eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
887 عکس
1.3هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
واقعا غرب چشم و دلشون سیره؟ نمودار تغییرات میزان حرامزادگی در کشورهای اروپایی با مقایسه سال 2000 و 2018 🌴@ezdevajasmani🌴
✅مطالبی درباره ازدواج موقت - بخش دوم ⭐️حضرت آیت الله سید محمد صادق روحانی دام ظله اذن پدر را در ازدواج باکره شرط ندانسته و فرموده اند: «چنانچه دختر رشیده باشد اذن پدر در ازدواج دائم و متعه شرط نیست و رضایت خودش کافی است.» ❓در اینجا این سوال مطرح می شود که اساسا عنوان رشیده و بالغه بر چه کسی مصداق پیدا می کند؟ آیا این دو کلمه دارای معنای خاصی است تا جواز و عدم جواز اذن پدر در ازدواج بر آن صدق کند؟ در این میان آیا این دو عنوان ملاک و تشخیص مناسبی برای طیفی است که دستخوش هیجانات سنین نوجوانی و ابتدای جوانی خود می شوند؟ آیا این مساله باعث سوء استفاده عده ای نخواهد شد؟ اینها تعدادی از سوالاتی است که با بیان این مساله ممکن است به ذهن خطور کند لذا ابتداءا گریزی به روش استنباط ایشان درباره این حکم می زنیم: ✳️اقوال در مساله اذن پدر در ازدواج دختر باکره متعدد است و روایات نیز چندین طائفه اند: روایاتی که دلالت بر استقلال از ولایت پدر دارند، تعداد آنها 23 تاست؛ روایاتی که دلالت بر جواز تزویج دختر از سوی پدر دارند؛ روایاتی که دلالت دارد جاریه ای که پدر دارد ازدواج نکند مگربا اذن پدر؛ روایاتی که دلالت دارد بر اعتبار اذن پدر در متعه؛ روایاتی که دلالت دارد بر استقلال باکره غیر سفیهه و مالکیت خودش در امر تزویج؛ روایاتی که دلالت دارد ازدواج دختر باکره جایز نیست مگر با اجازه و رضایت خودش؛ روایات متعددی که دلالت دارد بر جواز تزویج متعه باکره بدون اذن پدرش. هر کدام از فقها به دسته ای از این روایات استناد کرده اند و جماعتی نیز میان این روایات جمع نموده اند که آیت الله روحانی همه آنها را در مجموعه عظیم خود به نام فقه الصادق نقل نموده اند و با رجوع به اخبار ترجیح، استناد فتاوای خود را از روایات فوق ذکر نموده اند. برای اطلاع دقیق از نظرات فقهی ایشان به فقه الصادق، جلد13، ص240 به بعد رجوع نمایید. ⭐️دلیل ساده ای که اینجا می توان اشاره کرد این است که : به اتفاق همه فقهای شیعه دختر چنانچه باکره نباشد یا یتیمه باشد و پدر نداشته باشد می تواند بدون اذن برادر و مادر و بقیه فامیل به عقد دائم یا موقت خود اقدام نماید و عقدش صحیح است، و نیز به اتفاق همه علما اگر عقد کرد و دخول نشد و مرد عقد را فسخ نمود زن بلافاصله می تواند به عقد دیگری دربیاید. فقط در مساله دختر باکره دارای پدر میان علما اختلافی است که آیا بدون اذن پدر می توان ازدواج نماید یا نه؟ که نظر آیت الله روحانی این است که به واسطه روایاتی می تواند بدون اذن پدر ازدواج نماید. چرا که نمی شود احتمال داد خداوند این گونه میان یتیم و غیریتیم فرق بگذارد و بفرماید یتیم ولو برادرهایی دارد می تواند در این عمل مستقل باشد و خود را مثلا گرفتار کند و دختری که پدر دارد منزه از آن باشد. در انتهای این بخش لازم به ذکر است که ازدواج با دختر رشیده بالغه بدون اذن پدر «جائز» است نه «واجب» بنابراین جایی برای خرده گیری به تشریع اسلام باقی نمی ماند.
👇👇👇👇👇 💢چرا بانوان طلبه تعدد زوجات را نمی‌پذیرند؟🤔 من با بانوانی که از اساتید تفسیر بودند صحبت کردم طبق بیان خودشان می‌دانند ولی نمی‌پذیرند؟ من حوزه علمیه را نمی‌فهمم خصوصاً حوزه علمیه خواهران را چطور می‌شود سال‌ها می‌آموزند ولی نمی‌پذیرند ⭕️این وضعیت تربیتی (حساسیت تا مرز ارتداد در مورد تعدد زوجات یا عدالت بعد از آن) در طول اعصار مختلف وجود داشته در همان زمان صدر اسلام هم بوده زنان پیغمبر را ببینید علناً برخی‌شان ایشان را متهم به بی عدالتی می‌کردند 👈به طور کلی یکی از امور مهمی که خداوند متعال جنس زنان را با آن مورد امتحان و ابتلاء قرار داده، همین غیرت زنانه هست و در این زمینه کار تربیتی خاصی انجام نمی‌شود. وقتی هم انسان را در یک زمینه‌ای تربیت نکنند اطلاعات بیشتر در آن زمینه کمک چندانی نمی‌کند. حوزوی و غیر حوزوی هم ندارد. زنان مسلمان همه می‌دانند که مردان طبق نص شریف قرآن می‌توانند تا چهار همسر دائمی داشته باشند ولی کمتر عملاً قبول می‌کنند و با بهانه‌های واهی از جمله عدم عدالت شوهرشان مانع تعدد زوجات می‌شوند. چرا؟ چون در این زمینه تربیت نشده‌اند. همین حوزه خواهران را که نمی‌فهمیدش اگر بررسی کنید می‌بینید در متون درسی آن ها یک کلمه در مورد تقبیح غیرت زنانه حرف ندارند. یعنی علاوه بر فقدان تربیت، فقدان اطلاعات هم وجود دارد. حالا ممکن است سؤال شود آیا زنان هم اکنون و بعد از عدم تربیت در دوران قبل از جوانی، در این زمینه قابل تربیت هستند؟ جواب مثبت است قطعاً. می‌شود. امکانپذیر است. بیش از یک میلیون دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال بیش از سه میلیون مجرد با سابقه ازدواج (بیوه یا مطلقه) این زنان معمولاً خواستگار مجرد ندارند. چه کنند؟ چرا در مورد زود قضاوت می‌کنیم؟ 💞💞💞 https://eitaa.com/ashkhayetanhaie
حداقل فکر کنیم تحقیق کنیم بررسی ناباروری رو در فامیل های خودمون رو میبینیم نقشه دشمن برای قلت شیعه
🌹قسمت چهارم 🌹 وقتی رضایت خداوند تبارک و تعالی معیار شد و تمام رضایتها در طول رضایت خداوند قرار گرفت باید دستورات الهی را رعایت کرد تا اگر هم در جایی نیاز به رضایت غیر خداوند بود تامین شود به عنوان مثال: 🌺🌺🌺 يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا لاٰ تَأْكُلُوا أَمْوٰالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبٰاطِلِ إِلاّٰ أَنْ تَكُونَ تِجٰارَةً عَنْ تَرٰاضٍ مِنْكُمْ... اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، اموال همديگر را به باطل مخوريد -مگر آنكه داد و ستدى با تراضى يكديگر، از شما باشد 🌿النساء(بخشی از آيه: ۲۹) در این آیه خداوند،معامله شرعی بر سر مالی که با رضایت طرفین انجام شده باشد را امضاء فرموده است مثلا زمانی میشود صاحب منزل شد که بر اساس قرارداد شرعی و با رضایت طرفین انجام بگیرد از جمله در مورد زوجه که در بعضی کارها رضایت زوجه شرط هست و بعضی کارها نیست و گاهی برعکس ........ 🌴@taadodzojat🌴
💢شرایط خواندن عقد موقت قبل از خواندن صیغه ی عقد موقت، ابتدا باید مهریه ای مشخص شود تا صیغه ی عقد صحیح باشد. حتّی اگر خانم بگوید مهریه نمی خوام، باز هم عقد صحیح نیست. لذا حتما باید مهریه هر چند اندک مشخص شود. تذکر: مهریه باید به گونه ای باشد که ارزش مالی داشته و مقدار آن هم کاملا مشخص باشد. مثلا اگر می گویند مهریه یک جلد کلام الله مجید باشد، یا این قرآن کریم را همان موقع نشان دهندکه معلوم شود چه قرآنی منظور است و یا این که قیمت آن را مشخص کنند و بگویند: مهریه، یک جلد کلام الله مجید باشد، به قیمت (مثلا) 10 هزار تومان. اگر بگویند مهریه، دو شاخه گل رز باشد، در این صورت گل ارزش مالی دارد، اما هنوز مشخص نشده که این شاخه گل چه قیمتی باشد. روی همین حساب یا باید شاخه گل را همان زمان نشان دهند و بگویند: «همین شاخه گل» و یا این که بگویند: «دو شاخه گل رز به قیمت (مثلا) دو هزار تومان».  برای صحیح بودن عقد موقت، باید قبل ازخواندن صیغه ی عقد، مدت محرمیت به صورت دقیق مشخص شود. در این میان تفاوتی نمی کند که این مقدار اندک باشد (مثلا یک ساعت) یا زیاد باشد (مثلا بیست سال). اگر بگویند: «تا هر زمانی که دوست داستیم» یا «تا زمانی که در دانشگاه بودیم» یا «تا وقتی که یکدیگر را دوست داشتیم» در تمام این مثال ها به خاطر مجهول بودن زمان عقد، صیغه ی محرمیت باطل است.
🌺قرائت صیغه ازدواج موقت زمانی یکی از زوجین توانایی ادای صحیح صیغه را نداشته باشد یا طرف دوم وکالتا بخواهد بخواند🌺 👈گاهی ممکن است خانم یا آقا توانایی ادای صحیح صیغه ازدواج موقت را نداشته باشند. در اینصورت برای آنکه به مشکل بر نخورند، آن کسی که توانایی ادای صحیح صیغه را ندارد می‌تواند طرف مقابل را وکیل خود قرار دهد تا از طرف او صیغه را بخواند که بسیار هم آسان هست. 🌸اگر زن توانایی نداشته باشد: پس از تعیین مدت زمان عقد و مهریه، آقا به خانم میگوید: آیا من را وکیل قرار می‌دهید که شما را به همسری خودم برای مدت زمان معلوم با مهریه معلوم در بیاورم. آنگاه اگر زن پذیرفت و گفت: قبول کردم. 🧔مرد می‌گوید: «زَوَّجْتُ مُوَکِّلَتی لِنَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعلُوم» (یعنی: موکلم را به ازدواج خودم در آوردم، برای مدت زمان معلوم با مهریه معلوم) 💞بعد بلافاصله می‌گوید: «قَبِلْتُ التَّزْویجَ لِنَفسی» (یعنی: این ازدواج را برای خودم پذیرفتم) ❣اما اگر مرد توانایی نداشته باشد: 💚پس از تعیین مدت زمان عقد و مهریه، خانم به آقا می‌گوید: آیا من را وکیل قرار می‌دهید که خودم را به همسری شما برای مدت زمان معلوم با مهریه معلوم در بیاورم. آنگاه اگر مرد پذیرفت و گفت: قبول کردم. 🧕خانم می‌گوید: «زَوَّجْتُکَ نَفْسی، فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعلُوم» (یعنی: خودم را به ازدواج تو در آوردم، برای مدت زمان معلوم و با مهریه معلوم) بعد بلافاصله می‌گوید: «قَبِلْتُ التَّزْویجَ لِمُوَکِّلی» (یعنی: این ازدواج را برای موکلم پذیرفتم)
م قیاسی تهران: سلام وقت بخیر بنده بعنوان زنی متعهد این روایت را قبول داشته ومتقدم اسلام دینی فراگیر است خدای که تمام زیبای ها ونعمت ها را در به انسان داده وپیامبران را برای انسان فرستاده اوامامان را راهنما قرار داده ایا غرایز انسانی را نادیده گرفته خدا متعه را بر اهل دین خود حلال دانسته وهر زن که شوهر نداشته به متعه در بیاد یا صیغه موقت بشه خدا گناهان اورا میبخشد امام صادق علیه اسلام فرمود هنگامی که پیامبر اسلام به معراج رفت فرمود جبرئل نزد من امده وگفت ای محمد(ص)خدای تبارک وتعالی میفرماید :من گناهان زنان امت تو که متعه شوند بخشیدم رسائل ج۱۴/لئالی ج۳/من لایحضرج۳در خلاصه الاخبر از پیامبر خدا نقل شده که فرمودند از این هدیه ای است از خدا که به هیچ یک از پیامبران پیش از من هدیه نکرده بود وان متعه هستش لئالی ج ۳ص۲۴۳ پس تا وقتی صیغه موقت هست (متعه)فساد کمتر روی زمین اتفاق میفتد ومن بنوبه خود برکت متعه را در زندگی داشته ودارم از شما هم ممنون که این امر خدا پرستانه را در بین اقشار ترویج میدهید واین موضوع نتنها باعث فروپاشی خانواده ها نشده باعث پیوند بیشتر همسران با هم شده🌺❤️
❓آیا خود رسول خدا (س) صیغه کرده اند؟ 🌸چطور بوده؟ 💞هم🌕 پیامبر اسلام و هم✨ ائمه معصومین علیهم السلام ازدواج موقت انجام داده اند. 💝و ممکن نیست آیینی بیاید و امری را تشریع کند در حالی که آورنده آیین خود بدان عمل نکند. 🎍این نه با عقل سازگار است نه با عرف. 🌼ما به جهت اختصار فقط به یک نمونه از روایات در این زمینه اشاره میکنیم: 🍀امام صادق علیه السلام: إِنِّی لَأَکْرَهُ لِلرَّجُلِ أَنْ یَمُوتَ وَ قَدْ بَقِیَتْ عَلَیْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ _ صلی الله علیه و آله _ لَمْ یَأْتِهَا 🔸فَقُلْتُ فَهَلْ تَمَتَّعَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ 💠نَعَمْ وَ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ 📖وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِیُّ إِلى بَعْضِ أَزْواجِهِ حَدِیثاً...📖 إِلَى قَوْلِهِ ثَیِّباتٍ وَ أَبْکاراً. (وسائل الشیعة (آل البیت)، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۳، ح۲) ♻️ترجمه: 🍀امام صادق علیه السلام: من دوست ندارم مردی بمیرد در حالی که سنتی از سنتهای رسول خدا بر گردن او بماند. پرسیده شد ❓آیا خود رسول خدا متعه (ازدواج موقت) کردند؟ 🌸امام صادق علیه السلام فرمودند: بله اینکار را کرد. و (به عنوان استشهاد) 📖آیات ۳ الی ۵ سوره تحریم را تلاوت فرمودند. 📚ترجمه آیات: آنگاه که پیامبر گرامی با بعضی از زنان خود رازی را گفت. و چون آن زنش آنرا (به عایشه) فاش کرد. 🔹خداوند رسولش را از آن مطلع کرد. پیامبر گرامی نیز بعضی را🗣 اظهار و بعضی را پنهان کرد. پس آن زنش گفت چه کسی تو را از آن باخبر کرد؟ (که من راز تو را فاش کرده ام) 🔹پیامبر فرمود: مرا خداوندی که دانا و بینای هر راز است باخبر نمود. (📖۳ تحریم) ... . 🍀امام باقر علیه السلام: أن عبد الله بن عطاء المکی سأله عن قوله تعالى : ( و إذ أسر النبی... .)؟ فقال: إن رسول الله _ صلى الله علیه و آله _ تزوج بالحرة متعة فاطلع علیه بعض نسائه فاتهمته بالفاحشة🤬، فقال: إنه لی حلال🌸 إنه نکاح🍓 بأجل⏳ فاکتمیه🌥، فاطلعت علیه بعض نسائه 📚(وسائل الشیعة (آل البیت )، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۰، ح۲۲) 📚ترجمه: عبد الله بن عطاء از امام باقر علیه السلام درباره آیه شریفه «و إذا أسر النبی...» (📖آیه ۳ سوره تحریم) پرسیدند؟ 🍀پس امام باقر علیه السلام جواب دادند: 🌸رسول خدا صلی الله علیه و آله با حره ازدواج موقت کرد، بعضی از زنان رسول خدا از این ازدواج مطلع شدند و 🤯 به پیامبر نسبت زنا دادند.🤬 پیامبر در جواب آنها گفت: 🌸اینکار بر من حلال است این یک نکاح🍓 موقت⏱بود درنتیجه آنرا مخفی⛅️ کردم. 👌(پس باید نکاح موقت را مخفی نگه داشت بر خلاف نکاح دائمی) ولی برخی از زنان پیامبر بر آن اطلاع پیدا کردند... که آیه نازل شد...🧚‍♂ 🔷نکات: 🔹 از سیره اهل بیت ع و این آیه مشخص است که ازدواج موقت باید مخفی شود. 🤫 🔹 از اول وضع حکم خدا مخالف اصلی متعه زنهای متأهل بوده اند. لذا به نظر بدلیل طبیعت حسادت زن است که بخاطر برانگیخته نشدن حسادت آنها باید مخفی باشد. 🔹 طبیعی است که زنها به فرد متعه کننده نسبت زنا فحشا دهند چراکه حتی به پیامبر خدا (ص) هم گفتند. و ترس از این نباید دلیل ترک آن باشد. 🔹 رسول خدا (ص) هم این گونه مسائل خانوادگی را داشته اند. (محسن قرائتی) 🔸 متأسفانه کلی اختلافات خانوادگی و تهمت ها و کلی پرونده طلاق به دلیل عدم اطلاع از روایات و رعایت اصل محرمانه بودن صیغه یا تجسس حرام در حال انجام است. در صورتی که اگر این امر پذیرفته شده باشد انبوهی از نگرانی ها کاسته میشود. ⚠️ ترس از حرف و تهمت برخی بانوان کوته بین (بهترین تعبیر) باعث شده برخی از ترس از دست دادن موقعیت با حرف و حدیث مردم نخواهند این امر مقدس سازماندهی شود. و حتی مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت جهت تاسیس مراکز ازدواج موقت و دستور معاون رئیس جمهور به وزارت ورزش و جوانان را به فراموشی سپردند و آن شده که زنا و بی‌حجابی و بی عفتی و آزادی جنسی بدون مرز رواج یافته ... و بلکه اینک چند دوست ناجنس داشتن معروف شمرده میشود و بلکه باعث تفاخر!!! لطفا شما هم نظر بدید! آیا موافقید؟ لطفا اگر مخالفید اعلام کنید
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم   ۞ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَن تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا  - 24نساء  و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‌اید؛ (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛) اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرّر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد)، برای شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید؛ در حالی که پاکدامن باشید و از زنا، خودداری نمایید. و زنانی را که متعه [= ازدواج موقت‌] می‌کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهی بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده‌اید. (بعداً می‌توانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید.) خداوند، دانا و حکیم است. ۞ مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا - فاطر2 (هر رحمتى را كه خدا براى مردم بگشاید، بازدارنده‏اى براى آن نیست‏ )، امام صادق علیه السلام فرمود یکی از  مصادیقش ازدواج موقت است    به باور و اعتقاد ما و بر اساس مستندات صريح قرآني و روايي ازدواج غير دائم، همانند ازدواج دائم، امري مشروع و قانوني است و نه تنها اشکال و  خدشه ‌اي به اصل شرعي بودن آن نمي‌توان وارد کرد؛ بلکه بايد آن را راه حلّ منطقي، عقلاني، اخلاقي و ديني در جهت رفع پاره‌اي از مشکلات جنسي جوامع و جلوگيري از فحشا و بي‌بندوباري دانست. اللَّهُمَّ اكْفِنِي بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ  
سنّ یائسگی زنان پرسش :زنان در چه سنّی یائسه می شوند؟ آیا در این مورد تفاوتی بین زن سیّده و غیر آن می باشد؟ پاسخ :زنان سيّده و غير سيّده هر دو بعد از تمام شدن پنجاه سال قمرى يائسه مى ‏شوند، يعنى اگر در اين سن و سال خونى ببينند خون حيض نيست و استحاضه است مگر این که خون جراحت و مانند آن باشد و سن يائسگي مربوط به خون هاي مشکوک است؛ بنابر این هرگاه خوني که پس از سن يائسگي مي بينند تمام شرايط حيض را داشته باشد، عادت ماهانه محسوب ميشود و باید مطابق آن عمل کنند. نکته اینکه در مورد زن یائسه: 50 سال قمری تقریبا 543 روز و 18 ساعت ، یعنی 18 ماه و سه روز کمتر از 50 سال شمسی است. بنابراین، سنّ یائسگی به سال شمسی تقریباً 48 سال و 6 ماه می شود. منبع https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=45171&mid=257486
دختران دهه شصتی پیشتاز ازدواج های اینترنتی eghtesadonline.com/fa/tiny/news-266231 گفتگو با «زهره حسینی»، مدیر تنها سایت مجاز همسریابی (همسان/تبیان)
📝منظور از دختر رشیده در امر ازدواج چیست؟ ✍اکثر مراجع به جز آیت الله مکارم: 🔰دختر رشيده، به دخترى مى گويند كه منفعت و مصلحت زندگى خويش را به خوبى تشخيص دهد و در امر ازدواج تنها تحت تأثير غريزه جنسى و عاطفه خود قرار نگيرد. اين امر در اشخاص مختلف تفاوت پيدا مى كند ونمی توان سن خاصى را براى آنان تعيين کرد. 👥آيت الله مكارم شيرازي: 🔰دختران بالاي 30 سالگي در مسائل ازدواج رشيده به حساب مي آيند و به شرط اينكه هوشيار باشند و بتوانند تصميم بگيرند و مصلحت خود را تشخيص بدهند اجازه پدر لازم نيست. حتما به مرجع خودتون مراجعه کنید و پرس و جو کنید ✅❌جای تحقیق ، بررسی ، مطالعه داره
✅نكاح دختر باكره بدون اذن پدر يا جد پدرى ، غير نافذ است نه باطل 🔶‌ نظریه مشورتی شماره 1261/92/7 مورخ 30/ 6/ 1392 اداره حقوقي قوه قضائيه: «نکاح دختر باکره بدون اذن پدر یا جد پدری، غیرنافذ است (نه باطل) و تا زمانی که حکم به بطلان نکاح مزبور صادر نگردد، آثار عقد صحیح را دارا است. مقررات ماده 1043 اصلاحی قانون مدنی که نکاح دختر باکره را موقوف به اجازه پدر نموده، شرط صحت عقد نمی باشد بلکه شرط کمال عقد است ... و در صورتی که صفت باکره بودن به هرعلّتی موجود نباشد، نیازی به اخذ گواهی یا اجازه پدر یا جد پدری برای ثبت ازدواج نیست و زوجین مزبور چنانچه بخواهند ازدواج خویش را رسمی نمایند می توانند با توجه به ماده 32 قانون ثبت احوال با تنظیم اقرارنامه رسمی رفع اشکال نمایند.» 💠💠💠💠💠💠 ✅❌جای تحقیق ، بررسی ، مطالعه داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثبات تعدد زوجات از قران و عقل توسط حاجاقای قرائتی
AUD-20220826-WA0091.m4a
10.83M
حرف حق جواب نداره خواهشا منتشر کنید @movaghathalal ازدواج موقت به نفع کیه ؟؟؟
هدایت شده از عطاری گلستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*ببینید این جوان آزادمرد عراقی چه می گوید*👆👆🇮🇷🇮🇶
‌ ازدواج نکردن یا بچه دار نشدن (اختیاری) این شکلیه دوستان! ‌ @movaghathalal
پیام های دختری که در ۴۳سالگی.....👇 سلام یکسال رو حرفاتون فکر کردم اخر تونستم با خودم مبارزه کنم به لطف خدا و دعای شما و مشاوره هاتون تونستم تو ۴۳ سالگی قبح موقت رو تو ذهنم بشکنم و ۴ شنبه ی گذشته به لطف خدای متعال و صاحب الزمان به عقد موقت مردی در اومدم تو همین کانالها آشنا شدیم و دعاگوتونم خدا رو اولا شاکرم بعدا از شما تشکر میکنم ‌ ازدواج نکردن یا بچه دار نشدن (اختیاری) این شکلیه دوستان! ‌ @movaghathalal
هدایت شده از ازدواج همسفر بهشت
الله الرحمن الرحیم❤ سلام 💖 علیک یا اباعبدالله الحسین💖 👉 👉 💛👉 ۱_سال تولد# ۱۳۸۳ ۲_اصالت ۳_سکونت فعلی ۴_قد#۱۶۹ ۵_وزن# ۸۰ ۶_رنگ پوست# گندمی ۷_تحصیلات# پایه یازدهم ۸_شغل ۹_سابقه ازدواج؟اگر دارید علت جدایی؟چند وقته؟خیر ۱۰_نحوه زندگی ( مستقل/ همراه خانواده) : همراه خانواده ۱۱_ مصرف دخانیات: خیر ۱۲_وضعیت سلامت: سالم ۱۳_سطح زیبایی:# خوب ۱۴_تقید به نماز : بله ۱۵_اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی؟ دارم ۱۶_گرایش سیاسی# خیر ۱۷_نوع پوشش و حجاب برای خانم ها ۱۸_تعداد اعضای خانواده#۴ ۱۹_وضعیت اقتصادی# خوب آیا خونه دارید ۲۰_همسر مطلقه میپذیرید؟ خیر ۲۱_ اختلاف سنی مد نظر با همسر :۵ تا ۸سال ۲۲_تمایل وصلت با چه شهری# مازندران ۲۳_نظر شما در رابطه با مهریه چقدر ؟با خودش صحبت میکنم توافقی 💞 ۲۷_به صورت مختصر و کلی ویژگی های فردی و روحی را بیان نمایید : مهربان و احساسی و دلسوز و راستگو و زودرنج ۲۸_انتظارات و ملاک های همسر آینده به طور خلاصه: با ایمان و مذهبی و خوش اخلاق و رفتار باشد و خوش قیافه و با ادب حساس نباشد شکاک نباشد و بداخلاقو خسیس نباشد ۲۹_نظرتون راجع به ازدواج موقت و تعدد زوجات یا همون چند همسری؟ دوست ندارم ۳۰_آیدی و شماره موبایل تون 👇کسانی که شماره نمیدن فرم نذارن @kosar_hz کوثر
هدایت شده از 
مبارزه با خرافات در مسئله ازدواج برخی فکر می‏کنند: اگر زنی شوهر نکرد، وفادار و صادق است، یا مردی پس از مرگ همسرش اگر زن نگرفت مردی وفادار و ارزشمند است، بر همین أساس بسیاری تن به ازدواج که حکم الهی است نمی‏دهند، امّا به انواع آلودگی‏ها آلوده می‏شوند. حضرت علی علیه السلام از خود شروع کرد، و سنّت‏های جاهلی را زیر پاگذاشت، هم پس از شهادت حضرت زهرا علیها السلام فوراً ازدواج کرد و هم به زن جوانش «أمامه»، در کنار بستر شهادت سفارش کرد که پس از او ازدواج کند، و شوهر او را معین فرمود که با «مغیرة بن نوفل» از نوادگان عبدالمطلّب ازدواج کند. (امامه پس از عدِّه وفات به وصیت امام علی علیه السلام عمل نمود، و ازدواج کرد، و دارای فرزندی بنام یحیی شد). [1] . پی نوشت ها: [1] سفینةالبحار ج 1 ص 34 و 35 - و - کافی ج 5 ص 555 - و - روضة المتّقین ج 8 ص 123. پایگاه جامع عاشورا