⭕️ دستاوردی ندارند، کاسه کوزهها را بر سر جلیلی میشکنند.
🔹 دهه ۹۰ کشور را معطل برجام کردند. اول گفتند که داروی درد توسعه است اما بعد که آبی برای توسعه گرم نشد گفتند جلوی جنگ را گرفته است!
🔸 افایتیاف را هم که خود آقای همتی گفته است که گشایش اقتصادی ندارد.
🔹 کرسنت هم پروندهای با میلیاردها دلار خسارتی که میتوانست موتور توسعه کشور باشد.
🔺 حالا میخواهند یک نفر را سیبل تمام خسارتهایی که بر ملت تحمیل شده بکنند. امروز و پس از این همه خسارت که مشخص شده برجام و افایتیاف و کرسنت، خودشان مین در مسیر توسعه کشور بودهاند، پرسش این است: شما از جان توسعه کشور چه میخواهید؟
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ «جبهه مقاومت» محصول «انسان مقاومت»
🔹 «جبهه مقاومت» محصول «انسان مقاومت» است و او محصول «الاهیات مقاومت». انسانِ مقاومت چون پیامبر (ص)،خدیجه و یارانش در شعب ابیطالب یا حضرت زینب و فاطمه بنتالحسین (ع) در کربلا یا موسیابن جعفر (ع) در زندان هارون و چون مردان و زنان غزه و لبنان بهواسطه تغذیه از یک الاهیات، #مقاومت_در_موقعیت را انتخاب میکند و نمیشکند.
✍🏻 محمدامین رضایی
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ بخشی از سیاستهای کلی که حتی اسمش را هم نمیآورند!
🔹 اول چند دقیقه وقت بگذارید سیاستهای کلی اصل۴۴ را بخوانید!
🔸 چه رشد اقتصادی و پیشرفتی موجب عدالت می شود؟!
🔹 گفته شد پیشرفت خود به خود به عدالت نمیانجامد! عدالت توزیعیِ بعد از رشد اقتصادی هم چاره اساسی فاصله طبقاتی نیست؛ بلکه اصلا تا کیک اقتصاد بزرگ نشود، توزیع سهم بیشتر هم میسر نیست!
🔸 از اینجاست که "عدالت پیش از تولید" مطرح می شود. "تقسیم عادلانه منابع تولید ثروت" یک اصل اساسی است (بند۲ اصل۴۳ قانون اساسی). پس کلمه اساسی در سیاستهای اصل۴۴: "گسترش مالکیت عمومی در جهت تحقق عدالت اجتماعی" میشود.
🔹 بدون گسترش مالکیت عموم، سود منابع برای طبقه یقه سفیدها و سرمایهدارها و کاهش ارزش اسکناس برای حقوق بگیران (کارمند و کارگر) خواهد بود. فقیران فقیرتر و اغنیاء پولدارتر میشوند!
🔸 سیاستهای اصل۴۴ برای این گسترش مالکیت عمومی، "تعاونیهای فراگیر بیکاران و سه دهک پایین" را پیشنهاد داد که تا پایان برنامه پنجم به ۲۵٪ در اقتصاد کشور برسد. ۳۰٪درآمدهای حاصل از واگذاریها به بخش خصوصی و حاکمیتی هم به آن تعاونیها جهت فقرزدایی و سهیمشدن در مالکیت عمومی کشور اختصاص یابد!
🔹 قانون اجرایی آن هم سال ۸۷ تصویب و فصل سوم به آن تعاونیها اختصاص یافت!
براساس آن باید بودجه سالانه هم بر مبنای توسعه آن تعاونیها بسته شود!
حتی مدل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و دهیاری هم در سال ۸۹ طراحی شد!
🔸 لکن با گذشت ۲۰ سال، آن طبقات در مالکیت و سهمبری -نه به شکل تعاونی و نه کارگاههای کوچک (ایده دیگر رهبری)- مشارکتی نیافتند! هم مشارکت در رونق رشد اقتصادی کم شد، هم عدالت عقب ماند!
✍🏽 حجتالاسلام محسن قنبریان
🆔 @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_TV
▶️ جان مردم فدای بانکها: بانکها به جای ۱۰۰هزار نفر، فقط ۲۴۰۰ وام بافت فرسوده پرداخت کردهاند
🔹گلپایگانی، معاون وزیر راه و شهرسازی: طبق قانون حفظ و احیای بافتهای فرسوده باید بانکها ۲۵٪ از وامهای خود را به بافت فرسوده اختصاص دهند که طبق آمارها عدد بسیار کمی موفق به دریافت این تسهیلات شدهاند.
🔹 طبق قانون باید سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده نوسازی شود که طبق آمارها، بانکها در این بخش هم همکاری لازم را ندارند و به قانون «جهش تولید مسکن» به شدت بیتوجهی کرده و از ۲۷ بانک و موسسه اعتباری فقط ۱۹ بانک آن هم کمتر از ۵٪ از سهم تعیین شده توسط بانک مرکزی را پرداخت کردهاند! از بین این ۱۹ بانک هم عملکرد ۹ بانک صفر بوده!
🔻 پ.ن: به گفته کارشناسان، یکی از علل اصلی خسارتهای زلزله ۱۳٩۶ کرمانشاه، عدم اجرای تکالیف قانونی دولت روحانی در بازسازی مسکن فرسوده بود؛ در دولتهای نهم و دهم، تعداد مسکن فرسودهی بازسازیشده، بیش از تکالیف قانونی دولت بود اما در دولت یازدهم عملاً کار خاصی صورت نگرفت و از ۴۳۰ فوتی زلزله کرمانشاه، فقط دو نفر ساکن مسکن مهر بودند و الباقی ساکن بافتهای فرسوده بودند.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ماجرای بیتی که فرمانده شهید سنوار خواند: وَلِلحُرِّيَّةِ الحَمراءِ بابٌ
🔹 قصیدهی «نکبة دمشق» که بیتی از آن را فرمانده یحیی خواند، سرودهی «احمد شوقی» معروف به «امیرالشعراء» بود. وی نویسنده و شاعر مصری است که در موضوعات سیاسی و اجتماعی، شعرهایی دارد. قصیده «نکبة دمشق» مربوط به بمباران دمشق توسط نیروهای اشغالگر فرانسه در سال ۱۹۲۵ است و شعر، یک سال بعد از این اتفاق سروده شده.
🔸 او اشاراتی به وضعیت تاریخی سوریه در دوره استعمار دارد و به استعمارگری دشمن تعریض میزند. در بیتی دشمن فرانسوی را اینگونه توصیف میکند: «وَلِلمُستَعمِرينَ وَإِن أَلانوا، قُلوبٌ كَالحِجارَةِ لا تَرِقُّ» (و استعمارگران حتی اگر نرمخویی نشان دهند، قلبهایشان اما همچون سنگ است که هرگز نرم نمیشود.)
🔹 در فرازهای پایانی شعر، سخن از «آزادگی» و «مبارزه» و «جهاد» است. تک بیتی که فرمانده یحیی خواند، بیت ۴۸ این قصیده است. در این ابیات با مضامینی درباره #مقاومت و ایستادگی روبهرو هستیم که برخی از آن ابیات، بسیار خواندنیاند. میتوان گفت بهترین بخش قصیده، همین ابیات آخر است و اوج آن، همانیست که فرمانده سنوار خواند.
🎬 @Mostazafin_TV