1️⃣5️⃣
⭕️ مهدویت چیست؟
🔸 امروزه فقدان شناخت و تعریف جامعی از مهدویت باعث شده تا عموم مناسبت های ملی و مذهبی ما فاقد سوگیری مهدوی و عنصر مهدویت باشد. شاید از همین روست كه در ایام #عاشورا و #اربعین، برنامه مهدوی رادیو تعطیل می شود. چون مناسبتی بدان نگریسته می شود.
🔸 مهدویت، جان مایه و روح همه احكام، اعمال، آداب، اخلاق و معتقدات ماست. معنی بودن و معنی بخشنده به همه اعمال و اقوال آنكه می خواهد از منظر چشم یك مسلمان به عالم بنگرد. مهدویت، اعلام عهدی است كه وقتی گسسته شد، امیرالمؤمنین(ع) در #مسجد_كوفه و حسین بن علی(ع) در دشت #نینوا به شهادت رسیدند و مأمون مجال مسموم ساختن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به دست آورد.
🔸 مهدویت، تلاش برای تجدید همان #عهد با حجت منصوب از سوی حضرت حق است كه اگر منعقد شود، تاریخ نو، #فرهنگ نو و تمدن نو متولد می شود. مهدویت، مبدأ، مسیر، باب و مقصد تبیین شده و آسمانی است كه به ما نحوه بودن و زیستن در عرصه تاریخ و زمین را می آموزد و #انتظار، عملی آگاهانه است برای دستیابی به مهدویت، تجدید عهد و همگانی ساختن عهدی كه اگر محقق شود، عصر #غیبت كبرای امام عصر(ع) خاتمه می یابد.
🔸 غرب می داند كه تمامیت تاریخ، فرهنگ و تمدنش، بر آستانه این #عهد_با_امام و مهدویت سر فرود خواهد آورد. شاید از همین روست كه در تلاش مذبوحانه سعی در به تعویق انداختن زمان وقوع این امر مقدس دارد؛ در حالی كه بسیاری از اندیشمندان و بزرگان غرب، زنگ افول تاریخ غربی و طلوع خورشید دینداری را شنیده اند.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #از_اینجا_تا_دولت_کریمه
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/
کتابراه: B2n.ir/f29947
فراکتاب:B2n.ir/b34793
طاقچه:B2n.ir/a85763
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یک آیه، یک تفکر
🔸 وقتی آیه ای را چنان فهم کردی که گویا بر تو نازل شده، آنگاه #قرآن خوانده ای.
#حسین_الهی_قمشهای
#نسخه_اسلامی
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 ما در عالم ذرّ عهد کرده بودیم که در دنیا در جست و جوی اهل بیت(ع) بیاییم. ما در دنیا برای نصرت اهل بیت(ع) آمده بودیم؛ ولی دشمن، ما را به زندگی خودمان مشغول کرد و ما عهد خودمان را فراموش کردیم. اگر به عهدمان وفا می کردیم، آنگاه ملاقات اماممان از ما به تأخیر نمی افتاد:
«اگر شیعیان ما با دل های متّحد و یکپارچه، بر وفا به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد...»
📚 #بختیار_صادقی، «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور»، انتشارات موعودعصر(عج)، ص ۹۸.
#راه_نما
#سخن_روز
@mouood_org
🔘 ما در عالم ذرّ عهد کرده بودیم که در دنیا در جست و جوی اهل بیت(ع) بیاییم. ما در دنیا برای نصرت اهل بیت(ع) آمده بودیم؛ ولی دشمن، ما را به زندگی خودمان مشغول کرد و ما عهد خودمان را فراموش کردیم. اگر به عهدمان وفا می کردیم، آنگاه ملاقات اماممان از ما به تأخیر نمی افتاد:
«اگر شیعیان ما با دل های متّحد و یکپارچه، بر وفا به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما از آنها به تأخیر نمی افتاد...»
📚 #بختیار_صادقی، «انبیای الهی، زمینه سازان ظهور»، انتشارات موعودعصر(عج)، ص ۹۸.
#راه_نما
#سخن_روز
@mouood_org
5️⃣
🔳 سیاست ظلم ستیزی و عدالت محوری مهدوی
🔸 انقلاب مهدوی تنها انقلابی است که سراسر جهان را دربرخواهد گرفت و ارزش های الهی و انسانی را حاکم خواهد کرد؛ لذا سیاست های این حکومت باید الگو و الهام بخش انقلاب های زمینه ساز #ظهور قرار گیرد.
🔸 عدالت محوری: مهم ترين شاخصه های قيام مهدوی و سرنوشت سازترين سياست های حكومت #امام_مهدی(ع)، #ظلم ستيزی و تأمين #عدالت فردی و اجتماعی است. عدالت گستری مهم ترین حکمت بعثت انبیاست و تنها تحت حکومت ایشان است که عدالت اجتماعی برقرار خواهد شد.
🔸 عدالت گستری بدون ظلم ستيزی و مبارزه با سران استكبار، امكان پذير نيست. از اين رو، همه انبیای الهی در نخستين گام، جهت تحقق عدالت اجتماعی با ستمگرانِ مستكبر درگير می شدند. نخستين برنامه قيام امام مهدی(ع) نيز پيكار با جباران است.
🔸 هدف گيری مبارزاتی و اصلاحاتی امام مهدی(عج) نشان می دهد كه اگر بساط ظلم در جهان برچيده شود، طومار همه مفاسد و تباهی ها به صورت ريشه ای، پيچيده می شود و اگر عدالت اجتماعی در جهان استقرار يابد، همه ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه تحقق می يابد و بدين سان، جامعه انسانی از زندگی معنوی و حقيقی برخوردار می گردد.
📚 تلخیص از کتاب #سیره_حکومتی_امام_مهدی(عج)
🖊 #محمد_محمدی_ری_شهری
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/
کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009
فراکتاب: https://B2n.ir/b16073
طاقچه: https://B2n.ir/q02086
@mouood_org
1️⃣5️⃣
🔘 ظهور حقیقی
🔹 منظور از #انقلاب، فرایند یک جریان سیاسی یا خیزشی اجتماعی، به تبع یک ایدئولوژی نیست؛ به معنی روی گردانی از عالم شهادت و رو کردن به عالم غیب است. تحقّق کامل و تمام عیار این انقلاب، با #ظهور امام عصر(عج) ممکن می شود.
🔹 بازگشت انسان مسلمان به مهدویت زمینه انقلاب و بازگشت از عالم ناسوت را ممکن می سازد. این بازگشت چنانچه با خواست و اراده آسمانی همراه شود، زمینه ساز انقلاب بزرگ؛ یعنی ظهور حضرت مهدی(ع) می شود.
🔹 این ظهور در جان رخ می دهد و طالب حقیقی، مستعد انقلاب و شایسته دیدار می شود و شاهد ظهور. زمان ظهور و طول انتظار برای همه یکسان نیست. برای برخی به اذن الله و حسب انقلاب در جان، ظهور حادث می شود.
🔹 حسب طرح و بسط جامع این موضوع و مضمون در فرهنگ ولایی شیعی است، که شیعیان را مستعد انقلاب و ضرورتاً مکلف به پرسش از غرب و همه آنچه که انسان را از عالم دیدار دور ساخته، می شناسیم؛ تکلیفی که از صدر مشروطیت تا به امروز، انجام آن به تعویق افتاده است.
✍ #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #پرسش_از_غرب
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/
کتابراه: B2n.ir/z73167
فراکتاب: B2n.ir/u35259
طاقچه: B2n.ir/j52106
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 يكی از مستشرقان به نام راديارد كيپلينگ دربارهٔ تضادّ همیشگی فرهنگ شرقی و غربی گفته است:
شرق شرق است و غرب، غرب و اين دو هيچگاه به هم نخواهند رسيد.
📚 #اسماعیل_شفیعی_سروستانی، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۲۳.
#قبیله_لعنت
#سخن_روز
@mouood_org
3️⃣5️⃣
⭕️ نجات و نجات بخش
🔸 نجات، رهایی، خلاصی، آزادی و رستگاری است و ناجی، رهایی بخشی که با قوت و علم و نیتی صاف، گرفتاری را از بند می رهاند. نجات و طلب رهایی، ذاتی وجود آدمی است.
🔸 به عبارتی، این طلب، با آدمی به دنیا می آید، با او می ماند. انتظار و نجات دو یار قرین و همراه همند، از مقوله مشکک و دارای مراتب. بسته به موقعیت و علم و رشد و مطالبات آدمی، مراتب می یابد و هر کس انتظار چیزی را می کشد، نجات هم مراتب می یابد.
🔸 طلب نجات، به عنوان وجه ممیز #انسان با سایر موجودات پیرامونی اش شده است. هیچ کدام از جمادات و نباتات و حیوانات در این معنی و مفهوم، سر در پی رهایی و نجات ندارند. تعالی جویی که در هر لحظه و در هر تن، به رنگی و جلوه ای خود را آشکار می سازد.
🔸 این همه در حالی است که همه توان موجود آدمی برای خلاصی یافتن از این همه رنج کافی نیست. بنابراین، آدمی از سویی، با تجربه رنج و درد چند وجهی درونی و بیرونی در ساحت حیاتش، از عمق جان طالب رهایی و نجات می شود و از طرفی، به دستاویزی فراتر و مؤثرتر چنگ می زند تا او را برای گذر از آن همه درد و رنج و بلا و ابتلاء مددرسان باشد.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#دولت_کریمه_مهدوی
📚تلخیص #اتوپیا_دستوپیا_و_دولت_کریمه_مهدوی
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/
طاقچه: B2n.ir/w55750
فراکتاب: B2n.ir/h97890
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
17.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 سنجیده سخن بگو، چون در
🔹 انتقاد جراحی شخصیت دیگران است، به رگ و پی سالم خدشه وارد نکنیم.
🔹 نکاتی شنیدنی از #مسعود_دریس، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی #الصراط
#نسخه_اسلامی
#سبک_زندگی_محمدی
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 سالروز غزوه بنی نضیر
🔹 به گفتهٔ ابن اسحاق، نضیر و قریظه به همراه نحام و عمرو، فرزندان خزرج بن صریح و از نسل لاوی بودند.
🔹 #بنی_نضیر، عموماً در منطقهٔ «بطحان» ساکن بودند. گفته شده این منطقه یکی از سه وادی اطراف مدینه است که بنی نضیر در آن سکونت کردند. از دیگر مناطق مسکونی بنی نضیر، «غرس» و «بُوَیره» بود.
🔹 در جریان آزادسازی این منطقه به دستور رسول الله(ص)، درختان خرمای آن را قطع کردند. این قبیله در کنار یهودیان بنی وائل، از پایه گذاران جنگ خندق بودند. آنها همچنین به دنبال ترور #رسول_الله_ص نیز بودند که با اطّلاعِ به موقعِ حضرت ناکام ماندند.
🔹 بالأخره رسول الله(ص) تصمیم به مبارزه با بنی نضیر گرفت و با نیروهای خود به سوی آنها راهی شد؛ در حالی که پرچمدار ایشان، امیرالمؤمنین(ع) بودند. آن حضرت در نهایت پذیرفتند که بنی نضیر را زنده بگذارند، به شرط آنکه از مدینه کوچ کنند.
🔹 بنابراین تمامی دارایی بنی نضیر، طبق آیهٔ #قرآن ، ملک شخصی رسول الله(ص) بود. یادآوری این نکته لازم و ضروری است که هرچند به همین استناد، اراضی بنی قینقاع نیز ملک شخصی رسول الله(ص) بود، ولی در کمال شگفتی، هیچ نشانی از این مسئله در منابع غیر شیعی به چشم نمی خورد!
#مناسبتی
@mouood_org
🔘 سالروز #غزوه_بنی_نضیر
🔹 به گفتهٔ ابن اسحاق، نضیر و قریظه به همراه نحام و عمرو، فرزندان خزرج بن صریح و از نسل لاوی بودند.
🔹 #بنی_نضیر، عموماً در منطقهٔ «بطحان» ساکن بودند. گفته شده این منطقه یکی از سه وادی اطراف مدینه است که بنی نضیر در آن سکونت کردند. از دیگر مناطق مسکونی بنی نضیر، «غرس» و «بُوَیره» بود.
🔹 در جریان آزادسازی این منطقه به دستور رسول الله(ص)، درختان خرمای آن را قطع کردند. این قبیله در کنار یهودیان بنی وائل، از پایه گذاران جنگ خندق بودند. آنها همچنین به دنبال ترور #رسول_الله_ص نیز بودند که با اطّلاعِ به موقعِ حضرت ناکام ماندند.
🔹 بالأخره رسول الله(ص) تصمیم به مبارزه با بنی نضیر گرفت و با نیروهای خود به سوی آنها راهی شد؛ در حالی که پرچمدار ایشان، امیرالمؤمنین(ع) بودند. آن حضرت در نهایت پذیرفتند که بنی نضیر را زنده بگذارند، به شرط آنکه از مدینه کوچ کنند.
🔹 بنابراین تمامی دارایی بنی نضیر، طبق آیهٔ #قرآن ، ملک شخصی رسول الله(ص) بود. یادآوری این نکته لازم و ضروری است که هرچند به همین استناد، اراضی بنی قینقاع نیز ملک شخصی رسول الله(ص) بود، ولی در کمال شگفتی، هیچ نشانی از این مسئله در منابع غیر شیعی به چشم نمی خورد!
#مناسبتی
@mouood_org
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود