eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘پیشگویی‌های نوسترآداموس1️⃣ 🔹ادبیات رمزآلود، واژه‏ای است كه به بهترین نحو می‏تواند عمق معانی شعرواره‏های را بیان كند؛ چرا كه طبق نظر اغلب مفسران معروف نوسترآداموس، حداقل وقایع ذیل را می‏توان بدون هیچ شك و تردیدی از میان شعرواره‏های رمز آلود نوسترآداموس بر شمرد: 🔹آتش‏سوزی بزرگ در سال 1666م. اعدام چارلز اوّل، روی كارآمدن حكومت مذهبی در ، وقوع ، انقلاب روسیه، رویارویی و تروتسكی پس از مرگ لنین، اضمحلال رژیم ، اعدام لویی شانزدهم و ماری آنتوانت، به قدرت رسیدن و انتخاب لقب امپراتور توسط وی، به قدرت رسیدن و رژیم نازی، به قدرت رسیدن در ایتالیا و ژنرال فرانكو در اسپانیا، ترور كندی، سقوط شاه و وقوع در ایران، رهبری امام خمینی(ره) از فرانسه؛ او دقیقاً عنوان می‏كند كه رهبر ایران از فرانسه باعث سقوط شاه ایران می‏شود ، وقوع حادثه و آتشی كه در برجهای دوقلوی شهر جدید (نیویورك) ایجاد می‏شود و بسیاری از حوادث تاریخی دیگر از سال‌های 1555 میلادی به بعد كه حدوداً 450 سال را دربر می‏گیرد. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://b2n.ir/s18206 کتابراه: https://b2n.ir/086905 طاقچه: https://b2n.ir/566717 فراکتاب:https://b2n.ir/225663 @mouood_org
1️⃣6️⃣ 🔘 فرهنگ در میان اهل فرهنگ 💠 ادبا و بزرگان این سرزمین، از گذشته‌های دور تا آن زمان که لفظ و معنی همزیستی مسالمت‌آمیز خود را از دست نداده بودند، با تکیه بر از هستی به تعریف ادب و فرهنگ پرداخته‌اند و جز اینها را در حیطه و زمره علم زیرین و پست و متوجه حواس ظاهری و وجه حیوانی حیات آدمی تلقی کرده‌اند؛ 💠 از این‌رو در این‌گونه آثار «فرهنگ» حامل بار مفهومی مثبت «معنوی» بوده و آن بزرگان اعمال و حرکات منبعث از نفس اماره انسانی را در حیطه «ادب» و «فرهنگ» وارد نمی‌کردند؛ 💠 چنانکه «بوعلی» در «دانشنامه علایی» علم نظری را به سه رتبه تقسیم نموده و می‌نویسد: اما علم نظری سه‌گونه است: یکی را علم برین خوانند و علم پیشین و آنچه سپس طبیعت است و یکی را علم میانگین و علم فرهنگ و ریاضت خوانند ... یکی را علم طبیعی و علم زیرین خوانند. 💠 صاحب «تاریخ بیهقی» نیز در این‌باره می‌نویسد: و هر ولایتی را علمی خاص است. رومیان را علم طب است... و هند را تنجیم و حساب و پارسیان را علم آداب نفس و فرهنگ، و این علم اخلاق است. 💠 کلام «خواجه نصیر طوسی» در کتاب «اخلاق ناصری» نیز مبین همین موضوع است. وی در باب تربیت فرزند می‌نویسد: ... و هم از تدبیر نفسانی او کمالات نفسانی چون آداب و فرهنگ و هنر... 📚 « » 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: 🌐 shop.mouood.com/tafakor_farhang/ @mouood_org @mouood_org
🔘 نزدیک ترین دور 🔹در توقیع دیگری امام عصر(ع) فرمودند: «اما در مورد علت غیبت، خدای تبارک و تعالی می‏فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، هرگز نپرسید از مسایلی که اگر فاش شود شما را اندوهگین می‏سازد» 🔹 هر یک از پدران من، بیعتی از طاغوت‏ های زمان به گردن داشت، ولی من به هنگامی ظهور خواهم نمود که بیعت احدی از طاغوت‏ ها به گردنم نباشد. 🔹 و اما کیفيت انتفاع مردم از وجود من در زمان غیبت، همانند بهره بردن آنها از خورشید است، هنگامی که ابرهای تیره آن را بپوشاند. 🔹 و من امان هستم برای اهل زمین، به طوری که ستارگان امان هستند برای اهل آسمان. 🔹 درباره چیزهایی که به شما سودی نخواهد داشت پرسش نکنید، و در مورد آنچه به شما بیان شده، خود را به زحمت نیندازید، و در رابطه با تعجیل فرج، بسیار دعا کنید که فرج شما نیز به آن وابسته است، و سلام بر کسی که از هدایت پیروی کند». 📚 برگرفته از کتاب برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الزام الناصب، ص 130. 📬 خرید از یاران شاپ shop.mouood.com/shie_gheybat/ فراکتاب: https://b2n.ir/n55780 کتابراه: https://b2n.ir/h03091 طاقچه: https://b2n.ir/w37691 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پاسخ شبهات فاطمی ❓شبهه: چرا به هنگام حمله دشمنان، امیرالمؤمنین(ع) در را باز نکردند و حضرت زهرا(س) پشت درب خانه رفتند؟ ▪️ پاسخ دکتر محمدرضا جباری، استاد حوزه و دانشگاه ▪️ مشاهده و دریافت سایر پاسخ شبهات فاطمی: 🌐 https://www.aparat.com/playlist/1429222 @mouood_org @mouood_multimedia
📚سرّ خدا 🔸از امام سجاد(ع) روایت شده است که فرمودند: «و محبّت در قلوب مؤمنان، به ما عطا شده است.» همچنین امام باقر(ع) فرمودند: من به یقین می‌دانم اینکه شما بدان ما را دوست می‌دارید، خود خلق نکرده‌اید بلکه خداوند آن را [در قلب] شما خلق نموده است.» 🔹درک مقام و جایگاه ائمه، ولایت و رهبری ایشان برای ما امکان‌پذیر نیست و صد البته هدایت و رستگاری ما در گرو پیروی از ایشان است. 🔹نکته قابل تأمل این است که اطاعت بدون شناخت، با ذات آدمی سازگار نیست. ما برای شناختن مقام و منزلت امامت، عصمت، ولایت امامان، ولایت و راهنما بودن ایشان، چگونگی انتخاب شدنشان توسط خداوند و... دستانمان را در دستان سیدحسین نجیب محمد الموسوی العاملی می‌گذاریم و با هم کتاب ایشان را می‌خوانیم که به فارسی ترجمه شده و با نام سر خدا منتشر شده است. 🛍 این کتاب در فروشگاه اینترنتی موعود (https://shop.mouood.com/) و همچنین کتاب‌خوان‌های معتبر قابل تهیه است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/serre_khoda-2/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
2️⃣3️⃣ 🔘 ولایت غیرالهی 🔹 انسان تنها موجودی است که واجد توانایی‌ها و ویژگی‌های جلب عالی‌ترین درجه از صفات الهی است و می‌تواند عموم صفات الهی را چون آینه‌ای در خود متجلی و منعکس کند. 🔹 هر اندازه که این قوه و توانایی در او، بیشتر به فعلیت و ظهور برسد، میزان قرب او به حق و ولایتش نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. 🔹 این قرب و طی مراتب، امکان تحقق والاترین درجه انسانی (انسان الهی) را برای او فراهم می‌آورد. 🔹 با این همه، نباید از یاد برد که، به دلیل وجود قوه اختیار در انسان، ممکن است ولایت شیطان را هم گردن نهد؛ چنان‌که خداوند می‌فرماید: 🔹 «کسی که شیطان را ولی خودش قرار می‌دهد، زیانی آشکار کرده است.» 🔹 و جز این، ممکن است، انسان، ولایت کافران یا مؤمنانی را گردن نهد؛ چنان‌که در آیات کریمه آمده است: «افراد باایمان نباید به جای مؤمنان، کافران را دوست و ولی خود انتخاب کنند و هرکس چنین کند، هیچ رابطه‌ای با خدا ندارد.» 🔹 میزان قرب، میزان تأثیرپذیری و لاجرم تأثیرگذاری را معلوم می‌کند؛ چنان‌که در مثال نزدیک ساختن آهن به آتش گفته شد. 🔹 هرچه قرابت و نزدیکی به کانون آتش بیشتر باشد، آهن نیز گداخته‌تر می‌شود. گداختگی به آهن سرایت کرده و صفات داغی و سوزندگی و روشنایی را به آهن منتقل می‌کند. آهن به همین میزان می‌تواند به سایرین بعد از خودش، همین صفات را منتقل نماید. تنها فرق و اختلافش با آتش این است که آهن، این صفات را از آتش گداخته وام گرفته و ذاتی خودش نیست. آهن، ابتدا به ساکن، داغ و سوزنده و روشنی‌بخش نیست. به تبع ذغال گداخته این صفات را جذب کرده و به همین میزان هم در اشیای بعدی تصرف می‌کند. 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Hesn طاقچه: https://b2n.ir/170333 کتابراه: https://b2n.ir/178083 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/580082 فراکتاب: https://b2n.ir/332316 @mouood_org