🔴 ایرانیها تاکنون بیش از ۲.۵میلیارد دلار ارز مجازی خریدند
♦️محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بر اساس آمارهای دریافتشده با وجود اینکه بخش بسیار محدودی از مردم کشورمان مشتری ارزهای مجازی و این بازار نوین هستند تا به امروز رقمی بیش از 2.5 میلیارد دلار بهمنظور خرید ارز دیجیتالی از کشور خارج شده و بیشتر فعالان حوزه پول دیجیتالی بهمنظور سفتهبازی و سودهای کلان وارد این عرصه میشوند.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از دیده بان انقلاب
💢ملت وظیفه دارد که در جمهوری اسلامی پشتیبانی از دولت ها بکند که به خدمت ملت هستند. اگر دولتی را دید که خلاف می کند، ملت باید به او تودهنی بزند. ۵۸/۱/۱۲
🔺eitaa.com/didebane_enghelab
کد خبر: ۱۳۱۸۱۸
تاریخ انتشار:۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
وزیر خارجه انگلیس:
برجام دستبندی بر دست ایران است نباید آن را باز کرد
وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی در نیویورکتایمز نوشت: برجام را لغو نکنید، نباید دستبندهای ایران را باز کرد.
«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی از «دونالد ترامپ»، رئیسجمهور آمریکا خواست توافق هستهای ایران و گروه 1+5 را باطل نکند.
وزیر خارجه انگلیس در این یادداشت در نیویورکتایمز نوشته است: هنگام مواجهه با مجموعهای از گزینههای نامطبوع، عقل سلیم در این است که گزینهای با کمترین تبعات منفی انتخاب شده و بعداً کاستیهای آن اصلاح شوند.
او در ادامه مینویسد: این موضوع درباره توافق هستهای ایران هم صادق است؛ توافقی که رئیسجمهور ترامپ هماکنون در حال بررسی آن است و 12 می- یعنی همین شنبه- ضربالاجل دیگری است که او میخواهد آمریکا را از برجام خارج کند.
جانسون ادعا کرده است: این توافق، کاستیهایی دارد اما مطمئنم که میتوان آن را اصلاح کرد.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه با تکرار ادعاها برنامه هستهای ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاحهای هستهای گره زده و نوشته بدون برجام، اوضاع «نگرانکنندهتر» از وضعیت فعلی بود.
جانسون تاکید کرد: با این توافق، ایران دو سوم سانتریفیوژهایش را انبار کرده و 95 درصد از ذخایر اورانیومش را کنار گذاشته است.
وی همچنین نوشته است: به علاوه، به بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی اختیارات بیشتری برای نظارت بر تأسیسات هستهای ایران داده شده است.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه این یادداشت از محدودیتهای در نظر گرفته شده در برجام علیه ایران به عنوان «دستبند» نام برده و نوشته که کنار گذاشتن آنها هیچ فایدهای ندارد.
وی نوشت: حالا که این دستبندها در جایشان قرار گرفتهاند من فایدهای در کنار گذاشتن آنها نمیبینیم. تنها ایران است که از کنار گذاشتن محدودیتها علیه برنامه هستهایش، منتفع خواهد شد.
به گزارش فارس، جانسون نوشته دولت انگلیس با ترامپ که ایران را «علت محوری بیثباتی در سراسر خاورمیانه» میداند همنظر است.
او سپس هشدار داده است: در این دو راهی حساس، کنار رفتن از توافق هستهای و برداشتن محدودیتهای آن علیه ایراناشتباه خواهد بود.
وی در پایان همچنین نوشته است: من معتقدم حفظ محدودیتهای موجود در این توافق علیه برنامه هستهای ایران به مقابله با رفتارهای تهاجمی تهران در منطقه هم کمک خواهد کرد. من از یک چیز اطمینان دارم: تمامی گزینههای جایگزین، بدتر هستند. عاقلانهترین مسیر، ارتقاء دستنبدها است نه باز کردن آنها.
وزیر خارجه انگلیس همچنین در اظهارنظری دیگر با بیان اینکه بزرگترین ضعف برجام، بند غروب آن در سال 2025 است، گفت که از نظر لندن میتوان بدون از بین بردن توافق، این ضعف را برطرف کرد
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت
چرایی ناکارآمدی و غروب برجام(یادداشت میهمان)
ابراهیم کارخانهای*
شکی نیست که ادامه برجام به شکل موجود در جهت خلاف منافع جمهوری اسلامی ایران و در راستای منافع و مطامع آمریکا و غرب میباشد و در صورت عدم خروج آمریکا از برجام، رفع کامل تحریمها و محدودیتها و بازگشت حقوق تضییعشده جمهوری اسلامی ایران تنها راه ادامۀ برجام است. جمهوری اسلامی ایران با این اقدام پاسخ مناسبی به اقدامات فریبکارانۀ آمریکا خواهد داد و در صورت خروج آمریکا از برجام و یا عدم تمدید لغو تحریمها، خروج ایران از برجام تنها راه مقابله با زیادهخواهیهای آمریکا میباشد. نظر به اینکه شکست توافق با شیطان بزرگ از قبل کاملاً قابل پیشبینی بود در ذیل با برشمردن 49 بند به علل ناکارآمدی و غروب برجام که ریشه در سادهانگاریها و غفلتهای فراوان دارد بهطور مختصر پرداخته میشود:
1- ورود عجولانه به حل موضوع هستهای به گمان رفع سریع تحریمها.
2- اعتماد به آمریکا و غرب و غفلت از شمشیر خدعه و خیانت آنها.
3- بیتوجهی به سوابق و تلاشهای تیم مذاکرهکننده قبلی و نادیده گرفتن نتایج ارزشمند آنها.
4- ضعیف شمردن توان داخلی و پیوند زدن کلیه مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها و تلاش برای دستیابی به توافق به هر شکل ممکن.
5- غفلت از هشدار مهم رهبری معظم انقلاب مبنی بر «توافق نکردن بهتر از توافق بد است».
6- ناچیز شمردن صنعت هستهای و معاوله سخاوتمندانه بر سر آن بهگونهای که با بهت و حیرت خاویر سولانا مسئول اسبق روابط خارجی اتحادیه اروپا مواجه گردید.
7- ضعیف بودن پشتوانه کارشناسی و ناکافی بودن توان تخصصی تیم مذاکرهکننده بویژه در حوزه اقتصادی و عدم تسلط آنها بر پازل پیچیده رفع تحریمها.
8- نفوذ عوامل جاسوسی در تیم مذاکرهکننده و هدایت مفاد توافق در جهت خواست دشمن.
9- تهیه پیشنویس توافقنامه از قبل توسط آمریکا و تلاش تیم مذاکرهکننده در تکمیل پرانتزهای خالی و اکتفاء به تدوین و انتشار متن توافقنامه به زبان انگلیسی (حذف زبان فارسی) علیرغم عرف جاری توافقنامهها.
10- غفلت از تأکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا و در صورت انجام توافق اجرای متناظر و گامبهگام تعهدات: تعلیق در برابر تعلیق، لغو در برابر لغو و برگشتپذیری در برابر برگشتپذیری.
11- توجیه غفلت از انجام راهبردهای مهم و کلیدی رهبری در طول مذاکرات.
12- عدم توازن بین دادهها و ستاندهها در مفاد برجام.
13- خودشیفتگی در مذاکره با شش قدرت جهانی و غفلت از عامل قدرتی جمهوری اسلامی ایران و نادیده گرفتن سوابق عهدشکنی طرفهای مقابل.
14- خوشبینی به اروپا و غفلت از سیطرۀ آمریکا بر معادلات سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا.
15- خوشبینی و عدم دقت در توافق با کشورهایی که 38 سال سابقه دشمنی و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند در حالی که عقد توافق حتی با یک کشور دوست نیز میبایست با نهایت دقت، شفافیت و رعایت کلیه جوانب انجام شود.
16- وجود ضعفهای ساختاری، ابهامات و پیچیدگیهای فراوان در مفاد برجام علیرغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف، صریح غیر قابل تفسیر بودن تعهدات طرفین.
17- تفکیک تحریمها به هستهای و غیرهستهای و تأکید بر رفع تحریمهای هستهای و غفلت از بازگشت تحریمها به بهانههای غیرهستهای در حالی که کلیه تحریمها و قطعنامههایی که از آغاز مذاکرات هستهای (سال 1382) علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال گردیده است همگی در راستای فشار بر برنامه هستهای بوده است.
18- سعی در محرمانه ماندن مفاد مذاکرات تا پایان مذاکرات علیرغم اطلاع دشمن از مفاد توافقات و عدم استفاده از خرد جمعی نخبگان و صاحبنظران منتقد و دلسور نظام در طول مذاکرات.
19- غفلت از اینکه آمریکا و غرب صرفاً به مسئله هستهای اکتفا نخواهند کرد و بعد از دستیابی به اهداف خود در برنامه هستهای اهداف بعدی خود را جهت تسلط بر سایر عوامل قدرتی جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهند کرد. در این رابطه مقام معظم رهبری بارها هشدار داده بودند که دشمنی آمریکا و غرب با موجودیت انقلابی نظام اسلامی است نه صرفاً بر سر موضوع هستهای.
20- تصویب برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد و ارجاع نهایی شکوائیهها به این شورا که آمریکا در آن از حق وتو برخوردار است و کشورهای روسیه و چین با توجه به اینکه استمرار لغو تحریمها به رأی گذاشته میشود امکان حق وتو به نفع ایران را نخواهند داشت و در صورت مسکوت ماندن 30 روزه شکوائیه نیز طبق بند 37 برجام (مکانیزم ماشه) کلیه قطعنامههای شورای امنیت باز خواهد گشت.
21- حفظ ساختار تحریمها و قطعنامههای شورای امنیت بهگونهای که با صدور بیانیه مجدد امکان بازگشت تمامی تحریمها و قطعنامههای صادره وجود دارد.
22- نادیده گرفتن اهمیت استراتژیک غنیسازی 20 درصد و موافقت با برچیدن دوسوم سانتریفیوژها و بهویژه زنجیرههای مهمIR4 و IR2m با قدرت
غنیسازی بالا و نیز موکول نمودن ساخت سانتریفیوژها به ده سال بعد.
23- پذیرفتن سختترین و پیشرفتهترین نظارتها و بازرسیهای مدرن و گستردۀ تاریخ هستهای جهان که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است.
24- پذیرفتن کلیه خواستههای هستهای دشمن (خالی شدن یکجای دست جمهوری اسلامی ایران از توانمندیهای هستهای) و مهیا شدن بستر لازم برای طرح خواستههای بعدی از سوی آنها.
25- موکول نمودن دستیابی به 190000 سو غنیسازی به سالهای دوردست بهگونهای که بعد از 13 سال جمهوری اسلامی ایران تنها قادر به 12500 سو غنیسازی باشد که این مقدار قبل از انجام توافق در دسترس بوده است.
26- پذیرفتن محدودیتهای 10، 15، 20، 25 ساله و موارد دائمی که علاوهبر تسلط آمریکا و غرب بر فعالیتهای هستهای جمهوری اسلامی ایران موجبات گسترش دامنه بهانهگیریهای آنها را برای سالهای بعد فراهم نموده است.
27- افزایش راههای نظارت بر پرونده هستهای جمهوری اسلامی ایران به 10 مورد از جمله توسط هر یک از اعضای 1+5 و کارگروه خرید، کمیسیون مشترک، دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی.
28- عدم وجود هرگونه سازوکار لازم برای نظارت بر پایبندی طرف مقابل به انجام تعهدات خود علیرغم اعمال گستردهترین و پیشرفتهترین نظارتهای سیستمی و چندجانبه بر برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران.
29- استثناء کردن تصمیمگیری بر اساس اجماع و اکتفاء به پنج رأی اعضای کمیسیون مشترک در موضوع دسترسی.
30- گنجاندن فرآیند پیچیده دسترسی در برجام (بندههای 78- 74) که با حل موضوع PMD و اعمال شدیدترین و بیسابقهترین نظارتها و محدودیتها بر برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران فاقد وجاهت موضوعی میباشد.
31- سادهانگاری در توافق با آمریکا و غفلت از راهبردهای فریبکارانه این کشور شامل تحریم، مذاکره، خدعه، فشار، مهار و تغییر رژیم در مواجهه با کشورهای مخالف آمریکا.
32- توجیه عهدشکنیها و وضع تحریمهای جدید توسط آمریکا و تأکید تیم مذاکرهکننده و ریاستجمهوری بر زمانبر بودن تحریمها که تا مدتها بعد از اجرایی شدن برجام ادامه داشت.
33- حشر و نشر و معاشرت تیم مذاکرهکننده با دشمنی که به فرموده امام علی(ع) موجبات تسلط دشمن را فراهم خواهد ساخت.
34- برخورد دوگانه تیم مذاکرهکننده در اعلام واقعیتهای برجام در داخل و خارج کشور.
35- غیرقابل استفاده نمودن محفظه عظیم قلب راکتور آب سنگین اراک از طریق بتنریزی بر منافذ و کانالها با توجیه حفظ ماهیت آب سنگین آن در حالی که مزیت اصلی راکتور IR-40 اراک که قریب 90 درصد عملیات فنی و مهندسی آن به پایان رسیده بود استفاده از اورانیوم طبیعی به عنوان سوخت به جای اورانیوم غنی شده بوده است که عکس آن اتفاق افتاده است.
36- در هالهای از ابهام قرار گرفتن تکمیل راکتور آب سنگین اراک با توجه به آگاهی آمریکا و غرب از کلیه اطلاعات و مشخصات حساس راکتور مذکور و امکان سنگاندازی آنها در تهیه برخی اقلام ضروری از خارج از کشور.
37- موکول نمودن خرید کالاهای با کاربرد دوگانه به جلب موافقت اعضای کارگروه خرید، کمیسیون مشترک 1+5 و کمیته ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال نظارت هدفمند بر خرید کالا از مبدأ تا مصرفکننده نهایی که عملاً موجبات نفوذ و نظارت بیگانگان بر کنترل خرید کالاها و انجام پروژههای استراتژیک کشور در پی دارد. مخالفت انگلیس با خرید 900 تن اورانیوم از قزاقستان بر همین اساس صورت گرفته است.
38- اتخاذ سیاست یکجانبه پایبندی به تعهدات و عقبنشینی گامبهگام در برابر عهدشکنیها و نقض مکرر برجام از سوی آمریکا و اکتفاء به پاسخهای لفظی که بر جسارت و زیادهخواهیهای آمریکا و غرب افزوده است.
39- سپردن مسئولیت نظارت بر اجرای برجام به تیم مذاکرهکننده و یکی شدن ناظر و مجری و استناد هیئت عالی نظارت بر اجرای برجام به گزارشهای ارسالی از سوی آنها.
40- فقدان هرگونه اقدام بازدارنده از سوی هیئت نظارت بر اجرای برجام و مجلس شورای اسلامی علیرغم نقص مکرر بر جام از سوی آمریکا و اکتفاء مجلس شورای اسلامی به قرائت گزارشهای دورهای وزارت امور خارجه.
41- پذیرفتن محدودیتهای تسلیحاتی 5 ساله و 8 ساله علیرغم مخالفت روسیه و چین و ارتباط دادن فعالیتهای موشکی به رعایت ممنوعیت طراحی موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهکهای هستهای علیرغم حل موضوع PMD و تأکید روسیه و چین و نیز اعمال شدیدترین و سختترین نظارتهای هستهای جهان بر برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران.
42- در حالی که بر اساس بندهای 7 و 13 ضمیمه برجام طرفین میبایست در فاصله روز توافق (1394/4/23) تا روز اجرا (1394/10/26) تمام اقدامات اداری و حقوقی لازم را برای رفع موانع از سر راه برجام و اجرای آن طبق بندهای 15، 16، 17 و 18 ضمیمه مذکور بردارند. غفلت تیم مذاکرهکننده از اجرای مستحکم و مطمئن تعهدات طرف مقابل (بندهای 16 و 17) و صرفاً اکتفاء
به صدور بیانیه از سوی آنها و در مقابل پیگیری جدی در اجرای عجولانۀ کلیۀ تعهدات جمهوری اسلامی ایران (بند 15) جای تعجب و شگفتی دارد.
43- سادهانگاری در پذیرفتن قول و امضای وزیر امور خارجه آمریکا(جان کری) به عنوان سند و اکتفاء به توقف موقت 120 روزه و 180 روزه تحریمها از سوی آمریکا در برابر اجرای کامل و یکجای کلیه تعهدات جمهوری اسلامی ایران در روز اجرای توافق (1394/10/26).
44- تعلیق موقت تحریمها (در قالبهای 120 روزه و 180 روزه) بهجای لغو کامل آنها با توجیه عدم اختیار دولت آمریکا در لغو تحریمهای مصوب کنگره و در مقابل بیتوجهی و نادیده گرفتن 4 مصوبه مهم مجلس شورای اسلامی از جمله قانون صیانت از دستاوردهای صلحآمیز هستهای مصوب 1389/4/29 در رابطه با ممنوعیت هر نوع همکاری فراتر از توافقنامه پادمان (پروتکل الحاقی، کد اصلاحی 1-3 و اقدامات فراپروتکلی) و نیز قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هستهای ملت ایران مصوب 1394/4/2 که در آن بر درج لغو کامل و یکجای تحریمها همزمان با اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران تأکید شده بود.
45- غفلت از موارد مهم مندرج در نامه مقام معظم رهبری به ریاست محترم جمهوری بهویژه بند 2 آن مبنی بر توقف برجام در صورت وضع هر نوع تحریم در هر سطحی و به هر بهانهای از سوی هر یک از کشورهای طرف مذاکره، که اگر با نخستین عهدشکنی آمریکا در روز بعد از اجرای برجام (1394/10/27) توافقنامه متوقف و فعالیتهای هستهای از سر گرفته میشد یقیناً راه برای ادامه عهدشکنیها و غارت اموال و اعمال تحریمهای شدیدتر به بهانههای واهی بسته میشد.
46- خودداری اروپا از اجرای تعهدات به بهانه فرار شرکتها و بانکهای اروپایی از معامله با ایران بهعلت ترس از جریمههای سنگین آمریکا.
47- بیاعتمادی کشورها به انجام مبادلات مالی و بانکی با جمهوری اسلامی ایران بهعلت رفع موقت 120 روزه و 180 روزه تحریمها و نیز تهدیدات مستمر آمریکا مبنی بر منع معامله و مبادله بانکی با جمهوری اسلامی ایران.
48- باقی ماندن چرخه دلار علیرغم آنکه این محدودیت از سال 2008 (1387) و بهعلت فشار بر برنامه هستهای بر جمهوری اسلامی ایران اعمال گردیده است و با رفع تحریمهای هستهای میبایست محدودیت جدید ارزی دلار وضع شده برداشته میشد که متأسفانه نه اینکه این اتفاق نیفتاد بلکه مشکل مبادله دلار با دیگر کشورها از ترس امکان نقض برجام به علت عدم امکان شناسایی ذینفع نهایی شدت بیشتری بهخود گرفت بهگونهای که بهقول دکتر ظریف امکان گشایش حتی یک حساب بانکی در لندن نیز وجود ندارد.
49- غفلت از اینکه FATF در سال 2008 (1387) به منظور اعمال فشار بر فعالیتهای هستهای؛ جمهوری اسلامی ایران را در لیست کشورهای غیرهمکار قرار داد و در سال 2010 بعد از صدور قطعنامه 1929 همگام با آمریکا و غرب و بهمنظور اعمال فشار مضاعف بر برنامه هستهای؛ جمهوری اسلامی ایران را همراه با کره شمالی در لیست سیاه اعلام کرد قاعدتاً میبایست موضوع FATF که با انگیزه هستهای، جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه قرار داده بود مرتفع میشد ولی متأسفانه این مهم با غفلت تیم مذاکرهکننده همچنان بهقوت خود باقی ماند.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
*رئیس کمیته هستهای مجلس نهم
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت
مجلس با تصویب لایحه خودتحریمی از ترامپ سبقت گرفت!
به رغم هشدارهای کارشناسان پیرامون FATF و خطراتی که برای استقلال و امنیت اطلاعات اقتصادی کشور به همراه دارد، دیروز در ناباوری با 139رای موافق، کلیات FATF در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به عبارتی مجلس در تحریم ارکان مختلف اقتدارآفرین از رئیسجمهور آمریکا سبقت گرفت.
سرویس سیاسی-
صبح دیروز، یعنی 18اردیبهشت ماه، دستور کار بخش نخست جلسه مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد به موضوع FATF و لوایح مربوط به آن اختصاص داشت. مجلس در حالی در دو بخش علنی و غیرعلنی به موضوع FATF پرداخت که ترامپ قرار بود 10:30 شب (به وقت تهران) درباره تصمیم دولتش پیرامون برجام به ایراد سخن بپردازد.
امیرحسین قاضیزاده هاشمی، عضو هیئترئیسه مجلس بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به عنوان نخستین دستور کار اعلام کرد. لایحهای که نمایندگان پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف؛ کلیات آن را با 139 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.
پیش از این کیهان در گزارشی پیرامون این موضوع و شتاب زدگی برای تصویب آن نوشته بود: این هفته، یکی از مهمترین و سرنوشتسازترین هفتههای مجلس دهم خواهد بود زیرا بررسی سه لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «اصلاح قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» یعنی همان لوایح سهگانه درخواستی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از ایران، در دستور کار مجلس قرار دارد. بررسی این لوایح با اصرار دولت و با قید اولویت، در دستور کار این هفته مجلس قرار گرفته است زیرا مدت کوتاهی تا زمان برگزاری نشست ماه ژوئن (تیرماه 97) FATF که پایان مهلت ایران برای انجام اقدامات باقی مانده در «برنامه اقدام» محسوب میشود، باقی مانده است.
اوایل بهمن ماه پارسال، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﺋﻢ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻓﺮﺍﻣﻠﻲ» یا همان «پالرمو»، در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و علیرغم مخالفت کارشناسان به تصویب رسید.این لایحه یکی دیگر از درخواستهای FATF از ایران در حوزه قانونگذاری بود. در مجموع، دولت معتقد است در صورت تحقق همه مطالبات FATF از جمله تصویب لوایح سهگانه مورداشاره، موانع همکاری بانکهای خارجی با ایران در شرایط پسابرجام برطرف خواهد شد. این در حالی است که نه تنها این تحلیل دولت واقعیت ندارد بلکه تحقق مطالبات FATF، تشدید خودتحریمی و مخاطرات امنیتی فراوانی را به دنبال دارد.
حتما برای مخاطبانی که به ماهیت و سازوکار این نهادهای بینالمللی چندان آگاهی ندارند عناوین فریبنده کنوانسیونها شبهه و سؤال ایجاد میکند که پیوستن ایران به این معاهدات که ادعای مبارزه با جرائم سازمان یافته بینالمللی از قبیل تروریسم و یا پولشویی دارند چه ایرادی دارد؟!
در کوتاهترین حالت ممکن میتوان در شرح اصلیترین مشکل این نهادها گفت: جایگاهی که فرد، افراد و یا کشوری در آن قرار گرفته در نوع نگاه به پدیدهها و گروهها و رویدادها بسیار تعیینکننده است. از نظر آنها گروههای مقاومت مانند حزبالله لبنان که علیه اشغالگران صهیونیست جنگیده تروریست است اما رژیم اشغالگر قدس که بیپروا به تروریسم دولتی میپردازد، قربانی تروریسم محسوب میشود! از جمله ترورهای سازمانیافته دولتی میتوان به اقدام علیه «عماد مغنیه» یا «به شهادت رساندن دانشمندان هستهای ایران»اشاره کرد. این گونه آنها با بهانههایی واهی سپاه را در لیست تروریسم قرار میدهند و با چنین بهانهای و با در اختیار داشتن اطلاعات اقتصادی که به واسطه پیوستن به این نهاد در اختیار آنها قرار میگیرد، استعمارگران سلطهجو به مبارزهای همهجانبه علیه نیروهای مقاومت دست خواهند زد.
توجیه وزیر اقتصاد
دیروز «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد و دارایی در نشست علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه مبارزه با پولشویی حاضر شد و در دفاع از این لایحه، اظهار داشت: «پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد. اهمیت این موضوع باعث شد تا در سال 86 برای تعیین راهکارهای مبارزه با پولشویی قانونی مصوب شود.»
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه افزود: «با نگاه به حل مسائل داخلی از سال 88 کار اجرایی این قانون دنبال و آغاز شد. در این قانون پدیده پولشویی جرم در نظر گرفته شده است، بنابراین دولت برای رفع نیازهای قانونی آن لایحهای با عنوان مبارزه با پولشویی به مجلس ارائه کرد.»
کرباسیان عدم تناسب جرم و مجازاتها را یکی از دلایل اصلی ارائه لایحه مبارزه با پولشویی عنوان کرد و یادآور شد: «در قانون ذکر شده دایره شمول جرم فقط درون کشور بود و همچنین برای تغییر در ترکیب شورای عالی در قانون فعلی و اصلاح اعضا لازم دیدیم که چنین لایحهای ارائه شود.»
مصادیق تروریسم
«حسینعلی ا
میری»، معاون حقوقی رئیسجمهور در نشست علنی دیروز در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: «طی دو سال گذشته ایراداتی در قانون مشاهده شد که در جهت اصلاح و تقویت آن گام برداشتیم.»
وی با اشاره به اینکه در اصلاح لایحه رویکرد بر تقویت نهادهای داخلی است، ادامه داد: «به عنوان مثال تشخیص مصادیق سازمانهای تروریستی و جنبش آزادیبخش برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است. برای تبیین لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم نظر قوه قضائیه دریافت شده و با حضور کارشناسان آنها جلسات مستمر و مفصلی برگزار شده است.»
برای قضاوت تاریخ
مجلس محترم نام نمایندگانی را که به این لایحه رای مثبت دادهاند برای اطلاع ملت منتشر کند. به یقین نام این نمایندگان در حافظه تاریخ ثبت میشود. همانطور که پیش از این نیز نام نمایندگانی که با رای خود مسیر قراردادهای استعماری را در دوره قاجاریه و پهلوی هموار کردند؛ یا آنها که به مخالفت با قراردادهای استعماری برخاستند را ثبت و ضبط کرده است.
«غلامرضا کاتب» از جمله موافقان این لایحه در جریان بررسی آن گفت: «این لایحه با تعجیل رسیدگی نشد، زیرا در تاریخ 27 آذر 96 به مجلس ارائه و به 6 کمیسیون ارجاع شده است. امروز موضوع کشور، منافع ملی و توسعه اقتصادی است و نظام پولی بیشترین نقش را در توسعه دارد.»
«سیدکاظم دلخوش اباتری» نیز در موافقت با لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: «امروزه در دنیا مبارزه با پولشویی و پاک کردن درآمدها و تطهیر آن جزو تفکیکناپذیر سیستمهای مالی است.»
«طیبه سیاووشی» نیز در موافقت با این لایحه گفت: «دولت جمهوری اسلامی از ابتدا در امر مبارزه با پولشویی اهتمام جدی داشته است، کشورهای در حال توسعه با بحث پولشویی دست بهگریبان هستند و امروزه پولشویی از جرایم چشمگیر و یکی از معضلات حاد محسوب شده و آثار زیانبار آن در تمامی عرصههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را نشان میدهد.»
گفتنی است که در این رابطه پیوستن به FATF را عامل همکاری بانکهای جهانی با ایران معرفی میکنند! پیش از این هم برجام کلید قفلهای مشکلات اقتصادی معرفی میشد که باطل السحر تحریمهای ظالمانه آمریکاست. اما چنانکه گفتند نشد. غرب قراردادی را به قراردادی دیگر پیوند میزند و اجرای یکی را به آن دیگری میسپارد! این ماجرا تا کجا ادامه خواهد داشت؟!
مخالفان چه گفتند؟
«سید حسین نقوی حسینی» در اخطاری به استناد اصل 154 قانون اساسی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: «اصلاحاتی که کمیسیون در لایحه انجام داده محور آن حذف تبصره 2 ماده یک است که خواسته FATF است.»
وی ادامه داد: «ایران در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر، از مبارزه حقطلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت میکند. بر اساس این اصل حذف تبصره که خواسته FATF است و در این اصل آمده که گروههای استقلالطلب و مبارزه با استکبار جزو گروههای تروریستی نیستند و FATF درخواست حذف این موضوع را کرده و این خلاف قانون اساسی است.»
«نادر قاضیپور» نماینده مردم ارومیه نیز در این زمینه گفت: «اگر حق جمهوری اسلامی در این موارد رعایت شود، رأی دادن به این لایحه توجیهپذیر است. متاسفانه سازمان مجاهدین خلق که 17 هزار نفر را در کوچه و بازار به شهادت رساندهاند، از لیست تروریستها خارج شدهاند. در این رابطه دشمنان نباید برای ما تعیین تکلیف کنند، تقاضا داریم لایحه به کمیسیون بازگردد.»
در ادامه «جهانبخش محبینیا» در مخالفت با این لایحه گفت: «این لایحه از طرف کمیسیون قضایی رد و دلایل آن در دو بند مبنی بر ضرورت اصلاح قانون و عدم رعایت بندهای اصل 158 قانون اساسی ذکر شده است. قوانین داخلی توسط محاکم کشورمان مدیریت میشود و نیروی خارجی حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد. رد این لایحه به مفهوم این است که ایران با تروریسم رابطه دارد در حالی که اولین قربانی تروریسم جمهوری اسلامی ایران است.»
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «افراد زیادی در کشور توسط اسرائیل به شهادت رسیدهاند، چرا ما باید فضای بینالمللی را به نفع آمریکا، اسرائیل و آلسعود خالی کنیم؟»
در ادامه «حبیبالله دهمرده» نیز گفت: «مستکبران عالم و بدخواهان بشریت به جز به وجود آوردن مشکل برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آزادیخواهان، هیچ مسیر و برنامه دیگری ندارند. چه کسی بنیانگذار داعش بوده و تامین مالی آن را برعهده دارد؟ هرگز نباید زیر بار قراردادهای استعماری رفت و استقلال کشور را با دست خودمان زیر سؤال ببریم. تقاضا داریم نظرات کارشناسی کمیسیون قوه قضائیه تایید شود.»
تروریسم
«حسینعلی ا
میری»، معاون حقوقی رئیسجمهور در نشست علنی دیروز در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: «طی دو سال گذشته ایراداتی در قانون مشاهده شد که در جهت اصلاح و تقویت آن گام برداشتیم.»
وی با اشاره به اینکه در اصلاح لایحه رویکرد بر تقویت نهادهای داخلی است، ادامه داد: «به عنوان مثال تشخیص مصادیق سازمانهای تروریستی و جنبش آزادیبخش برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است. برای تبیین لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم نظر قوه قضائیه دریافت شده و با حضور کارشناسان آنها جلسات مستمر و مفصلی برگزار شده است.»
برای قضاوت تاریخ
مجلس محترم نام نمایندگانی را که به این لایحه رای مثبت دادهاند برای اطلاع ملت منتشر کند. به یقین نام این نمایندگان در حافظه تاریخ ثبت میشود. همانطور که پیش از این نیز نام نمایندگانی که با رای خود مسیر قراردادهای استعماری را در دوره قاجاریه و پهلوی هموار کردند؛ یا آنها که به مخالفت با قراردادهای استعماری برخاستند را ثبت و ضبط کرده است.
«غلامرضا کاتب» از جمله موافقان این لایحه در جریان بررسی آن گفت: «این لایحه با تعجیل رسیدگی نشد، زیرا در تاریخ 27 آذر 96 به مجلس ارائه و به 6 کمیسیون ارجاع شده است. امروز موضوع کشور، منافع ملی و توسعه اقتصادی است و نظام پولی بیشترین نقش را در توسعه دارد.»
«سیدکاظم دلخوش اباتری» نیز در موافقت با لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: «امروزه در دنیا مبارزه با پولشویی و پاک کردن درآمدها و تطهیر آن جزو تفکیکناپذیر سیستمهای مالی است.»
«طیبه سیاووشی» نیز در موافقت با این لایحه گفت: «دولت جمهوری اسلامی از ابتدا در امر مبارزه با پولشویی اهتمام جدی داشته است، کشورهای در حال توسعه با بحث پولشویی دست بهگریبان هستند و امروزه پولشویی از جرایم چشمگیر و یکی از معضلات حاد محسوب شده و آثار زیانبار آن در تمامی عرصههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را نشان میدهد.»
گفتنی است که در این رابطه پیوستن به FATF را عامل همکاری بانکهای جهانی با ایران معرفی میکنند! پیش از این هم برجام کلید قفلهای مشکلات اقتصادی معرفی میشد که باطل السحر تحریمهای ظالمانه آمریکاست. اما چنانکه گفتند نشد. غرب قراردادی را به قراردادی دیگر پیوند میزند و اجرای یکی را به آن دیگری میسپارد! این ماجرا تا کجا ادامه خواهد داشت؟!
مخالفان چه گفتند؟
«سید حسین نقوی حسینی» در اخطاری به استناد اصل 154 قانون اساسی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: «اصلاحاتی که کمیسیون در لایحه انجام داده محور آن حذف تبصره 2 ماده یک است که خواسته FATF است.»
وی ادامه داد: «ایران در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر، از مبارزه حقطلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت میکند. بر اساس این اصل حذف تبصره که خواسته FATF است و در این اصل آمده که گروههای استقلالطلب و مبارزه با استکبار جزو گروههای تروریستی نیستند و FATF درخواست حذف این موضوع را کرده و این خلاف قانون اساسی است.»
«نادر قاضیپور» نماینده مردم ارومیه نیز در این زمینه گفت: «اگر حق جمهوری اسلامی در این موارد رعایت شود، رأی دادن به این لایحه توجیهپذیر است. متاسفانه سازمان مجاهدین خلق که 17 هزار نفر را در کوچه و بازار به شهادت رساندهاند، از لیست تروریستها خارج شدهاند. در این رابطه دشمنان نباید برای ما تعیین تکلیف کنند، تقاضا داریم لایحه به کمیسیون بازگردد.»
در ادامه «جهانبخش محبینیا» در مخالفت با این لایحه گفت: «این لایحه از طرف کمیسیون قضایی رد و دلایل آن در دو بند مبنی بر ضرورت اصلاح قانون و عدم رعایت بندهای اصل 158 قانون اساسی ذکر شده است. قوانین داخلی توسط محاکم کشورمان مدیریت میشود و نیروی خارجی حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد. رد این لایحه به مفهوم این است که ایران با تروریسم رابطه دارد در حالی که اولین قربانی تروریسم جمهوری اسلامی ایران است.»
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «افراد زیادی در کشور توسط اسرائیل به شهادت رسیدهاند، چرا ما باید فضای بینالمللی را به نفع آمریکا، اسرائیل و آلسعود خالی کنیم؟»
در ادامه «حبیبالله دهمرده» نیز گفت: «مستکبران عالم و بدخواهان بشریت به جز به وجود آوردن مشکل برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آزادیخواهان، هیچ مسیر و برنامه دیگری ندارند. چه کسی بنیانگذار داعش بوده و تامین مالی آن را برعهده دارد؟ هرگز نباید زیر بار قراردادهای استعماری رفت و استقلال کشور را با دست خودمان زیر سؤال ببریم. تقاضا
داریم نظرات کارشناسی کمیسیون قوه قضائیه تایید شود.»
مطالبه گری مردمی :
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت
مجلس با تصویب لایحه خودتحریمی از ترامپ سبقت گرفت!
به رغم هشدارهای کارشناسان پیرامون FATF و خطراتی که برای استقلال و امنیت اطلاعات اقتصادی کشور به همراه دارد، دیروز در ناباوری با 139رای موافق، کلیات FATF در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به عبارتی مجلس در تحریم ارکان مختلف اقتدارآفرین از رئیسجمهور آمریکا سبقت گرفت.
سرویس سیاسی-
صبح دیروز، یعنی 18اردیبهشت ماه، دستور کار بخش نخست جلسه مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد به موضوع FATF و لوایح مربوط به آن اختصاص داشت. مجلس در حالی در دو بخش علنی و غیرعلنی به موضوع FATF پرداخت که ترامپ قرار بود 10:30 شب (به وقت تهران) درباره تصمیم دولتش پیرامون برجام به ایراد سخن بپردازد.
امیرحسین قاضیزاده هاشمی، عضو هیئترئیسه مجلس بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به عنوان نخستین دستور کار اعلام کرد. لایحهای که نمایندگان پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف؛ کلیات آن را با 139 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.
پیش از این کیهان در گزارشی پیرامون این موضوع و شتاب زدگی برای تصویب آن نوشته بود: این هفته، یکی از مهمترین و سرنوشتسازترین هفتههای مجلس دهم خواهد بود زیرا بررسی سه لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «اصلاح قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» یعنی همان لوایح سهگانه درخواستی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از ایران، در دستور کار مجلس قرار دارد. بررسی این لوایح با اصرار دولت و با قید اولویت، در دستور کار این هفته مجلس قرار گرفته است زیرا مدت کوتاهی تا زمان برگزاری نشست ماه ژوئن (تیرماه 97) FATF که پایان مهلت ایران برای انجام اقدامات باقی مانده در «برنامه اقدام» محسوب میشود، باقی مانده است.
اوایل بهمن ماه پارسال، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﺋﻢ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻓﺮﺍﻣﻠﻲ» یا همان «پالرمو»، در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و علیرغم مخالفت کارشناسان به تصویب رسید.این لایحه یکی دیگر از درخواستهای FATF از ایران در حوزه قانونگذاری بود. در مجموع، دولت معتقد است در صورت تحقق همه مطالبات FATF از جمله تصویب لوایح سهگانه مورداشاره، موانع همکاری بانکهای خارجی با ایران در شرایط پسابرجام برطرف خواهد شد. این در حالی است که نه تنها این تحلیل دولت واقعیت ندارد بلکه تحقق مطالبات FATF، تشدید خودتحریمی و مخاطرات امنیتی فراوانی را به دنبال دارد.
حتما برای مخاطبانی که به ماهیت و سازوکار این نهادهای بینالمللی چندان آگاهی ندارند عناوین فریبنده کنوانسیونها شبهه و سؤال ایجاد میکند که پیوستن ایران به این معاهدات که ادعای مبارزه با جرائم سازمان یافته بینالمللی از قبیل تروریسم و یا پولشویی دارند چه ایرادی دارد؟!
در کوتاهترین حالت ممکن میتوان در شرح اصلیترین مشکل این نهادها گفت: جایگاهی که فرد، افراد و یا کشوری در آن قرار گرفته در نوع نگاه به پدیدهها و گروهها و رویدادها بسیار تعیینکننده است. از نظر آنها گروههای مقاومت مانند حزبالله لبنان که علیه اشغالگران صهیونیست جنگیده تروریست است اما رژیم اشغالگر قدس که بیپروا به تروریسم دولتی میپردازد، قربانی تروریسم محسوب میشود! از جمله ترورهای سازمانیافته دولتی میتوان به اقدام علیه «عماد مغنیه» یا «به شهادت رساندن دانشمندان هستهای ایران»اشاره کرد. این گونه آنها با بهانههایی واهی سپاه را در لیست تروریسم قرار میدهند و با چنین بهانهای و با در اختیار داشتن اطلاعات اقتصادی که به واسطه پیوستن به این نهاد در اختیار آنها قرار میگیرد، استعمارگران سلطهجو به مبارزهای همهجانبه علیه نیروهای مقاومت دست خواهند زد.
توجیه وزیر اقتصاد
دیروز «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد و دارایی در نشست علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه مبارزه با پولشویی حاضر شد و در دفاع از این لایحه، اظهار داشت: «پولشویی آثار مخربی بر امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد. اهمیت این موضوع باعث شد تا در سال 86 برای تعیین راهکارهای مبارزه با پولشویی قانونی مصوب شود.»
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه افزود: «با نگاه به حل مسائل داخلی از سال 88 کار اجرایی این قانون دنبال و آغاز شد. در این قانون پدیده پولشویی جرم در نظر گرفته شده است، بنابراین دولت برای رفع نیازهای قانونی آن لایحهای با عنوان مبارزه با پولشویی به مجلس ارائه کرد.»
کرباسیان عدم تناسب جرم و مجازاتها را یکی از دلایل اصلی ارائه لایحه مبارزه با پولشویی عنوان کرد و یادآور شد: «در قانون ذکر شده دایره شمول جرم فقط درون کشور بود و همچنین برای
تغییر در ترکیب شورای عالی در قانون فعلی و اصلاح اعضا لازم دیدیم که چنین لایحهای ارائه شود.»
مصادیق
📣📣📣📣📣
« کیف انگلیسی»
در حالیکه دیروز و دیشب، توجه همه مردم بسوی تصمیم خروج یا عدم خروج ترامپ از برجام بود ، نمایندگان مجلس، با 139 رای، خواست آمریکا مبنی بر قراردادی با مفاد درخواستی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و آلمان و... را تصویب کردند
در این قرارداد ، دولت و مجلس و... ایران مجبورند بجای تبعیت از قانون اساسی و آرمانهای انقلاب اسلامی و قوانین قرآن و اسلام، از مصوبات به اصطلاح FATF که سران آن همان کشورهای مذکور هستند، اطاعت کنند
یعنی بر اساس دستور FATF هر کشور یا گروه انقلابی را که او تروریست نامید ، تروریست بداند و با او وارد مبارزه شود منجمله حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن، حماس و گروههای مبارز فلسطینی، و حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را!!!! 😳
و به کمک هر گروه و کشوری که FATFفرمان می دهد بشتابد و با مخالفین آنها بحنگد مثلا برای کمک به اسرائیل وارد جنگ با فلسطینیان شود و یا برای کمک به عربستان سعودی، وارد جنگ با مردم مظلوم یمن و بحرین و... شود
از این پس FATF با دسترسی آنلاین به اطلاعات مالی و مراودات مالی ایران ، بر روی شاهرگ ارتباطی مالی و اقتصادی کشور نشسته و هر رگی را که لازم بداند دستور به قطع آن و عدم خون رسانی به آن عضو می دهد و هر عضو سرطانی مانند اسرائیل و داعش و طالبان و القاعده و منافقین خلق و... را با فرمان خون رسانی مضاعف، تقویت و موجبات رشد و تکثیر آن را فراهم آورد
و از آنجا که دولت حسن روحانی این قرارداد ننگین و خائنانه را امضاء کرده ، دیروز با امضای 139 نماینده مجلس (دارای کیف آمریکایی - انگلیسی - اسرائیلی) ایران با از دست دادن استقلال خود، داوطلبانه بردگی و نوکری دشمنان اجنبی و تن دادن به قوانین ظالمانه آنها را پذیرفته و مصوب نمودند
بازی خروج از برجام، برای سرگرمی ملت ، بود
در حالیکه مهره های نفوذی دشمن در مجلس ، در حال ایفای نقش خدمت رسانی به اربابان خارجی بودند
خائنان وطن فروشی که در خانه ملت نفوذ کرده اند و هر روز یک قرارداد خائنانه جدید بر علیه منافع و مصالح ملت ایران و امت اسلامی، تصویب می کنند
و با نامگذاری و پیچیدن در بسته های شیک و فریبنده، قراردادهای خائنانه ای که چه بسا در طول تاریخ ایران کم نظیر است با چند رای، مانند زنجیرهای بردگی بر دست و پای ملت و نظام و کشور ایجاد می نمایند
اگر ترامپ از برجام خارج شده، چون اول اینکه به خواسته های خود که نابودی صنعت هستهای و رآکتور آب سنگین اراک و نابودی تولیدات هسته ای ایران بود رسیده و از طرفی دیگر، سربازان گوش به فرمان او در دولت و ومجلس و دیگر نهادهای کشور ، مشغول پیشروی و فتح سنگر به سنگر موانع پیش روی آمریکا و دول مستکبر هستند بدون هزینه جنگ و خونریزی و حتی زحمت دیپلماسی و غیره
با کاشتن مزدوران خائنی در نهادها و ارگانها و دستگاهها و قوای مختلف کشور ایران ، در حال اضمحلال استقلال کشور و نابودی و حذف قانون اساسی و ایجاد سلطه بر کشور هستند
و متأسفانه اکثریت ملت با بهانه اینکه ما فقط سفره مان برای مان مهم است در خواب و غفلت، با دادن رای به این مزدوران خائن، ایشان را بر استقلال و آزادی و جان و مال و ناموس ملت، مسلط، و موجبات ایجاد خسارات جبران ناپذیری را فراهم نموده اند
استحاله نظام جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی، با حفظ ظواهر، و وجود یک نفر با لباس روحانیت ، در کسوت رئیسجمهور و... ، طرحی آمریکایی است مانند همین وضعیتی که الان وجود دارد و مدتها قبل مقام معظم رهبری از این نقشه شوم آمریکایی، پرده برداشتند
آنچه این توطئه آمریکایی - اسرائیلی را خنثی می کند فقط و فقط « آگاهی ملت» و طرد مهره های نفوذی و سربازان دشمن و خارج کردن آنها از دایره ارکان قدرت و حکومت ایران است
#م_مقدم
📣📣📣📣📣
کانال مطالبه گری مردمی در ایتا :
https://eitaa.com/motalebehegarymardomi
📣📣📣📣📣
کانال مطالبه گری مردمی در سروش
http://sapp.ir/motalebegarymardomi