مردم با تاریخ قطع شد؛ بعد که اینترنت آمد افتاد دست نسل جوانی که فقط به وضعیت روزمرهاش نگاه میکند؛ تهی از هر نوع سنت، تهی از هر نوع تاریخ...
🔸 اینکه میگویند مرگ بر #دیکتاتور، دیکتاتور لقب #رضاشاه است. این را فقط نسلی میتواند بگوید که هیچ چیزی از تاریخ ایران نمیداند.
🔹 درست است که وضعیت معیشت مردم خوب نیست، اما اینکه بعدش از شاه بگویند یعنی اینکه تجربه سیاسی از #مشروطه تا به حال، منتقل نشده است.
🔸 طی سی سال گذشته تامل ما بر تجربهها از دست رفت و مردم افتادند به تجربه روزمره!
🔹 قصهگویی باعث میشود که نسل به نسل در قالب پند و اندرز و حکمت، روی تجربیاتمان تامل کنیم در حالیکه اطلاعات این کارکرد را ندارد و فقط به ما تجربه روزمره میدهد.
🔸 اگر انتقال تجربه صورت نگیرد، حاصلش کودک شدن مردم است و این، فاجعه به بار میآورد...
🎬 @Mostazafin_Tv
مستضعفین تیوی
⭕️ مردم ایران را بهتر بشناسیم! 🔹 کارگرزاده است؛ کودکیاش را در #فقر و یتیمی، و جوانیاش را در جبهه
🔹علوفهای که یکی از اهالی روستای کوجنق مشکین شهر برای زمستان دامش ذخیره کرده بوده آتش گرفت!
🔸اهالی جمع شدند، هم آتش را خاموش کردند، هم اینکه هر کدام مقداری از علوفههای خودشان را آوردند تا این بنده خدا کمتر غصه بخورد
زیبا نیست؟!
🖋تایماز اردبیلی
#باطن_مردم_ایران
🎬 @Mostazafin_TV
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فرمانده گردان لوطیها، به یاران شهیدش پیوست
🔹 سید ابوالفضل کاظمی، بچه جنوب شهر تهران با نسیم #انقلاب_اسلامی و دم مسیحایی #امام_خمینی، حیات دیگری مییابد.
🔸 از کوههای کردستان و درگیری با گروهکهای تجزیه طلب در سال ۵۸، تا جبهههای جنوب و دهلاویه و سوسنگرد و... همراه مرادش #مصطفی_چمران به دل معرکههای خطر میرود.
🔹 مرامش قبول نمیکند رفقایش را رها کند. تعدادی از داش مشتیها و لوطیهای تهران را از جنوب و شمال شهر جمع میکند و با جمعی دیگر گردان میثم در لشکر ۲۷ محمد رسول الله را تشکیل میدهند.
🔸 سید ابوالفضل کاظمی، فرمانده گمنام گردان میثم، که از کردستان تا مرصاد بارها تا مرز شهادت رفته بود، بعد از دفاع مقدس نه خانهاش عوض شد، نه پست و مقامی گرفت و نه شهرتی برای خودش دست و پا کرد!
🔹 او که با کسانی مثل چمران و متوسلیان و بروجردی هم نفس بوده، در این ویدیو از سیاسی کاریها و جناح بازیها، حرص و ولع برای پست و مقام، و جابجایی کاسبی و عاشقی گلایه میکند.
🔸 همنشین اهل بیت و رفقای شهیدش در بهشت باشد انشاالله.
🔺خاطرات خواندنیاش را در کتاب کوچه نقاشها حتماً ببینید و بخوانید.
#انسان_انقلاب_اسلامی
🎬 @Mostazafin_TV