eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.8هزار دنبال‌کننده
979 عکس
1.6هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره از حلال خدا استقبال کنیم وحلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
شوهر خوب برای زنان و همسر خوب برای مردان بزرگترین نعمت هستش به مراتب اولویت و شرایط خاص هرفرد دائم تک همسر تعدد زوجات ازدواج موقت اگر هرکس با شرایطش خودش لحاظ کنه بی همسر ماندن اشتباهه اما نباید تمام دنیا و کمبود ها رو از طرف مقابل طلب کرد مگر به قدر وسع و توانایی هر فرد توقعات نامتعارف انسان رو از خیلی چیز ها محروم میکنه چه اقایون چه خانوما ۲۰ مال خداست ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
اکرم (ص): ☘بعد از ایمان به خدا، نعمتی بالاتر از همسر موافق و سازگار نیست. مستدرک الوسائل، ج۲ ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
تبیین انواع ازدواج
جواب آقایون و خانم ها
دوراهی فحشا یا متعه خب ما چه باید بگوییم؟ ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگویم آقا به راه حرام برو هر چه باداباد. و یا به طرف این روش ازدواج موقت حرکت کن. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. که اگر کسی گفت ازدواج موقت نه یعنی زنا بله و بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم. آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید، چون این کس که دستش به ازدواج دائم نمی رسید رجم به او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. اما شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن رحیم بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن بدهد؟ او این کار را نمی کند. به آدم (ع) فرمودند از این درخت نخور اول گفت: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ برای تو از هر کجایش دلتان خواست بخورید. «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»ولی نزدیک این درخت نشوید ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
پس این مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است، اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. پس این سلسله مراتب باید رعایت شود. اول دائم و اگر دائم میسر نشد موقت. چرا؟ برای این که حرام می شود. اگر مجرای حلالی را ببندید گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می افتد. شما دریچه ی اطمینان چیزی را ببندید بعد یکدفعه آن چیز منفجر شود شما می گویید من که منفجر نکردم! خودش منفجر شد، اما این را تو بستی. اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ در زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند بعد این زودپز منفجر شد و همه این ها کشته شدند، شما قاتل همه آنها هستید. اما شما می گویید من با این چوب کبریت نمی توانم کسی را بکشم ولی من می گویم بله می توانید. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
مرحوم آیت‌الله حائری در ادامه گفت: شما بیائید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود. کما این که آن کس که این کار[جلوگیری از متعه]را کرد، تمام آنها را در نامه ی عملش نوشتند. هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
خلاصه ی مصاحبه 1-ما در مقابل ماهواره چه ابتکاری داریم آیا به زنان و مردان تشنه می توان گفت مشکل جنسی خود را با روزه گرفتن حل کنید. 2-ایستادگی در مقابل امور فطری و غریزی خیلی سخت است. 3-بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. 4-بدون اجازه ی ازدواج موقت آیا ممکن است خداوند رحیم حکم به شلاق زدن زنا کار بدهد؟ 5-اگر مجرای حلالی را ببندید گناه باز شدن مجراهای حرام گردنتان می افتد. 6-هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند به حکم خدا جسارت کرده روزنامه رسالت، 18 / 10 / 69. ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می‌توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه‌ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی‌رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی‌کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی‌کند! ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
خداوند به آدم و حوا (علیهماالسلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آن‌ها فرمود: «یا آدَمُ اسکنانت و زَوجُکَ الجَنَه …» این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می‌افتد! پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می‌افتد! فرض کنید شما دریچه‌ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یک‌دفعه آن چیز منفجر شود. شما می‌گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالی‌که این را تو بستی! اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این‌ها کشته شوند، شما قاتل همه آن‌ها هستید. شما می‌گویید من با این چوب کبریت نمی‌توانم کسی را بکشم؛ ولی من می‌گویم: بله می‌توانید. شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می‌شود. هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است. “آیت‌الله حائری شیرازی” منبع: تبیان ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal
آثار و فواید ازدواج موقت پیشگیرى از زنا وجود و گسترش زمینه هاى تحریک جنسى در شرایط امروز از یک سو و موانع موجود در راه ازدواج دائم از سوى دیگر مشکل حاد جنسى را براى جوانان به وجود آورده است، به گونه اى که اگر راهکار منطقى همانند ازدواج موقت نهادینه و فرهنگ سازى نشود، ممکن است جوانان به روابط نامشروع زنا و انحرافات جنسى رو آورند که عواقب ناگوارى براى خانواده ها و جامعه انسانى پدید خواهد آورد. از این رو، در حدیثى معروف از امام على علیه السلام و امام صادق علیه السلام آمده است: «اگر خلیفه دوم از ازدواج موقت نهى نکرده بود، هیچکس زنا نمى کرد؛ مگر شقى و بدبخت». وسایل الشیعه، ج ۲۱، باب ۱، ص ۱۱ ✅حلالِ خدا را ؛ حرام تلقی نکنیم🌸 https://eitaa.com/movaghathalal