3.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدتون مبارک 🌹
ان شاء الله سال جدید رو اینجوری شروع کنیم🌺🌺
هدایت شده از چند همسری به روایت یک زن
4.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعا ببینید چقدر عجیب
دلم برای دین میسوزه که امید بسته به ما
چطور همه اینقدر راحت حرام قبول میکنن ولی حلال رو نه!!!!!!!
صیغه را در مقابل دوستی تبیین کنید!؟!
@chand_hamsari_b_revayate_yek_zan
هدایت شده از چند همسری به روایت یک زن
امام صادق می فرمود که حضرت علی (ع) بارها می گفت: اگر عمر بر من سبقت نمی گرفت (و متعه را تحریم نمی کرد) جز انسانهای شقی (و یا خیلی کم) کسی زنا نمی کرد.
جلوی حلال خدا را نگیرید!؟
@chand_hamsari_b_revayate_yek_zan
هدایت شده از چند همسری به روایت یک زن
سلام
عیدتون مبارک
یه سوال
چرا بحث ما اینقدر میره سمت ازدواج موقت!؟
دوتا دلیل میتونه داشته باشه
یکی اینکه
خانوم ها براشون ازدواج موقت راحت تره، البته تمام سعی این هست که به این اسم نباشه وکم کم زندگی بشه و اگر نشد هم ریسکش خیلی کمتره .
دوما خانوم ها ازدواج موقت رو از ازدواج دایم به اسم چند همسری راحت تر میپذیرن ، البته عده ای از خانوم ها که خودشون توانایی حل مشکلات مالی رو داشته باشن و بتونن تنهایی هم از پس مشکلات زندگی بربیان مگر مشکل عاطفی
که این راحت ترین راه حلش هست.
حالا داستان ازدواج موقت و مهربانی اسلام در عین اقتدار و حفظ حرمت با راست گویی👇
@chand_hamsari_b_revayate_yek_zan
هدایت شده از چند همسری به روایت یک زن
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صیغه یعنی عدم استثمار ،
مسبب گناه زنا قانون اشتباه خلیفه بود.....
@chand_hamsari_b_revayate_yek_zan
هدایت شده از چند همسری به روایت یک زن
39.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ازدواج موقت به نفع زن هست نه مرد
اسلام در اوج مهربانی و ترحم با اقتدار برخورد میکند و صادق است واهل دروغ نیست .
البته در جامعه الان برعکس این اتفاق رو هم مد نظر بگیرید ،خانوم هایی که فقط میخوان ازدواج موقت باشن ولی به اسم چند همسری میان و عدم صداقت باعث اذیت دوطرفه میشه.
که اگر دوطرف راستگو باشن،راحت تر مسایل حل میشه.
واین اصلا عیب نداره که خانوم اعلام کند فقط ازدواج موقت تا تعهدات مشخص باشه.
@chand_hamsari_b_revayate_yek_zan
#قمر_در_عقرب ۱۴۰۱
❌از کارهای مهم مثل ازدواج و خرید و فروش، در این روزها پرهیز کنید.⁉️
از جمله گفتمانهایی که در دهههای اخیر، در میان برخی متشرعان، شایع شده و برخی افراد «شاید» دلسوز نیز به جهاتی از قبیل مقبولسازی دین یا معقولنمایی شرع، به آن دامن میزنند، ردّ تعدّد زوجات با رویکرد دینی و انکار محبوبیت فقهی آن است تا جایی که برخی از اهل دیانت، به کراهت آن و یا حرمتش جز در موارد اضطرار، متقاعد شده و این باور را شرعی انگاشتهاند.حتی گاه از برخی متشابهات در اقوال فقهاء و یا افعال علماء، شواهدی بر تأیید این باور، آورده میشود اما مثلاً کسی نمیگوید که چرا آنگاه که صاحبعروه فرمود: «الاستحباب لایزول بالواحدة بل التعدد مستحب أیضاً؛ استحباب ازدواج، با نکاح یکهمسر، رفع نمیشود بلکه نکاح همسرانی دیگر نیز مستحب است» (العروةالوثقی، کتاب النکاح، م2) علماء بدون هیچ حاشیهای بر این فتوا صحه گذاشتند؟ و...کسانی که در این جهت به تحریف کلام فقهاء روی آورند، در مرحلهای بالاتر و در مواجهه با کتاب و سنت نیز شاید به خود اجازه دهند که نصوص را مُثله نموده و با تفسیربهرأی، آیات و روایات را از اثر بیندازند، آیهی صریح را با استناد نابجا به شأن نزول، مقید کنند و حدیث صحیح را بهجهت ناسازگاری با خوشایند شخصی و استحسان، مخالف با عقل و قرآن بنامند و... مگر نه اینکه «و لو اتّبع الحقّ أهواءهم لفسدت السماوات و الأرض و من فیهن» (سورةالمؤمنون آیة71)؟
امام صادق(ع) فرمودند: مستحبّ است، هرکس متعه بگیرد؛ و دوست ندارم فردی از شما از دنیا برود مگر اینکه یک مرتبه هم شده صیغه گرفته باشد! (کتاب مُتعَه، شیخ مفید، سی دی نور؛ بحارالانوار، علامۀ مجلسی، ج103/ ص305/ حدیث13).و گاهی در خصوص اهمیت ندادن به متعه، شیعیان خاص از سوی ائمّۀ اطهار (ع) مذمّت می شوند و به دوستان خود می فرمودند که حتی اگر نیازی به متعه ندارید ولی ما دوست داریم که سنت پیامبر(ص) زنده شود.اسماعیل هاشمی گفت: امام صادق(ع) به من فرمودند: آیا از وقتی که از کنار همسر خود بیرون آمده ای ازدواج موقت کرده ای؟ عرض کردم: در کنار من دوستان چندی هستند که من سرگرم با آنها هستم؛ فرصت و نیازی احساس نمیکنم! حضرت صادق(ع) فرمودند: «اگر چه نیازی نداری، امّا من دوست دارم سنت پیامبر اکرم(ص) را زنده بداری» (همان مدرک، سی دی نور2؛ بحارالانوار، علاّمۀ مجلسی، ج103/ ص306/ حدیث16).*نکته: احادیثی نیز داریم که امام صادق(ع) برخی از پیروان خود را از متعه منع فرموده است، بخاطر جوّ منفی زمانه علیه متعه!