eitaa logo
ساعت ازدواج
1.1هزار دنبال‌کننده
148 عکس
108 ویدیو
13 فایل
﷽ وأنكحوا الأيامى منكم والصالحين من عبادكم. نور/32 https://eitaa.com/joinchat/137429018Cd41bb0d35e فما استمتعتم به منهن فأتوهن أجورهن فریضة.نساء/٢٤ گروه 👇 https://eitaa.com/joinchat/3871539214Cf53a3c5521 . . ادمین:
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 در جواب کسایی که میگن چه نيازي به خواندن خطبه عقد است، مهم خواستن دو نفر هست؟ فلسفه خواندن صيغه عقد از امور حقوقي، اعتباري و قراردادي است و با امور تكويني و طبيعي متفاوت است. زندگي اجتماعي و روابط حقوقي بر اساس همين الفاظ و كلمات شكل مي گيرد. اگر شخصي به ديگري بگويد «منزل تو را اجاره مي نمايم» و او قبول كند، رابطه خاصي بين آنها به وجود مي آيد (رابطه موجر و مستاجر) و اگر بگويد «منزل تو را مي خرم» و او قبول كند رابطه خاص ديگري بين اين دو به وجود خواهد آمد (رابطه فروشنده و خريدار). بنابراين اين الفاظ و كلمات از قدرت تاثير و حمايت قانون برخوردار مي باشند. اصولا شرع و قانون در صدد ضابطه مند كردن رفتارهاي فردي و اجتماعي هستند و اعتبارات در اين زمينه بناي وضع قوانين و پياده كردن آن است. در تمامي نظام ها، حقوق بر اساس يك يا چند كلمه و يا يك مهر و امضا برقرار مي گردد. اين مسأله درباره‏ پيوند زناشويي به لحاظ ويژگي‏هاي خاص خود تأكيد و تشديد شده است، چون شرافت و حيثيت انساني، به مراتب ارزشمندتر است و با مال مادي قابل قياس نيست. اصلا آیا فاصله بين كفر و مسلماني جز چند كلمه شهادتين است؟! بنابراين نبايستي نقش كلمات و اعتبارات را اندك شمرد. پذيرش زوجيت به واسطه عقد در حقيقت الزام طرفين به رعايت احكام و ضوابط شرعي و اعلام وفاداري به آن است و اين كم چيزي نيست. از سوي ديگر تاثير اين كلمات بر امور واقعي هم غير قابل انكار است؛ همانند آنكه شنيدن نام ترشي تغييراتي در كام ايجاد مي كند. و اینڪه برای لفظ نشستن استفاده از الفاظ بفرمایید یا بتمرگ تغییراتی در روحیات انسان ایجاد میڪند. در دنیای امروز تاثیرگزاری الفاظ بر امور واقعی و معنوي اثبات شده است. و بر شما مبارک 🌸 @moteeh 🌿
❤️ آقا امیرالمومنین علی علیه السلام : اگر از متعه منع [و تقبیح] نمیشد.... @moteeh 🌿
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله 🔸حلال را مسدود نڪنیم تا حرام سرازیر نشود. امڪان ندارد ڪه یڪی از راه های حلال را بسته باشیم و راههای حرامی باز نشود. در مسئله ازدواج نیز چنین است. «تمام» راه های حلال باید با ڪمال اطمینان «تا آخر» باز باشد. برداشت ما از اسلام این است ڪه باید دریچه حلال را «تا آخر» باز ڪنیم، نه «نیمه باز»! یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم، والا آن نیازها از دریچه حرام سرزیر می شود و ڪاری از دستمان بر نخواهد آمد. @moteeh 🌿
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨ما برای لذت‌بردن آفریده شده‌ایم! 🔻بهشت، پاداش آنهایی است که از دنیا خوب استفاده کردند و بیشترین لذت را در دنیا بردند! 🔻بهشت می‌خواهی؟ از دنیا خیلی لذت ببر... @moteeh 🌿
❤️پيامبر صلي الله عليه و آله : اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ اَنْ يُؤخَذَ بِرُخَصِهِ كَما يُحِبُّ اَنْ يُؤخَذَ بِعَزائِمِهِ؛ 🔹خداوند دوست دارد از آزادی‌های حلالی که داده، استفاده شود همانطور که دوست دارد اوامرش انجام شود. 📚 [وسائل الشيعه، ج 1، ص 81 ، ح1] @moteeh 🌿
🔹از رحمت های الهی "مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ" فاطر/٢ 💠 هر رحمتی را که خدا برای مردم گشاید بازدارنده ای برای آن نیست (فاطر۲) و متعه از جمله آن رحمت هاست. 📚 وسائل الشيعة جلد ۲۱ صفحه ۹ حدیث ۱۸ @Moteeh 🌿
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹قسمتی از سخنرانی مرحوم کافی در مورد ازدواج موقت @moteeh 🌿
💠چرا برخی افراد بعضی ازآیات الهی را می پذیرند وبعضی دیگر را نمی پذیرند؟ در ابتدا بايد اشاره شود كه قران كريم اين خصيصه را به شدت نكوهش نموده و كساني را كه كه مي گويند: "نومن ببعض و نكفر ببعض؛ (١) ما به برخي از احكام الهي ايمان و باور داريم و به بعض ديگر باور نداريم"، نگاهشان را كفرآمیز تلقي نموده و آن ها را كه از روي عمد و عناد به چنين تبعيضي در پذيرش عقايد قائل اند، كافر خوانده و فرموده: "اولئك كافرون حقا؛ (٢) آن ها كافر حقيقي اند". 🔹 اما اين كه چرا برخي از آدميان به چنين نگرش تبعيض آمیزي نسبت به عقايد دچار مي گردند، بايد گفت: اين كار در واقع يك روحيه شيطاني است؛ زيرا اولين كسي كه به اين روش دست زد، ابليس است؛ چون او به خدا باور داشت و سال هاي طولاني او را عبادت نمود؛ ولي در مسئله سجده به آدم، از فرمان خداوند سر باز زده و مدعي برتري خود بر آدم شد. در حالي كه مأمور به سجده بود، ولي شيطان با خوي ناپسند خود بزرگ بيني اين فرمان حق را نپذيرفت؛ در حالي كه بسياري ديگر از فرامين الهي را قبول نموده بود. 🔹از اين مي توان نتيجه گرفت كه اين خوي كه كسي در حين ايمان به خدا، از روي عمد و لجاجت و عناد، از پذيرش برخي ديگر از احكام الهي تمرد نمايد، در واقع برخاسته از خوي شيطاني است؛ چه اين كه انگيزه هاي ديگر نيز ممكن است در اين مسئله نقش داشته باشد؛ به عنوان نمونه، درجريان عاشورا ، كوفيان با اين كه به برخي از احكام اسلام مانند نماز پايبند بودند وحتي در در روز عاشورا آن را ترك نكردند، ولي از پذيرش ولايت امام حسين(علیه‌السلام) براي حفظ موقعيت اجتماعي و به دست آوردن پول و جايزه و مانند آن، خودداري نمودند. 🔹وقتي حضرت سيد الشهدا(عليه السلام) از بي وفايي بعضي از مردم خبردار شد، با عبارتي زيبا مردم را اين گونه توصيف كرده است: «الناس عبيد المال، و الدين لعق علي ألسنتهم، يحوطونه ما درّت به معايشهم؛ فإذا محّصوا بالبلاء قلّ الديّانون؛ (٣) مردم بنده مال اند و دين، لق‏لقه زبان آن ها است. تا وقتي كه دين سبب رونق زندگي آنان است، گرد آن را مي‏گيرند؛ اما وقتي با بلا مورد آزمايش قرار مي‏گيرند، دينداران كم مي‏شوند». 🔹اين سخن امام، به شيعيان اختصاص ندارد؛ بلكه بيانگر يك اصل كلي است كه در هرعصر و مكاني ممكن است رخ دهد. در مجموع، براي اين كار ممكن است علل و انگيزه هاي مختلف براي افراد وجود داشته باشد. از جمله آن احکام الهی که در قران و لسان روایات رحمت برای انسان‌ها شمرده شده ولی برای بعضی بخاطر انکار آن موجب بلا و کفر گشته، متعه است. 📚پي نوشت ها: 1⃣ نساء (4)، آيه 150. 2⃣ نساء (4)، آيه 150. 3⃣ اربيلي، كشف الغمه، نشر دار الكتب الاسلاميه، تهران، بي تا، ج 2، ص 244. @Moteeh 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ دلدار منی و یار منی 🌹خجسته و مبارک باد بر شما فرا رسیدن میلاد عليه السلام @moteeh 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 یک روایت ✅مرحوم محمدبن عبدالله حميرى(از علماء بزرگ شيعه در عصر غيبت صغرى) نامه اى نوشت به محضر مبارك صاحب الزمان ارواحنافداه و سؤال كرد: درباره مردى از شيعيان كه اعتقاد به حلال بودن متعه(ازدواج موقت) دارد و به رجعت اهل بيت(عليهم السلام)[كه از ضروريات عقايد شيعه است] معتقد است. اما همسرى دارد كه در همه امور، با او موافق و همراه است و اين مرد، با آن زن عهد كرده است كه بر سر او ازدواج مجدد نكند و ازدواج موقت هم نكند و كنيز هم نگيرد و اين عهد و پيمان را ١٩ سال است كه بسته است و به گفته ى خويش وفادار بوده است. و اى بسا كه چندين ماه از همسر و منزلش دور شده و مسافرت ميرود اما ازدواج موقت نميكند و نفسش نيز تحرك و ميل و رغبتى به اينكار ندارد. چرا كه گمان ميكند باخبر شدن كسانى كه همراهش هستند مثل برادر و فرزند و غلام و وكيل و اطرافيان، موجب كوچك شدنش در چشم آنها ميشود و لذا دوست دارد بر عهد و پيمانش باقى بماند بخاطر محبت و علاقه به همسرش و براى محافظت و مراقبت از او و از خودش؛ نه به خاطر اينكه متعه را حرام بداند بلكه متعه را جزء دين خدا مى داند؛ 🔹حال آيا بخاطر اينكار(عهد و قسم بر ترك ازدواج موقت)، گناهكار است يا خير؟ 💠از طرف حضرت جواب رسید: براى او مستحب است (نه این که لازم باشد) که خداوند را با انجام متعه اطاعت نماید و برای زایل شدن قسمی که خورده و‌ آن قسم معصیت بوده، یک بار هم که شده متعه نماید. 📚 عاملی، شیخ حر، وسائل الشیعه، ج 21، ص 17(باب استحباب متعه اگر چه عهد یا نذری بر ترک آن کرده باشد) مؤسسه آل البیت (علیه السلام )، 1409، هـ ق.".... یستحب له أن یطیع الله تعالى بالمتعة لیزول عنه الحلف فی المعصیة و لو مرة واحدة." @moteeh 🌿