23_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_ولایت.mp3
17.89M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی بیست و سوم: ولایت (23)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۹
◀️ مسئله ولایت در دنباله بحث نبوت است. طرح این مسئله بسیار دشوار است و بیان این مسئله، بسی دشوارتر؛ برای خاطر اینکه آنقدر مسائل ضعیف و سست و غیرمنطقی در زمینه ولایت، در ذهنهای افراد عامی رسوخ پیدا کرده که وقتی آن حرف درست را، آن حرفی که با متن قرآن و متن حدیث منطبق است، در باب ولایت میخواهی بگویی، یکی از دو اشکال پیش میآید؛ یا اشتباه میشود به همان حرفهایی که در ذهنها هست، یا احساس بیگانگی میشود نسبت به آنچه که به عنوان ولایت گفته میشود.
🔸در سایه این بحث به خوبی میشود فهمید که چرا کسی که ولایت ندارد، نماز و روزه و عباداتش، عبادت نیست. با این بحث میشود فهمید که چرا جامعهای و امتی که ولایت ندارد، اگر همه عمر را به نماز و روزه و تصدق تمام اموال بگذراند، باز لایق غفران و لطف خدا نیست.
🔺 معنای واقعی ولایت در قرآن و احادیث را در این جلسه ببینید.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مناسک گرایی بیش از اندازه، یعنی به مسلخ بردن باطن دین
➖ بخشی از مصاحبه اختصاصی مستضعفین تی وی با علیرضا کمیلی، عضو اتحادیه بینالمللی امت واحده
◀️ آقای پناهیان سر مسئله اربعین دغدغه دارد، می آید، موج راه می اندازد، دستگاه های رسانه ای کشور کمکشان می کند، ایشان و امثالهم، اما در حوزه فلسطین این حس را ندارند.
🔸 اگر رهبری روزی صد بار در مورد وحدت حرف بزند، آقایان هیچ واکنشی ندارند، کافی است یک گوشه آقا بگوید زائرین اربعین ما را هم دعا کنند، از درون آن سیصد ستاد در میآورند!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بدانند تمام کسانی که ادعا میکنند مذهبیاند!
◀️ خدای متعال شما را در مورد گرسنگی همه گرسنگان عالم مسئول میداند! و از شما پرسش خواهد شد در قیامت.
🔺 از تمام مرفهین بی درد عالم خواهند پرسید؛ چرا شب سیر خوابیدی درحالی که دوست، همسایه، فامیل و پایین شهرت، کسانی از گرسنگی شب را نخوابیدن!
صالح کاهانی
🎬 @Mostazafin_TV
24_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_پیوندهای_امت_اسلامی.mp3
15.96M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی بیست و چهارم: پیوندهای امت اسلامی (24)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۰
◀️ در زمینه ارتباطات داخلی، امت اسلام آن وقتی دارای ولایت به معنای قرآنی است که کمال همبستگی و اتصال و ارتباط و اتحاد صفوف و فشردگی هر چه بیشتر آحاد و جناحهای گوناگون را در خودش تأمین کند. هیچگونه تفرّق و اختلافی در سرتاسر امت عظیم اسلامی نباشد. صفهای گوناگون در داخل این امت تشکیل نشود.
🔸اما در زمینه روابط خارجی؛ حق ندارد جامعه اسلامی و امت اسلامی که پیوند خودش را با دنیای خارج از اسلام، جز به صورت فرادست بودن، بالا دست بودن، برقرار کند؛ یعنی اگر چنانچه یک رابطهای میان امت اسلامی و امتی غیر مسلمان، بنا شد برقرار بشود، رابطهی استثماری از قبیل ماجرای تنباکو و کمپانی رِژی، عالَم اسلام حق ندارد این رابطه را ببندد.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پشت پرده سیاستهای کنترل جمعیت در ایران
◀️ کنترل جمعیت به نفع چه کسانی است؟ چه کسانی بر طبل سیاست کنترل جمعیت میکوبند؟
🔸 طرح جامع جمعیت که قرار بود زمینههای افزایش جمعیت را فراهم کند، از سال ۹۱ تا به امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده و سرنوشت آن در هالهای از ابهام است.
🔺 رهبری : در سیاست تهدید نسل باید تجدید نظر کنیم، یک روزی درست بود این سیاست. ما در سال ۷۱ به همان مقاصدی که از تهدید نسل وجود داشت رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف باید سیاست را تغییر می دادیم. خطا کردیم تغییر ندادیم.
#دو_خط
🎬 @Mostazafin_TV
25_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_بهشت_ولایت.mp3
15.69M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی بیست و پنجم: بهشت ولایت (25)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۱
◀️ عدهای خیال میکنند که دارای ولایت بودنِ یک آدم به این است که آدم در مجالس اهل بیت گریه کند فقط. خیال میکنند که دارای ولایت بودن به این است که وقتی اسم اهل بیت(ع) میآید علیهم السلام را بگوید پشت سرش حتماً؛ فقط همین و بس. خیال میکنند که دارای ولایت بودن به این است که محبت اهل بیت در دل انسان باشد، همین و بس. بله محبت اهل بیت را داشتن واجب و فرض است. نام این بزرگواران را با عظمت بردن، بسیار جالب و لازم است.به نام اینها مجالس به پا کردن و از عزا و شادی آنها درس گرفتن... همه اینها لازم است، اما همه اینها ولایت نیست؛ ولایت از اینها بالاتر است.
🔸ولایت در یک انسان، به معنای وابستگی فکری و عملیِ هر چه بیشتر و روزافزونتر با ولیّ ست. آدم دارای ولایت این است؛ ولی را بشناسد، فکر ولی را بداند، با ولی همفکر بشود، عمل ولی را بشناسد، با ولی هم عمل بشود، دنبال او راه بیفتد، خودش را فکراً و عملاً پیوسته با ولی کند، این با ولایت است.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تعهد رسمی برای رسیدن به رشد جمعیتی صفر!
➖ قسمت دوم از پشت پرده سیاستهای کنترل جمعیت در ایران
◀️ برژینسکی: از فکر کردن به حمله پیش دستانه به ایران اجتناب کنید، چون زمان و آمارهای جمعیتی به نفع رژیم حاکم بر ایران نیست.
🔸 چه چیز باعث شد دشمنان به چنین تحلیلی برسند؟
🔺 در زمان هاشمی رفسنجانی، دولت برای دریافت وامهای بین المللی حاضر شد سیاستهای کاهش جمعیت را اجرا کند. آن چنان با شتاب، که ۱۹ سال زودتر از برنامه، به اهداف تعیین شده رسید! و متاسفانه تاکنون مجلس و دولت اقدامات لازم برای جبران آن را انجام ندادهاند.
#دو_خط
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر پرچم مطالبهگری زمین بیفتد، کسانی برمیدارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست.
◀️ اگر آرمانخواهی وجود نداشته باشد راه را گم میکنیم.
🔺 نگذارید این مطالبه شما اعتراض به نظام اسلامی تلقی شود.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقیقت کمکهای جمهوری اسلامی به فلسطین چیست؟
◀️ هیچ کس به جز جمهوری اسلامی جرئت کمک تسلیحاتی به فلسطین را ندارد.
➖بخش دوم #مصاحبه_اختصاصی مستضعفین تیوی با #علیرضا_کمیلی
🎬 @Mostazafin_TV
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #فلسطین، آرمان فراموش شده
◀️ سرود "موطنی" (وطن من) از اشعار "ابراهیم طوقان" با آهنگسازی "محمد فلیفل" آهنگساز لبنانی است که اولین بار در سال ۱۹۳۴ در فلسطین ساخته شد.
🔸 "موطنی" نغمه مشهوری در سطح کشورهای عربی است. این شعر در خلال خیزشهای ملت فلسطین علیه قیمومیت انگلیس بر فلسطین و مهاجرت یهودیان به فلسطین در سال های ۱۹۳۶ - ۱۹۳۹ توسط ملت فلسطین به طور وسیع خوانده می شد و هنوز هم نزد بسیاری به عنوان سرود ملی غیر رسمی فلسطین در نظر گرفته می شود. ( این سرود در حال حاضر سرود ملی عراق هم هست)
▪️ فرزندان تو خستگی ناپذیرند
▫️ آرمانشان رهایی توست
▪️ یا اینکه در راه تو بمیرند
▫️ ما شربت مرگ را خواهیم نوشید
▪️ اما هرگز برده دشمنان خود نخواهیم شد
▫️ «شمشیر و قلم و نه سازش و تسلیم» رمزِ ماست.
🎬 @Mostazafin_TV
26_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_در_پیرامون_ولایت_1.mp3
16.3M
⭕️ سلسله گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی
🔊 جلسهی بیست و ششم: (26)
➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۲
◀️ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ، منطق شیعه در این مسئله، بسیار منطق ظریف و دقیقیست. ضمن اینکه نصب خدا را از قرآن استنباط میکند، معیارها و ملاکها را هم به دست مردم میدهد تا مردم فریب نخورند. نگویند خیلی خوب، علیبنابیطالب روی سر ما، روی چشم ما، قبولش داریم، حالا هم جانشین علیبنابیطالب، هارونالرشید است. بله، اینجوری نگویند. کما اینکه این حرف گفته میشد.
🔸شیعه میگوید تو که حکومت علیبنابیطالب را قبول داری، باید معیارهای خلافت و ولایت را هم قبول داشته باشی. باید قبول داشته باشی که علیبنابیطالب به خاطر جمع بودن این معیارها به عنوان ولی انتخاب شده؛ پس اگر کسی، در او این معیارها نبود یا ضد این معیارها در او بود، این آدم حق ندارد که جانشین علیبنابیطالب خودش را معرفی کند. حق ندارد ولیّامر بودن را، ادعا کند و کسی حق ندارد بپذیرد از او.
📌 فایل #صوت_کامل کتاب #طرح_کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#رهبر_انقلاب
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ عارضههای گفتمانِ مهار عدالتخواهی
◀️ تا جایی که به مسئلۀ #عدالت مربوط میشود، گفتمانِ مسلطِ فضای دینی و سیاسیِ اخیر، معطوف به #مهار_عدالتخواهی بوده است. اصل برای اغلب سیاسیون و مشاهیر منبری و قوای رسانهای منتسب به نظام، بر این بوده که باورها، انگیزهها و رویکردهای عدالتخواهانه و کنشهای ضد بیعدالتی، تعدیل و در نهایت، تعطیل شود. حتی نگاههای به ظاهر اصلاحی نیز در نهایت، با هدف توقف جریان عدالتخواهی شکل گرفته است.
🔸 اگر گروههایی از جوانان دردمند و آرمانخواه، در مسیر عدالتخواهی، خودآئین میشوند، قطعاً یکی از عواملش، سرخوردگیِ ناشی از رویکرد سلبی و گفتمانِ معطوف به مهار عدالتخواهی و ارادههای گسترده برای منصرف ساختنِ آنها از سوی چهرههای سیاسی و مذهبی است. این گروهها، در جمع خواص جامعه، کمتر کسی را مییابند که انگیزههای عدالتخواهانهشان را با او همخوان ببینند و رشد دهند. هرچه هست، تفاسیرِ روبهپایین و فروکاهنده از عدالت است و بس.
🔹 روزگاری، خیزش انگیزههای عدالتطلبانۀ نسل جوان ایرانی، با معارفِ امثال شهید بهشتی، شهید مطهری، دکتر شریعتی، آیتالله طالقانی و آیتالله خامنهای گره میخورد و توسعه و تعمیق مییافت. معارفی رو بهجلو، که نه تنها درصدد منصرف ساختن جوانان از پیجوییِ عدالت و مبارزه با بیعدالتی نبود، که حتی آنها را تجهیز میکرد و مانعِ فروغلتیدنشان در دامِ چپگرایی و تحجر میشد.
🔸 در دورۀ اخیر، اما هرکس از راه رسید، دم را غنیمت شمرد و با لطایفالحیل، کوشید تا انگیزههای عدالتخواهانه را مهار و عدالتخواهان را منصرف و حتی منکوب کند. گفتمانِ مهار عدالتخواهی، با تکنیکهایی نظیر «تهدیدمحوری»، «امنیتزدگی»، «مقدس مآبی»، «دوگانهسازی»، «بزرگنماییِ پارهای حرکات تخریبیِ شبهعدالتخواهانه» و «دستاویز قرار دادنِ پارهای گرایشاتِ غیردینیِ عدالتخواهانه» پیش میتازد. آنچنان که حتی وقتی رهبر انقلاب در یک فراز مهم، از «ضرورت بالا نگه داشتنِ پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری با ملاحظۀ مراقبت از آسیب ندیدن نظام» در گفتگوی رمضان 99 با دانشجویان، سخن میگوید، گفتمانِ مهار، بیتوجه به پایۀ اصلی این سخن (ضرورت تداوم عدالتخواهی و مطالبهگری) بلافاصله وجهِ تهدیدی و قیدِ «مراقبت از آسیب دیدن نظام» را برجسته میکند تا زمینه را برای تداوم مهار عدالتخواهان در حال و آینده آماده نگه داشته باشد.
🔺 در همین دیدار، ایجاد #تمدن_نوین_اسلامی همردیف با «عدالتخواهی و مبارزه با فساد» از مظاهر #آرمانخواهی یاد میشود. معنای این همنشینیِ مفهومی، برای اهل صدق روشن است؛ اما گفتمانِ مهار عدالتخواهی، عمیقاً فارغ از دغدغۀ اصلاحِ امور و رشد جامعه است و در خوش بینانهترین حالت، به هدفی مانند «تحقق تمدن نوین اسلامی» به مثابۀ امکانی برای لفاظی و حرّافی نگاه میکند تا طرحی روی زمین که قرار است از طریق عدالتگستری و رفع فساد، محقق شود.
🔺 @ebteda_ir
🎬 @mostazafin_tv